Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olen aina kipeänä?

Vierailija
21.11.2022 |

Jatkunut ainakin 8 vuotta. Ikä n. 30 BMI 25. Perusterve, ei lääkityksiä.

Tutkittu: verikokeet moneen kertaan, vastustuskykyasioita verikokeella, ei HIV:ta, keuhkortg+tt-kuva, vatsan uä, kilpirauhasarvot ja kilpirauhasen uä, nenä katsottu ei polyyppeja tms., nielurisat siistit.

Flunssat toistuvia perusflunssia, ei angiinoita, ei keuhkokuumeita tms. 5-10 x vuodessa sairaana, myös ennen korona-aikaa ja rokotuksia, eli ei niistä höpinää kiitos. Oireina aina lähinnä lämpöily, kova väsymys, ja lievät flunssaoireet. Lämpöily ja sänkyyn kaatava väsymys kestävät 1-2 viikkoa. Harvoin kunnon räkätautia, vain lievää kurkkukipua ja nuhaa. Lähinnä siis yleiskuntoon vaikuttavia oireita.

Syön vitamiineja ja rautaa, ei puutoksia. Olen vuosien aikana liikkunut enemmän ja vähemmän ja syönyt eri tavoin, ei vaikutusta.

Saan myös rokotuksista isot reaktiot, niin korona- kuin influenssarokotuksista, ja viikko ovulaation jälkeen joka kuukausi nousee lämpöä ja tulee sairas olo, tämä siis hormonaalista selvästi.

Mikä mua vaivaa ja mitä voin tehdä? Tämä vaikeuttaa jo työelämää ja sosiaalisia suhteita.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eristäytynyt nuorempana, olin hoitoalalla töissä ja ravasin baareissa ja festareille. Ja olin aina kipeä, ihan niin kuin nytkin kun eristäydyn.

Myöskään ei ole liian siistiä tms. vaan eläinkoti ja hevosharrastus.

Vierailija
22/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sokeri selittää? Syön normaalia ruokaa ja myös herkuttelen. Miksi muut samoin syövät eivät sairastele?

Sokeriarvot on kunnossa.

Vierailija
24/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä paljon ihmisten ilmoille. Bussiin, kuntosalille, kauppaan, syömään. Altistamalla itseään bakteereille vastustuskyky kehittyy.

Vierailija
25/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home käyty jo läpi, ei selitä.

Vierailija
26/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sokeri selittää? Syön normaalia ruokaa ja myös herkuttelen. Miksi muut samoin syövät eivät sairastele?

Sokeriarvot on kunnossa.

Ihmiset ovat erilaisia. Toisille sokeri ei vaikuta mitenkään, toisille se aiheuttaa sairastelukierrettä. Ihan samoin kuin osalle maito ei aiheuta mitään, mutta osa menee siitä kuralle. Noin esiimerkiksi. 

Vierailija
27/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin sokerin pois 3kk ajaksi. Siitä ei ole haittaa ja sillä pystyy näkemään vaikuttaako sokeri asiaan vai ei. 

Vierailija
28/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiatestit? Oletko lomalla oireeton? Mitä tuo "vastustuskykyasiota veritestillä" tarkoittaa? Itselläni oli samantapaisia oireita, paitsi että mun "flunssa" kesti noin 2 päivää. Mulla oireet alkoi helpottaa, kun sain allergiapistoksia, ja muutin homeisesta asunnosta pois. Myös homeisen patjan pois heittäminen auttoi varmaan asiaa. Perinteisen lääketieteellisen näkemyksen mukaan allergian ei pitäisi aiheuttaa kuumetta, mutta uskon että näin on.

Vierailija
29/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on heikompia kuin toiset, ainakin osittain geneettistä. Itselleni ei tule kuumetta käytännössä ikinä ja harvoin tulee mitään sairastettua vaikka olisi ollut lähikontaktissa sairastuneen kanssa. Mielenterveys taas mulla on heikoissa kantimissa, joten voisin vaikka vaihtaa osia kanssasi..

Vierailija
30/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kun ottaa koronapiikkejä vastustuskyky mennyt. Paras olisi että kuolisitte mutta on se tämäkin hyvä. Terveisin ei koronakultin jäsen

Vierailija
31/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sit vissiin koronarokotteet 8v sitten joss niistä johtuu.

En ole lomilla oireeton, ihan tasaisesti saan tauteja myös vuodenajasta riippumatta. Kesällä olin 2-3kk ilman flunssaa kun tilasin ruoat kotiin enkä nähnyt ketään sisätiloissa.

Vastustuskykyä tutkittiin jotakin iga, igb ym. juttuja, en muista enää vuosien jälkeen.

Vierailija
32/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko rokotteen..

Vierailija
33/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nuo lämpöilyt, väsymykset ym. aiheutua jotenkin vastustuskyvyn reagoinnista siihen että kehoon yrittää tulla virustauti? Olen miettinyt että jos vain tunnen ne herkästi vaikka ei kunnon tautia aina tulekaan. Sama olo tulee rokotuksista.

Vierailija
34/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastaiset ei osaa lukea

Vierailija
35/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko rokotteen..

Meinaatko, että koronarokote selittää ennen koronaakin olleet sairastelut? :D

Vierailija
36/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotevastaiset ei osaa lukea

Sellaista se korona teettää. Osalla mennyt piikit niin pahasti aivoihin, että mitään muuta ei sinne mahukaan enää. Talvisotakin selittyy heille koronarokotteilla. 

Vierailija
37/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta kun puhutaan, niin koronaa en ole tietääkseni sairastanut. Myöskään mahataudit ei tartu. Flunssat aina.

Ap

Vierailija
38/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronasta kun puhutaan, niin koronaa en ole tietääkseni sairastanut. Myöskään mahataudit ei tartu. Flunssat aina.

Ap

Aika varma olen, että kyse ei ole flunssasta. Oirekuva ja taudin tiheä toistuminen ei viittaa flunssaan. Enemmän juurikin allergiaan. Menisin laajoihin allergiatesteihin. 

Vierailija
39/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeissa jokin allergioista kertova arvo oli ainakin normaali, en muista nimeä.

Ap

Vierailija
40/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeriarvot on kunnossa.

Sokeri mm. ryövää elimistön vitamiineja.