kannattaako viiskymppisen enää erota? Onko edessä yksinäinen vanhuus?
Lapset lensivät pesästä, pitkä avoliitto on ajatunut hankaluuksiin. Kannattaako tässä iässä enää haaveilla paremmasta elämästä? Vai jääkö sitä vallan yksin loppuiäkseen.
Olen siis nainen, ja arvelen ettei kunnollisia miehiä taida ollakaan. Tai jos onkin niin mistä edes löytäisi sellaisen kun ei käy kapakoissa eikä hyväksy viinaa juovia miehiä.
Kommentit (716)
Nosto, ap tässä
Siis miksi helvetissä miehillä on muka joku oikeus haluta nuorempia naisia, miksei muka naisilla ole tähän mitään sanottavaa? Siis miksi muka joku nuorempi nainen haluaisi vnhempaa miestä?
Onko kaikki miehet seksin perässä läähättäviä ääliöitä?
Eu viisikymppisenä enää kannata kyllä erota, loppuelämä menee aivan hunningolle.
Viisikymppinen eronnut on säälittävä tapaus, ei mulla muuta!
Vierailija kirjoitti:
Nosto, ap tässä
Siis miksi helvetissä miehillä on muka joku oikeus haluta nuorempia naisia, miksei muka naisilla ole tähän mitään sanottavaa? Siis miksi muka joku nuorempi nainen haluaisi vnhempaa miestä?
Ei sitä nyt oikeudeksi voi sanoa, mutta ero vanhassa haahkassa ja nuoressa tirpusessa on se, että nuori tirpunen ihailee sharmikasta miestä, kun taas vanha haahka kipuilee oman eltaantuneen ulkonäkönsä ja -hajunsa kanssa. Vihaa siis varsin mukavaa ja kivannäköistä miestä vain siksi, että itse alkaa muumioitua ja haista.
Ero on aina itsekäs ratkaisu, joka vaikuttaa moneen ihmiseen negatiivisesti.
Avioliitto - kunnes kuolema erottaa. Niinkö?
Mieheni halusi erota 50v iässä yhteisen 30 vuoden jälkeen. Toipuminen otti aikansa minulla, mutta niin vaan rinnalle löytyi toinen ihminen ihan etsimättä. Ihana itseäni 7 vuotta vanhempi mies.
Nuorena ero on helpompi, jos ei ole lapsia. Elämä on edessä. Millaisten syiden vuoksi vanhat eroavat?
Aina se toisesta eroaminen on kaikkein huonoin vaihtoehto. Etenkin jos on lapsia ja on vuosikymmenten historia takana.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisikin niitä lapsia, niin koskaan ei voi tietää, että miten asiat ja ihmissuhteet kehittyy. Sukset voi mennä pahasti ristiin, lapsetkin voi kuolla ennen vanhempiaan tai muuttaa asumaan kauas toiseen maahan. Ja sitäkään ei voi ennustaa, että miten vanhaksi itse elää. Kannattaa mieluummin elää tätä hetkeä kuin että alkaa jo etukäteen surkuttelemaan tulevaisuutta.
Jos elää vain hetkessä niin se on helppo tapa väistellä omaa vastuutaan yhtään mistään. Huvittavimpia ja osin säälittäviä ovat keski-ikäiset jotka kuvittelevat oman päänsä sisäisen pauhun rauhoittuvan tuolla hetkessä elämisellä. Ei rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
no mutta jos onkin sitten kovin yksinäistä. Ei ole oikein tullut pidettyä yhteyttä yllä kavereihin, ei jaksa oikein harrastaa mitään.
Mitä yksinäinen tekee vaikkapa viikonloppuna? Kenen kanssa lähteä vaikkapa matkoille? Jutella päivän asioista?
Jos koet, että yksin on pahempi kuin miehesi kanssa, niin ei kannata erota vaan yrittää saada suhde kuntoon. Itse erosin vajaa viisikymppisenä (en omasta aloitteesta), ja välillä on kyllä todella yksinäistä, vaikka erosta olenkin päässyt jo yli enkä myöskään tahdo uutta suhdetta. Minulla on kyllä ystäviä ja olen aina viihtynyt hyvin myös itsekseni, mutta nimenomaan se normaali arki, lomailu yms. yksin on välillä raskasta. Toisaalta yksinäiset hetket menee ohi ja siedän ne kyllä, mutta silti, ei voi välttyä ajatukselta, että olisi kiva kun olisi joku jakamassa arkea (mutta samaan aikaan en siis tahdo uutta suhdetta, sellainen tuntuu liian rasittavalta)
Vierailija kirjoitti:
Ei seksin pitäisi olla enää se tärkein asia, kun lapset on tehty. Seniorin parisuhde on pääasiassa kumppanuutta. Eikö ystävyys riitä?
Täh? Olemme pariskunta 55v nainen ja 64v mies. Olemme olleet yhdessä 19v. Viime vkl miehen tytär ,32v oli meillä, nukkui makuuhuoneemme vieressä olevassa huoneessa. Keskellä yötä heräsimme jostain syystä miehen kanssa..mies alkoi hyväillä minua ja kuiskasin hänelle ettemme voi, naapurihuoneessa voidaan kuulla. Harrastimme ihanaa seksiä..ääneti
Nukahdimme sylikkäin..kun tytär lähti, oli pakko ottaa uusinta, ei tarvinnut olla ääneti.
Varokaa vaan kolmikymppiset..ette tiedä mitä vanhempienne makuuhuoneessa tapahtuu kun olette käymässä.
Parempi yksin kuin onnettomassa, pahaa oloa tuottavassa parisuhteessa.
"kannattaako viiskymppisen enää erota? Onko edessä yksinäinen vanhuus?"
Kannattaa erota, jos parisuhde on ahdistava ja huono. Elämäsi kuluu hukkaan, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Mitä sinä ajattelit tehdä huonossa parisuhteessa seuraavat vuodet ja kymmenet vuodet???
Uutta parisuhdetta ei tarvita. Nainen pärjää vallan hyvin yksinkin. Onko sinulla asunto, työpaikka ja mielekkäitä harrastuksia? Ja mahdollisesti lemmikkieläin, esimerkiksi kissa tai koira? Näillä pääset jo pitkälle!
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksin pitäisi olla enää se tärkein asia, kun lapset on tehty. Seniorin parisuhde on pääasiassa kumppanuutta. Eikö ystävyys riitä?
Täh? Olemme pariskunta 55v nainen ja 64v mies. Olemme olleet yhdessä 19v. Viime vkl miehen tytär ,32v oli meillä, nukkui makuuhuoneemme vieressä olevassa huoneessa. Keskellä yötä heräsimme jostain syystä miehen kanssa..mies alkoi hyväillä minua ja kuiskasin hänelle ettemme voi, naapurihuoneessa voidaan kuulla. Harrastimme ihanaa seksiä..ääneti
Nukahdimme sylikkäin..kun tytär lähti, oli pakko ottaa uusinta, ei tarvinnut olla ääneti.
Varokaa vaan kolmikymppiset..ette tiedä mitä vanhempienne makuuhuoneessa tapahtuu kun olette käymässä.
Joko päätit erota, vai oletko pähkäillyt koko vuoden?
Vierailija kirjoitti:
Nosto, ap tässä
Sukupuolesta riippumatta ihminen voi asettaa vapaasti kumpanilleen kriteereitä ja toiveita. Aina toki hyvä muistaa, että mitä tiukemman seulan itse pitää, niin sitä pienemmästä joukosta pitäisi löytyä se yksi jonkon toiveisiin ja kriteereihin itse sovit.
Hm, miksi?