Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kotivaroja teillä on?

Vierailija
09.10.2026 |

Olen muuttanut koko kellari kerroksen säilömöksi pikkuhiljaa, asutaan ok talossa. Mulla on yksi vaatekomerolline  hernekeittoa ja toinen lihakeittoa säilykepurkissa, tämän lisäksi olen jo pitkään hamstrannut coca colaa, sitä noin satapulloa, tämän lisäksi olen syksyn aikan kuivattanut sieniä ja jauhanut jauheeksi niitä on nyt 5kg siis kuivaa pulveria joka säilyy, tän olen ostanut noin 30 pussia myllynparas makaronia ja saman verran säilykelihapullia, tarkoituksena on jatkaa projektia ja keräämistä, olen alkanut ostamaan lihaa pakastimeen ja aikeissa alkaa kuivattaa sitä ja jauhamaan. Niin ja meillä on noin 60 rullaa wc paperia ja alhaalla erillinen vessa kellarissa jonka olen laittanut käyttö kieltoon ja takalukkoon. Itse en ole mikään hörhö vaan teen ihan todellista järkevää työtä, rahaahan tähän on uponnut kamalasti, mutta samalla turvaan elämää eteen päin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti alan ensi viikon alussa työskentelemään öisin lihan säilömisen kanssa koska yksin kertaisesti ei ole aikaa päivällä.

ap

Vierailija
2/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia on. Se ei saa loppu kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaattehan, että säilyvyys on huomioitu.

ap

Vierailija
4/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt parin viikon ruuat. Mut mietin että suolaa, sokeria, kuivahiivaa, pastaa ja riisiä pistän enemmän kärryyn

Vierailija
5/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€ käteisenä.

Vierailija
6/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkillinen voita ja kossu pakkasessa

Vierailija
7/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt parin viikon ruuat. Mut mietin että suolaa, sokeria, kuivahiivaa, pastaa ja riisiä pistän enemmän kärryyn

ehdotan sinulle läpimästi, että alat liukuhihna työnä kuivaamaan ja jauhamaan tuotteita, sen jälkeen se pulveri säilyy vuosia.  ap 

Vierailija
8/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Jos joku tilanne tulisi, ottaisin repun ja parit tarvittavat selviytymiskamat eli joku puukko sytkäri lämmintä vaatetta jne ja lähtisin päinvastaiseen suuntaan kuin kaikki muut. Viimenen paikka missä kannattaa olla on massat. 

Vierailija
9/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin ja jääkaappi syödään ensin. Nehän muuten pilaantuu. Meri on lähellä ja lumihanki.

Pohjavesipiste 1 km.

Vierailija
10/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaran Meetvurstia.  Sen käristemakkaroista en tykkää.  Ei kait se muuta teekkään.

Vierailija
11/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolisesti vähän kaikkea. Säilyviä kuiva-aineksia ja pakasteita vuoden tarpeiksi. Kynttilöitä, paristoja, kampiradio, taskulamppu, aggregaatti, pyykkilauta, saippuaa, wc- ja talouspaperia, polttopuita, vettä, onkimistarvikkeet. 
Rahaa on mennyt hämmästyttävän vähän, kun koko ajan varasto kiertää. Aloitin kun corona alkoi. 

Vierailija
12/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkilähtö Portugaliin.

Vierailija
13/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän tuon satakiloisen eukon lihoiksi. Siitä syö ainakin kuukauden.

T. Kannibaali

Vierailija
14/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia on. Se ei saa loppu kesken.

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Koitapa olla vähän aikaa ilman, mitkä "sävärit" siitä tulee. Voi tulla se päivä, et sitä ei ole.

Omat vanhemmat joivat .... no isä ainakin. Lopulta se enää "maistunut". Nyt ymmärrän saman, sitä "kiksiä" ei vaan enää saa.

Kofeiini blokkaa rautaa, sen imeytymistä. Kofeiinin pitäisi piristää, mutta käykin päinvastoin.

Vierailija
15/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä on noin 10 tuhatta e. Ruokaa pariksi kuukaudeksi. Bensaa noin 50 litraa. Mökillä kaikenlaista, mm 25 kg suolaa ja kaverkkoja riittää. Jos jotain käy niin aion kuitenkin lähteä autolla karkuun.

Vierailija
16/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 miljuunaa sijoitettuna eri pankkeihin ympäri maailmaa. Voipi sitten mennä ihan minne huvittaa jos tilanne päällä. Toki kiinteistöjä myös muutamassa maassa.

Vierailija
17/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOKKUSPOKKUS eväitä kuten Sikaa eri muodoissa ja äyriäisiä jäniksiä kaneja kameleita on niinkuin Mooses käskee syödä pukuja ja petolintuja sekä naida miehet miehiä. 

Vierailija
18/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte mitään kotivaraa. Punainen risti ja kaikki tulee jakamaan vettä ja leipää. Perunaa,tulitikkuja,pattereita,huopia.

Vierailija
19/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puluja uhraavat ja syövät arabit.  

Vierailija
20/36 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkilähtö Portugaliin.

Lentokoneet ei kulje katastrofin tullessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan