Miksi olen aina kipeänä?
Jatkunut ainakin 8 vuotta. Ikä n. 30 BMI 25. Perusterve, ei lääkityksiä.
Tutkittu: verikokeet moneen kertaan, vastustuskykyasioita verikokeella, ei HIV:ta, keuhkortg+tt-kuva, vatsan uä, kilpirauhasarvot ja kilpirauhasen uä, nenä katsottu ei polyyppeja tms., nielurisat siistit.
Flunssat toistuvia perusflunssia, ei angiinoita, ei keuhkokuumeita tms. 5-10 x vuodessa sairaana, myös ennen korona-aikaa ja rokotuksia, eli ei niistä höpinää kiitos. Oireina aina lähinnä lämpöily, kova väsymys, ja lievät flunssaoireet. Lämpöily ja sänkyyn kaatava väsymys kestävät 1-2 viikkoa. Harvoin kunnon räkätautia, vain lievää kurkkukipua ja nuhaa. Lähinnä siis yleiskuntoon vaikuttavia oireita.
Syön vitamiineja ja rautaa, ei puutoksia. Olen vuosien aikana liikkunut enemmän ja vähemmän ja syönyt eri tavoin, ei vaikutusta.
Saan myös rokotuksista isot reaktiot, niin korona- kuin influenssarokotuksista, ja viikko ovulaation jälkeen joka kuukausi nousee lämpöä ja tulee sairas olo, tämä siis hormonaalista selvästi.
Mikä mua vaivaa ja mitä voin tehdä? Tämä vaikeuttaa jo työelämää ja sosiaalisia suhteita.
Kommentit (99)
Toiset on vaan herkempiä taudeille. Jos elämäntavat ovat kunnossa, et voi tehdä asialle mitään.
Onko sinulla allergioita, astmaa?
Minä sairastan aina kaikki flunssat ja vatsataudit. Käsiä pesen usein, oma käsipyyhe käytössä jonka vaihdan parin päivän välein. Syön kasviksia, marjoja ja hedelmiä päivittäin sekä monivitamiinia ja d-vitamiinia vielä 50mikrogr. Ei ole stressiä, liikun ja nukun hyvin.
Joku päästää varmaan nyt säännöllisesti irti jotain viruksia labrasta tai se velloo ihmisjoukoissa työpaikoilla ja tarhassa. Muillakin tulee oireita, heti kun on viileää. Osa ihmisistä kokoontuu edelleen ja kauppojen ilmanlaatu. Onko sinulla kitarisat tai nielurisat jotka voisivat kerätä itseensä virusta tai bakteeria, osalla leikattu ja se vähensi oireita. Ellet ottanut piik*kiä joka voi alentaa joillakin kuulemma vastustuskykyä. Nenän kuivuminen lisää viruksia heti nokassa (aivastuttaa) ja sitten muualla elimistössä, nenäöljy aamuisin, koska iltaisin se jää hautumaan liikaa nokkaan nukkuessa. Nenäsuihke voi olla hyödyksi, jossa on ainesosia, jos ei kuivata liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö paljon sokeria?
Minä syön ja olen äärimmäisen harvoin edes pienessä nuhassa.
t. eri
Onko sinulla lapsia tai työskenteletkö lasten parissa? Sieltä ne taudit tulee.
Ei ole astmaoireita, joitain allergioita on lääkkeille.
Suvussa muut eivät sairastele.
Ainiin ja hometalo/työpaikka ei ole vastaus, olen muutellut ja vaihtanut työpaikkaa vuosien aikana.
Ja lapsena en sairastellut paljoa, vasta yli 20-vuotiaana.
Ap
Mitä lääkärit ovat sanoneet? Entä miksi luulet, että täällä tiedettäisiin paremmin kuin lääkärit?
Pölyallergia aiheutti lapselleni kuumeisen flunssan noin kerran kuussa. Ei siis ollut tiedossa, että on allerginen. Vasta testissä löytyi.
Ei ole edes lapsia, eli sekään ei selitä. Riittää että käyn kaupassa niin saan taudin.
Olen etätöissä tällä hetkellä, silti ollut flunssassa kesäkuussa, heinä-elokuun vaihteessa, lokakuussa x 2 ja nyt taas.
Syön paljon sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes lapsia, eli sekään ei selitä. Riittää että käyn kaupassa niin saan taudin.
Olen etätöissä tällä hetkellä, silti ollut flunssassa kesäkuussa, heinä-elokuun vaihteessa, lokakuussa x 2 ja nyt taas.
Syön paljon sokeria.
Kannattaisiko vähentää sitä sokeria? Monessakin mielessä voisi olla hyväksi.
Minä sain vastaavassa tilanteessa rautainfuusion ja astmalääkityksen, joilla olo parani. Ensin vuosien sairastelukierre. Nykyään jaksan paremmin enkä sairastele niin usein.
Ferritiini matalahko, mutta viitteissä. Maha ei kestä rautaa, joten suuresti en saa nostettua. Syön Sideral Folicia.
Ei ole sisäilmaongelmaa, olen asunut useassa asunnossa vuosien aikana.
Lääkärit sanoneet, ettei löydy syytä ja toiset vaan sairastaa enemmän, mutta mielestäni tämä on jo epänormaali määrä.
Oikeasti jätän paljon tekemättä etten olisi aina kipeä, en halua osallistua juhliin tms. ja menen kauppaankin myöhään illalla. En kulje julkisillakaan. Ja silti olen aina kipeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ferritiini matalahko, mutta viitteissä. Maha ei kestä rautaa, joten suuresti en saa nostettua. Syön Sideral Folicia.
Ei ole sisäilmaongelmaa, olen asunut useassa asunnossa vuosien aikana.
Lääkärit sanoneet, ettei löydy syytä ja toiset vaan sairastaa enemmän, mutta mielestäni tämä on jo epänormaali määrä.
Oikeasti jätän paljon tekemättä etten olisi aina kipeä, en halua osallistua juhliin tms. ja menen kauppaankin myöhään illalla. En kulje julkisillakaan. Ja silti olen aina kipeä.
Ap
Ehkäpä ongelma onkin siinä, että eristäydyt liikaa. Sillä tavalla ei vastustuskyky kehity. On myös olemassa vastustuskykyä parantavia luontaistuotteita. En osaa lonkalta heittää nimeä, mutta ammattilaiselta kysymällä varmasti selviää.
Vierailija kirjoitti:
Syön paljon sokeria.
Etätyö voi selittää. Vastustuskyky ei kehity, kun et näe muita ihmisiä / ole heidän seurassa.
Oletko muuten sosiaalinen? Vähäiset ihmiskontaktit kyllä voi tehdä tuon.
Todennäköisesti jos siirtyisit työpaikalle ihmisten pariin, niin saisit alkuun kaikki mahdolliset taudit. Sitten et, kun vastustuskyky kehittynyt riittävästi
Sokeri toki myös selittää.
Ainiin, myös ekg ja sydämen uä tehty.