Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toimeentulotuella elävät valittavat kaiken kalleudesta. Ovat onnellisessa asemassa.

Vierailija
22.11.2022 |

Mikään ei ole heille kallista. Päinvastoin. Kaikki on heille ilmaista. Pisaraakaan hikeä ei ole valutettu ja raha tulee tilille.

Kommentit (584)

Vierailija
81/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki on tunkemassa työttömiä ilmaiseksi tehtävään työhön, mutta kukaan ei halua luopua työttömän vuoksi kuitenkaan omasta työpaikastaan ja kokeilla työttömyyttä?

Vierailija
82/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovat on ajat kun köyhiäkin jo kadehditaan.

Isolta osin kyse on työhaluttomuudesta ja laiskuudesta. Saman saa mitään tekemättä jne ja muita tekosyitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun mielestä sairailta (joita toimeentulon saajat monesti on) pitäisi viedä viimeinenkin vähä pois.

Eihän köyhiä sairaita syrjitä jo terveydenhuollossa eihän ? eihän? ei varsinkaan jos sinulla on ns.H merkintä vuodelta kivi ja kirves ?

Noh oli miten oli.... Köyhyyttä ja kurjuutta ihminen ei vissiin koskaan näe ennenkuin sen kokee...

Niin ja narkkaritkin on niin pahoja ihmisiä koska "oma valinta" jne...

Vankilassakin ihmiset on "oman valinnan" takia ja siksi heidän kuntouttamiseen ei pidä antaa mitään.

En tiedä kuinka umpiääliö pitää olla jos ei edes sitä näe kuinka moni päihdevammainen ja moni mielenterveysvammainen on tulosta siitä mihin he itse ei edes ole syyllisiä....

Vierailija
84/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten oli juttu hesarin kuukausiliitteessa. Siinä oli perhe, jotka eivät olleet melkein koskaan olleet töissä, eivät olleet töihin myöskään menossa.

He asuivat 80 neliön rivitaloasunnossa ja heillä oli noin 5 vuoden ikäinen auto.

Tämä on minusta todella hyvä esimerkki siitä, että tällaiseen elintasoon ei todellakaan ole ainakaan minun palkalla varaa.

Eli pitääkö tällainen elintaso todella kustantaa "ikuisesti työttömänä oleville", joilla ei ole mitään aikomustakaan mennä/osallistua työelämään. Miksi pitäää saada enemmän kuin työtä tekemällä??????

Vierailija
85/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko muualla maailmassa kuin Suomessa yhtä kateellisia ja katkeria köyhille?

Kyllä se vähän vihaksi pistää kun itsekin saa 1400e kuussa bruttona ja joutuu sillä elämään ja johonkin ruokaan jää joku satanen ja työttömät valittaa kun ei jää ruokaan kuin 530e kuussa.

Sitten he nukkuvat pitkään ja minä poljen pakkasessa mummonpyörällä töihin niin jotenkin tuntuu väärältä, että enemmän saa ja helpommalla pääsee ne, ketkä ei tee mitään?

Mutta kuitenkin tuossa 1400 euron bruttotyössä on jotain sellaista, joka saa sinut pysymään töissä, vai mitä?

Vierailija
86/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki on tunkemassa työttömiä ilmaiseksi tehtävään työhön, mutta kukaan ei halua luopua työttömän vuoksi kuitenkaan omasta työpaikastaan ja kokeilla työttömyyttä?

Kaiken huipuksi työttömät halutaan tekemään ilmaiseksi ne työt, joista yksityiset yrittäjä saavat nyt toimeentulonsa.

Vierailija
87/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten oli juttu hesarin kuukausiliitteessa. Siinä oli perhe, jotka eivät olleet melkein koskaan olleet töissä, eivät olleet töihin myöskään menossa.

He asuivat 80 neliön rivitaloasunnossa ja heillä oli noin 5 vuoden ikäinen auto.

Tämä on minusta todella hyvä esimerkki siitä, että tällaiseen elintasoon ei todellakaan ole ainakaan minun palkalla varaa.

Eli pitääkö tällainen elintaso todella kustantaa "ikuisesti työttömänä oleville", joilla ei ole mitään aikomustakaan mennä/osallistua työelämään. Miksi pitäää saada enemmän kuin työtä tekemällä??????

...ja olihan näillä lapsillakin uudet puhelimet, maksulliset harrastukset ja kävivät vielä vaikka missä maksullisissa tapahtumissakin, jos oikein pitää veistä haavassa kääntää

Vierailija
88/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Saisi näitä tukia leikata tai laittaa vastikkeelliseksi.

Myös työkyvyttömiltä?

Kyllä vaan, hekin voisivat paremmin jos tekisivät edes vähän töitä vastikkeeksi tuista. Toisekseen työkyvytön jolla on hyvä ammatti ei ole mikään köyhä, vaan saattaa helposti olla keskituloinen. 

Jäin kesällä työttömäksi ja olen oikeiden töiden hakemisen lisäksi koettanut 9 euron "kuntouttavaan" työtoimintaan ja työharjoitteluun. Kuntouttavaan en pääse, en ole ollut työtön tarpeeksi pitkään ja harjoittelupaikoille on kuulemma hurjat jonot.

Vapaaehtoistyöhön jos menen niin tuet katkeaa.

Mitäs nyt sit?

En mä tästä tosiaan nauti, mihin mä voin mä vaan mennä mistä mua ei potkaista pihalle?

Olisihan se ihanteellista, että jokainen saisi elää omalla työllään mutta sääntösuomessa se on täyttä utopiaa esim siitäkin syystä, että töistä ei makseta palkkaa ja niissä kierrätetään näitä 9 euron orjia.

Vierailija
89/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen 5-6 tonnia saa suomessa kun härskisti vetää kaiken mikä irti lähtee ja käyttää sossua ammattimaisesti hyväkseen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccdee0f-1e99-43e1-b30a-efecec6a881d

Vierailija
90/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on täs pointti koska tiedän itsekkin perheen joka nosti tuet ja teki pimeitä töitä.

Ja koska tälläisia ihmisiä on he vievät ns. "uskottavuuden" niiltä jotka apua oikeasti tarvittee.

Vierailija
91/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernin taloustieteen mukaan yhteiskunnassa on pyrittävä siihen, että osa ihmisistä on työttömänä, jotta palkkkataso ei nousisi eikä siten kiihdyttäisi inflaatiota. Tätä kutsutaan NAIRU:ksi. Yhdysvalloissa tällaisena NAIRU-työttömyysasteena on pidetty noin kuutta prosenttia.

Vierailija
92/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän biisin voisin laittaa itteni ja miksei muidenkin puolesta jotka rakastaa suomea..

Tosin sitäkään ei vissiin enää ääneen saa sanoa että rakastaa suomea ja suomalaisia.

varmaan bannitaa, noh onneksi on vpn. https://www.youtube.com/watch?v=83MFyNUPpT8

soittakaa tuo Sannalle

Vierailija
93/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään käsitä, että miten rikollisuus lisääntyisi jos tt tukia leikattaisiin.

Oletteko huomanneet, että tuolla kadulla ne jengit pyörivät jo. Ainut minkä tuki mahdollistaa heille on se että saavat paremmat resurssit rötöstelyyn.

Mutta tätä ei saa sanoa, koska emme ole ruotsin tiellä ja meillä ei ole ongelmaa.

Vierailija
94/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä se piste täyttymässä, että jonkun tahon tulee täytyä tähän vihan- ja halveksunnan lietsontaan tuensaajia kohtaan. Ihan selvää kiihottamista kansanryhmää vastaan. Että te olette kuvottavia! Kuinka säälittävä ihmisen tuleekaan olla, että kadehtii tukien varassa olevia, vähävaraisia suomalaisia.

Vierailija
95/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä se piste täyttymässä, että jonkun tahon tulee täytyä tähän vihan- ja halveksunnan lietsontaan tuensaajia kohtaan. Ihan selvää kiihottamista kansanryhmää vastaan. Että te olette kuvottavia! Kuinka säälittävä ihmisen tuleekaan olla, että kadehtii tukien varassa olevia, vähävaraisia suomalaisia.

Täytyä = puuttua

Vierailija
96/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään käsitä, että miten rikollisuus lisääntyisi jos tt tukia leikattaisiin.

Oletteko huomanneet, että tuolla kadulla ne jengit pyörivät jo. Ainut minkä tuki mahdollistaa heille on se että saavat paremmat resurssit rötöstelyyn.

Mutta tätä ei saa sanoa, koska emme ole ruotsin tiellä ja meillä ei ole ongelmaa.

Huomattavasti enemmän siellä tulee häiriötä olemaan jos ihmisiltä menee kodit alta.

Vierailija
97/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko muualla maailmassa kuin Suomessa yhtä kateellisia ja katkeria köyhille?

Kyllä se vähän vihaksi pistää kun itsekin saa 1400e kuussa bruttona ja joutuu sillä elämään ja johonkin ruokaan jää joku satanen ja työttömät valittaa kun ei jää ruokaan kuin 530e kuussa.

Sitten he nukkuvat pitkään ja minä poljen pakkasessa mummonpyörällä töihin niin jotenkin tuntuu väärältä, että enemmän saa ja helpommalla pääsee ne, ketkä ei tee mitään?

Joko sinulla on liian suuret menot ja sinun pitäisi niitä karsia, tai tuhlaat turhuuksiin ja taas menojen karsiminen on vastaus. Tai ehkä olisitkin oikeutettu tukiin, mutten ylpeyttäsi ja kunniantuntosi sun muiden päänvammojen takia hae tukia, vaan valitat mieluummin muiden saamisista.

Ei minulla jää toimeentulotukiasiakkaana kuin parisataa ruokaan käytettäväksi. Toisilla voi jäädä vähän enemmän, tuskin kellään 530 € kuussa. Ja hei, edelleen, liity joukkoomme, mutta huomioi, ettei täältä sitten ehkä enää noustakaan, koskaan.

Ps. Anteeksi noista päävammoista, mutta eihän se nyt tervettä ole olla hakematta tukia, jos niitä saisi.

Vierailija
98/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on meitä työttömiä jotka saadaan vain työmarkkinatuki.

Vierailija
99/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakohan tätä sanoa en tiedä... Mutta vähentää kantasuomalaisten rikollisuutta.

Vierailija
100/584 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovat on ajat kun köyhiäkin jo kadehditaan.

Toimeentulotuki on kuitenkin varma tuloa vaikka missä olosuhteissa. Jos tulee taantuma ja ihmisiltä menee työpaikka ja on velkaakin, niin ei kyllä naurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi