Onko nuudelit kauhean epäterveellisiä? Mistä ne oikein valmistetaan?
Kommentit (17)
No ne epäterveelliset nuudelit valmistetaan keräkaalien kannoista.
Terveelliset nuudelit valmistetaan viljasta, riisistä tai pavuista.
Ainesosaluettelo löytyy jokaisesta paketista.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tasoa vaalean leivän kanssa.
Vaalea leipä on terveellistä, viljojen ydinergiaa kohdistettuun tarpeeseen, ei me vielläkään 2022 luvulla syödä samasta padasta!
Nuudeleita valmistetaan aika usein viljoista, joskus tattarista ja jopa pinaatista ja kananmunista. Kokojyväversio on yleensä terveellisempi kuin ne, mitkä on tehty valkoisista jauhoista.
Vierailija kirjoitti:
Ainesosaluettelo löytyy jokaisesta paketista.
Ja sinä ole yhdyssanahullu alanuolituksien suhteen haudutettuna.
Nuudeleita valmistetaan vaikka mistä. Vehnä-, muna- ja riisinuudelit ovat yleisimmät.
Saispa nuudelipuun.. om om..
..mutta siis yleisimmin nuudelit tehdään vehnästä. On myös täysvilja- ja riisinuudeleita. Itse syön vain riisinuudeleita.
Ei niitä valmisteta. Nuudelit tulevat nuudelikaupausta. Siten on?
Mitä, eikö olekaan nuudelipensaita?
Älkää nyt väittäkö ettei makronitkaan kasva pensaissa.
Vierailija kirjoitti:
Nuudeleita valmistetaan aika usein viljoista, joskus tattarista ja jopa pinaatista ja kananmunista. Kokojyväversio on yleensä terveellisempi kuin ne, mitkä on tehty valkoisista jauhoista.
Kaikki nuudelit ovat terveellisiä jos suolisto toimii. Pikaruokaa ei saisi syödä kertalämmityksen jälkeen kylmänä tai huoneenlämöisenä.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön vaaleaa leipää, sämpylöitä ja paahtoleipää, koska ruisleipä ja muut tekevät vatsan kipeäksi.
Osa nuudeleista on uppopaistettu öljyssä, ja siksi maistuvat paremmalta kuin muut + niitä voi syödä myös raakana. Esim. Mama's.
Jos ostat valmisnuudeleita (kuppinuudelit) niin epäterveellisiähän ne on. Jos taas ostat nuudeleita pelkiltään ja maustat itse ovat samaa ravintoarvoa riisin ja pastan kanssa. Täysjyvänuudelit sitten niitä terveellisimpiä.
Ei ne mitään terveysruokaa ole. Ravintoarvo ei kummonen mutta halpaa ruokaa. Niihin kyllästyy helposti.
Nuudelien määrä vaikka wokissa on marginaalinen, se ei vaikka kasviswokin terveellisyyttä heilauta piiruakaan.