Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olen aina kipeänä?

Vierailija
21.11.2022 |

Jatkunut ainakin 8 vuotta. Ikä n. 30 BMI 25. Perusterve, ei lääkityksiä.

Tutkittu: verikokeet moneen kertaan, vastustuskykyasioita verikokeella, ei HIV:ta, keuhkortg+tt-kuva, vatsan uä, kilpirauhasarvot ja kilpirauhasen uä, nenä katsottu ei polyyppeja tms., nielurisat siistit.

Flunssat toistuvia perusflunssia, ei angiinoita, ei keuhkokuumeita tms. 5-10 x vuodessa sairaana, myös ennen korona-aikaa ja rokotuksia, eli ei niistä höpinää kiitos. Oireina aina lähinnä lämpöily, kova väsymys, ja lievät flunssaoireet. Lämpöily ja sänkyyn kaatava väsymys kestävät 1-2 viikkoa. Harvoin kunnon räkätautia, vain lievää kurkkukipua ja nuhaa. Lähinnä siis yleiskuntoon vaikuttavia oireita.

Syön vitamiineja ja rautaa, ei puutoksia. Olen vuosien aikana liikkunut enemmän ja vähemmän ja syönyt eri tavoin, ei vaikutusta.

Saan myös rokotuksista isot reaktiot, niin korona- kuin influenssarokotuksista, ja viikko ovulaation jälkeen joka kuukausi nousee lämpöä ja tulee sairas olo, tämä siis hormonaalista selvästi.

Mikä mua vaivaa ja mitä voin tehdä? Tämä vaikeuttaa jo työelämää ja sosiaalisia suhteita.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja perustelee rokotukset, eikä mulla ole mitään niitä vastaan. Sairastelin yhtä lailla jo ennen kuin aloin ottaa influenssarokotteita (ja koronarokotteitahan ei ole kauaa edes ollut).

Lääkäri perustelee raudan tarpeen matalahkolla ferritiinillä ja hemoglobiinilla, ja vitamiineihin ei tietääkseni tarvita suosituksia. Magnesiumia syön välillä, koska ne arvot ovat olleet matalia.

Vierailija
82/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsena ei altistu normaaleille allergialähteille tai taudeille(-rokotetut) saa helposti allergioita jne. ja saa helposti? sairauksia yms. Tunnettu tosiasia on että maaseudulla eläinten kanssa kasvaneilla on vähän allergioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta onko immuunipuutosta ehdotettu? Harvinaisia sairauksia, mutta selittävät infektioherkkyydet.

Vierailija
84/99 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat? Huonekasvit?

Vierailija
85/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin lapsuuteni hevostalleilla, eli en missään hygieenisissä oloissa...

Verikokeilla tutkittu vastustuskykyä, en osaa kertoa tarkemmin mutta jotain iga, igb-juttuja.

Miten noi allergiat tai kasvit tekisivät sen, että flunssat tarttuu herkästi?

Vierailija
86/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Ap paikalla? Itsellä täysin täsmälleen sama tilanne ja oireet, painoindeksiä myöten. Kaikki kokeet tehty ja oli kunnossa. Aloin hoitamaan IBS:sänä ja oireet helpotti. Eli fodmap ruokavalio kokeiluun.

Vierailija
87/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ulkoile et karaise itseäsi ulkoilulla läpi vuoden aikojen.Kärsit putostilat esim.Onko verestäsi katsottu hivenaineiden puutos ymm?

Vierailija
88/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä home altistus ellei jo kehittynyt homesairaus. Ongelma varmasti kotona tai työpaikalla. Lues netistä homepakolaiset ry sivua.

Vierailija
89/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeä home altistus ellei jo kehittynyt homesairaus. Ongelma varmasti kotona tai työpaikalla. Lues netistä homepakolaiset ry sivua.

Olikohan entisessä työpaikassani hometta vai liittyikö se influenssarokotteisiin sillä olin jatkuvassa poskiontelotulehduskierteessä tai ääni kokonaan poissa.

Nykyisin en sairastu oikein mitenkään.

Vierailija
90/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hometta olisi sitten saanut olla jo viidessä asunnossa. Nykyisessä tehty kylpyhuoneessa ja keittiössä mittauksia vuoden sisään putkiremontin yhteydessä.

Psyykeessä ei toistaiseksi ole vikaa, mutta kohta varmasti on kun pyrin eristäytymään ettei sairastelu haittaisi työssä jaksamista. Töissäkin tullut jo sanomista kun olen aina kipeä.[/quote

Mitä mittauksia? Ei niitä homeita pintakosteus mittarilla selvitetä. Rakenteet voi olla rutikuivat ja silti hometta. Että kyllä sä jossain altistut, yksi selitys on ettö oisit asunut vaikka vain yhdessä homekämpässä mutta raahannut saastuneet tavarat aina mukana uusiin asuntoihin. Sehän riittää siihen että altistus jatkuu vaan kun et tavaroista hankkiudu eroon.

Kyllä nuo on niin selkeitä homeoireita ettei ole tosikaan.

Varmin tutkimus on homekoiratutkimus. Kosteusmittauksilla ja kuntotutkimuksilla voit heittää ves'lintua. Niissä ei varsinkaan jo kuivunut homevaurio paljastu, vaikka se on aivan yhtä myrkyllinen kuin märkä kasvusto.

Vierailija
91/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen sokeri heikentää immuunipuolustusta, koska se kuluttaa elimistön omia magnesium-, sinkki- ja kromivarastoja.

Näitä hivenaineita on sokeriruo'on kuoressa, mutta koska ne poistetaan puhdistusvaiheessa, valkoisessa sokerissa ei ole mitään jäljellä. Elimistö kuitenkin tarvitsee näitä juuri sen sokerin sulatukseen (miten viisas onkaan Luontoäiti!), ja koska niitä ei enää ole sokerissa jäljellä, se ottaa ne kehon omista varastoista.

Kokeile siis dieettiä, jossa jätät pois valkoisesta sokerista ja valkoisesta vehnäjauhosta tehdyt tuotteet. Itselläni ainakin flunssat loppuivat siihen. Toki olen myös kasvissyöjä, enkä syö eineksiä, koska en usko niihin.

Vierailija
92/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani vastustuskyky huomattavasti, kun aloitin joka aamu ottamaan poretabletin, jossa on vitamiinit aasta eehen. Myös vireystaso on parempi pimeänä aikana.

Muuten syön niinkuin ennenkin. Lisäsin vaan tuon vitamiinilisän. Moni väheksyy tuota, kun ovat sitä mieltä, että vitamiinit kuuluu ottaa ravinnosta. Mutta tämän päivän hinnoilla poretabletit tulee halvemmaksi. Enkä muutenkaan välitä joka päivä puputtaa appelsiineja, paprikaa ym.

Vierailija
93/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En eristäytynyt nuorempana, olin hoitoalalla töissä ja ravasin baareissa ja festareille. Ja olin aina kipeä, ihan niin kuin nytkin kun eristäydyn.

Myöskään ei ole liian siistiä tms. vaan eläinkoti ja hevosharrastus.

Olet allerginen heinälle. Yhdellä tutulla on sama ja paljastui että on allerginen sille heinäpölylle, mitä tallilla pölisee.

Vierailija
94/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferritiini matalahko, mutta viitteissä. Maha ei kestä rautaa, joten suuresti en saa nostettua. Syön Sideral Folicia.

Ei ole sisäilmaongelmaa, olen asunut useassa asunnossa vuosien aikana.

Lääkärit sanoneet, ettei löydy syytä ja toiset vaan sairastaa enemmän, mutta mielestäni tämä on jo epänormaali määrä.

Oikeasti jätän paljon tekemättä etten olisi aina kipeä, en halua osallistua juhliin tms. ja menen kauppaankin myöhään illalla. En kulje julkisillakaan. Ja silti olen aina kipeä.

Ap

No jos se on "matalahko" niin se voi olle just se.

Mä en meinannut millään saada nostettua. Söin vuosia ja silti hädintuskin viitearvoissa. Nyt vaikka saanut hilkun nostettua (yli 20 tai 25 mikä on oikeasti hämmästyttävää näin vuosia oltua jossain alle 5 ja 10 paikkeilla), niin valitettuani väsymystä ehdotettiin edelleen rautaa syömään.

Mulla jo pelkästään 10:iin nostaminen auttoi todella paljon.

Ja juu en itsekään usko että olis ainut syy väsymykseen.

Sen oon huomannu että liika sokeri väsyttää ja se jos unohtaa juoda. Mitä tehdä? En tiedä. Kumpa tietäisikin. Viimeiset 10v väsyttää ja väsyttää joka päivä.

Eipä silti, hämmästyttää että lääkärissä katottiin ennemmin esim. borrelioosi ym testit ensin ja ferritiini mitattiin vasta vuosien päästä. Eikö yleisimmät syyt suljeta pois ensin? Ja tää tuli mulle itellekin yllätyksenä että ferritiini oli lähempänä nollaa kun oli aina ollut hyvä hb ja tuolloinkin hädintuskin edes viitearvon rajalla. Mut tuossa vaiheessa ollut varmaan kauan surkea.

En tiedä.. Mulla on aina fiilis että vaikka hengitän normaalisti niinkuin ei happi riittäis ja siksi väsyttäisi. Astmaa ei oo löytynyt. Ärsyttää olla aina väsynyt.

Vierailija
95/99 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on tavaratkin vaihtuneet noista opiskelija-ajoista, ja tosiaan olen asunut viidessä eri asunnossa (kerros-ja rivitaloja) niiden vuosien aikana jolloin olen sairastellut. Puoliso ei sairastele ollenkaan, ei ole ollut kahteen vuoteen sairaana. En usko homeeseen siis.

En ole allerginen heinälle, tai ainakaan se ei selitä flunssia, hevosharrastuksesta on ollut pitkiä taukoja jotka eivät ole vaikuttaneet.

Juon vitamiiniporeita jo.

Ferritiini oli luokkaa 30 kun aloin syömään lisärautaa, varmaan nykyään siis vähän parempi. Maha ei kestä muuta kuin Sideralia, joten ei ole vaihtoehto kokeilla muita, kokeiltu on jo vaikka kuinka monet.

Ap

Vierailija
96/99 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on AP identtinen tilanne. Tterveyslääkäri pakottaa astmaa ja pitkää virusflunssaa. Naurettavaa paskaa. Vuosia sairastellut ja kroppa ihan kaput ja nyt taas kipeämpi koko syksyn. Väsyttävää rampata lääkärissä ja sairastun heti kun saa taas uuden tartunnan mutta en apua.

Vierailija
97/99 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla stressiä ja ylikuormitusta elämässä? Se voi laskea vastustuskykyä.

Vierailija
98/99 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP - selvisikö tämä koskaan? Mulla 100% sama tilanne kuin sulla ollut jo vuosia, ja alan olemaan epätoivoinen. 

Vierailija
99/99 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia.