Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies häipyi ja vaatii nyt vuokraa yhteisesta talosta!!!!

Yksinäinenäiti
22.11.2022 |

Mies vain häipyi yllättäen jättäen minut ja meidän pienet lapset yhteiseen omakotitaloon. En kuullut hänestä mitään hetkeen. Nyt yhtäkkiä alle 2 kk jälkeen ilmoitti että minun pitäisi alkaa maksaa hänelle 500 € vuokraa.
Vaihtoehtona antoi että minun pitää muuttaa pois ja talo on tyhjä myytäväksi. Ei minulla ole varaa maksaa vuokraa sekä talon ylläpitokuluja tai toisen asunnon vuokraa ja tyhjän talon ylläpitokuluja. Nyt mies uhkaa asianajajalla. Ei minulla ole ollut yhtään aikaa reakoida tälläiseen. Talo omistetaan puoliksi.

Auttakaa ja neuvokaa nyt joku

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mies voi vaatia puolikkaastaan vuokraa siltä ajalta, kun ositusta ei ole tehty. Sinun ei tarvitse nyt maksaa vielä mitään, mutta summa tulee ottaa huomioon osituksessa. Talosta vuokrasumma kuulostaa kohtuulliselta.

No eikä voi. Yhteinen talo ei muutu vuokrasuhteeksi sillä että toinen osapuoli yhtäkkiä häipyy.

Vierailija
42/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ottamassa asianajajaan yhteyttä, mutta tähän aikaan illasta luulisi muidenkin tajuavan ettei ne vastaa puhelimeen. Joten mitä meneten jos haluan purkaa asiaa ensi hätään täällä?

Ja miten joku ei ymmärrä miten minulla on varaa ostaa mies pois, mut ei varaa 500€ vuokraan? Siis saisin lainaa ostoa varten pankista ja kuukausilyhennys olisi sovittavissa pankin kanssa.

Mies vaan yrittää ilmeisesti tehdä vaan kiusaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se reilua maksaa vuokraa jos asuu osittain toisen omistamassa talossa.

Vierailija
44/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jokaiseen keskusteluun provoa huutelevat voisitte nyt vihdoinkin vetää alahuulenne pään yli ja nielaista. Olette aika säälittäviä.

Kyseessä on luultavasti yksi ja sama säälittävä in cel joka huutaa provoa joka ketjussa. Jos se aloitus koskee miestä. Koska sehän on hänen mielestään heti mies vihaa, jos jollain on huono mies. Eikä sellaista voi mitenkään oikeasti tapahtua.

Vierailija
45/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yksinäinenäiti kirjoitti:

Olen kyllä ottamassa asianajajaan yhteyttä, mutta tähän aikaan illasta luulisi muidenkin tajuavan ettei ne vastaa puhelimeen. Joten mitä meneten jos haluan purkaa asiaa ensi hätään täällä?

Ja miten joku ei ymmärrä miten minulla on varaa ostaa mies pois, mut ei varaa 500€ vuokraan? Siis saisin lainaa ostoa varten pankista ja kuukausilyhennys olisi sovittavissa pankin kanssa.

Mies on tajunnut että joutuu maksamaan asumisesta muualla, eikä rahat riitä. Sen vuoksi yrittää nyt saada sinulta uhkailemalla käyttörahaa itselleen.

Vierailija
46/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono Provo.

Vierailija
47/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi sinulta vuokraa vaatia, koska omistatte talon yhdessä (50/50, oletan) ja on ihan itse omalla päätöksellään muuttanut muualle. Hänelle kyllä kuuluu puolet talon ylläpitokustannuksista, koska omistaa siitä puolet. Huomauta hänelle tästä.

Vierailija
48/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voi sinulta vuokraa vaatia, koska omistatte talon yhdessä (50/50, oletan) ja on ihan itse omalla päätöksellään muuttanut muualle. Hänelle kyllä kuuluu puolet talon ylläpitokustannuksista, koska omistaa siitä puolet. Huomauta hänelle tästä.

Mies voi tosin vaatia että nainen lunastaa talon tai laittaa sen myyntiin.

Vierailija
49/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistat talosta puolet niin vuokraa ei tarvii maksaa. Yksikään oikeus si tuomitse sinua vuokraa maksamaan.

Vierailija
50/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Jos omistat talosta puolet niin vuokraa ei tarvii maksaa. Yksikään oikeus si tuomitse sinua vuokraa maksamaan.

Tietysti tarvitsee jos ei suostu myymään asuntoa tai lunastamaan sitä toiselta osapuolelta.

Vierailija
51/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo. Nämä uppoaa aina miesvihaajiin.

Vierailija
52/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys oikeusaputoimistoon.

Vierailija
53/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lastenvalvojalle ajan vasta ensi viikolle.

Olisin itsekkin voinut lunastaa miehen asunnosta, mutta en ole kerinnyt saamaan lainaneuvotteluaikaa pankkiin ja arvioijaa.

Tässä ollut muutenkin raskasta, kun olen yhtäkkiä lasten kanssa yksin. Mies on käynyt katsomassa lapsia pari kertaa hetken ajan. Lapset reagoi vahvasti ja minun pitäisi jaksaa ja ymmärtää samalla tehdä kaikki muut asiat tässä sivussa.

Kaikki tullut niin yllättäen :(

Liki 2 kk ollut aikaa toimia. Pää pensaaseen tyyli ei vain toimi. Itsekin jouduin aikoinaan jätetyksi,ja tiedän että se on raskasta ja shokki. Mutta pakko on alkaa toimia.

Vierailija
54/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskottava tarina.

#miesvihanäkyväksi

Älä aasi jaksa, kaikki ovat henkilöitä nykyisin.

Vierailija
55/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te naisette ikinä tajua syytä miksi mies lähtee? Isoin syy löytyy aina peilistä. Sama se on kun nainen lähtee, mies katso peiliin. Niin se on, eikä se siitä muuksi muut, vaikka kuinka syyttelisi. Odotan että joku kiukkupussi tulee kumoamaan tämän, vaikka se ei onnistu.

Vierailija
56/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo. Nämä uppoaa aina miesvihaajiin.

Tämä kertoo enemmän siitä naisesta kuin miehestä.

Vierailija
57/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on lakiin perustuva oikeus asunnon myyntiin. Vuokraa hän ei voi lain perusteella vaatia

Kuka ostaa asunnosta puolet eli miehen osuuden?

Jos asunto on molempien nimissä, myyntiin tarvitaan molempien suostumus ja allekirjoitus.

Vierailija
58/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naisette ikinä tajua syytä miksi mies lähtee? Isoin syy löytyy aina peilistä. Sama se on kun nainen lähtee, mies katso peiliin. Niin se on, eikä se siitä muuksi muut, vaikka kuinka syyttelisi. Odotan että joku kiukkupussi tulee kumoamaan tämän, vaikka se ei onnistu.

Tämä! En ymmärrä miks porukka hakkaa päätä senään kerta toisensa jälkeen, vaikka olis paljo helpompaa katsoo sinne peiliin.

Vierailija
59/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaa tekee.

Maksaako mies niitä ylläpitokuluja talosta?

Maksaako lasten kuluja?

Vierailija
60/119 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikö mies mukanaan myös lasten vanukkaat?