Joululahjoja joita yksikään alle 60-v ei halua
Vihreät kuulat
Juhlapöydän konvehteja
Kaikkinaista tehty
Tommi Kinnusen uusin romaani
Kommentit (676)
Villasukat kuuluvat Kansallismuseon muinaissuomalaista piilopirttiasumista esittelevään näyttelyyn, eivät nykyaikaisen ihmisen lämpimään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itse tehdyt jutut on ihan parhaita lahjoja minusta. Nuo konvehdit ja Vihreät kuulatkin ihan ok, vaikkeivat suurimpiin herkkuihini kuulukaan. Vähitellen menee iltapäiväkahvien kanssa.
Sitten taas jonkun mainitsema raha olisi minulle maailman tylsin lahja. Sitä tienaan töissä ihan tarpeeksi, en kaipaa mitään pieniä lahjarahoja. Paljon kivampi joku henkilökohtaisesti mietitty tavaralahja, jos jotain haluaa antaa - ei toki tarvi.
Ihan sääliksi käy kun olet niin vammainen ettet pysty mitään itsellesi ostamaan.
Pystyn ja ostankin. Mutta kun nyt ainakin mun suvussa ja tuttavapiirissä monet tykkää osoittaa välittämistä pienillä lahjoilla, niin yleensä se lahjan saanti on ihan mukavaa vaikka olisikin sellainen mitä itse ei tulisi ostettua. Esim. en olisi itse ostanut ikinä pinkki-harmaaraitaisia polvipituisia villasukkia, mutta kun miehen äiti sellaiset neuloi joululahjaksi, olen kovasti tykännyt. Ajatushan niissä toki aina on tärkein, ja ei mua haittaisi vaikka antaisi sellaisen vuohi kehitysmaahan -jutun tai vastaavan. Tai vaan onnittelut. Mutta moni näyttää nauttivan lahjojen vaihdosta, niin sopeudun tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle kelpaa lahjat. Onhan se kiva, että muistetaan ja lahjan voi laittaa kiertoon jos ei miellytä.
Onko kukaan kysynyt mitään yksinäiseltä vanhaltapiialta joka ei saa keneltäkään lahjoja?
Vaatteet. Toisten ostamat vaatteet menee 100% todennäköisyydellä komeron pohjalle.
Kuulat ja kohvehdit maistuu aina.
Minulle kyllä kelpaisi noista apn inhokeista kaikki ja olen alta 30
Vierailija kirjoitti:
Villasukat kuuluvat Kansallismuseon muinaissuomalaista piilopirttiasumista esittelevään näyttelyyn, eivät nykyaikaisen ihmisen lämpimään kotiin.
5/5
Olen yllättynyt tuosta ettei villasukista enää tykätä. Olen ollut sellaisia kutomassa muutamallekin sukulaiselle, olen kohtalaisen taitava kutomaan ja olen jopa ajatellut että ihmiset arvostaisi kun tietää että on vaivaa nähty lahjaa varten ja yritän miettiä värit ja kuviot lahjansaajan persoonan ja tyylin mukaan. Jos ne sitten kiittääkin kohteliaisuudesta ja miettii, että pahus kun nämä takassakin savuttaa kun niitä hävittää...
- n. 48 v, koodari ja villasukkamummo
Villasukat eivät ole lahja vaan HV lahjan muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko tuota villasukkien huonoutta vähän avata? Mun mielestä ovat luksusta jaloille. Jos on vaikka levoton kerrostaloasuja niin voi huoletta köpötellä ympäriinsä kun on vaimentimet jaloissa- eikä se ihana lämpökään haitaksi ole.
- rumia
- keskuslämmitys ja moderni talo
- kutittaa
- haisee
okey, ymmärrän. En silti ole samaa mieltä. Ja tuo että haisee? En ole kyllä huomannu- pesenköhän jalat useammin vai mikä lie?
Minulle ehdoton ei on kaikki tehdasastiat, tekstiilit ja markettivaatteet. Ei mitään iittalan tuikkukippoja kuin ei myöskään tokmannin. Jotain pienen käsityöläisen valmistamia erikoisuuksia sen sijaan olisi eri ja ilahduttava saada. Ihaninta on villasukat ja vaikka joku hyvä joulutee, hunaja tai artesaanisuklaa.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat eivät ole lahja vaan HV lahjan muodossa.
Niin että jos niitä on noin 12 tuntia neulonut ajatuksella ja hartaasti niin se on silti hv? Ootpas iloinen ihminen. Pus sulle!
Jaa, ja tuo meidän 4-v ei mitään muuta edes toivo kuin villasukkia.
Villasukat ovat sentään luonnonkuitua ja lämmittäviä, mutta polyesterista tehdyt pörrösukat jäisivät valitettavasti käyttämättä.
Jos näen exää joulun alla, tai saa toimitettua minulle lahjan, niin se on vihreitä kuulia, ja onkin ainoa saamani lahja. Kyllä minulle kelpaa.
Ei ole vieläkään mitään mitä IHAN kaikki tai kukaan ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt tuosta ettei villasukista enää tykätä. Olen ollut sellaisia kutomassa muutamallekin sukulaiselle, olen kohtalaisen taitava kutomaan ja olen jopa ajatellut että ihmiset arvostaisi kun tietää että on vaivaa nähty lahjaa varten ja yritän miettiä värit ja kuviot lahjansaajan persoonan ja tyylin mukaan. Jos ne sitten kiittääkin kohteliaisuudesta ja miettii, että pahus kun nämä takassakin savuttaa kun niitä hävittää...
- n. 48 v, koodari ja villasukkamummo
mun edesmenny granny kutoi usein paksuja villatöppösiä lahjaksi ja joj nuorisoiässä arvostin korkealle ja käytin mielelläni. Ja olishan nuo ostokamppeena pirun kalliitaki eli sitäki kautta ylellisyyslahja. m 56
Vierailija kirjoitti:
Tilasin miehelleni Black Weekin alennuksista tämän Seikon kellon https://t.ly/H4eFI toivottovasti on käyttöön tuleva lahja :D
Lähi-Idän kolleegat pitää herrasmiehenä, kun on automaattikoneistoinen kello ranteessa.
Opettele neulomaan paremmin niin ei tarvitse heitellä tekeleitäsi roskiin. Ja jos tuo oli yritys trollata niin etpä näytä osaavan sitäkään kunnolla...