Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu kuin olisin nykyään naimisissa isäni kanssa! Mies sammuttelee koko ajan valoja, ei suostu pistämään lämmitystä päälle vaikka talo on kuin jääkellari, urheileva teinipoikakaan ei saisi käydä suihkussa joka päivä

Vierailija
21.11.2022 |

Tämä alkoi yllättäen, miehen käytös muuttui pikkuhiljaa. Ei ollut tuollainen kun mentiin naimisiin 15v sitten ja ostettiin ok-talo pari vuotta myöhemmin.
Ei ihme ettei seksikään nykyään nappaa, kun näen miehen vaeltamassa äreänä fleecekerrastossa ja villasukissa sammuttelemassa valoja, näen isäni.
En muista milloin viimeeksi miehellä oli farkut!

Kommentit (369)

Vierailija
261/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jätteitä polttava appiukko oli muuten ihan mukava. Vanhemmiten tuli tällaisia oikkuja hänelle. Ei häntä kyllä vihattu, mutta aikansa vei, että tajuttiin, ettei perustelut auta.

Sama ois tietty voinut tapahtua anopillekin, kuten kaikissa viestiketjun jutuissa. Ei ole sukupuolikysymys, kun ikä tekee tehtävänsä.

Vierailija
262/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaako mies autoa kuitenkin? Ostaako lounaan lounasravintolassa vai syökö eväitä? Tupakoiko, juoko alkoholia?

Kuulostaa siltä, että mies on niin paniikissa sähkökuluista, ettei pysty hahmottamaan kulujen mittasuhteita. Se että ei voisi pitää valoja päällä ja ettei lapsi voisi mennä suihkuun ja ettei voisi pestä pyykkiä pitäisi olla viimeisimpiä tingittäviä asioita sen jälkeen, kun kaikki muut säästötoimet on tehty. Lakkauttakaa ensin kaikki lehtitilaukset, lopettakaa tupakoinnit, ottakaa auto pois liikennekäytöstä ja kulkekaa julkisilla jne. Järkevä ihminen katsoo kokonaisuutta ja priorisoi.

Vielä - mä olen yksinhuoltaja ja maksan ilman tukia palkastani kaiken. Olen myös kokenut ahdistuskohtauksia, kun kulut nousevat. Olen kuitenkin yrittänyt olla siirtämättä niitä huolia lapselle, eikä meillä lopeteta peseytymistä ja valoja pidetään ihan normaalisti päällä.

Olen sen sijaan lopettanut kaikki lehtitilaukset ja Neyflixit ja omat harrastukseni. Jumppaan kotona kuntosalin sijasta. Ostan halvempaa ruokaa. En ostele ylimääräistä ja turhia vaatteita jne. Eli kaikki tällainen pitää tehdä ensin. Nyt kuulostaa vähän siltä, ettei ap:n mies ole valmis tarkastelemaan perheen talousasioita vastuullisesti ja kokonaisuutena ja myös omalla kohdallaan. Pisti silmään, että hänen epärealistiset säästövaatimuksensa kokivat vaimoa ja lasta, eivät häntä itseään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, tiukka linja paras. Telakoituvat vielä siellä, ruojat.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se poika saa käydä treenien jälkeen hallilla pesulla???

Meidän poika ei sinne kullien esittelyihin mukaan mene! Se on vissi se!

Ap

Vierailija
264/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Se olisi sialle helpotus kun emakko painuisi helvettiin porsaineen.

Vierailija
265/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt niin ihme kun lyhyellä ajalla sähkön hinta on lähes kymmenkertaistunut? Kiitos tyttöjen tietysti

Tytötkö määrittelevät euroopan energian markkinahinnan?

Vierailija
266/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.

Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku!  Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun! 

En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.

Ap

No, tuota se on, kun miehen parasta ennen päivämäärä on ohitse. 

Onko vinkkejä mistä voisi tunnistaa naisen "parasta ennen päivyksen"?

Vastaisiko joku? Tuo toinen viesti sai runsaasti tykkäyksiä joten tähänkin lienee jokin mielipide.

Vierailija
267/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaako mies autoa kuitenkin? Ostaako lounaan lounasravintolassa vai syökö eväitä? Tupakoiko, juoko alkoholia?

Kuulostaa siltä, että mies on niin paniikissa sähkökuluista, ettei pysty hahmottamaan kulujen mittasuhteita. Se että ei voisi pitää valoja päällä ja ettei lapsi voisi mennä suihkuun ja ettei voisi pestä pyykkiä pitäisi olla viimeisimpiä tingittäviä asioita sen jälkeen, kun kaikki muut säästötoimet on tehty. Lakkauttakaa ensin kaikki lehtitilaukset, lopettakaa tupakoinnit, ottakaa auto pois liikennekäytöstä ja kulkekaa julkisilla jne. Järkevä ihminen katsoo kokonaisuutta ja priorisoi.

Vielä - mä olen yksinhuoltaja ja maksan ilman tukia palkastani kaiken. Olen myös kokenut ahdistuskohtauksia, kun kulut nousevat. Olen kuitenkin yrittänyt olla siirtämättä niitä huolia lapselle, eikä meillä lopeteta peseytymistä ja valoja pidetään ihan normaalisti päällä.

Olen sen sijaan lopettanut kaikki lehtitilaukset ja Neyflixit ja omat harrastukseni. Jumppaan kotona kuntosalin sijasta. Ostan halvempaa ruokaa. En ostele ylimääräistä ja turhia vaatteita jne. Eli kaikki tällainen pitää tehdä ensin. Nyt kuulostaa vähän siltä, ettei ap:n mies ole valmis tarkastelemaan perheen talousasioita vastuullisesti ja kokonaisuutena ja myös omalla kohdallaan. Pisti silmään, että hänen epärealistiset säästövaatimuksensa kokivat vaimoa ja lasta, eivät häntä itseään...

Tuliko mieleen ettei ap kertonut välttämättä kaikkia säästökohteita, varsinkaan sellaisia joista on samaa mieltä (mitä tahansa mitä mies tekee)

Vai luuletko että ap valittaisi jos mies on vähentänyt oluen ostamista säästääksen rahaa?

Vierailija
268/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teillä maksaa laskut?

Millainen parisuhde sinulla oikein on, jos sinun pitää Suomessa vuonna 2022 kysyä kumpi maksaa laskut? Ja teillä, jotka painoitte ylänuolta?

Ne laskut maksetaan yhdessä.

Tähän haluaisin oikeasti vastauksen. Onko palsta täynnä jotain lahkolaisia, jotka pitävät miestä perheen elättäjänä? Vai sekopäitä jotka luulevat olevansa 50-luvun jenkkikomediassa?

Olen oikeasti huolissani, miten moni ei älyä lainkaan miten kummallista on kysyä "kumpi maksaa laskut". En tunne yhtään pariskuntaa missä laskuja ei maksettaisi puoliksi. En yhtä ainutta. En muista lapuudestakaan sellaisia pariskuntia. Tilastotkin kertovat että se on hyvin harvinaista. Missä todellisuudessa palstalaiset siis elävät?

Jonnet lukevat amerikkalaista miesfilosofiaa. Hieman liikaa, koska eivät enää tiedä ympäröivästä todellisuudesta mitään.

Ja te luette Valerie Solanasin teoksia.

Olen tässä lukenut uusinta Gormoran Strike -dekkaria, jossa aiheena on nettmaailman ilmiöt, ja ihan kylmät väreet hyristelivät pitkin selkää kun siellä tuli vastaan nettikiusaamisen ja naisten häpäisemisen käsittelyn yhteydessä ihan samaa fraasistoa ja kuvastoa kuin mitä tällä palstalla näkee. Eli kyllä nää tyypit ammentaa kaiken päänsä sisällön jostain amerikkalaisita naisvihasaiteilta - ja yhtään ajattelematta, miten ne tänne suomalaiseen yhteiskuntaan sopii. Puistattavan massiivista vähä-älyisyyttä.

Vierailija
269/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki pojalle kuntosalikortti niin pääsee kuntosalille suihkuun. Kärsit sitten sen ikämiehesi kanssa, mutta lapsi ei saa kärsiä.

Mitä ihmettä täällä ehdotellaan hallin tai salin suihkuja lapselle? Kyllä jokainen saa peseytyä päivittäin KOTONAAN. Kuuluu ihan perustarpeisiin ja hygieniaan, valittakoon miehesi.

Sanoisin pojalle, että toisesta korvasta sisään, toisesta ulos moiset jutut. Ja vääntäisin lämpöjä isommalle. Eiköhän niitä säästökohteita löydy muualtakin, kuin elämisen pakollisista tarpeista. Suihkuja voi lyhentää ja lämpöä hieman madaltaa, mutta kohtuus kaikessa.

Vierailija
270/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Oikein! Pitäkää pintanne veljet! :D

Vierailija
271/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan miestäni muttei ole kiva kun mies tulee töistä kotiin (itse teen etätöitä) ja ensimmäiseksi kuuluu "taas valot joka huoneessa!" sitten mutinaa ja huokailua, kun mies kulkee ensi töikseen laittamassa valoja pois.  Ja jestas sentään jos olen TAAS pessyt pyykkiä vaikka toissapäivänä vasta oli kone pyörimässä!

Mies alkaa kohta haistakin yhtä hyvältä kuin isäni, joka peseytyi vain saunapäivinä. Jestas että äijä kärysi.

Ap

Tuo valojen sammuttelu kuulostaa ihan omalta mieheltäni 😂😂😂 Onneksi hän saunoo päivittäin, mutta on yrittänyt lyhentää minun suihkujani. Tuloksetta.

Vierailija
272/369 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teillä maksaa laskut?

Millainen parisuhde sinulla oikein on, jos sinun pitää Suomessa vuonna 2022 kysyä kumpi maksaa laskut? Ja teillä, jotka painoitte ylänuolta?

Ne laskut maksetaan yhdessä.

Tähän haluaisin oikeasti vastauksen. Onko palsta täynnä jotain lahkolaisia, jotka pitävät miestä perheen elättäjänä? Vai sekopäitä jotka luulevat olevansa 50-luvun jenkkikomediassa?

Olen oikeasti huolissani, miten moni ei älyä lainkaan miten kummallista on kysyä "kumpi maksaa laskut". En tunne yhtään pariskuntaa missä laskuja ei maksettaisi puoliksi. En yhtä ainutta. En muista lapuudestakaan sellaisia pariskuntia. Tilastotkin kertovat että se on hyvin harvinaista. Missä todellisuudessa palstalaiset siis elävät?

Jonnet lukevat amerikkalaista miesfilosofiaa. Hieman liikaa, koska eivät enää tiedä ympäröivästä todellisuudesta mitään.

Ja te luette Valerie Solanasin teoksia.

Olen tässä lukenut uusinta Gormoran Strike -dekkaria, jossa aiheena on nettmaailman ilmiöt, ja ihan kylmät väreet hyristelivät pitkin selkää kun siellä tuli vastaan nettikiusaamisen ja naisten häpäisemisen käsittelyn yhteydessä ihan samaa fraasistoa ja kuvastoa kuin mitä tällä palstalla näkee. Eli kyllä nää tyypit ammentaa kaiken päänsä sisällön jostain amerikkalaisita naisvihasaiteilta - ja yhtään ajattelematta, miten ne tänne suomalaiseen yhteiskuntaan sopii. Puistattavan massiivista vähä-älyisyyttä.

Kiitos vinkistä, täytyypä ottaa tuo Gormora lukulistalle!

Vierailija
273/369 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella naisella alkaa se miehen äidin leikkimisvaihe heti kun yhteen muutetaan. Huomauttelevat koko ajan tavaroiden paikoista, tiskeistä ja pyykeistä ja ylipäätään "oikeista" tavoista tehdä asioita.

No miksei se mies hoida niitä tiskejä ja pyykkejä

Vastaan vain omasta puolestani: mulla tulee pyykkiä 1/5-osa siitä mitä talon naisilla. Jokaisessa pyykkikoneellisessa on 2-3 minun vaatekappalettani, joten jos minä alkaisin hoitamaan pyykkiä niin sitä pestäisiin minun tahtiini, eli kerran-pari viikossa koneellinen nykyisen 1 koneellinen päivässä sijaan. 

Vierailija
274/369 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaa maksaa sähkölaskun kokonaan omasta pussista niin sitten ehkä miehelläsi sähkö säästö helpottaa. Äläkä vähennä sitä sähkölaskun menevää rahaa muista talouden menoista vaan ihan siitä sinulle henkilökohtaisiib menoihin jäävästä osasta.

Voi olla, että talven tullen itsekin kiellät liian pitkät suihkut ja sammuttelet valoja miehesi perässä😁

Oletteko kaikki hommanneet lamppuja jostain museosta vai haalineet aikanaan alesta hehkulamppuja? Sähkölaskussa ei ole euronkaan eroa ainakaan meillä, vaikka istuttais pimeässä vrt. kaikki valot päällä.

Vierailija
275/369 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.

Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku!  Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun! 

En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.

Ap

Naisilla ei ole tuota, ainakaan kaikilla. Pappautuminen itkettää.

Naisilla on enempi rahaa.

Vierailija
276/369 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella naisella alkaa se miehen äidin leikkimisvaihe heti kun yhteen muutetaan. Huomauttelevat koko ajan tavaroiden paikoista, tiskeistä ja pyykeistä ja ylipäätään "oikeista" tavoista tehdä asioita.

No miksei se mies hoida niitä tiskejä ja pyykkejä

Vastaan vain omasta puolestani: mulla tulee pyykkiä 1/5-osa siitä mitä talon naisilla. Jokaisessa pyykkikoneellisessa on 2-3 minun vaatekappalettani, joten jos minä alkaisin hoitamaan pyykkiä niin sitä pestäisiin minun tahtiini, eli kerran-pari viikossa koneellinen nykyisen 1 koneellinen päivässä sijaan. 

Oletko talon ainoa miespuolinen asukas? Asutko naiskommuunissa, vai onko noista naisista osa kenties sinun omia lapsiasi?

Entä tiskit: sinäkö et valmista ruokaa vaan syöt sitä noutopakkauksista?

Vierailija
277/369 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa maksaa sähkölaskun kokonaan omasta pussista niin sitten ehkä miehelläsi sähkö säästö helpottaa. Äläkä vähennä sitä sähkölaskun menevää rahaa muista talouden menoista vaan ihan siitä sinulle henkilökohtaisiib menoihin jäävästä osasta.

Voi olla, että talven tullen itsekin kiellät liian pitkät suihkut ja sammuttelet valoja miehesi perässä😁

Oletteko kaikki hommanneet lamppuja jostain museosta vai haalineet aikanaan alesta hehkulamppuja? Sähkölaskussa ei ole euronkaan eroa ainakaan meillä, vaikka istuttais pimeässä vrt. kaikki valot päällä.

Oisko lamppuja kahdeksan kappaletta, yksi vie ehkä 11 wattia niin 88 wattia menisi jos kaikki oisi päällä.

Lisäksi päällä tietokone osan päivää,  ehkä neljä tuntia, vie samoissa paikkeilla kuin yksi lamppu. Jääkaappi jonkin verran. Taitaisi melkein tuplaantua jos olisi kaikki päällä verrattuna siihen että ei mikään, nytkin tulee ikkunasta valoa. Aamulla oli vähän aikaa päällä valo veskissä. Muuten ei valoja. Aamukahvinkin join termarista kun eilen jäi niin ei kulunut keittämiseenkään. Ruokaa jääkaapissa, päivällinen mikroon pariksi minuutiksi, ei paljoa vie kun tehnyt kerralla enempi.

Vierailija
278/369 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki pojalle kuntosalikortti niin pääsee kuntosalille suihkuun. Kärsit sitten sen ikämiehesi kanssa, mutta lapsi ei saa kärsiä.

Mitä ihmettä täällä ehdotellaan hallin tai salin suihkuja lapselle? Kyllä jokainen saa peseytyä päivittäin KOTONAAN. Kuuluu ihan perustarpeisiin ja hygieniaan, valittakoon miehesi.

Sanoisin pojalle, että toisesta korvasta sisään, toisesta ulos moiset jutut. Ja vääntäisin lämpöjä isommalle. Eiköhän niitä säästökohteita löydy muualtakin, kuin elämisen pakollisista tarpeista. Suihkuja voi lyhentää ja lämpöä hieman madaltaa, mutta kohtuus kaikessa.

Kerrostalossa ei noita lämpöjä saa kohtuulliselle tasolle, ihmismäiseen elämään. Sopii karvallisille otuksille kerrostalolämpötilat mutta ei karvattomille.

Vierailija
279/369 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä, tuo on selvästi henkistä pahoinpitelyä ja lasun paikka, jos vaatii suihkuajan lyhentämistä. On ihmisoikeus saada suihkutella joka päivä lämpimän juoksevan veden alla 20 min, kaikki muu on henkistä (ja miksei fyysistäkin) pahoinpitelyä.

T: Lihava pumpulissa kasvattajamamma

Vierailija
280/369 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Tuollaisen miehen kanssa ei tarvitse käydä vääntöä, että mies haluaa lasten huoltajuuden. Yleensä miehiä alkaa lapset kiinnostaa siinä vaiheessa, kun nainen sanoo ottavansa eron.