Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kannattaako viiskymppisen enää erota? Onko edessä yksinäinen vanhuus?

Vierailija
23.11.2022 |

Lapset lensivät pesästä, pitkä avoliitto on ajatunut hankaluuksiin. Kannattaako tässä iässä enää haaveilla paremmasta elämästä? Vai jääkö sitä vallan yksin loppuiäkseen.

Olen siis nainen, ja arvelen ettei kunnollisia miehiä taida ollakaan. Tai jos onkin niin mistä edes löytäisi sellaisen kun ei käy kapakoissa eikä hyväksy viinaa juovia miehiä.

Kommentit (716)

Vierailija
501/716 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tulossa. En ole minkäännäköinen nainen, eli aivan tavallinen, mikä ei ole suinkaan huono asia. Saanpahan olla loppuelämän täysin rauhassa, romanttisessa mielessä. Joskus ero on ainoa oikea ratkaisu. Riitaisa parisuhde on myrkyllinen.

Vierailija
502/716 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-70-vuotiaana eli seniori-iässä eroaminen ei ole järkevää. Etenkään taloudellisesti. Ainoa hyväksytty syy: väkivalta. Mutta saa siihenkin saa apua nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/716 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi noloa itselle ja lähipiirille, jos eroaa noin vanhana.

Vierailija
504/716 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Ikääntyvän kantsii miettiä vanhuutta. On surullista elää yksin vanhana. Miksi ei voi elää valintojensa kanssa? Kumppani on aikoinaan valittu ja sillä siisti. Erotaan ihan turhaan Suomessa ja lapset kärsivät ...

Vierailija
505/716 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mutta jos onkin sitten kovin yksinäistä. Ei ole oikein tullut pidettyä yhteyttä yllä kavereihin, ei jaksa oikein harrastaa mitään. 

Mitä yksinäinen tekee vaikkapa viikonloppuna? Kenen kanssa lähteä vaikkapa matkoille? Jutella päivän asioista?

Kannattaa ensin yrittää etsiä hyviä ystäviä. Muuten saatat tosiaan olla kovin yksinäinen eron jälkeen.

Vierailija
506/716 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto, ap tässä

Siis miksi helvetissä miehillä on muka joku oikeus haluta nuorempia naisia, miksei muka naisilla ole tähän mitään sanottavaa? Siis miksi muka joku nuorempi nainen haluaisi vnhempaa miestä?

Onko kaikki miehet seksin perässä läähättäviä ääliöitä?

Minua on alkanut pikku hiljaa ärsyttää tämä ymmärtämättömyys miesten luontaista seksuaalisuutta kohtaan: miehet katselevat luonnostaan nuoria lisääntymisikäisiä naisia. Nimenomaan katselevat, koska miesten seksuaalisuus on visuaalista. Ja katselevat niitä rintojakin, koska hedelmällisyys. Ja vanhanakin, koska niin se menee miehillä. Sori vaan. Me ollaan pahoillamme

Vierailija
507/716 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ottaa kantaa siihen, kannattaako ap:n erota - siihen mulla ei ole mitään kompetenssia, kuten ei KENELLÄKÄÄN muullakaan tällä palstalla. Mutta voin kertoa, että itse erosin samana vuonna kun täytin 50. Olin ensin kolme vuotta yksin, sen jälkeen kaksi runsaan vuoden kestänyttä seurustelusuhdetta peräkkäin, nyt jälleen ilman parisuhdetta. Nyt pidän taukoa deittailusta ja rauhoitan elämääni. Pidän ulkoisen habitukseni kuosissa parhaani mukaan, koska on mukavaa saada positiivista huomiota sekä naisilta että miehiltä - ja ennen kaikkea se on satsaus itseeni ja vanhuuteeni. Toiveena on joskus löytää itseäni jonkin verran nuorempi mies, joka jaksaisi olla kiinnostunut seksistä vielä parikymmentä vuotta. Ero oli ehdottomasti hyvä juttu, saatiin myös lapselta pisteitä siitä, että hoidettiin se hyvin. En suostu olemaan huonossa suhteessa siinä pelossa, että joutuisin kokemaan yksinäisen vanhuuden. Jos niin käy, etten tapaa ketään, sitten en tapaa. Tärkeintä on pystyä antamaan itselleen kaikki mahdollinen rakkaus ja arvostus, eikä odottaa, että joku ulkopuolinen tulisi sen sinulle antamaan. Olo on kieltämättä joskus aika yksinäinen, mutta se ei tunnu niin pahalta kuin yksinäisyys menneissä parisuhteissani. Yritän kehitellä kaikenlaista sisältöä elämääni ja pitää yhteyttä pieneen sukuuni ja ystäväpiiriini. Olen aika tykätty sekä töissä että lähipiirissä, joten mulla ei ole valittamista. Takana myös hyvin pitkä terapiahistoria, josta varmasti paljon apua. Ap on varmasti jo päätöksensä tehnyt, mutta tämä on mun näkökulmani tähän dilemmaan.

Vierailija
508/716 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin enkä ole yksinäinen, kun on ystäviä. 

Vierailija
509/716 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto, ap tässä

Siis miksi helvetissä miehillä on muka joku oikeus haluta nuorempia naisia, miksei muka naisilla ole tähän mitään sanottavaa? Siis miksi muka joku nuorempi nainen haluaisi vnhempaa miestä?

Onko kaikki miehet seksin perässä läähättäviä ääliöitä?

Jotkut haluaa itseään nuorempaa, jotkut vanhempaa. Niin naiset kuin miehetkin. Seksin perässä voivat olla niin miehet kuin naisetkin. Mitä sitten? Haluta saa ihan mitä ikinä keksiikin. Eri asia on sitten, miten niiden halujensa mukaan toimii, ja haavoitetaanko siinä jotakin toista ihmistä vai ei.

Vierailija
510/716 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin parisuhteet kestävät? Onko kyse onnesta vai omista kyvyistä (empatia, sosiaalisuus, vuorovaikutustaidot ...)?

Vierailija
511/716 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on oikea kumppani rinnalla, ei tartte erota. Erossa elämää menee hukkaan, eletty parisuhdehistoria häviää noin vain.

Vierailija
512/716 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse niinsanotusti yksinäinen 53-vuotias nainen, asun teini-ikäisen lapseni kanssa. Meillä menee kivasti ja meillä vallitsee ihana rauha kodissamme. Olen eronnut kaksi kertaa elämässä. Molemmat olivat pitkiä parisuhteita. Ensimmäinen rikkoontui miehen pettämiseen, tosin olimme kyllä kasvaneet erillemme, mutta pettäminen ei ollut mitenkään kiva asia, asian olisi voinut hoitaa mielestäni paremmin miehen puolelta. Toinen suhde kaatui siihen, että mies alkoi seurustella liikaa alkoholin kanssa. 

Minua ei pelota yksin oleminen, olen vahvatahtoinen ja tykkään elää juuri omannäköistäni elämää. Olen matkustellut yksin ja tehnyt kaikkea muutakin yksin, käyn yksin hyvissä ravintoloissa syömässä jne............kyllä ihminen pärjää yksin, jos haluaa tutustua omaan itseensä eikä pelkää yksin oloa. Saan myös päättää raha-asiani juuri niinkuin itse haluan.

Vierailija
513/716 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänikäisenä kannata erota. Aivan turhaan. Ikäloppuna ei ainakaan.

Vierailija
514/716 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ei ole mikään ratkaisu!

Vierailija
515/716 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin enkä ole yksinäinen, kun on ystäviä. 

Samoin. Juuri olin lomalla kahden ystävän kanssa ja marraskuussa lähden lomalle kolmannen ystävän kanssa ja vietetään vielä joulu yhdessä. Ensi vuodelle on suunniteltu yhteisiä reissuja. Yhden ystävän kanssa nähdään usein lounaalla ja vaan kylästellään toistemme luona jne..

Vierailija
516/716 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero ei ole mikään ratkaisu!

No kyllä mulla ainakin oli. Nyt on mukava olla ja helppo hengittää. 

Vierailija
517/716 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yksin oleminen niin pelottavaa ja kamalaa ole.

Vierailija
518/716 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käytettävissä rentouttavaan salasuhteeseen jossa käymme ravintoloissa, museoissa, matkoilla ja vietämme romanttista aikaa yhdessä toisiamme hipsutellen.

M

Hyväksikäyttävä pervo sika.

Vierailija
519/716 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko elää onnettomana vuosia, vuosikymmeniä koska pelkäät yksinäisyyttä? Käsittämätöntä. En ymmärrä naisia, jotka roikkuvat huonoissa suhteissa yksinjäämisen pelosta. Täällä on jo esitetty hyviä tapoja luoda ihmissuhteita ja menoja (harrastepiirit, ryhmämatkat jne). Uusia ystäviä voi saada vielä "vanhana". Toki pitää itsekin tehdä jotain eikä odottaa että tullaan kotoa hakemaan.

Yksin me tänne synnymme ja yksin olemme kuolemamme hetkellä. Kukaan ei voi kantaa meitä läpi elämän ja rajan yli. Yksin joudumme kestämään kipumme ja sairaudet. Ei kumppanilla ole hoitovastuuta eikä hän ole vastuussa onnellisuudestasi. Puoliso voi myös häipyä takavasemmalle heti seuraavana päivänä kun löydät patin rinnastasi. Elämäsi vastuuhenkilö, se tärkein tukipilari ja voimavara löytyy katsomalla peiliin. Mukavien, positiivisten ja itsenäisten lähelle etsiydytään, läheisriippuvaiset ja epätoivoiset ovat muiden elämänenergiaa kuluttavia, joita kartetaan. Lähde ap etsimään rohkeasti itseäsi niin löydät kyllä itsesi ja sitä myötä elämäsikin saa uuden, paremman suunnan. Tsemppiä.

Vierailija
520/716 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä+50v naisilla on ihme pelkoja yksin elämisestä? Jotkut ovat heittäytyneet avuttomiksi ja vieläkin puhuvat miesten töistä. Onneksi maailma muuttuu!