Mies uhkaa lähteä, ellen tee haluttomuudelleni mitään
Onko kukaan koskaan saanut halujaan palautumaan?
Olen kyllä tiennyt, ettei mies ole tilanteeseen tyytyväinen, mutta miten voi vaan päättää haluta kun jo ajatus tuntuu luotaantyöntävältä? Liittoa takana 10 vuotta. Haluttomuus"sotkussa" on mukana myös minun mielialalääkkeeni, joka on ahdistuneisuushäiriöön ja on kai osasyy haluttomuuteen. Ennen oikean lääkityksen löytymistä kokeiltiin muitakin enkä haluaisi vaihtaa sitä.
Kommentit (132)
Näissähän on erilaisia asioita. Miehen haluttomuus tarkoittaa ettei se pysty seksiin, koska jos ei haluta, ei seiso. Homomiesten kyseessä ollen haluton voisi antaa toki suuseksiä ja peppua sille toiselle, että pysyisi tyytyväisenä. Haluton nainen taas voi vaan levittää sääret ja antaa miehen hoitaa hommat silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vedätte jotain ylä- ja alapään turruttavia mielialalääkkeitä? Mullekin niitä tyrkytettiin mutta sanoin lääkärille että haluan paneskella, joten en huolinut.
Ei ne kaikilla vie haluja. Multa ei ole vienyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisikohan sinun yrittää olla vähän enemmän nainen miehellesi? En usko, että olet hänet saanut jalat ristissä ja alkuaikoina ollut koko ajan haluton ja myös ymmärtämätön miehen läheisyydenhaluja kohtaan. Mies haluaa läheisyyttä ja ei olisi sinultakaan kovin iso juttu paijata miestä vaikka kerran viikossa ja ottaa suihin, jos et alapäähän anna mennä. Siinä menisi ehkä vartti viikosta ajastasi, niin saisit miehesi hymyilemään, onko se siis liikaa vaadittu sinulta, vaimolta?
Ihan sama onko tämä trollukka vai ei, mutta en ymmärrä silti sitä, että kaikenlainen seksi lopetetaan ja sitten valitetaan, kun mies on tylsä ja haluaisi olla vaimonsa lähellä.
N47Viisas nainen ja erittäin yksinkertainen ohje. En ymmärrä ihmisiä jotka ryhtyvät parisuhteeseen, mutta priorisoivat sen kumppanin tyydytyksen muita asioita alemmas. Sehän on täydellinen parisuhteen tappaja, kun osoittaa totaalista välinpitämättömyyttä toisen tarpeita kohtaan. Nykyään se suihinottokin on kai naista halventavaa ja mies on vastustaja. No jokainen elää elämäänsä omalla tavallaan.
Se niin riippuu suhteesta. Moni jää haitalliseen suhteeseen roikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
SNRI-lääke, joka on siis ahdistuneisuushäiriöön, josta olen kärsinyt oikeastaan teini-iästä asti. Nyt olen siis vähän päälle kolmikymppinen. Kukaan ei sytytä, ei oma mies eivät muutkaan. En oikein osaa sanoa alkoiko tämä jo ennen lääkitystä, koska voin silloin muuten aika huonosti.
ap
Mulla teki SNRI-lääke (mirtatsapiini) tuota + lihomista. Vaihdettiin pitkävaikutteiseen bentsoon jota otan tarvittaessa ja ihan viikoissa halut palasivat. Mutta mulla siis oli ollut seksuaalisia haluja aiemmin ja tiesin että lääke ne oli vienyt. Onhan mahdollista toki, että sinun tapauksessa olet vaan yleensä aika aseksuaalinen.
Vierailija kirjoitti:
SNRI-lääke, joka on siis ahdistuneisuushäiriöön, josta olen kärsinyt oikeastaan teini-iästä asti. Nyt olen siis vähän päälle kolmikymppinen. Kukaan ei sytytä, ei oma mies eivät muutkaan. En oikein osaa sanoa alkoiko tämä jo ennen lääkitystä, koska voin silloin muuten aika huonosti.
ap
Sen voi hyväksyä. Sinkkuna OK. Jos siis mies lähtisi tuon vuoksi tai ero. Joka tapauksessa elämässä on vaihtoehtoja aina ja ei ole pakko olla seksikeskeisessä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Näissähän on erilaisia asioita. Miehen haluttomuus tarkoittaa ettei se pysty seksiin, koska jos ei haluta, ei seiso. Homomiesten kyseessä ollen haluton voisi antaa toki suuseksiä ja peppua sille toiselle, että pysyisi tyytyväisenä. Haluton nainen taas voi vaan levittää sääret ja antaa miehen hoitaa hommat silloin tällöin.
Ja mies ei voi sormin, suulla tai lelulla tyydyttää naista? Vaikeampi on naisen tyydyttää mies, jolla ei seiso.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko harkita sitä että mies kävisi kerran kuussa maksullisella naisella. Nehän tekevät vain työtään, eikä niille lähetellä mitään rakkauslurinoita. Ehkä miehesi käynti maksullisilla saisi sinutkin innostumaan jälleen seksistä. Tai sitten et innostuisi senkään vertaa. Kuitenkin liittonne kestäisi.
Tämä on hyvä ehdotus
E-pilleritkin vie haluja. Ja huono suhde tappaa halut.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko harkita sitä että mies kävisi kerran kuussa maksullisella naisella. Nehän tekevät vain työtään, eikä niille lähetellä mitään rakkauslurinoita. Ehkä miehesi käynti maksullisilla saisi sinutkin innostumaan jälleen seksistä. Tai sitten et innostuisi senkään vertaa. Kuitenkin liittonne kestäisi.
Tämä sitten tappaisi liiton varmasti. Seksiä se ei ikinä tähän liittoon palauttaisi, tietenkään.
Suostuisikohan kukaan mies missään olosuhteissa siihen, että nainen kävisi vieraissa, ja hän hyvällä mielellä odottaisi kotona? Ehdottaja ei selvästikään ole parisuhteessa, ja syykin selvisi: täysin kyvytön asettumaan toisen ihmisen asemaan, eli täysin itseensä keskittynyt yksilö.
Mulla on myös SNRI-lääke mutta se on kipulääkkeenä (Cymbalta). Ollut käytössä kohta vuoden. Halut lähtivät täysin, ei niitä tosin aiemminkaan juuri ollut kipujen vuoksi. Lääke toimii niin hyvin etten halua vaihtaa sitä ja samanlainen lääketausta on minullakin - kokeilin tätä ennen montaa lääkettä ja ne eivät joko auttaneet tai haitat olivat suuremmat. Puoliso on onneksi tähän asti suhtautunut ymmärtävästi, vaikka seksiä tosi harvoin...
Neanderthalensis kirjoitti:
Tämä on minulle vaikea aihe käsitellä. Äkkiseltään kaikki näytti hyvältä ensitreffeistä livenä ja kaikki puhelut ja keskustelut olivat täyttä kymppiä. Ai8na kun halusin peiton heiluvan niin se heilui ja usein en ehtinyt heiluttamaan peittoa, kun peitto repäistiin pois päältä. Kaikki kunnossa? Ei. Olen tunneihminen ja aavistin, että seksi ja seksuaalinen läheisyys oli aika huonolla prioritetilla eli olen tunneajattelija. Haudoin mietteitäni ja sitten iskin väiteen tiskiin ja niinhän se oli - feikkiseksiä, mutta rakkaus aitoa. Yritti yhteyttä useaan otteeseen. Mitä TE olisitte tehneet? Itse en tiedä, että teinkö väärin vai oikein. Olisiko suhde kestänyt? Ehdotti jopa kodin ostamista hänen omilla rahoillaan. Paska olo? Juu kyllä on. Bon Voyage, Ce la Vie, Deja Vue , Trelinium Hortensis?
Kai ymmärrät, että tästä selityksestä ei saa mitään selvää. Kellään palstalla ei ole aavistustakaan siitä mistä edes puhut tai mitä koitat siitä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sitten tappaisi liiton varmasti. Seksiä se ei ikinä tähän liittoon palauttaisi, tietenkään.
Suostuisikohan kukaan mies missään olosuhteissa siihen, että nainen kävisi vieraissa, ja hän hyvällä mielellä odottaisi kotona? Ehdottaja ei selvästikään ole parisuhteessa, ja syykin selvisi: täysin kyvytön asettumaan toisen ihmisen asemaan, eli täysin itseensä keskittynyt yksilö.
Olen ollut naimisissa ja parisuhteita on ollut yleensäkin todella monia minulla elämäni aikana.
Tietenkin pystyn asettumaan toisen ihmisen asemaan.
Syön olantsapiinia ja mirtstsapiinia. Seksihaluja on vaikka muille jakaa. Tänään rakasteltiin miehen kanssa aamulla ja sitten myöhemmin mulla oli vielä omaa kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut naimisissa ja parisuhteita on ollut yleensäkin todella monia minulla elämäni aikana.
Kyllä. Juuri siksi OLET OLLUT naimisissa sekä TODELLA MONIA parisuhteita ollut, koska et pysty asettumaan toisen ihmisen asemaan.
Miehellä on validi pointti, kyllä läheisyys on tärkeää suhteessa ja hänellä on oikeus pyytää, että priorisoit hyvinvointiasi niin, että se mahdollistuu.
Kuulostaa siltä, että pitäisi etsiä syitä haluttomuuteen siis muualta kuin lääkityksestä. Mieti mitä tarvitsisit siihen, että halut palautuisivat. Onko sulla katkera olo jostain teidän suhteessa, koetko joudut esim. tekemään enemmän kotitöitä kuin toinen? Oletko väsyneempi kuin toinen? Nämä lienevät yleisimmät ongelmat. Eli pitäisi nyt paikantaa, että mitä teidän kotona pitäisi korjata niin, että sun on mahdollisuus tuntea halua. Jos et saa esim. tarpeeksi unta tai lepoa tai koe itseäsi nähdyksi tai kuulluksi tai arvostetuksi, niin seksiä ei jaksa haluta. Nämä ovat myös negatiivisia kierteitä, eli jos torjut miehen, hän saattaa olla sinulle kylmempi - näistä ei kannata syyllistää kumpaakaan, vaan todeta missä kohdissa ne kierteet voi katkaista. Myös kotitöiden balanssi pitää olla niin, että molemmat on yhtä virkeitä tai väsyneitä.
Tähän saattaa tarvita pariterapeuttia, mutta ei varmastikaan ole mahdotonta selvittää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisikohan sinun yrittää olla vähän enemmän nainen miehellesi? En usko, että olet hänet saanut jalat ristissä ja alkuaikoina ollut koko ajan haluton ja myös ymmärtämätön miehen läheisyydenhaluja kohtaan. Mies haluaa läheisyyttä ja ei olisi sinultakaan kovin iso juttu paijata miestä vaikka kerran viikossa ja ottaa suihin, jos et alapäähän anna mennä. Siinä menisi ehkä vartti viikosta ajastasi, niin saisit miehesi hymyilemään, onko se siis liikaa vaadittu sinulta, vaimolta?
Ihan sama onko tämä trollukka vai ei, mutta en ymmärrä silti sitä, että kaikenlainen seksi lopetetaan ja sitten valitetaan, kun mies on tylsä ja haluaisi olla vaimonsa lähellä.
N47
Ehkä miehen kannattaisi olla enemmän mies vaimolleen?
Aina kun nainen kertoo täällä miehen haluttomuudesta, vastaus on se että vaimon pitää muuttua. Miksi ratkaisu ei nyt olisi se että miehen pitää muuttua? Ellei siis mies tee vaimonsa haluttomuudelle mitään, esimerkiksi laihduta, vaimon kannattaa lähteä.
Totea avoimesti puolisollesi, että haluja ei ole eikä tule. Se on hänelle ikävä kyllä take it or leave it.
Suurin osa totaaliseksittömistä parisuhteesta on ikävä kyllä onnettomia, tai ne päättyvät eroon (poislukien vanhimmat ikäluokat). Vain 10% tällaisista suhteista toimii hyvin. Kerro hänelle, että jos hänen on lähdettävä, niin lähtisi nopeasti, eikä pitkittäisi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pysty asettumaan yhdenkään heteronaisen asemaan. Tiedän sen kommentistasi, koska olen heteronainen ja kaikki ystäväni ovat heteronaisia. Sukupuolemme ovat hyvin erilaisia ja molempien kohdalla on tiettyjä asioita, jotka romuttavat suhteen kuin suhteen (kuten vaikka se että miehille nalkuttaa tai että jos he eivät koe itseään arvostetuksi). Se, että ihan tosissasi ilmeisesti ehdotat että nainen olisi suhteessa jossa mies käy huorissa kertoo siitä, että sinulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitkä peruspalikat toinen sukupuoli tarvitsee ollakseen suhteessa.
Eli ei, et osaa asettua toisen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N47Ehkä miehen kannattaisi olla enemmän mies vaimolleen?
Aina kun nainen kertoo täällä miehen haluttomuudesta, vastaus on se että vaimon pitää muuttua. Miksi ratkaisu ei nyt olisi se että miehen pitää muuttua? Ellei siis mies tee vaimonsa haluttomuudelle mitään, esimerkiksi laihduta, vaimon kannattaa lähteä.
Jos mies haluaa jäädä, hänen pitää olla enemmän mies vaimolleen, eikä uhkailla. Jää tai ei, mutta uhkailun on loputtava ja rakkauden on tultava tilalle.
Mutta vaimonkin pitäisi tehdä jonkinlainen kompromissi, esimerkiksi luvata käsihoito kerran, pari kuussa. Tai läsnäoloa ja kosketusta miehen masturboidessa itse.
Ei yksipuolinen tilanteen pakolla sanelu yksinkertaisesti toimi, kumminkaan puolin. Se tuottaa vain niin hirveitä riitoja, että yhteiselo tuhoutuu joka tapauksessa.
Kuulostaa siltä, että molemmille sopivaa ratkaisua ei helposti löydy. On muuten vuorenvarmaa, että jos parisuhteessa toinen osapuoli ryhtyy "puuhiin" vastentahtoisesti, hänen halunsa ovat tulevaisuudessa vielä heikommat. Tiedän tapauksen, jossa yhdessäolosta pitävä nainen alkoi vältellä int kanssakäymistä. Partnerin käytös vaikutti asiaan. Haluttomuus jatkui naisella noin 2uotta avioeron jälkeen. Sitten elämänhalu palasi.