Mies uhkaa lähteä, ellen tee haluttomuudelleni mitään
Onko kukaan koskaan saanut halujaan palautumaan?
Olen kyllä tiennyt, ettei mies ole tilanteeseen tyytyväinen, mutta miten voi vaan päättää haluta kun jo ajatus tuntuu luotaantyöntävältä? Liittoa takana 10 vuotta. Haluttomuus"sotkussa" on mukana myös minun mielialalääkkeeni, joka on ahdistuneisuushäiriöön ja on kai osasyy haluttomuuteen. Ennen oikean lääkityksen löytymistä kokeiltiin muitakin enkä haluaisi vaihtaa sitä.
Kommentit (132)
Olen ollut sitä mieltä että palstalla osa naisista on käytöksensä perusteella aika pihalla. Kyllä täällä näyttääkin olevan varsinaiset pillerimarkkinat. Enää en ihmettele yhtään sekavia kirjoituksia ja omituisia mielipiteitä. Tieto mielialalääkkeistä on valtaisa.
Ja itse asiaan. Normaaliin parisuhteeseen kuulee seksi. Jos sitä ei saa tarpeeksi haetaan se monesti sitten muualta. Kerro miehelle suoraan oma mielipiteesi asiassa. Olisi ollut syytä tehdä se jo ennen täällä avautumista.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen jaksan hämmästyä tätä pihtaavien naisten ja heitä puolustelevien määrää täällä foorumilla.
Aina ei haluta, mutta jos miestä haluttaa ja kehtaa jopa asiasta kertoa puolisolleen, niin jätä se sika tuntuu olevan lähes ainoa vaihtoehto. Ei se, että koitettaisiin herätellä niitä omia haluja, annettaisiin miehelle vaikka käsihoito jos seksi tai edes suikkari ei kiinnosta, saati että mentäisiin vaikka seksuaaliterapiaan tms.
- Nainen itsekin
No kai se mieskin on vastuussa siitä seksielämästä? Vai aapeeko sen yksin hoitaa?
"Naisen haluttomuushäiriö (hypoactive sexual desire disorder, HSDD) on määritelty jatkuvaksi tai toistuvaksi seksuaalisten fantasioiden ja halun puutteeksi, josta aiheutuu haittaa ja kärsimystä henkilölle.
Diagnoosin asettaminen vaatii:
· Häiriö on kestänyt yli kuusi kuukautta.
· Vaikka seksuaalisen halun normaalimäärää ei ole pystytty määrittelemään, haluttomuuden voidaan katsoa muodostuvan hoitoa vaativaksi, jos se heikentää merkittävästi henkilön elämänlaatua tai aiheuttaa ahdistusta.
Haluttomuushäiriöön (HSDD) liittyy huonompi elämänlaatu kuin muilla samanikäisillä naisilla. He ovat myös tyytymättömämpiä seksuaalielämäänsä, kumppaniinsa ja parisuhteeseensa yleensä. Lisäksi haluttomuudesta kärsivillä naisilla esiintyy enemmän negatiivisia tunnetiloja, kuten turhautumista, toivottomuutta, vihaa, huonoa itsetuntoa ja tunnetta naisellisuuden menettämisestä. Syy-seuraussuhdetta ei tunnetta, ja onkin vaikeaa tietää, aiheuttaako huono elämänlaatu seksuaalista haluttomuutta vai päinvastoin. Ilmiöt näyttävät kuitenkin liittyvän vahvasti toisiinsa. Väestötutkimuksissa seksuaalihäiriöt ovat vaikuttaneet naisten elämänlaatuun yhtä paljon kuin krooninen selkäkipu tai virtsankarkailu."
”Usein haluttomuuden taustalla ovat parisuhteen ongelmat, joihin auttaa vain asiasta puhuminen ja parisuhteen hoitaminen. Loppujen lopuksi halu lähtee läheisyyden tunteesta, siitä, että toisen vieressä on hyvä olla.
Naisen pitää myös itse tahtoa haluta. On kysyttävä itseltä, haluaako elää haluttomana vai ei. Kukaan ulkopuolinen, esimerkiksi lääkäri, ei pysty virittämään naisen halua, sillä se on sisäsyntyistä. Hormoneilla on osansa seksuaalisuudessa, mutta yksinään hormonitkaan eivät auta.
- Voisi opetella ajattelemaan, että kun saan seksiä sopivasti, tulee hyvä olo, Halttunen sanoo.”
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/naisen_haluttomuus
Vierailija kirjoitti:
Kun parisuhde ei enää toimi, niin erotaan. Olkaa hyvä.
Jos parisuhde toimii, niin seksi on automaatio ja se on kummallekin hyvää.
Ala syömään espanjalaista luontaistuotetta nimeltä Viardo. Se on kehitetty naisten haluttomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Huh...tätä ketjua lukiessa en ihmettele miksi miehet pettävät.
Ap:n äijä on sanonut, jos et tee haluttomuudellesi mitään lähden. Hän on antanut vaihtoehdon. Miksi ap ei siis tekisi, jos hän tekee (lopputuloksesta huolimatta), mies jää.
No mikä se miehen oma vastuu on seksielämä sujumiseksi? Kuka nainen tai mies toimii uhkailulla, eikö se saa päinvastaisen efektin aikaan?
Kuinka suhde voi muuten? Huomioidaanko toista, kannustetaanko, kehutaan? Vai onko se toinen vaan likaämpäri jonka päälle kaadetaan oma huono olo ja uhkaillaan erolla jokaisesta erimielisyydestä?
Tekeekö mies aloitteita? Miten mies suhtautuu kun/jos nainen tekee? Tehdäänkö yhdessä mitään muuta, onko vastuu esim kodin pyörityksestä vaan toisen harteilla? Miten se mies on halua herätellyt?
Vaihtamalla voi hetkeksi parantua mutta kyllä sillä uudellakin halut loppuu jos mies on täysi mlkku ja keskittyy vain itsensä tyydyttämiseen.
Nää jutut yleensä toimii kumpaankin suuntaan.
Jos etsitään syitä miehen haluttomuudelle niin nainen saa ensimmäisenä käskyn "laihduta" 🤦
Vierailija kirjoitti:
Mikä mielialalääke kyseessä?
SSRI-lääkkeet voivat viedä orgasmikyvyn ja seksuaalisuuden ihan kokonaan. SNRI-lääkkeet voivat vaikuttaa haluihin, mutta harvemmin vaikutus on niin raju kuin SSRI-lääkkeillä. Jos kumpikaan näistä ei sovi, niin vortioksetiini (Brintellix) voisi olla vaihtoehto. Se on tosin kalliimpi. Myös hormonaalinen ehkäisy voi heikentää seksihaluja, siitä luopumista kannattaa myös harkita (tosin isompi osatekijä todennäköisesti on mielialalääkitys).
Voit myös herätellä seksuaalisuutta esimerkiksi lukemalla eroottista kirjallisuutta tai katsomalla eroottisia elokuvia, miettiä mikä itseä innostaa.
On myös tietty mahdollisuus, että miehen seksin vonkaaminen on tappanut seksuaalisuutesi nimenomaan tätä miestä kohtaan. Itselleni kävi näin, kun exä painosti (huonoon) seksiin kanssaan jatkuvasti. Pelkkä ajatuskin inhotti ja vasta eron jälkeen löysin seksuaalisuuteni toden teolla kun löytyi partneri joka osasi huomioida minunkin tyydytykseni eikä pelkästään itseään. Velvollisuusseksi johtaa usein pelkkään tuhon kierteeseen josta ei ole enää ulospääsyä muuten kuin partneria vaihtamalla.
Multa vei Brintellix halut.
Halusta pitää pitää huolta, ulkonäkö, puhtaus, ravinto, tunnelma, hyväksyntää, naisellisuutta ja miehisyyttä, ajankäyttöä, jne. Intersektionaalinen feminismi yrittää ajaa näitä kaikkia alas, on kainalokarvaa, kehopositiivisuutta, ahdistusta kaikista pikkuasioista, vastakkainasettelua, jne.
Ei ihme ettei seksi suju ja avioeroa pukkaa.
Kyllä mä olen jättänyt haluttoman äijän. Ensin varoittanut asiasta tietenkin. Jos mies ei ole tehnyt asialle mitään, niin olen pettänyt ja jättänyt. Vaihtanut uuteen. Elämä on lyhyt ja seksi kivaa!
Seksi kuuluu olennaisena osana parisuhteeseen. Jos toinen on haluton, eikä tahdo tehdä asian hyväksi mitään, on toisen lähdettävä hakemaan seksinsä muualta. Haluttoman on oltava rehellinen puolisolleen ja kerrottava, että seksi ei kiinnosta eikä enää irtoa.
Siinä kohtaa sitten seksiä haluava voi tehdä omat siirtonsa ja jatkaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko harkita sitä että mies kävisi kerran kuussa maksullisella naisella. Nehän tekevät vain työtään, eikä niille lähetellä mitään rakkauslurinoita. Ehkä miehesi käynti maksullisilla saisi sinutkin innostumaan jälleen seksistä. Tai sitten et innostuisi senkään vertaa. Kuitenkin liittonne kestäisi.
Tämä sitten tappaisi liiton varmasti. Seksiä se ei ikinä tähän liittoon palauttaisi, tietenkään.
Suostuisikohan kukaan mies missään olosuhteissa siihen, että nainen kävisi vieraissa, ja hän hyvällä mielellä odottaisi kotona? Ehdottaja ei selvästikään ole parisuhteessa, ja syykin selvisi: täysin kyvytön asettumaan toisen ihmisen asemaan, eli täysin itseensä keskittynyt yksilö.
Meillä mies ehdotti sitä, kun oli kausi, jolloin häneltä ei haluja löytynyt ja se hiersi suhdetta todella paljon. Harkitsin, mutta päädyin siihen, ettei se minulle ole sama asia kuin seksi tutun ja turvallisen puolison kanssa, joka tietää, mitä sängyssä haluan.
Omituisen paljon ketjussa haetaan haluttomuuteen syitä miehestä tai suhteesta, tai ehdotetaan naiselle vain jalkojen levittämistä vaikkei tee mieli, tai heitellään jotain "tee jotain haluttomuudellesi" -kommentteja. Kun hyvin todennäköinen haluttomuuden syy on se mielialalääkitys, niin eikö nyt herranjestas kannattaisi kokeilla purkaa ongelmaa tästä päästä? Vaikka mies muuttuisi maailman seksikkäimmäksi ja tarjoaisi maailman parasta seksiä, ne lääkkeet pitäisivät silti halut nollassa.
Itselleni tarjottiin joskus mielialalääkitystä ratkaisuksi eron aiheuttamaan suruun. Kieltäydyin juuri siksi, että mielialalääkkeet hyvin usein tappavat libidon. Vaikka olin sinkku, sain kuitenkin elämääni iloa ja nautintoa itsetyydytyksestä, enkä halunnut muuttua miksikään aseksuaaliksi arjen pyörittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Omituisen paljon ketjussa haetaan haluttomuuteen syitä miehestä tai suhteesta, tai ehdotetaan naiselle vain jalkojen levittämistä vaikkei tee mieli, tai heitellään jotain "tee jotain haluttomuudellesi" -kommentteja. Kun hyvin todennäköinen haluttomuuden syy on se mielialalääkitys, niin eikö nyt herranjestas kannattaisi kokeilla purkaa ongelmaa tästä päästä? Vaikka mies muuttuisi maailman seksikkäimmäksi ja tarjoaisi maailman parasta seksiä, ne lääkkeet pitäisivät silti halut nollassa.
Itselleni tarjottiin joskus mielialalääkitystä ratkaisuksi eron aiheuttamaan suruun. Kieltäydyin juuri siksi, että mielialalääkkeet hyvin usein tappavat libidon. Vaikka olin sinkku, sain kuitenkin elämääni iloa ja nautintoa itsetyydytyksestä, enkä halunnut muuttua miksikään aseksuaaliksi arjen pyörittäjäksi.
Kyllähän nyt oma mielenterveys on tärkeämpää kuin se, että mies saa seksiä aina kuin huvittaa. Jos mies ei ymmärrä niin saa lähteäkin.
Otsikko kertookin kaiken. Ja mies on ihan oikeassa. Hän ei siis ole lähdössä jos vaimo on haluton nyt. Mutta lähtee jos vaimo ei halua haluttomuudelleen mitään tehdä. Ja miestä on turha nyt vetää syylliseksi, muutos on tultava vaimosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko harkita sitä että mies kävisi kerran kuussa maksullisella naisella. Nehän tekevät vain työtään, eikä niille lähetellä mitään rakkauslurinoita. Ehkä miehesi käynti maksullisilla saisi sinutkin innostumaan jälleen seksistä. Tai sitten et innostuisi senkään vertaa. Kuitenkin liittonne kestäisi.
Tämä sitten tappaisi liiton varmasti. Seksiä se ei ikinä tähän liittoon palauttaisi, tietenkään.
Suostuisikohan kukaan mies missään olosuhteissa siihen, että nainen kävisi vieraissa, ja hän hyvällä mielellä odottaisi kotona? Ehdottaja ei selvästikään ole parisuhteessa, ja syykin selvisi: täysin kyvytön asettumaan toisen ihmisen asemaan, eli täysin itseensä keskittynyt yksilö.
Meillä mies ehdotti sitä, kun oli kausi, jolloin häneltä ei haluja löytynyt ja se hiersi suhdetta todella paljon. Harkitsin, mutta päädyin siihen, ettei se minulle ole sama asia kuin seksi tutun ja turvallisen puolison kanssa, joka tietää, mitä sängyssä haluan.
Jos seksuaalisuutta toteutetaan suhteen ulkopuolisilla asioilla, kadotetaan rakastelun ydin, kahden toistaan haluavan ihmisen läheisyyden mahdollisuus. Toisesta ihmisestä tulee väline oman tyydytyksen saamiseen ja tällainen välineellisyys vaikuttaa varmasti psyykeen hajottavasti.
Minusta olisi pahempi, jos pso ei ilmaisisi omaa tilannettaan suoraan kertomalla, että voi jo niin pahoin, että ero on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt oma mielenterveys on tärkeämpää kuin se, että mies saa seksiä aina kuin huvittaa. Jos mies ei ymmärrä niin saa lähteäkin.
Olen tuo, jolle vastasit, ja en ajatellut asiaa miehen saamisten kautta. Kokisin itse omalle mielenterveydelleni yhtä haitalliseksi sen, jos menettäisin seksuaalisuuteni, eli omasta näkökulmastani nuo mielialalääkkeet haittaavat naisenkin elämää. Eihän se nainenkaan sitten saa enää seksiä eikä nautintoa - ei edes tunne halua. Onhan se melkoinen menetys. Itselleni tulisi tuosta varmaan kierre, että seksuaalisuuden tuhoaminen ylläpitäisi mielenterveysongelmia, joiden vuoksi tarvitsisin niitä lääkkeitä, ja sitten seksuaalisuus ei pääse palautumaan, eivät myöskään mielenterveysongelmat voi parantua. Mutta minulle seksi onkin tärkeää, ja jopa sinkkuaikana sain seksuaalisuudestani paljon iloa (en harrastanut yhden illan juttuja, mutta sooloseksiä kyllä miltei päivittäin).
miksi se mies on ollut hullun pillerinsyöjän kanssa 10v?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen jättänyt haluttoman äijän. Ensin varoittanut asiasta tietenkin. Jos mies ei ole tehnyt asialle mitään, niin olen pettänyt ja jättänyt. Vaihtanut uuteen. Elämä on lyhyt ja seksi kivaa!
Varsinaista kaksoismoralismia taas. Nainen kertoo ENSIN pettäneensä ja sitten jättäneensä. Oliskos ollut asiaa toimia toisinpäin. Jos kertojana olis mies, niin...
Only in Vauva palsta.