Ei se aina naista vaihtamalla parane
Olin naisen kanssa, joka oli kaikinpuolin aika täydellinen. Kaikesta pystyttiin puhumaan ilman riitelyä, nainen oli fiksu, terveelliset elämäntavat omaava, urheilullinen, todella kaunis ja ei mitään toksisia piirteitä riidellessäkään.
En vain tuntenut tarvittavia tunteita häntä kohtaan. Esim. kun oltiin pitkään erossa en ikävöinyt häntä ja tunsin paljon vetoa muihin naisiin. Ero tuntui silloin fiksuimmalta vaihtoehdolta.
Mutta se että mitä löytyi tilalle. Yks pahasti sitoutumiskammoinen nainen, josta ei ottanu mitään selvää. Dokasi myös rankasti jopa monta kertaa viikossa. Toinen nainen, joka oli sinänsä fiksun oloinen, mutta paljastui tosi toksiseksi. Haukkui mut autistiseksi (koska olen liian hiljainen seurassa) ja riitojen yhteydessä uhkaili erolla jatkuvasti. Paljon muutakin toksista käytöstä oli.
Ja sitten paljon naisia, jotka haluavat vain seksiä multa. Sitä jää vaan miettimään, että kuinka paljon onnellisempi olisin jos olisin jäänyt tuohon suhteeseen, vaikkei tunteita ehkä ollutkaan tarpeeksi.
Kommentit (185)
Kuulostaa siltä että sinulla on joku trauma, jonka takia ihastut vaan epävakaisiin ihmisiin ja sen takia et kykene tuntea tunteita ihmisiä kohtaan jotka ovat henkisesti terveitä ja mukavia. Kannattaa katsoa peiliin, ja kehittyä traumasta yli, jos haluat terveeseen suhteeseen jossa olet ihastunut. Siinä pitää mennä omaa alitajuntaansa ja tunteitaan vastaan, koska trauman takia tunteet johtaa sua väärään suuntaan. Ja myös logiikka ja tunteet on yhtä tärkeitä, ei ole hyvä tehdä vain tunteen perusteella päätöksiä jos on traumatisoitunut. Terveet ihmiset voivat tehdä, koska niillä alitajunta johtaa terveeseen suuntaan, mutta traumatisoituneet ei voi, koska niillä alitajunta johtaa tilanteisiin joka muistuttaa traumaa.
Tiedän koska itselläni oli nuorempana sama ongelma, mutta koulutin itseni siitä pois ja nyt olen terveessä pitkäaikaisessa suhteessa jossa olen rakastunut. Ja en edes haluaisi olla epävakaitten ja ilkeiden ihmisten kanssa, vaan sellainen käytös on mulle iso turn off nykyään ja haluan pysyä sellaisista ihmisistä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Jopa on negatiiviset vibat täällä.
AP
Kuka olisi arvannut, Watson?
Aloittaja on ensin tutustunut normaaliin naiseen ja sitten loput ovatkin olleet aitoa av-kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen nimittäjä olet silti sinä ja ongelmallinen luonteesi. Joten ihan itseäsi kun nyt ajattelet niin mikään ei tule onnistumaan ennen kuin selvität omat traumasi ja miksi tunnet viehtymystä epävaisiin ihmisiin ja tilanteisiin.
En mä koe tuntevani erityisesti vetoa epävakaisiin naisiin. Pari toki on mahtunu matkan varrelle. Mutta sanoisin että suurin osa joihin olen ollut ihastunut ovat olleet ihan tasapainoisia. En oo vaan saanu heiltä vastakaikua tunteilleni.
AP
Tunnethan jos koet vakaat tylsinä.
Jollei ollut rakkautta, teit kai oikein. Pahoittelen itsekin nalkutusta ja kaikkea, olipahan vain aikoinaan tapa ettei puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen nimittäjä olet silti sinä ja ongelmallinen luonteesi. Joten ihan itseäsi kun nyt ajattelet niin mikään ei tule onnistumaan ennen kuin selvität omat traumasi ja miksi tunnet viehtymystä epävaisiin ihmisiin ja tilanteisiin.
En mä koe tuntevani erityisesti vetoa epävakaisiin naisiin. Pari toki on mahtunu matkan varrelle. Mutta sanoisin että suurin osa joihin olen ollut ihastunut ovat olleet ihan tasapainoisia. En oo vaan saanu heiltä vastakaikua tunteilleni.
AP
Eli koet vetoa epävakaisiin naisiin ja naisiin jotka ovat etäisiä/torjuvat sut. Eli haluat naisen joka on epävakaa tai torjuu. Mutta et vakaisiin naisiin, jotka on kiinnostuneet susta. Kuulostaa traumalta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että sinulla on joku trauma, jonka takia ihastut vaan epävakaisiin ihmisiin ja sen takia et kykene tuntea tunteita ihmisiä kohtaan jotka ovat henkisesti terveitä ja mukavia. Kannattaa katsoa peiliin, ja kehittyä traumasta yli, jos haluat terveeseen suhteeseen jossa olet ihastunut. Siinä pitää mennä omaa alitajuntaansa ja tunteitaan vastaan, koska trauman takia tunteet johtaa sua väärään suuntaan. Ja myös logiikka ja tunteet on yhtä tärkeitä, ei ole hyvä tehdä vain tunteen perusteella päätöksiä jos on traumatisoitunut. Terveet ihmiset voivat tehdä, koska niillä alitajunta johtaa terveeseen suuntaan, mutta traumatisoituneet ei voi, koska niillä alitajunta johtaa tilanteisiin joka muistuttaa traumaa.
Tiedän koska itselläni oli nuorempana sama ongelma, mutta koulutin itseni siitä pois ja nyt olen terveessä pitkäaikaisessa suhteessa jossa olen rakastunut. Ja en edes haluaisi olla epävakaitten ja ilkeiden ihmisten kanssa, vaan sellainen käytös on mulle iso turn off nykyään ja haluan pysyä sellaisista ihmisistä kaukana.
En mä varsinaisesti usko tähän. Kyl moni nainen josta oon ollu kiinnostunu on mun parhaan käsityksen mukaan ollu ihan tasapainoinen ja empaattinen. Ja siis etenkin jälkimmäistä, koska sen nyt pystyy ehkä vähän nopeammin tunnistamaan ihmisestä.
Mut jos olisinkin väärässä, niin vähän vaikea rastihan tämä on sitten. Muutama vuosi sitten tapailin jonkun aikaa fiksua ja mukavaa naista, joka olisi halunnut minut. Näin hänessä potentiaalia, mutta pakko oli pistää poikki kun muutamassa kuukaudessa ei vaan mitään tunteita herännyt. Ei sitä voi vuosikaupallakaan toisessa roikkua ja johtaa tätä harhaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eli koet vetoa epävakaisiin naisiin ja naisiin jotka ovat etäisiä/torjuvat sut. Eli haluat naisen joka on epävakaa tai torjuu. Mutta et vakaisiin naisiin, jotka on kiinnostuneet susta. Kuulostaa traumalta.
Tyypillisesti oon ihastunu naiseen ennen kuin on paljastunu että hän haluaa vain seksiä. Eli en koe että kiinnostuisin naisesta sen takia että tämä on saavuttamaton.
Ja siis sehän olisi mahdottomuus, että kiinnostuisin jokaisesta naisesta joka kiinnostuu minusta. Eihän ne naiset oo aina edes yhteensopivia mun kanssa tai välttämättä mitään mitä naisesta haen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Oot yhtä hukassa tunteinesi, kuten moni nainenkin. No, nyt on "tunteet löytyneet" ja saat kaivata sitä entistä kunnollista, kaunista ja tervettä naista.
M
Hyviä naisia on niin harvassa. Ja kaikki varattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Oot yhtä hukassa tunteinesi, kuten moni nainenkin. No, nyt on "tunteet löytyneet" ja saat kaivata sitä entistä kunnollista, kaunista ja tervettä naista.
M
En osaa sanoa olisko mulla nykyään enemmän tunteita tätä ex-tyttöystävää kohtaan. Ihan mahdollisra kyllä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne entisajan järkiliitot sittenkin ihan fiksu juttu? Kun ei tunteet edelläkään usein löydy mitään.
AP
Lyhyesti: Oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkauden kaikkivoipaisuudelle lasketaan aivan liian suuri arvo. Eihän se "suuri rakkaus" kuitenkaan kestä kun muutaman vuoden.
Järkevä ihminen valitseekin tuleville lapsilleen isän/äidin.No jaa, riippuu varmasti luonteesta ja siitäkin, millaiset mallit on saanut.
Minä olen sen luontoinen, etten kyllä mihinkään järkijuttuun ilman intohimoisia tunteita ja kunnon fyysistä kemiaa lähtisi - AINA mieluummin yksin.
Myös vanhempani, molemmat isovanhempani ja muut sukulaiset on intohimosuhteissa eli rakkauspohjalta, ei ns. järkisuhteessa. Kaikilla kestänyt vuosikymmenestä toiseen nuoresta saakka nämä suhteet, ja seksiä on vielä vanhuksillakin sekä paljon kosketusta, yhteistä naurua, kujeilua ym.Eli ei, en i k i n ä lähtisi mihinkään kädenlämpöiseen. Jollekin toiselle se voi tietysti olla hyvä ja toimiva ratkaisu, mutta minulle ei.
Ite oon nähny suvussa monessa polvessa ongelmaisten ihmisten suhteita, jotka vaikuttaa enemmän järkiliitoilta kuin sellaisilta, että siinä olisi ainakaan vuosikymmenten jälkeen mitään kemiaa tai leikkisyyttä tms. jäljellä. Ehkä tää vähän vinouttaa mun käsityksiä kun mietin että noh, niillä sentään on joku ja ovat pysyneet 60 vuotta yhdessä tms.
AP
Tuo voi hyvin selittää, miksi sinulla on vaikeuksia luoda hyvää suhdetta. Monesti nämä on ylisukupolvisia malleja tai traumoja, sitä kannattaisi jotenkin hoitaa :)
Se, että kykenet itsereflektioon ja etsit muutoksen avaimia nimenomaan itsestäsi, kertoo jo paljon hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on ensin tutustunut normaaliin naiseen ja sitten loput ovatkin olleet aitoa av-kamaa.
Jokuhan meissä teitä kiehtoo kovasti, kun seuraamme koko ajan halajatte. Olisiko itsetutkiskelun paikka sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä varsinaisesti usko tähän. Kyl moni nainen josta oon ollu kiinnostunu on mun parhaan käsityksen mukaan ollu ihan tasapainoinen ja empaattinen. Ja siis etenkin jälkimmäistä, koska sen nyt pystyy ehkä vähän nopeammin tunnistamaan ihmisestä.
Mut jos olisinkin väärässä, niin vähän vaikea rastihan tämä on sitten. Muutama vuosi sitten tapailin jonkun aikaa fiksua ja mukavaa naista, joka olisi halunnut minut. Näin hänessä potentiaalia, mutta pakko oli pistää poikki kun muutamassa kuukaudessa ei vaan mitään tunteita herännyt. Ei sitä voi vuosikaupallakaan toisessa roikkua ja johtaa tätä harhaan.
AP
Ei ollut tunteita, mutta kuitenkin vielä vuosien päästä muistelet miten hyvä nainen oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne entisajan järkiliitot sittenkin ihan fiksu juttu? Kun ei tunteet edelläkään usein löydy mitään.
AP
Lyhyesti: Oli.
Mikäs järki niissä nykypäivänä olisi? Nainen myytäisiin kerrostalonaapurille piiaksi tai että omaisuus karttuisi tai säilyisi suvussa? Luuletko että ne järkiavioliitot ovat olleet kahden toisensa järkipohjalta valitsevan aikuisen onnellisia liittoja? Ne ovat olleet ja ovat jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tyypillisesti oon ihastunu naiseen ennen kuin on paljastunu että hän haluaa vain seksiä. Eli en koe että kiinnostuisin naisesta sen takia että tämä on saavuttamaton.
Ja siis sehän olisi mahdottomuus, että kiinnostuisin jokaisesta naisesta joka kiinnostuu minusta. Eihän ne naiset oo aina edes yhteensopivia mun kanssa tai välttämättä mitään mitä naisesta haen.
AP
Voi olla myös sattumaa, ettet vain ole vielä sattunut kohtaamaan sitä naista jonka kanssa sinulla ns. kolahtaa molemminpuolisesti.
Ellei sitten ole jotain tiedostamatonta sitoutumiskammoa? Sattumaa voi olla kyllä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei ollut tunteita, mutta kuitenkin vielä vuosien päästä muistelet miten hyvä nainen oli.
Kyllähän sitä nyt voi muistella miten hyvä ja vaikkapa ihana tyyppi joku oli, mutta ei vaan ollut tunteita?
Etenkin, kun AP käytti tuota naista vaan esimerkkinä tässä aloituksessa, että mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sitä on vaikea sanoa että koenko vakaat tylsinä, jos on käynyt että koku tietty vakaa nainen ei saanut mussa ihastusta aikaiseksi. En mä nyt kuitenkaan jokaiseen vakaaseen naiseen voi ihastua. Hyvin mahdollista eträ tuosta naisesta puuttui sitten jotain muuta. Tuon yhden kanssa nyt oli ainakin sellainen ongelma, että ei oikein seksuaalisella tasolla kohdattu. Ite oon tosi villi ja kokeilunhaluinen, häntä taas mm. ahdisti olla päällä ja suihinotto jännitti niin paljon, ettei hän koskaan tehnyt sitä. Kerran yritti, mutta jänisti.
Mikä on oikea syy sille etten ihastunut, sitä on vaikea sanoa. Mutta eihän se niin yksinkertaista ole että mun olisi pitänyt ihastua juuri tähän naiseen tai muuten mä välttelen vakaita naisia.
AP
Meillä lukion historianopettaja aikoinaan puhui siitä, miten romanttiset avioliitot ovat verrattain uusi juttu. Ennen avioliitto oli enemmän taloudellinen välttämättömyys. Muistaakseni siellä koulukirjassakin oli tästä.
AP