Miksi toimeentulotuella elävät valittavat kaiken kalleudesta. Ovat onnellisessa asemassa.
Mikään ei ole heille kallista. Päinvastoin. Kaikki on heille ilmaista. Pisaraakaan hikeä ei ole valutettu ja raha tulee tilille.
Kommentit (584)
hinopiiri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en myöskään käsitä, että miten rikollisuus lisääntyisi jos tt tukia leikattaisiin.
Oletteko huomanneet, että tuolla kadulla ne jengit pyörivät jo. Ainut minkä tuki mahdollistaa heille on se että saavat paremmat resurssit rötöstelyyn.
Mutta tätä ei saa sanoa, koska emme ole ruotsin tiellä ja meillä ei ole ongelmaa.
Saakohan tätä sanoa en tiedä... Mutta vähentää kantasuomalaisten rikollisuutta.
Ai niin "meillä ei ole katujengejä ruotsinmalliin" vai miten se meni :D.... pitäis varmaan saada modit ja punkkarit takasin helsinkiin niin voisivat ottaa näiden uuvattien kans yhteen
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä se piste täyttymässä, että jonkun tahon tulee täytyä tähän vihan- ja halveksunnan lietsontaan tuensaajia kohtaan. Ihan selvää kiihottamista kansanryhmää vastaan. Että te olette kuvottavia! Kuinka säälittävä ihmisen tuleekaan olla, että kadehtii tukien varassa olevia, vähävaraisia suomalaisia.
Ei kukaan kadehdi, mutta kaikki kyllä halveksuvat kuten pitääkin. Eniten tulisi tuensaajien halveksia itseään, että pyrkisivät pois tilanteesta.
Jos työtä ei löydy kotipaikalta, muuta työn perässä.
Jos englantilaisen paperintaittotaiteen maisterinohjelma ei tuonutkaan työpaikkaa, mene siivoojaksi tai kouluttaudu uudelleen.
Sinä olet vastuussa itsestäsi. Yhteiskunta ei ole sinulle mitään velkaa vaan elät toisten säälin ja pakotetun hyväntekeväisyyden varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat on ajat kun köyhiäkin jo kadehditaan.
Toimeentulotuki on kuitenkin varma tuloa vaikka missä olosuhteissa. Jos tulee taantuma ja ihmisiltä menee työpaikka ja on velkaakin, niin ei kyllä naurata.
Kun säästöt on käytetty eikä tilanne parane, niin lopulta voit päätyä riittävän köyhäksi, jotta saat toimeentulotukea. Sekö olisi unelma?
poistetaan köyhät yhtälöstä, niin silloin keskituloiset on pohjasakkaa ilman ihmisyyttä. ja kun heidät poistetaan, jää jäljelle rikkaat, jotka eivät pärjää ilman väkeä joka tekee asiat niiden puolesta. eli loppujen lopuksi kukaan ei pärjää ilman toista. ja mammapalstalla sitten tahdotaan eroon osasta yhtälöä. te ketkä toisia halvennatte, olette itse seuraavana jonossa. hassua, vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen minimi työttömyysraha on liian pieni (laiton asia) niin siksi lähes kaikki tuolla pienimmällä työttömyyskorvauksella olevat ovat oikeutettuja toimeentulotukeen.
No ei todellakaan ole läheskään kaikki! Ainoastaan jos on täysin varaton ja yksinasuja tai toisen työttömän kanssa asuvat. Tavallinen perheellinen ei todellakaan saa mitään tttukia vaan kituu työmarkkinatuella.
10 vuotta sitten ei saanut edes työmarkkinatukea, jos (avo)puoliso oli töissä. Silloin oltiin kerjäläisiä omassa parisuhteessa.
Jos niin kadehdittuttaa, kun työtön saa sängyssä makoilla pitkään aamuisin, niin jättäytykää työttömäksi ja kokeilkaa toki kuinka kauan mielenterveytenne kestää tuota. Tulette pian huomaamaan, että sieltä sängystä nouseminen tulee päivä päivältä vaikeammaksi - työttömyyden aiheuttaman masennuksen takia. Silloin poljette sillä mummopyörällä riemusta kiljuen taas töihin ja lopetatte naurettavan kadehtimisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat on ajat kun köyhiäkin jo kadehditaan.
Toimeentulotuki on kuitenkin varma tuloa vaikka missä olosuhteissa. Jos tulee taantuma ja ihmisiltä menee työpaikka ja on velkaakin, niin ei kyllä naurata.
Kun säästöt on käytetty eikä tilanne parane, niin lopulta voit päätyä riittävän köyhäksi, jotta saat toimeentulotukea. Sekö olisi unelma?
"kyllä me omista huoli pidetään! nehan antoi terveytensäkki!" ...
Näkis vaan saatana
Suomi on ollut viime vuosina vähän väliä otsikoissa saatuaan Euroopan neuvostolta sapiskaa liian matalasta perusturvan tasosta. Suomi on ainoa maa, joka on saanut kantelun johdosta moitteita perusturvan yleisestä tasosta. Moitteiden seurauksena Suomen pitää raportoida säännöllisesti perusturvan parannuksista siihen asti, kunnes sen taso täyttää vaatimukset.
Euroopan neuvoston komitealta taas moitteita Suomelle perusturvan tasosta - ”Suomi sivuuttanut ne vähin äänin”
Maaraportin mukaan Suomen valtio ei noudata peruskirjassa turvattuja sosiaalisia oikeuksia kaikkien artikloiden osalta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201806152201015807
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ollut viime vuosina vähän väliä otsikoissa saatuaan Euroopan neuvostolta sapiskaa liian matalasta perusturvan tasosta. Suomi on ainoa maa, joka on saanut kantelun johdosta moitteita perusturvan yleisestä tasosta. Moitteiden seurauksena Suomen pitää raportoida säännöllisesti perusturvan parannuksista siihen asti, kunnes sen taso täyttää vaatimukset.
Euroopan neuvoston komitealta taas moitteita Suomelle perusturvan tasosta - ”Suomi sivuuttanut ne vähin äänin”
Maaraportin mukaan Suomen valtio ei noudata peruskirjassa turvattuja sosiaalisia oikeuksia kaikkien artikloiden osalta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201806152201015807
Eiköhän kaikki sen ymmärrä että perusturva on hyvällä tasolla ?
Mutta onko se sitä heille jotka suomen puolesta on terveyden antanut ?
Tahi suomalaisille ? vai onko se sitä vaan moccamaisterille ? joka auttoi suomea niin paljon että pani pillupaljaana 12 veetä ?
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukiasiakkaille ei tosiaan vaikuta esimerkiksi lääkkeiden tai sähkön hinta, ja myös lapsille saa erityisavustusta esimerkiksi harrastusrahan ja tuettujen lomien muodossa. Oikeastaan vain ruuan hinnan nousu koskee työttömiä toimeentulotukiasiakkaita. Ne, joilla on omaisuutta joutuvat maksamaan kaikenlaisia veroja ja pakollisia vakuutuksia, sekä kärsivät omissa nahoissaan hinnankorotukset välttämättömien asioiden osalta.
Lopputulos on siis, että keskituloiset/pienituloiset joilla omaisuutta, karsivat esimerkiksi lasten harrastuksista ja eivät voi lomailla ollenkaan. Ja opiskelijat velkaantuvat, koska eivät makaa laakereillaan vaan yrittävät eteenpäin elämässä, vaikka tutkinto ei nykyisin enää lupaa rikastumista tulevaisuuteen.
Olen monesti sitä sadatellut, että olisi paljon helpompaa taloudellisesti jos "pääsisimme" toimeentulotuelle, vaikka onkin mukavaa ettei sossu syynää tilejä.
En kuitenkaan kannata tukien vastikkeellistamista, koska työstä pitää saada palkkaa, ja moni työtön toimeentulotuen saaja ei ole työkykyinen, mutta yhteiskunnalla ei ole oikeaa apua tai ei päästä eläkkeelle lääkärinkään sanaa vastaan. Moni kohta tässä yhteiskunnassa vaatisi rajua uudistusta.
Tätä kai tässä aloituksessakin haettiin. Että toimeentulotuella olevat ei ole niitä huonoimmassa asemassa olevia tässä yhteiskunnassa. Heille maksetaan kaikki, vaikkakin toki minimitoimeentulo niin kuitenkin toimeentulo jolla on mahdollista selvitä ja isommat yllätysmenotkin maksetaan, vaikka ne sähkölaskut tai rikki menneet silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä se piste täyttymässä, että jonkun tahon tulee täytyä tähän vihan- ja halveksunnan lietsontaan tuensaajia kohtaan. Ihan selvää kiihottamista kansanryhmää vastaan. Että te olette kuvottavia! Kuinka säälittävä ihmisen tuleekaan olla, että kadehtii tukien varassa olevia, vähävaraisia suomalaisia.
Ei kukaan kadehdi, mutta kaikki kyllä halveksuvat kuten pitääkin. Eniten tulisi tuensaajien halveksia itseään, että pyrkisivät pois tilanteesta.
Jos englantilaisen paperintaittotaiteen maisterinohjelma ei tuonutkaan työpaikkaa, mene siivoojaksi tai kouluttaudu uudelleen.
Sinä olet vastuussa itsestäsi. Yhteiskunta ei ole sinulle mitään velkaa vaan elät toisten säälin ja pakotetun hyväntekeväisyyden varassa.
Aha, minua pitäisi halveksia itseäni, että pyrkisin pois tilanteesta. No, olen hakenut koulutukseen. Sinnekään ei niin vain mennä, kun sattuu olemaan niitä muitakin hakijoita. Töihin, on taas tullut haettua, kun on tämä hakupakkokin, muttei se edelleenkään takaa, että pääsen töihin.
Ja että, olen vastuussa itsestäni, eikä yhteiskunta ole minulle mitään velkaa, edes niistä töissä ollessani maksamistani veroista? No jollei yhteiskunta ole minulle velkaa, en kyllä koe olevani velkaa yhteiskunnalle, saati jollekin väsyneelle vänkääjälle, joka palstalla uljaasti edustaa yhteiskuntaa. Mistä päästäänkin siihen, että jos olen itsestäni vastuussa ja yhteiskunnasta viis, niin ei nyt pieni ihmisten hyväksikäyttö ja rötöstely niin pahalta kai tunnu kuin tukien varassa loisiminen. Pidänhän silloin itsestäni huolen, toki jonkun toisen hyvinvoinnin kustannuksella silloinkin, mutten enää onneksi yhteiskunnan.
😎👍
Sori, tuli jo ne pakolliset työpaikkahaut tehtyä, ja kun enempää ei tarvitse, niin mulla on aikaa vängätä palstalla. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukiasiakkaille ei tosiaan vaikuta esimerkiksi lääkkeiden tai sähkön hinta, ja myös lapsille saa erityisavustusta esimerkiksi harrastusrahan ja tuettujen lomien muodossa. Oikeastaan vain ruuan hinnan nousu koskee työttömiä toimeentulotukiasiakkaita. Ne, joilla on omaisuutta joutuvat maksamaan kaikenlaisia veroja ja pakollisia vakuutuksia, sekä kärsivät omissa nahoissaan hinnankorotukset välttämättömien asioiden osalta.
Lopputulos on siis, että keskituloiset/pienituloiset joilla omaisuutta, karsivat esimerkiksi lasten harrastuksista ja eivät voi lomailla ollenkaan. Ja opiskelijat velkaantuvat, koska eivät makaa laakereillaan vaan yrittävät eteenpäin elämässä, vaikka tutkinto ei nykyisin enää lupaa rikastumista tulevaisuuteen.
Olen monesti sitä sadatellut, että olisi paljon helpompaa taloudellisesti jos "pääsisimme" toimeentulotuelle, vaikka onkin mukavaa ettei sossu syynää tilejä.
En kuitenkaan kannata tukien vastikkeellistamista, koska työstä pitää saada palkkaa, ja moni työtön toimeentulotuen saaja ei ole työkykyinen, mutta yhteiskunnalla ei ole oikeaa apua tai ei päästä eläkkeelle lääkärinkään sanaa vastaan. Moni kohta tässä yhteiskunnassa vaatisi rajua uudistusta.Tätä kai tässä aloituksessakin haettiin. Että toimeentulotuella olevat ei ole niitä huonoimmassa asemassa olevia tässä yhteiskunnassa. Heille maksetaan kaikki, vaikkakin toki minimitoimeentulo niin kuitenkin toimeentulo jolla on mahdollista selvitä ja isommat yllätysmenotkin maksetaan, vaikka ne sähkölaskut tai rikki menneet silmälasit.
Jaa nii... puhutaanko me hevoosmiehistä ? no niin mäki oon kuullu että ku osaa ravia niin saa rahaa...
Näin pienellä kansakunnalla ei olisi varaa olla tyhmä ja kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, minua pitäisi halveksia itseäni, että pyrkisin pois tilanteesta. No, olen hakenut koulutukseen. Sinnekään ei niin vain mennä, kun sattuu olemaan niitä muitakin hakijoita. Töihin, on taas tullut haettua, kun on tämä hakupakkokin, muttei se edelleenkään takaa, että pääsen töihin.
Ja että, olen vastuussa itsestäni, eikä yhteiskunta ole minulle mitään velkaa, edes niistä töissä ollessani maksamistani veroista? No jollei yhteiskunta ole minulle velkaa, en kyllä koe olevani velkaa yhteiskunnalle, saati jollekin väsyneelle vänkääjälle, joka palstalla uljaasti edustaa yhteiskuntaa. Mistä päästäänkin siihen, että jos olen itsestäni vastuussa ja yhteiskunnasta viis, niin ei nyt pieni ihmisten hyväksikäyttö ja rötöstely niin pahalta kai tunnu kuin tukien varassa loisiminen. Pidänhän silloin itsestäni huolen, toki jonkun toisen hyvinvoinnin kustannuksella silloinkin, mutten enää onneksi yhteiskunnan.
😎👍
Sori, tuli jo ne pakolliset työpaikkahaut tehtyä, ja kun enempää ei tarvitse, niin mulla on aikaa vängätä palstalla. 🤣
Totta silloin kun lääkäri sanoo etten auta sairaana olevaa lastasi koska kuulut huono osaisiin... alkaa huumeiden myynti kiinostamaan kun joutuu katsomaan 2vee pojan sairastelua.
Vierailija kirjoitti:
Näin pienellä kansakunnalla ei olisi varaa olla tyhmä ja kateellinen.
Sitä tiedä tyhmä oon aina ollu, sikäli mikäli rehellisyys ja suoraseläkisyys sellaista on.. :)
Ja jos jotkut ei kaikkea sarkasmia ymmärrä, sille en voi mitään muutenkaan keuhkopöhössäni.
Sossurahalla elämä olisi niin mukavaa. Sen kun kirjoittelisi mammapalstalle ja rahaa tulisi joka kuukausi vuokraan ja tarvittaviin menoihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😎👍
Tämä on kaltaistesi ongelma. Teet pakollisen etkä mitään yli. Siksi et pääse koulutukseen ja siksi sinua ei oteta töihin. Siksi varmaan myös lähdit edellisestä ensimmäisten joukossa. Empiria osoittaa, että tuota ajatusmallia on mahdoton muuttaa. Näin ollen yhteiskunnallinen porkkana eli työn kautta saatava parempi elintaso ei sinun tapauksessa toimi. Siksi tätä pakollisen tekemisen osuutta tulisi lisätä. Joko niin, että tuki tehdään vastikkeelliseksi niin että se ei ole enää niin houkuttava vaihtoehto. Tai sitten niin, tukea leikataan niin, että sillä ei elä muutakuin ihan perustasolla.
Em mää ol kare enkä ahne, mutte toiselleka mittää sois.
Eli ette ole yksinasuvia, sillä muuten saisitte ainakin asumistuen ja jos tilillä ei ole rahaa eikä omaisuutta, myös mahdollisesti toimeentulotukea jopnkin verran.