Kaksi suklaarasiaa kaapissa, minä yksin kotona. Miten vastustan kiusausta!
Hjälp, tekee kyllä tosi tiukkaa etten mee just nyt avaamaan suklaarasiaa. Miten ihmeessä vastustan kiusausta?? =O
Kommentit (49)
Ota porsas vielä kaksi lisää aiempien lisäksi kun ne nyt tuskin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaappi täynnä herkkuja, joihin en ole koskenut moneen viikkoon. Olen nyt kolmatta päivää vesipaastolla ihan oman terveyteni vuoksi. Miten jollain voi olla noin heikko tahdonvoima?
Ja mulla on siis kello ilmoittamassa, että en syö mitään ennen kuin 120 tuntia on kulunut. Ja kun olen päätöksen tehnyt, se pitää.
Sädekehä pääsi päälle, ole hyvä!
En tarvitse, kiitos. Koska paastoaminen on ihmiselle täysin luonnollista. Suklaarasioiden kauhominen kaksin käsin suuhun ei ole luonnollista vaan merkki jostain patologiasta.
Syö pois vaan. Sitten menet ostamaan vielä runsaasti muita herkkuja, ja syöt nekin kerralla. Toista tämä vähintään muutaman kerran viikossa, mieluiten päivittäin, kahden kuukauden ajan, niin saadaan sinusta lihava.
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä syystä niitä herkkuja ei pidä ostella varastoon. En ainakaan itse niin tee ja ei varsinkaan liian isoja pakkauksia esim karamelliä kun menee muuten yhteen menoon.
No nyt kävi niin, että lähikauppa tarjosi 2 rasiaa puoleen hintaan suklaarasioita 'parhaalle asiakkaalle' niin oli jotenkin pakko ostaa, toinen syötiin perheen kesken. Toinen rasia saatiin tuliaisena.
Mä oon niiiiin kateellinen niille, joilla on tahdonvoimaa suklaan edessä! Ei tulis kuuloonkaan, että ostaisin kaikki joululahjarasiat ennakkoon. Ne pitää ostaa just jouluviikolla vasta ja pakata äkkiä joulupukin säkkiin.
AP tuskailee edelleen
En muutes ole lihava, vaikka moni niin näköjään toivoo :D
Mulla ei ole muita paheita, en käytä juurikaan alkoholia, en lainkaan tupakkatuotteita, syön terveellisesti, käyn 2 kertaa viikossa jumpassa ja/tai kuntosalilla.
Mutta suklaa...
Suklaa on se mun pahe.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä syystä niitä herkkuja ei pidä ostella varastoon. En ainakaan itse niin tee ja ei varsinkaan liian isoja pakkauksia esim karamelliä kun menee muuten yhteen menoon.
No nyt kävi niin, että lähikauppa tarjosi 2 rasiaa puoleen hintaan suklaarasioita 'parhaalle asiakkaalle' niin oli jotenkin pakko ostaa, toinen syötiin perheen kesken. Toinen rasia saatiin tuliaisena.
Mä oon niiiiin kateellinen niille, joilla on tahdonvoimaa suklaan edessä! Ei tulis kuuloonkaan, että ostaisin kaikki joululahjarasiat ennakkoon. Ne pitää ostaa just jouluviikolla vasta ja pakata äkkiä joulupukin säkkiin.
AP tuskailee edelleen
Kuulostaa siltä, että sulla on dopamiinin takaisinotto järjestelmässä aivoissa jokin vika. Kannattaisi jutella siitä ammattilaisen kanssa.
Mähän olen suklaa-addikti ja mulla on kaksi rasiaa kirsikkaliköörikonvehteja... pakko vaan kestää, mulla on nyt vieroitus menossa, kuudes suklaaton päivä. Nuo on jouluksi, kyllä ennen jouluakin jo syön suklaata ainakin kalenterista enkä usko että hermo kestää jouluun asti muutenkaan.
Ihan vaan mietin kuinka paljon mä syön suklaata (näkee hyvin s- ja k-sovelluksista), niin turhan paljon että pakko rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole muita paheita, en käytä juurikaan alkoholia, en lainkaan tupakkatuotteita, syön terveellisesti, käyn 2 kertaa viikossa jumpassa ja/tai kuntosalilla.
Mutta suklaa...
Suklaa on se mun pahe.
AP
Antaudu paheellesi. Ala vain syömään sitä suklaata. Se tekee hyvää. Suklaa kaunistaa ja niin myös lihavuus.
Onko tässä siis ongelmana suklaan syömisestä tulevat liikakalorit?
Minä varmaan tuollaisessa tilanteessa söisin suklaan tai ainakin reilun osan siitä, mutta minulla toimiinkin kehon automaattinen kaloritasapainon säätely. Eli suklaan syöminen johtaisi siihen, että parina seuraavana päivänä minun tekisi mieli syödä kevyemmin. Kaikilla tämä ei kuitenkaan toimi, joten en uskalla antaa neuvoja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Mutta suklaa...
Suklaa on se mun pahe.
AP
Ei tarvitse selitellä.
Mä syön paljon suklaata, keksejä ym., linssi-tai juustonaksuja, pizzaa... ja käytän alkoholia viikoittain, myös poltan askin/viikko. Syön kyllä ihan järkevästi ja lenkkeilen koiran kanssa, nyt melkein kuuskymppisenä vielä ihan normaalipainoinen, samankokoinen kuin kakskymppisenä (kun väitetään että vaihdevuodet lihottaa jotenkin automaattisesti), ja oon muutenkin terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP tuskailee edelleen
Kuulostaa siltä, että sulla on dopamiinin takaisinotto järjestelmässä aivoissa jokin vika. Kannattaisi jutella siitä ammattilaisen kanssa.
Googlasin heti, ainakin stressitaso on mulla tällä hetkellä todella korkealla, mutta sen pitäisi keväällä helpottaa. Huoh. Aina jotain.. ehkä pitäisi ottaa puheeksi kun käyn seuraavaksi työterkalla.
AP
Pitääkö esittää "kauheeta meinaan syödä suklaata" naista, jotta tuntisi kuuluvansa muihin samanlaisiin niuhoihin. Kun on suklaata, se on syötäväksi joskus ostettu. Ei miksikään tahdonvoiman koetinkiveksi ja siitä sitten muille kehumiseksi, lienee näin.
Diivailijat ja joka suupalan puntaroijat ovat heikkoitsetuntoisia sääliöitä. Kerskaillaan sitten muille, kuinka on kova kuri ja pidättäytyvyys koko ajan päällä 110%.
Kuola valuen katsotaan ja paheksutaan suklaan ja elämän nauttijoita. Katkeraksi se ainainen kaikesta kieltäytyminen vaan tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaappi täynnä herkkuja, joihin en ole koskenut moneen viikkoon. Olen nyt kolmatta päivää vesipaastolla ihan oman terveyteni vuoksi. Miten jollain voi olla noin heikko tahdonvoima?
Eli olet todella läski?
En ole koskaan edes ajatellut jotain vesipaastoa, vaan elän normaaliin tapaan, olen energinen ja iloinen.
Pitääkö esittää "kauheeta meinaan syödä suklaata" naista, jotta tuntisi kuuluvansa muihin samanlaisiin niuhoihin. Kun on suklaata, se on syötäväksi joskus ostettu. Ei miksikään tahdonvoiman koetinkiveksi ja siitä sitten muille kehumiseksi, lienee näin.
Diivailijat ja joka suupalan puntaroijat ovat heikkoitsetuntoisia sääliöitä. Kerskaillaan sitten muille, kuinka on kova kuri ja pidättäytyvyys koko ajan päällä 110%.
Kuola valuen katsotaan ja paheksutaan suklaan ja elämän nauttijoita. Katkeraksi se ainainen kaikesta kieltäytyminen vaan tekee.
Ajatteleppa että suklaapötkön jos syöt, niin saat juosta 40minuuttia että olet kuluttanut sen. Vieläkö tekee mieli suklaataa??
Turhat pulinat poies ja naamariin vaan.
Kerranhan täälä vaan eletään. Ota konjamiinia kyytipojaksi!!
Salmiakkia kiitos kirjoitti:
Ajatteleppa että suklaapötkön jos syöt, niin saat juosta 40minuuttia että olet kuluttanut sen. Vieläkö tekee mieli suklaataa??
Minä en ainakaan ikinä ajattele mitään tuollaista. Syön, jos mieli tekee ja jos ei tee mieli, niin sitten olen syömättä. Syön sen verran kuin syön ja en todellakaan ajattele mitään juoksulenkkejä tai kulutuksia.
Niin kauan, kun kävelen ongelmitta ja hyvällä tuulella vaikka 15-20 km luonnossa, teen keskiraskasta fyysistä työtäni 8 h/arkipäivä ja olen sen jälkeenkin ihan energinen tai ihan mitä vain, niin kaikki on hyvin. En viitsi sotkea kävelemisiin mukaan mitään herkkujen kulutuspaineita tai ahdistusta syomistäni herkuista, vaan elän onnellisena.
Olisi kamalaa alkaa aina miettimään jokaisen suupalan jälkeen, että kuinkakohan kauan tätäkin pitää juosta pois. Se olisi sai ras ta.
Kaada rasioihin wc-ankkaa ja kippaa sitten biopussiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaada rasioihin wc-ankkaa ja kippaa sitten biopussiin.
Ei myrkkyjä bioastiaan. Virtsaa mielummin.
Lihavat ovat leppoisia. Sinä et ole.