Miksi olen aina kipeänä?
Jatkunut ainakin 8 vuotta. Ikä n. 30 BMI 25. Perusterve, ei lääkityksiä.
Tutkittu: verikokeet moneen kertaan, vastustuskykyasioita verikokeella, ei HIV:ta, keuhkortg+tt-kuva, vatsan uä, kilpirauhasarvot ja kilpirauhasen uä, nenä katsottu ei polyyppeja tms., nielurisat siistit.
Flunssat toistuvia perusflunssia, ei angiinoita, ei keuhkokuumeita tms. 5-10 x vuodessa sairaana, myös ennen korona-aikaa ja rokotuksia, eli ei niistä höpinää kiitos. Oireina aina lähinnä lämpöily, kova väsymys, ja lievät flunssaoireet. Lämpöily ja sänkyyn kaatava väsymys kestävät 1-2 viikkoa. Harvoin kunnon räkätautia, vain lievää kurkkukipua ja nuhaa. Lähinnä siis yleiskuntoon vaikuttavia oireita.
Syön vitamiineja ja rautaa, ei puutoksia. Olen vuosien aikana liikkunut enemmän ja vähemmän ja syönyt eri tavoin, ei vaikutusta.
Saan myös rokotuksista isot reaktiot, niin korona- kuin influenssarokotuksista, ja viikko ovulaation jälkeen joka kuukausi nousee lämpöä ja tulee sairas olo, tämä siis hormonaalista selvästi.
Mikä mua vaivaa ja mitä voin tehdä? Tämä vaikeuttaa jo työelämää ja sosiaalisia suhteita.
Kommentit (99)
Veikkaan hometaloa.
Mittaa myös maasäteily. Homekoira kannattaa ottaa merkkaamaan.
Asbestia?
Ennen vuosien traumahoitoja psykoterapiassa olin usein flunssassa, ja mitä terveemmäksi psyykeni tulee, sitä vähemmän minulla on flunssia...
Hometta olisi sitten saanut olla jo viidessä asunnossa. Nykyisessä tehty kylpyhuoneessa ja keittiössä mittauksia vuoden sisään putkiremontin yhteydessä.
Psyykeessä ei toistaiseksi ole vikaa, mutta kohta varmasti on kun pyrin eristäytymään ettei sairastelu haittaisi työssä jaksamista. Töissäkin tullut jo sanomista kun olen aina kipeä.
Näpräät tavaroitasi, kasvojasi ja ynnämuita hirveästi ollessasi kaupassa ja ulkona muiden ihmisten kanssa.
Äitini on tälläinen. Esimerkiksi koronankin alkaessa ja kun ei vielä ollut rokotteita, otti kaupassa pussin, nuolaisi sormiaansa että sai sen pussin auki.
Ei ollut yllätys, kun hän sai koronan.
Itse en ole kertaakaan ollut koronassa. Pidän todella hyvää huolta käsihygeniasta.
Osta apteekista 100% seesaminsiemenöljy nenäsuihke ja suihkaus silloin tällöin. Voi hiukan estää pöpöjen tartutaa. Tai ei siitä ainakaan haittaa ole.
Myös käsidesiä voi käyttää käsiin.
Ennen varmasti toiminkin noin, mutta nykyään en juuri edes käy siellä kaupassa ja desinfioin ja pesen käsiä paljon. Huom!! Sairastelin jo ennen kuin aloin desinfioimaan ja pesemään, ei ole ollut vaikutusta.
Mun miehellä oli vuosia jatkuva flunssakierre ja syy löytyi suoliston huonosta kunnosta. Oli divertikuloosia ja jotain muutakin, suolta jouduttiin pätkäisemään jonkin verran, ja niin vain loppuivat flunssat. Vatsa ei oireillut moneen vuoteen silloin, kun oli flunssakierrettä, mutta vähitellen sitten sekin alkoi vaivata. Suoliston terveys vaikuttaa vastustuskykyyn.
Kerroppa tarkkaan, mitä vitamiineja ja mitä määriä olet syönyt päivittäin esim viimeisen kuukauden ajan. Käytätkö mitään sokeripitoisia tai muuten makeutettuja juomia, alkoholia, tupakkaa. ?
Millainen ruokavalio sinulla on?
Syötkö runsaasti ja monipuolisesti kasviksia? Entä marjoja ja kohtuudella hedelmiä.
Hyvät, teollisesti käsittelemättömät rasvat ovat tarpeeseen.
Syötkö paljon eineksiä? Syrjäyttääkö sokeri ruokavalion terveelliset ainekset. Huomaan itsestäni miten koukuttavaa valkosokeri on.
Minulla oli vuosia sitten flunssa neljä kertaa 11kk:n aikana.
Nykyään en syö gluteenia ja vältän maitoa. Niistä koituvien terveyshaittojen vuoksi.
Vastuskyky asuu suolistossa. Suoliston hyvien bakteerien hyvinvoinnista on tärkeää pitää hyvää huolta. Syömämme ruoka on niiden ravintoa.
Liian vähäinen uni lisää haitallisten määrää. Liika stressi aiheuttaa vitamiinihukkaa.
Käytätkö lisäravinteita? Niistä voisi olla sinulle hyötyä. Täsmä ravinteet.
Vierailija kirjoitti:
Ennen varmasti toiminkin noin, mutta nykyään en juuri edes käy siellä kaupassa ja desinfioin ja pesen käsiä paljon. Huom!! Sairastelin jo ennen kuin aloin desinfioimaan ja pesemään, ei ole ollut vaikutusta.
Käsidesit tuhoaa hyviä bakteereja ja ovat vastuskyvylle haitallisia. Lisäksi aiheuttavat syöpää.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lapsia tai työskenteletkö lasten parissa? Sieltä ne taudit tulee.
Tähän on helposti saatavissa muutos. Kyllä panemaan halukkaita on jokaisessa pitäjässä.
Itselläni auttoi flunssakierteeseen se, että etsin palautumiselle aikaa arjessa.
Tein paljon töitä, opiskelija ja treenasin. Nukuin heikosti ja viikonloppuisin oli usein menoja. Kun keho on kokoajan ylikuormitustilassa ja stressihormonit laukkaa, kaikenlaisia ongelmia iho-oireista lähtien ilmaantuu.
Nykyisin osaan myös levätä, kiitos Korona-ajan. Iho on parempi, painoa putosi ja yllätykseksi myös aikaa retkeilyyn ja ulkoiluun on enemmän, vaikka ennen tuntui et liikkua pitäisi vielä töiden lisäksi jne.. Miten ehtii?
Toki myös sokeriöverit lisää myös kehon tulehdustilaa.
Pesetkö käsiäsi kun tulet kotiin kaupasta, näpläätkö huomaamatta kasvojasi, kun olet ihmisten ilmoilla? Siinä yleisin syy jatkuviin sairasteluihin mikä näkyy pikkulasten sairastelussa myös eli he vievät käsineen kaikki virukset ja bakteerit limakalvoilleen. Aikuisissakin on näitä, jotka eivät noudata kovin hyvää käsihygieniaa.
Vierailija kirjoitti:
Kehonhuolto hiljainen tulehdus.
Anteeksi, en tarkistanut huolella 😆
Kehon hiljainen tulehdus.
Suoliston terveydestä ja sokerista olin aikeissa sanoa ja kovin moni muu onkin oleellisen sanonut on jo.
Mulla oli myös tuollainen toivottoman monisairas olo vuosia, sain tosin monenlaisia diagnoosejakin matkan varrella mutten helpotusta oloon. Vasta radikaaleilla ruokavaliomuutoksilla löytyi hyvä olo. Viljat, sokeri, kofeiini, maitotuotteet ja kananmuna piti jättää pois. Allergiatestit näyttivät näiden kaikkien sopivan minulle mutta totuus oli toinen.
En voi ymmärtää, miten tieto ruokavaliohoidoista on edelleen kuin salatiedettä ja saa tälläkin palstalla aikaan vihareaktioita. Kaikkien meidän elimistö ei vaan pärjää samanlaisella ravinnolla. Rasittunut elimistö ei parane suomalaisella arkiruualla. Suosittelen perehtymään tulehdusta vähentävän ruokaan.
Syön tavallista kotiruokaa, esim. kanaa ja riisiä tai makaronilaatikkoa. Kasviksia varmaan alle suosituksen, hedelmiä paljon, suklaata/jäätelöä pari kertaa viikossa, mehua juon joka päivä. Maitoa, kahvia, teetä, alkoholia tai tupakkaa en käytä ollenkaan.
Otan monivitamiinia, d:tä, c:tä, Sideral Folic -rautaa jossa myös mm. foolihappoa ja c:tä, sekä välillä kalsiumia ja magnesiumia.
Liikun silloin kun vointi sen sallii, eli liian vähän koska olen jatkuvasti toipilas.
Olen kyllä stressaaja ja nukun pätkissä ja huonosti.
Pesen nykyään käsiä koko ajan ja myös desinfioin esim. puhelimen näyttöä ja ovenkahvoja, enkä todella lääpi kasvoja kaupassa. Mulla on siellä hengityssuojain, paitsi jos käyn klo 22 jälkeen illalla kun on ihan tyhjää.
Sokeri on saatanallisin myrkky, jonka ihmiskunta on keksinyt. Yksikään ihminen ei tarvitse sitä yhtään mihinkään.
Ei allergioita yhdellä veriarvolla pysty selvittämään.