Tuntuu kuin olisin nykyään naimisissa isäni kanssa! Mies sammuttelee koko ajan valoja, ei suostu pistämään lämmitystä päälle vaikka talo on kuin jääkellari, urheileva teinipoikakaan ei saisi käydä suihkussa joka päivä
Tämä alkoi yllättäen, miehen käytös muuttui pikkuhiljaa. Ei ollut tuollainen kun mentiin naimisiin 15v sitten ja ostettiin ok-talo pari vuotta myöhemmin.
Ei ihme ettei seksikään nykyään nappaa,  kun näen  miehen vaeltamassa äreänä fleecekerrastossa  ja villasukissa sammuttelemassa valoja, näen isäni.
En muista milloin viimeeksi miehellä oli farkut!
Kommentit (369)
KW/H kirjoitti:
Lämmin käyttövesi on pois kokonaan päältä ja kytketään päälle vain tarvittaessa ja suihkuttelun jälkeen taas pois.
Onnea legionellatartuntaan: https://talotekniikkainfo.fi/esimerkit/kayttoveden-lampotila-ja-laatu
KW/H kirjoitti:
Olen jo aiemmin harkinnut muuttoa pois ja nyt katselen jo työpaikkoja ulkomailta. Toivotan kaikille lämmintä talvea.
Kannattaa sitten katsoa tarkkaan minne muuttaa. Esim Alankomaissa hinta tällä hetkellä 80c/kWh ja tuskin kovin halvempaa muuallakaan läntisessä euroopassa.
Minä en hyväksyisi tuollaisia rajoituksia. On kidutusta jos pitää alaa laskemaan montako kymmentä minuuttia on suihkussa tai onko valot päällä. Sehän tekee kodin kun on lämmintä niin että voi vaikka shortsit ja toppi päällä olla sohvalla , myös valaistukset pitää olla päällä tunnelman takia. Hyi että, pois tuollainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Noin siinä käy kun mies maksaa kaiken ja muut nauttii.
Kuka niin sanoi? Joskus voi olla toisinpäin ja silti tuollaista. Eikä mitään sähkökriisiä tms edes taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.
Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku! Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun!
En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.
Ap
Taidat olla provo? Tottakai valot sammutetaan, jos tilassa ei ole ketään ja tvtä ei pidetä turhaan auki. Poika voi käydä suihkussa harkkapaikallakin jne. Ihan peruskasvatukseenkin nuo jo kuuluu.
Olen eri mutta mun isä on tuollainen valojen sammuttelija. Jos haen keittiöstä teekupin tai käyn vessassa, sammuttaa valot huoneesta sillä aikaa. Joskus on sammuttanut valot kun oon ollut suihkussa kun on luullut ettei siellä oo ketään.
Vieressä kyttää, paljonko lasken vettä hanasta
 Jos polttaa kätensä, tulee siihen viereen vahtimaan, paljonko vettä laskee. Kuuntelee vessan oven takana, vedänkö vessan ennen vessaan menoa (kun hän on jättänyt sen itse vetämättä). Ei käytä vessassa käydessään lukkoa, koska lukko kuluu eikä laita valoja joten ovi raollaan meidän nähden virtsaa vaikka se muita häiritsisi.
Samaan aikaan jättää itse valoja päälle, joita ei tarvita. Ei pese pyykkiä eikä osallistu siivoamiseen. Tiskikone on ja kun autoin äitiäni veljeni kanssa leikkauksen jälkeen viikonloppuisin , oli sitä mieltä että meidän tulisi tiskata _käsin_ ja jokainen tiskaisi käsin omat astiansa (huom äitini ei pystynyt seisomaan ja kenen tiskiä ruuanjälkeen ne kattilatkin on??). Käsintiskaaminen olis hänen mielestään ollut viruttamista. Siis ei kunnon tiskausta vaan viruttamalla ois pitänyt. Äitini kärsii reumaoireista, mutta silti isäni mielestä ei tarvii lämmittää koska hänellä ei ole kylmä.
Säästää kaiken mikä menis muilla roskiin. Samaan aikaan myös arvokkaat tavarat saa mädäntyä, esim. joku 1800-luvun pöytä.
Tämmöistä ollut vuosia.
Kaikki säästäminen ei ole oikeasti järkevää vaan joskus se on merkki kontrolloinnista, turvattomuudesta (hamstraajat), pakkomielteestä, joustamattomuudesta ja jopa narsistisista piirteistä (ainakin isäni kohdalla olen tätä epäillyt). Haluaisitko its3 olla "tarkkailtavana" koko ajan? Että joku tarraa sun roskapussiin tai dyykkaa sen kun sanot vieväsi ulos tyhjiä shampoopulloja? Että sua painostetaan, päätöksiisi vaikutetaan ja joku inttämällä kysyy, mikset syönyt jogurttiasi ajoissa kun se on mennyt vanhaksi? Tätä joka päivä ja voin sanoa että itse kullakin alkaa pinna kiristyä. Me lapset riidellään jatkuvasti hänen kanssaan asioista, vaikka ei haluttaisi. Toinen ihminen ei vaan tajua miten rasittavaa tuollainen on. Ei ymmärrä kritisoivansa aivan koko ajan, kaikkea turhaa.
Pitää tuhlaajana jos et elä kuin hän. Pitää oikeastaan silloinkin, et pysty hänen käsitystään itsestäsi muuttamaan koska hänen mielestään aina voi pyrkiä vielä täydellisempään lopputulokseen.
Pysyn mielummin sinkkuna kuin samanlaisen kanssa naimisiin. Yksin on parempi kuin hermoja raastavissa suhteissa. 😑
Tuo on oikeasti henkisesti rankkaa! Vaalikaa lastenne mielenterveyttä jos ette omaanne. Säästiminen/maalaisjärki on hyvä juttu, kontrollointi/pakkomielle ei. Siinä vaiheessa kun läheisten kanssa riidellään jatkuvasti, on aika katsoa peiliin. Jos välit menee lapsiin ja puolisoon, onko se 1€ säästö sen arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.
Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku! Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun!
En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.
Ap
Taidat olla provo? Tottakai valot sammutetaan, jos tilassa ei ole ketään ja tvtä ei pidetä turhaan auki. Poika voi käydä suihkussa harkkapaikallakin jne. Ihan peruskasvatukseenkin nuo jo kuuluu.
Olen eri mutta mun isä on tuollainen valojen sammuttelija. Jos haen keittiöstä teekupin tai käyn vessassa, sammuttaa valot huoneesta sillä aikaa. Joskus on sammuttanut valot kun oon ollut suihkussa kun on luullut ettei siellä oo ketään.
Jos polttaa kätensä, tulee siihen viereen vahtimaan, paljonko vettä laskee. Kuuntelee vessan oven takana, vedänkö vessan ennen vessaan menoa (kun hän on jättänyt sen itse vetämättä). Ei käytä vessassa käydessään lukkoa, koska lukko kuluu eikä laita valoja joten ovi raollaan meidän nähden virtsaa vaikka se muita häiritsisi.Samaan aikaan jättää itse valoja päälle, joita ei tarvita. Ei pese pyykkiä eikä osallistu siivoamiseen. Tiskikone on ja kun autoin äitiäni veljeni kanssa leikkauksen jälkeen viikonloppuisin , oli sitä mieltä että meidän tulisi tiskata _käsin_ ja jokainen tiskaisi käsin omat astiansa (huom äitini ei pystynyt seisomaan ja kenen tiskiä ruuanjälkeen ne kattilatkin on??). Käsintiskaaminen olis hänen mielestään ollut viruttamista. Siis ei kunnon tiskausta vaan viruttamalla ois pitänyt. Äitini kärsii reumaoireista, mutta silti isäni mielestä ei tarvii lämmittää koska hänellä ei ole kylmä.
Säästää kaiken mikä menis muilla roskiin. Samaan aikaan myös arvokkaat tavarat saa mädäntyä, esim. joku 1800-luvun pöytä.
Tämmöistä ollut vuosia.
Kaikki säästäminen ei ole oikeasti järkevää vaan joskus se on merkki kontrolloinnista, turvattomuudesta (hamstraajat), pakkomielteestä, joustamattomuudesta ja jopa narsistisista piirteistä (ainakin isäni kohdalla olen tätä epäillyt). Haluaisitko its3 olla "tarkkailtavana" koko ajan? Että joku tarraa sun roskapussiin tai dyykkaa sen kun sanot vieväsi ulos tyhjiä shampoopulloja? Että sua painostetaan, päätöksiisi vaikutetaan ja joku inttämällä kysyy, mikset syönyt jogurttiasi ajoissa kun se on mennyt vanhaksi? Tätä joka päivä ja voin sanoa että itse kullakin alkaa pinna kiristyä. Me lapset riidellään jatkuvasti hänen kanssaan asioista, vaikka ei haluttaisi. Toinen ihminen ei vaan tajua miten rasittavaa tuollainen on. Ei ymmärrä kritisoivansa aivan koko ajan, kaikkea turhaa.Pitää tuhlaajana jos et elä kuin hän. Pitää oikeastaan silloinkin, et pysty hänen käsitystään itsestäsi muuttamaan koska hänen mielestään aina voi pyrkiä vielä täydellisempään lopputulokseen.
Pysyn mielummin sinkkuna kuin samanlaisen kanssa naimisiin. Yksin on parempi kuin hermoja raastavissa suhteissa. 😑
Tuo on oikeasti henkisesti rankkaa! Vaalikaa lastenne mielenterveyttä jos ette omaanne. Säästiminen/maalaisjärki on hyvä juttu, kontrollointi/pakkomielle ei. Siinä vaiheessa kun läheisten kanssa riidellään jatkuvasti, on aika katsoa peiliin. Jos välit menee lapsiin ja puolisoon, onko se 1€ säästö sen arvoista?
Ajattelepa asiaa isäsi vinkkelistä. Häntä varmasti ahdistaa ihan hirveästi teidän leväperäisyytenne. Toivoo, että lopulta oppisitte ja viisastuisitte, mutta asenteesi ei herätä toivoa.
Mitäpä jos rupeaisit syömään jogurttisi ajoissa ja toimisit muissa kodin asioissa järkevästi? Isäsi hermot säästyisivät ja näkisit jo hymynkinnhänen kasvoillaan.
Miksi muuten vielä asut kotona, siis isäsi kodissa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en hyväksyisi tuollaisia rajoituksia. On kidutusta jos pitää alaa laskemaan montako kymmentä minuuttia on suihkussa tai onko valot päällä. Sehän tekee kodin kun on lämmintä niin että voi vaikka shortsit ja toppi päällä olla sohvalla , myös valaistukset pitää olla päällä tunnelman takia. Hyi että, pois tuollainen mies.
Sinun kaltaisten takia joudutaan todennäköisesti jopa järjestämään sähkökatkoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos polttaa kätensä, tulee siihen viereen vahtimaan, paljonko vettä laskee. Kuuntelee vessan oven takana, vedänkö vessan ennen vessaan menoa (kun hän on jättänyt sen itse vetämättä). Ei käytä vessassa käydessään lukkoa, koska lukko kuluu eikä laita valoja joten ovi raollaan meidän nähden virtsaa vaikka se muita häiritsisi.Samaan aikaan jättää itse valoja päälle, joita ei tarvita. Ei pese pyykkiä eikä osallistu siivoamiseen. Tiskikone on ja kun autoin äitiäni veljeni kanssa leikkauksen jälkeen viikonloppuisin , oli sitä mieltä että meidän tulisi tiskata _käsin_ ja jokainen tiskaisi käsin omat astiansa (huom äitini ei pystynyt seisomaan ja kenen tiskiä ruuanjälkeen ne kattilatkin on??). Käsintiskaaminen olis hänen mielestään ollut viruttamista. Siis ei kunnon tiskausta vaan viruttamalla ois pitänyt. Äitini kärsii reumaoireista, mutta silti isäni mielestä ei tarvii lämmittää koska hänellä ei ole kylmä.
Tämmöistä ollut vuosia.
Kaikki säästäminen ei ole oikeasti järkevää vaan joskus se on merkki kontrolloinnista, turvattomuudesta (hamstraajat), pakkomielteestä, joustamattomuudesta ja jopa narsistisista piirteistä (ainakin isäni kohdalla olen tätä epäillyt). Haluaisitko its3 olla "tarkkailtavana" koko ajan? Että joku tarraa sun roskapussiin tai dyykkaa sen kun sanot vieväsi ulos tyhjiä shampoopulloja? Että sua painostetaan, päätöksiisi vaikutetaan ja joku inttämällä kysyy, mikset syönyt jogurttiasi ajoissa kun se on mennyt vanhaksi? Tätä joka päivä ja voin sanoa että itse kullakin alkaa pinna kiristyä. Me lapset riidellään jatkuvasti hänen kanssaan asioista, vaikka ei haluttaisi. Toinen ihminen ei vaan tajua miten rasittavaa tuollainen on. Ei ymmärrä kritisoivansa aivan koko ajan, kaikkea turhaa.Pitää tuhlaajana jos et elä kuin hän. Pitää oikeastaan silloinkin, et pysty hänen käsitystään itsestäsi muuttamaan koska hänen mielestään aina voi pyrkiä vielä täydellisempään lopputulokseen.
Toivon että sähkön hinta nousee vielä erittäin rajusti. Jotta tuollainen tuhlaileminen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella naisella alkaa se miehen äidin leikkimisvaihe heti kun yhteen muutetaan. Huomauttelevat koko ajan tavaroiden paikoista, tiskeistä ja pyykeistä ja ylipäätään "oikeista" tavoista tehdä asioita.
No miksei se mies hoida niitä tiskejä ja pyykkejä
Vastaan vain omasta puolestani: mulla tulee pyykkiä 1/5-osa siitä mitä talon naisilla. Jokaisessa pyykkikoneellisessa on 2-3 minun vaatekappalettani, joten jos minä alkaisin hoitamaan pyykkiä niin sitä pestäisiin minun tahtiini, eli kerran-pari viikossa koneellinen nykyisen 1 koneellinen päivässä sijaan.
Jaa no miten meinasit saada koneeseen mahtumaan viikon pyykit kerrallaan jos normaalisti tulee koneellinen päivässä? Perheessä vaan tulee enemmän pyykkiä kuin yksin asuessa, et voi huomioida vain omia pyykkejäsi.
Se ei ole minun ongelmani, jos naiset elävät niin sottaisesti että päällysvaatteet pitää pestä jokaisen käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä naisille ei olisi henkisesti rankkaa, ihan vaikka painonhallinnasta lähtien. Onhan se rankkaa kun ei saa tukkia turpaansa kaikkea estottomasti, vaan pitäisi vähän miettiä ja rajoittaa. Liittyy varmaan läheisesti tähän sähköntuhlausongelmaankin, ei oo kiva ku rajotetaan!?!?1++ Keskivertonainen on tunne-elämältään lapsen tasolla, tässä se taas nähtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella naisella alkaa se miehen äidin leikkimisvaihe heti kun yhteen muutetaan. Huomauttelevat koko ajan tavaroiden paikoista, tiskeistä ja pyykeistä ja ylipäätään "oikeista" tavoista tehdä asioita.
Vastaan vain omasta puolestani: mulla tulee pyykkiä 1/5-osa siitä mitä talon naisilla. Jokaisessa pyykkikoneellisessa on 2-3 minun vaatekappalettani, joten jos minä alkaisin hoitamaan pyykkiä niin sitä pestäisiin minun tahtiini, eli kerran-pari viikossa koneellinen nykyisen 1 koneellinen päivässä sijaan.
Jaa no miten meinasit saada koneeseen mahtumaan viikon pyykit kerrallaan jos normaalisti tulee koneellinen päivässä? Perheessä vaan tulee enemmän pyykkiä kuin yksin asuessa, et voi huomioida vain omia pyykkejäsi.
Se ei ole minun ongelmani, jos naiset elävät niin sottaisesti että päällysvaatteet pitää pestä jokaisen käytön jälkeen.
Mitkä naiset? Kuinka monen naisen kanssa asut ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä naisille ei olisi henkisesti rankkaa, ihan vaikka painonhallinnasta lähtien. Onhan se rankkaa kun ei saa tukkia turpaansa kaikkea estottomasti, vaan pitäisi vähän miettiä ja rajoittaa. Liittyy varmaan läheisesti tähän sähköntuhlausongelmaankin, ei oo kiva ku rajotetaan!?!?1++ Keskivertonainen on tunne-elämältään lapsen tasolla, tässä se taas nähtiin.
Keskivertopalstamies on tunne-elämältään uhmaikäisen tasolla.
Ps. Suomalaisista yli 30-vuotiasista miehistä 72% on ylipainoisia tai lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies syö 5 kertaa enemmän kuin minä, mutta en silti kulje vetämässä leipää sen suusta pois vaan annan syödä.
Kuinka suuri on sähkölasku ja kuinka paljon maksat siitä.
Jos et maksa mitään etkä edes tiedä mikä on sähkölaskun saldo, niin ei kannattaisi hannoaljon valittaa. Tiedoksi, monella on sähkölasku kymmenen kertaa suurempi kuin vuosi sitten.
KW/H kirjoitti:
Hei kaikille. Mennään faktapohjalla eteenpäin. Itselläni sähkölaskut olisivat jo järkyttävät ellen kikkailisi kulutuksen kanssa. Tämähän alkoi jo yli vuosi sitten, Ukraina ei ole alkuperäinen syy hintojen nousuun. Sitä nyt käytellään mielellään ohjaamaan mielipidettä. Hallitsijamme eivät tehneet yhtään mitään, koska alv ja sähkövero ropisevat prosenttipohjaisina valtion laariin. Lintilä jopa kehui Suomen olevan täysin omavarainen ja Venäjän tuonnin lopetus ei vaikuta mihinkään.
Omat laskuni olivat jo viime jouluna ja tammikuussa yli tonnin kuussa. Sähkön hinta on viisinkertaistunut ja tämä on ikävä fakta. Lisäsin eristettä yläpohjaan syksyllä. Lämmin käyttövesi on pois kokonaan päältä ja kytketään päälle vain tarvittaessa ja suihkuttelun jälkeen taas pois. Lämmin käyttövesi on noin 30% sähkölaskusta. Lisäksi en pidä vesikiertoista lämmitystä päällä kuin öisin. ilp posottaa päivällä ja yöllä.
Tämä on mahdollista vielä näillä keleillä, kovilla pakkasilla ei onnistu. Jos pysyy sää plussalla ei vesikiertoinen mene päälle. Ihmisten tulisi ymmärtää, että hallitsijamme ovat johtaneet Suomen kehitysmaaksi jossa ei ole kaikilla sähköä. Niillä kenellä sähköä on ei ole varaa siihen.
Osa porukasta naureskelee ja kehuu halvoilla sopimuksillaan, mutta nekin loppuvat aikanaan ja halpa hinta ei lohduta silloin, kun sähkökatkon vuoro on sinulla.
Olen jo aiemmin harkinnut muuttoa pois ja nyt katselen jo työpaikkoja ulkomailta. Toivotan kaikille lämmintä talvea.
Ai niin, se tuulivoima ei ollutkaan niin hienoa kuin luvattiin.....
Mikään ei ole kallista kun ei tarvitse itse maksaa.
T. Palstamamma
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi tietää enemmän taustaa, että voi ottaa kantaa... mutta en pysty koskaan käsittämään, miten yhteisessä kodissa toisella voi olla sellainen valta, että hän yksin päättää jostain kodin lämpötilasta.
Siitäkään riippumatta kuka laskut maksaa. Jos maksaa kaikki laskut ja se alkaa rasittaa, voi esittää toiselle osallistumista kuluihin. Tämmöinen kontrollointi taas on raivostuttavaa.
Hyvä kompromissi olisi että jos haluaa lämpöä lisää, niin samalla ottaa sähkölaskun maksettavaksi. Sillä tavalla ainakin joutuu miettimään kuinka paljon on valmis lämmöstä maksamaan.
Kaikista aviomiehistä tulee vaimon isä vanhempana. Nainen valitsee isänsä kaltaisen nuorena.
Mulla on alipainoa ja anemia. Mies ei usko etten pärjää 19 asteen sisälämpötilassa.
Sähkölämmittäjä kirjoitti:
Mulla on alipainoa ja anemia. Mies ei usko etten pärjää 19 asteen sisälämpötilassa.
Laita lisää vaatteita päälle.
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmittäjä kirjoitti:
Laita lisää vaatteita päälle.
Ei voi loputtomiin lisätä. Alkaa olla aika epämukavaa.
Se on tuon persuinvaasion seurausta... He levittävät naisvihaansa joka paikkaan... Ylläpito voisi häätää persut palstalta entisen puh.joht kellariin, värkkäilemään nallipyssyjä...