Vitutti kun sain perintöä
Niin joutu antaa 50 tonnia verottajalle vaikka siitä perinnästä on jo maksettu veroja eikä verottaja ole tehnyt mitään sen perinnön eteen. Vituttaa antaa 50 tonnia ilmaiseksi. Siitä hyvästä teen 50 tonnilla pimeetä työtä.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joutu antaa 50 tonnia verottajalle vaikka siitä perinnästä on jo maksettu veroja eikä verottaja ole tehnyt mitään sen perinnön eteen.
Ihan mielenkiinnosta, mitä SINÄ sitten olet tehnyt sen perinnön eteen?
Vainajan viimeinen tahto on se, millä tulee olla merkitystä. Käsittämättömän röyhkeätä toimintaa valtiolta loukata vainajien viimeistä tahtoa ja varastaa rahaa ja omaisuutta, minkä vainaja haluaa siirtyvän hänen itse valitsemalleen taholle.
TÄMÄ
Vierailija kirjoitti:
Perintövero on kieltämättä laillistettua ryöstöä. Erityisesti ydinperheen sisällä kun varat siirtyvät perheenjäseneltä toiselle ja valtio kuittaa kolmanneksen, tai enemmänkin, välistä.
Kolmanneksen?
Senpä vuoksi onkin paljon mieluisampaa saada sellainen verovelvollisuuden alittava perintö. En tiedä missä tarkkaan ottaen raja kulkee, mutta eikö kymppitonttu tai viistoista olisi jo ihan kiva summa puhtaana käteen? Minusta ainakin. Sitä odotellessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa verotus on p*rseestä. Sekä itse verottaminen että monet verorahojen käyttökohteet.
Suomessa verotus on ihan ok ja aiheellista.
Joo: on ihan ok, että tavis ei pääse rikastumaan, vaikka tekisi kuinka paljon töitä, koska progressiivinen verotus estää. Ja sekin on kiva, että Afrikkaan kauhotaan rahaa vuosikymmenestä ja vuosisadasta toiseen. Silloinkin, kun suomalaisilta leikataan taas kerran sieltä ja täältä.
Tärkeää on varmistaa, että työllä KUKAAN ei vaurastu tai että työnteko ei edes ole taloudellisesti järkevää. Mielestäni hallitus on onnistunut tässä erinomaisesti.
Totta, ja edellinen hallitus ja sitä edeltävä hallitus jne aina niihin hallituksiin saakka, jotka ovat luoneet idean aggressiivisesta verosuunnittelusta. Niitä hedelmiä nautimme nyt, ja ovat varsin katkeria, kun valtion tulot ovat pienemmät kuin menot, ja pitää ottaa lisää velkaa, jota sitten lapsenlapsenlapsetkin maksavat.
Joo tai siis ne menolisäykset teki nykyhallitus, tietämättä, mistä ottaisi rahat.
Ei, ei tehnyt, näitä velkoja on ottanut hallitus kuin hallitus.
Kyllä vaan on hallitus lisännyt menoja pysyvästi. Et ole oikein tainnut muutamaan vuoteen seurailla uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joutu antaa 50 tonnia verottajalle vaikka siitä perinnästä on jo maksettu veroja eikä verottaja ole tehnyt mitään sen perinnön eteen.
??
Hän on syntynyt sen perinnön antajan lapseksi ja se riittää. Suvun rahoja, ei sinun. Etkö sitä älyä?
Sosialistit ovat aina halunneet murtaa sukujen vallan. Kova perintövero on yksi keino agendalla.
Perijä ei ole ansainnut senttiäkään perinnöstä. Hyvä, että veroja maksetaan reippaasti.
Sen sijaan tuloverotusta tulisi laskea. Perintö ei kannusta työntekoon ja on ansaitsematonta tuloa. Matala tuloverotus sen sijaan nimenomaan lisää työntekoa.
Vähän asian vierestä mutta kyllä moni vanhempansa, puolisonsa tai ylipäänsä jonkun omaishoitaja on perintönsä ansainnut. (Kun nillitetään ettei itse ole perinnön eteen mitään tehty)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa verotus on p*rseestä. Sekä itse verottaminen että monet verorahojen käyttökohteet.
Täältä pääsee aina pois.
Ja sillekin on maastapoistumisvero...
Otatteko sitten perintöveron poistosta haaveilevat mieluummin tilalle kovemman tuloverotuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöveroa pitää nostaa entisestään. Se lisäisi matkaa kohti mahdollisuuksien tasa-arvoa ja lopulta kaventaa terveys- ja hyvinvointieroja.
Te perijät ette ole tehneet mitään rahan eteen. Satuitte vain syntymään tuollaiseen sukuun/perheeseen. Ei ole mitenkään omaa ansiotanne.
Ehkä sinun kannattaa ajatella asiaa myös perintöä jättävän näkökulmasta. Miksi ihmeessä rehkisi ja tuottaisi veroeuroja valtiolle, jos siitä ei jää lapsille mitään hyötyä.
Käytkö Sinä töissä vain ja ainoastaan siksi että Sinä voit jättää perintöä?
En. On kuitenkin ero siinä käytkö töissä saadaksesi rahaa ruokaan. Tuolloin et maksa juurikaan veroja. Mikäli uhraat vapaa-aikaa ja panostat paljon työelämään, voit tienata suurempaa palkkaa, josta maksat paljon veroja ja josta kertyy omaisuutta. Omaisuudesta iso ilo on se että lapset pääsevät helpommalla kuin minä. Sinulle ja sinun suvullesi tämä on varmaankin vieras ajatus.
Minulla on vähän samanlainen ajatus, vaikka ei olekaan omia lapsia. Mutta haluan, että omaisuuteni aikanaan hyödyttää eräitä lähisukulaisteni lapsia, jotka ovat minulle tärkeitä. Olen myös heidän lapsuutensa aikana tukenut heitä. Minulla on ollut siihen varaa, koska omia lapsia ei ole. Inhottaa jo etukäteen tieto, että verottaja tulee vetämään välistä, vaikka olen jokaisesta tienaamastani sentistä maksanut jo veroa.
No sitä voi lahjoittaa aika paljon jo elinaikana niin että ei mene veroja. Jakaa lahjoitukset eri henkilöille ja maksaa kaikki mitä saa verottomasti maksaa toisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen omaisuus tulee sosialisoida HETI!
Painu sinä kommunistipaska helvettiin
Verottajalle se, mikä verottajalle kuuluu! Pimeän työn tekijät kuuluvat myös verottajalle!
AP onsiis saanu tperintöä n. 400 000 €. (oletuksena lähisukulaisuus) Hän ei ole tehnyt tuon rahan eteen yhtään mitään, mutta kokee perintöveron vääräksi.
Tässä taas yksi esimerkki siitä,miksi maailmamme menee päin mäntyä; henkilökohtainen ahneus ja itsekkyys on liian monen motivaatorina nykyään. KAikki pitäisi saada "ilmaiseksi", maksamatta mitään yhteisen kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainajan viimeinen tahto on se, millä tulee olla merkitystä. Käsittämättömän röyhkeätä toimintaa valtiolta loukata vainajien viimeistä tahtoa ja varastaa rahaa ja omaisuutta, minkä vainaja haluaa siirtyvän hänen itse valitsemalleen taholle.
TÄMÄ
Ja niistä säästöistä tai omaisuudesta on jo vainaja maksanut verot moneen otteeseen kaikissa mahdollisissa veron muodoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vainaja olisi voinut eläessään palkata lakimiehen verosuunnittelua varten, mutta ei tehnyt. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Perintövero on kieltämättä laillistettua ryöstöä. Erityisesti ydinperheen sisällä kun varat siirtyvät perheenjäseneltä toiselle ja valtio kuittaa kolmanneksen, tai enemmänkin, välistä. Muualla maailmalla perintöverosta on jo pitkälti luovuttu tai ainakin minimirajat ovat niin korkealla että vero koskee vain ökyrikkaita. Esimerkiksi Ruotsissa ei peritä ollenkaan ja Saksassa ei koske tavallisia kansalaisia.
Suomessa homma toimisi niin, että yksi vero "poistetaan", todellisuudessa nimi vaihtuu ja mikään muu ei muutu. Tai tilalle tulee uusi "tilapäinen" vero.
Mä ainakin poltan koko omaisuuteni ettei valtiolle jää yhtään mitään.
Lapsille muljutan rahat jo hyvissä ajoin ulkomaille kauas verottajasta.
kannattaa tehdä itsari jos syntyy suoleen.
Verottajalle se, mikä verottajalle kuuluu! Pimeän työn tekijät kuuluvat myös verottajalle!