Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies häipyi ja vaatii nyt vuokraa yhteisesta talosta!!!!

Yksinäinenäiti
22.11.2022 |

Mies vain häipyi yllättäen jättäen minut ja meidän pienet lapset yhteiseen omakotitaloon. En kuullut hänestä mitään hetkeen. Nyt yhtäkkiä alle 2 kk jälkeen ilmoitti että minun pitäisi alkaa maksaa hänelle 500 € vuokraa.
Vaihtoehtona antoi että minun pitää muuttaa pois ja talo on tyhjä myytäväksi. Ei minulla ole varaa maksaa vuokraa sekä talon ylläpitokuluja tai toisen asunnon vuokraa ja tyhjän talon ylläpitokuluja. Nyt mies uhkaa asianajajalla. Ei minulla ole ollut yhtään aikaa reakoida tälläiseen. Talo omistetaan puoliksi.

Auttakaa ja neuvokaa nyt joku

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo. Nämä uppoaa aina miesvihaajiin.

Mä en vihaa miehiä, paitsi teitä palstainceleitä.

Teidän ( ja persujen) takia tämä palsta on pilalla.

Vierailija
82/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauli Niinistöä lainaten: look at the mirror.

Mitä se peiliin katsominen auttaa? Sieltäkö se lakimies huhuilee? Tai lastenvalvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osituksesta siinä taitaa olla kyse koska siihen ei tarvita avioeron harkinta-ajan kulumista, vaan ositusta voi vaatia heti kun avioero tullut vireille, ja osituksen tultua voimaan ei ole enää oikeutta jäädä asumaankaan. 

Vierailija
84/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö pomppimaan uudenvitun päälle.

Vierailija
85/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mies voi vaatia puolikkaastaan vuokraa siltä ajalta, kun ositusta ei ole tehty. Sinun ei tarvitse nyt maksaa vielä mitään, mutta summa tulee ottaa huomioon osituksessa. Talosta vuokrasumma kuulostaa kohtuulliselta.

Eihän voi. Mitään vuokrasopimusta ei ole koskaan tehty, joten ainoa mitä mies voi tietysti tehdä on asua itsekin talossaan. Jos omistusoikeus on puoliksi, ei toinen voi yksipuolisesti muuttaa asumista vuokrasuhteeksi muuttamalla itse pois.

Sitä ei kutsutakaan vuokraksi vaan asumiskorvaukseksi, ja se tulee maksettavaksi avioeron voimaantulon jälkeen, jos ositusta ei ole vielä tehty, eli ei vielä tässä vaiheessa.

Jos oikein muistan, sitä voi saada vain siltä ajalta kun on haettu eroa, mutta se ei ole vielä voimassa. Jos toinen vain häipyy, hänellä on edelleen velvollisuus myös aviopuolisonsa elättämiseen, johon voi katsoa kuuluvan sen asumisen.

Vierailija
86/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten typerä nainen. Miksi niin usein naiset kuvittelevat muiden omaisuuden kuuluvan heille?

Etkö osaa lukea,talo on yhteinen.

Tuo on näitä typeriä miehiä, jotka kuvittelevat naisten omaisuuden kuuluvan miehille. Aika yleisiä näyttävät olevan ainakin tällä palstalla.

Vierailija
87/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tarina! Talo myntin ja heti jos totta? Niin ne muutkin tekee.

Vierailija
88/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toki sinun pitää muuttaa pois talosta jos sinulla ei ole sitä varaa itsellesi lunastaa. Kuka talon omistaa? Jos se on miehen niin muutat pois ja hoitakoon mies yksin talonsa, jos yhteinen niin et tietenkään maksa miehelle mitään vuokraa, jos maksat kaikki ylläpitokulut. Lisäksi mies maksaa elarit lapsista tietenkin.

Lue nyt perkele aloitus, ennen kuin tulet vouhottamaan. Talo on yhteinen.

Vierailija
89/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ap ollut yhtään huolissasi vaikka  mies oli kateissa kuukausia?

Teitkö katoamisilmoitusta poliisille?

ap vissiin kuvitteli että saa jäädä (puoliksi miehen omistamaan) asuntoon ihan ilmaiseksi, eikä mitään tarvitse tehdä.

ap ei ole penaalin terävin kynä.

No sinä tunnut olevan! Voi luoja näitä pottuneniä.u

Vierailija
90/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihmeellistä miten ihmiset niin luottavaisesti kertovat omista ongelmistaan täällä ja kuvittelevat että kaikki neuvot on oikein. Ei täällä ole lakimiehiätai saattaapi ollakkin. Mutta parempi nyt olis kääntyä oikean lakimiehen puoleen kuin uskoa vauva-palstan neuvoja. Osa voi olla täysiä trollejakin, jotka neuvoo tahallaan täysin väärin.

Vierailija
91/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että ap pääsi surkimuksesta eroon.

Vierailija
92/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo myyntiin jos et aio maksaa vuokraa

Vierailija
93/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet kirjoittaa nykyään reakoida?

Vierailija
94/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten typerä nainen. Miksi niin usein naiset kuvittelevat muiden omaisuuden kuuluvan heille?

Etkö osaa lukea,talo on yhteinen.

Tuo on näitä typeriä miehiä, jotka kuvittelevat naisten omaisuuden kuuluvan miehille. Aika yleisiä näyttävät olevan ainakin tällä palstalla.

paitsi ap, joka kuvittelee voivansa asua ilmaiseksi vain puoliksi omistamassaan talossa

Vierailija
95/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö,höpöä koko aloitus.

Niin on. Tää on taas sen Tarina-tädin sepustuksia.

Keksii omasta päästään monenmoisia, sontaisia aloituksia.

Ja typerät palstan matamit uskovat tietenkin kaikki.

Huh, miten tyhmää ja aivontonta sakkia, tämän palstan naiset on!

Vierailija
96/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mies voi vaatia puolikkaastaan vuokraa siltä ajalta, kun ositusta ei ole tehty. Sinun ei tarvitse nyt maksaa vielä mitään, mutta summa tulee ottaa huomioon osituksessa. Talosta vuokrasumma kuulostaa kohtuulliselta.

Eihän voi. Mitään vuokrasopimusta ei ole koskaan tehty, joten ainoa mitä mies voi tietysti tehdä on asua itsekin talossaan. Jos omistusoikeus on puoliksi, ei toinen voi yksipuolisesti muuttaa asumista vuokrasuhteeksi muuttamalla itse pois.

Sitä ei kutsutakaan vuokraksi vaan asumiskorvaukseksi, ja se tulee maksettavaksi avioeron voimaantulon jälkeen, jos ositusta ei ole vielä tehty, eli ei vielä tässä vaiheessa.

Jos oikein muistan, sitä voi saada vain siltä ajalta kun on haettu eroa, mutta se ei ole vielä voimassa. Jos toinen vain häipyy, hänellä on edelleen velvollisuus myös aviopuolisonsa elättämiseen, johon voi katsoa kuuluvan sen asumisen.

Eihän se sillä muutu elatusvelvollisuudeksi että toinen häippäsee, vaan molemmat maksaa edelleen talon kuluja samassa määrin kuin yhdessä asuessa, ja jos muuttuneen elämäntilanteen vuoksi jää jotain yli tai uupumaan ne pitää sumplia erikseen. 

Vierailija
97/119 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

talo myyntiin jos et aio maksaa vuokraa

Miehen penskat asuu siinä talossa. Isi haluu, että lapset maksaa isille vuokraa.

Otetaanko lasten ruokarahoista vai vaaterahoista? Tai kenties jätetään talo lämmittämättä, niin isin pikku kullannuput saa palella.

Vierailija
98/119 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakuilla tuntuu olevan suuria ongelmia lukutaidon kanssa, ihan jo että lukisi aloituksen.

Mies häipyi, ei varsinaisesti ollut kadoksissa, kun kerran kävi töissä, asui sukulaisilla ja oli sosiaalisessa mediassa.

Ja kyllä minä omistan osan asunnosta ja maksanut suurimman osan laskuista.

Mies haluaa yhteishuoltajuuden, mutta ei olla lasten kanssa. Mikä näitä nykymiehiä vaivaa??

Vierailija
99/119 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, sekä siitä lähtien kun vuokraa ruvetaan perimään, pitää miehen huomioida että maksaa verottajalle 30% vuokran määrästä

Vierailija
100/119 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yksinäinenäiti kirjoitti:

Joillakuilla tuntuu olevan suuria ongelmia lukutaidon kanssa, ihan jo että lukisi aloituksen.

Mies häipyi, ei varsinaisesti ollut kadoksissa, kun kerran kävi töissä, asui sukulaisilla ja oli sosiaalisessa mediassa.

Ja kyllä minä omistan osan asunnosta ja maksanut suurimman osan laskuista.

Mies haluaa yhteishuoltajuuden, mutta ei olla lasten kanssa. Mikä näitä nykymiehiä vaivaa??

Eihän ole silloin mihinkään häipynyt vaan muuttanut asumaan erilleen. Odottelet rauhassa, ei siitä heti joudu muuttamaan pois.