Tuntuu kuin olisin nykyään naimisissa isäni kanssa! Mies sammuttelee koko ajan valoja, ei suostu pistämään lämmitystä päälle vaikka talo on kuin jääkellari, urheileva teinipoikakaan ei saisi käydä suihkussa joka päivä
Tämä alkoi yllättäen, miehen käytös muuttui pikkuhiljaa. Ei ollut tuollainen kun mentiin naimisiin 15v sitten ja ostettiin ok-talo pari vuotta myöhemmin.
Ei ihme ettei seksikään nykyään nappaa,  kun näen  miehen vaeltamassa äreänä fleecekerrastossa  ja villasukissa sammuttelemassa valoja, näen isäni.
En muista milloin viimeeksi miehellä oli farkut!
Kommentit (369)
Meillä peseydytään hallilla, sitä vartenhan niitäkin samperin kalliita harrastusmaksuja maksetaan. Suihkussa käydään maks 2min ja ei kukaan käy joka päivä. Jos haluaa käydä joka päivä voi sitten maksaa itse sähkö- ja vesilaskut. Saunassa koitetaan käydä silloin kun kaikki sinne pääsee, yhdelle ei lämmitetä. Sellaista se nyt vaan on kun ei ole tuota lottovoittoa tai miljoonasijoituksia. Ehkä joskus helpottaa?
Mä taas olen huomannut olevani naimisissa isäni ja appiukkoni hybridin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella naisella alkaa se miehen äidin leikkimisvaihe heti kun yhteen muutetaan. Huomauttelevat koko ajan tavaroiden paikoista, tiskeistä ja pyykeistä ja ylipäätään "oikeista" tavoista tehdä asioita.
No miksei se mies hoida niitä tiskejä ja pyykkejä
Vastaan vain omasta puolestani: mulla tulee pyykkiä 1/5-osa siitä mitä talon naisilla. Jokaisessa pyykkikoneellisessa on 2-3 minun vaatekappalettani, joten jos minä alkaisin hoitamaan pyykkiä niin sitä pestäisiin minun tahtiini, eli kerran-pari viikossa koneellinen nykyisen 1 koneellinen päivässä sijaan.
Oletko talon ainoa miespuolinen asukas? Asutko naiskommuunissa, vai onko noista naisista osa kenties sinun omia lapsiasi?
Entä tiskit: sinäkö et valmista ruokaa vaan syöt sitä noutopakkauksista?
Eikä varmaan käytä pyyhkeitä tai lakanoita joten niitäkään ei tarvitse pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.
Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku! Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun!
En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.
Ap
Taidat olla provo? Tottakai valot sammutetaan, jos tilassa ei ole ketään ja tvtä ei pidetä turhaan auki. Poika voi käydä suihkussa harkkapaikallakin jne. Ihan peruskasvatukseenkin nuo jo kuuluu.
En ole tuo kelle vastasit mutta ainakin minä yksin asuvana pidän telkkarin auki ettei olisi niin hiljaista.
Televisio kuluttaa valmiudessakin saman verran sähköä vuodessa kuin jääkaappipakastin, joten kannattaa hankkia radio ja kiskaista television töpseli irti seinästä jos melua kaipaa.
Höpöhöpö. Jääkaappipakastin kuluttaa noin 150 kWh/v, television valmiustila noin 4 kWh.
Meillä jääkaappipakastin kuluttaa 3-4 kWh / vrk. On yli 30 v vanha vuokrantaja (iso toimija) ei suostu sitä vaihtamaan, kun se vielä toimii. Sillä ei väliä, että on liian lämmin ja kuluttaa sähköä älyttömästi. Tavara säilyy hyvänä vain ihan takaseinässä kiinni.
Täytyisi tietää enemmän taustaa, että voi ottaa kantaa... mutta en pysty koskaan käsittämään, miten yhteisessä kodissa toisella voi olla sellainen valta, että hän yksin päättää jostain kodin lämpötilasta.
Siitäkään riippumatta kuka laskut maksaa. Jos maksaa kaikki laskut ja se alkaa rasittaa, voi esittää toiselle osallistumista kuluihin. Tämmöinen kontrollointi taas on raivostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi tietää enemmän taustaa, että voi ottaa kantaa... mutta en pysty koskaan käsittämään, miten yhteisessä kodissa toisella voi olla sellainen valta, että hän yksin päättää jostain kodin lämpötilasta.
Siitäkään riippumatta kuka laskut maksaa. Jos maksaa kaikki laskut ja se alkaa rasittaa, voi esittää toiselle osallistumista kuluihin. Tämmöinen kontrollointi taas on raivostuttavaa.
Se on just näin, sama koskee miehen ajoneuvon kontrollointia. Ei naisella tule olla sanavaltaa siihen millä autolla mies ajaa. Turha säästeliäisyys on tarpeetonta, nainen osallistukoon kuluihin.
Ensin oli koronapsykoosi, nyt on sähkönsäästöpsykoosi. Huomaa kyllä miten helposti tietty ihmisryhmä on ohjailtavissa.
Kyllä nyt vähän katson miten sähköä kulutan ja asuntoa lämmitän ja vettä suihkussa lorotan mutta kohtuus kaikessa. Palelemaan en ala ja pesulla käydään päivittäin ja valoja pidetään päällä eikä pimeässä istuta.
En muista itsekään, milloin minulla oi viimeksi farkut. Housuja on toki muunkinlaisia, sellaisia, että farkkujalkaisen seura saa tuntemaan myötähäpeää. Eivätkä ne ole ollenkaan välttämättä tiettyjen ammattikuntien työvaateita, eli jotain liituraitapukuja.
...ja sitten oma lukunsa on teinityttöjen haju, tilanteessa kuin tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just näin, sama koskee miehen ajoneuvon kontrollointia. Ei naisella tule olla sanavaltaa siihen millä autolla mies ajaa. Turha säästeliäisyys on tarpeetonta, nainen osallistukoon kuluihin.
Heh, meillä minä saan vaikuttaa auton hankintaan, vaikka en itse edes aja. Puoliso luottaa minun makuuni ja tahtooni autoasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle naisena on ainakin yksi ja se sama, ajaako mies polkupyörällä vai Bugatilla, kunhan tekee hankintansa omilla rahoillaan. Ehkä minä katsonkin tätä asiaa hiukan eri kantilta, kun olen ollut yleensä se, jolla on kalliimpi auto ja paremmat tulot. Kun on taloudellisesti riippumaton eikä yritä yhdistää talouksia kenenkään kanssa, ei tarvitse taistella lämmityslaitteen herruudesta tai automerkkien valinnoista.
Melko varmasi ap:n mieskin kokee olevansa naimisissa uhmaikäisen lapsen kanssa.
Tuosta otsikosta heräsi ensiksi kysymys, millainen suhde (ja ehkä asumiskuviokin) sinulla on isäsi kanssa, jos tunnet olevasi naimisissa hänen kanssaan.
Tutullani oli tapana marista miehensä tekemisistä päivittäin ja kaikille jotka jaksoivat kuunnella. Hänen äitinsä kommentoi hänelle kerran kyllästyttyään ihan kohdalleen: Itsepähän valitsit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ostaa ja maksaa autonsa ihan itse ja nainen omansa. Tai jos on yksi yhteinen niin tietenkin sovitaan yhdessä eikä kumpikaan saa yksin päättää millainen se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen haluaisi kontrolloida sitä millainen ajopelillä mies ajaa ja miksi naisen pitäisi osallistua sen kuluihin? Ei tuo vertaus nyt toimi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella naisella alkaa se miehen äidin leikkimisvaihe heti kun yhteen muutetaan. Huomauttelevat koko ajan tavaroiden paikoista, tiskeistä ja pyykeistä ja ylipäätään "oikeista" tavoista tehdä asioita.
No miksei se mies hoida niitä tiskejä ja pyykkejä
Vastaan vain omasta puolestani: mulla tulee pyykkiä 1/5-osa siitä mitä talon naisilla. Jokaisessa pyykkikoneellisessa on 2-3 minun vaatekappalettani, joten jos minä alkaisin hoitamaan pyykkiä niin sitä pestäisiin minun tahtiini, eli kerran-pari viikossa koneellinen nykyisen 1 koneellinen päivässä sijaan.
Jaa no miten meinasit saada koneeseen mahtumaan viikon pyykit kerrallaan jos normaalisti tulee koneellinen päivässä? Perheessä vaan tulee enemmän pyykkiä kuin yksin asuessa, et voi huomioida vain omia pyykkejäsi.
Ootko lukenut uutisia? Tiedätkö, paljonko sähkö nykyisin maksaa? Miksi haluat maksaa turhasta sähköstä, kun rahat voisi käyttää fiksumpaan tai säästää vaikeina aikoina? Mies kuulostaa muuten pappautuneelta, mutta tässä asiassa hän on fiksu.
Hei kaikille. Mennään faktapohjalla eteenpäin. Itselläni sähkölaskut olisivat jo järkyttävät ellen kikkailisi kulutuksen kanssa. Tämähän alkoi jo yli vuosi sitten, Ukraina ei ole alkuperäinen syy hintojen nousuun. Sitä nyt käytellään mielellään ohjaamaan mielipidettä. Hallitsijamme eivät tehneet yhtään mitään, koska alv ja sähkövero ropisevat prosenttipohjaisina valtion laariin. Lintilä jopa kehui Suomen olevan täysin omavarainen ja Venäjän tuonnin lopetus ei vaikuta mihinkään.
Omat laskuni olivat jo viime jouluna ja tammikuussa yli tonnin kuussa. Sähkön hinta on viisinkertaistunut ja tämä on ikävä fakta. Lisäsin eristettä yläpohjaan syksyllä. Lämmin käyttövesi on pois kokonaan päältä ja kytketään päälle vain tarvittaessa ja suihkuttelun jälkeen taas pois. Lämmin käyttövesi on noin 30% sähkölaskusta. Lisäksi en pidä vesikiertoista lämmitystä päällä kuin öisin. ilp posottaa päivällä ja yöllä.
Tämä on mahdollista vielä näillä keleillä, kovilla pakkasilla ei onnistu. Jos pysyy sää plussalla ei vesikiertoinen mene päälle. Ihmisten tulisi ymmärtää, että hallitsijamme ovat johtaneet Suomen kehitysmaaksi jossa ei ole kaikilla sähköä. Niillä kenellä sähköä on ei ole varaa siihen.
Osa porukasta naureskelee ja kehuu halvoilla sopimuksillaan, mutta nekin loppuvat aikanaan ja halpa hinta ei lohduta silloin, kun sähkökatkon vuoro on sinulla.
Olen jo aiemmin harkinnut muuttoa pois ja nyt katselen jo työpaikkoja ulkomailta. Toivotan kaikille lämmintä talvea.
Ai niin, se tuulivoima ei ollutkaan niin hienoa kuin luvattiin.....
Haloo!!
Mikä on naisen parasta ennen päiväys ja miten sen tunnistaa??