Kansalainen Jussila; mitä ajatuksia herätti? ev
Kommentit (160)
En pahemmin seurannut Jussiloiden elämää, enkä seuraa vieläkään. Toki olen vuosien varrella törmännyt tuollaisiin tyyppeihin ainakin julkisuuden kautta (siis itse en tietenkään ole julkkis), mutta vaikutti Petteri kyllä poikkeusyksilöltä. Ja totta kai tapaturmainen kuolema kolmekymppiselle kolmen pienen lapsen isälle on tragedia. Mutta...
Ihmettelin esim., mikä oli Jussi Parviaisen osuus kuviossa. Ja ihmettelen koko jutun absurdiutta. Vaivuttiko Petteri yleisönsä jonkilaiseen koomaan?
Timo Jutilakin siellä ihan hölmönä nuuska huulessa sopersi.
että Jussilalla oli komea talo ja hienot autot, viis siitä, onko ne omaa omaisuutta vai ei ja paljonko on verorästejä...
Rakastava ja lapsistaan hyvin huolehtiva isä...? Ehkä minulta meni jotain ohi, mutta sen ainoan kerran kun eilisessä ohjelmassa näin ternimaitokapselin puhuvan tyttärelleen, ei tuo kovin lämpimältä kuulostanut.
Mutta jokainen tietysti arvioi kyseisen henkilön varallisuutta, puheita ja arvomaailmaa omista lähtökohdistaan katsottuna.
Tunnen Jutan jo vuosien takaa ja on muuten oikeesti älyttömän herttainen ja positiivinen nainen. : )
jätti velat ja verot maksamatta, kaikki omaisuus vaimoin nimissä!
Susanne Päivärinnalle isot pisteet siitä, että uskalsi vihdoin joku sanoa asiat suoraan eikä vain palvoen ko. tyyppiä!
En voi käsittää, miten tuollaista lusmuilijaa voidaan ihannoida!!
Ja hermothan tuolla meni lastensa kanssa... kirjoili pienten kuullen minkä kerkes!
Ihan käsittämätön ihminen! Ei vaikuttanut normaalilta!
Mutta mua ei kiinnosta ihminen joka pettää vaimoaan jolla pienet lapset (tätähän mies teki ihan surutta aikoinaan). Ja joka tienaa rahansa epärehellisyydellä. Kyllä mullakin ois paljon enemmän rahaa jos ei tarvis veroja maksella...
En siis tiedä miten elämä Jutan kanssa meni, mutta ex-vaimon aikana ainakin kaikki Tampereella tietyssä piireissä kulkevat tiesivät ettei varmaankaan ole mikään ihana perheenisä.
Kaverini (ja hänen kaverinsa)veti paljon mömmöjä, niin kuin bodarit vetävät, ja oli todellakin aivoton kasvi. Valitettavasti nuo douppaajat kyllä aika helposti tunnistaa.. Jussilankin. Maaniset jutut, yksinkertainen ajatusmaailma ja puusta pudonnut ilme jatkuvasti feississä.
Kaverini oli myös rahanahne, ja pärjäsi kyllä bisneksissään. Se oli hänen ainoa taitolajinsa, autolla ajamisen lisäksi. Sepäs siinä vain olikin, kun kaveri teki bisnestä hinnalla millä hyvänsä, toisten hengen ja terveydenkin uhalla.
Rankasti douppaavat kuolevat yleensä nuorena sydänlihaksen liikakasvuun. Yksikin kannettiin keittiön lattialta tuupertuneena. Mistä sen tietää mikä Jussilankin vei.
Vaimoansa vain ihmettelen, että mitä on nähnyt ko. tyypissä. Ja miten hän on häpäissyt ammattinsa naimalla rikollisen henkilön. Ja miten hän on kestänyt katsella sitä douppaamista, joka Jussilastakin teki sen minkä teki? Ja turhaa tulla muuten sitten sanomaan, että tyyppi on syönyt vain kaurapuuroa ja ananasta.. (:
Lapsiansa toki säälin, mutta enpä tiedä olisiko tuosta niin mahtavaa iskää loppujen lopuksi tullut. Jos mies silittää poikansa tukkaa dokumentissa, niin se ei tarkoita vielä mitään.
Anteeksi vain nihilismini.
ja ajattelin, että hitto mitä k*kkaa, mutta ei se sitten ollutkaan.
Eniten yllätti se, että miten mies voi olla noin menestyvä, jolla kova itsetunto (vähän liiankin kanssa=), mutta ylimielisyyttä hänessä ei ollut lainkaan!
Tottakai ihminen saa yrittää niin paljon kuin vain jaksaa paasata. Kyllä ne jenkit osaa tuon verkostomarkkinoinnin (minulle tuli itse asiassa mieleen Painonvartijat, jossa käydään aina välillä ryhmissä hakemassa motivaatiota laihdutukseen, niin sama on tässä myyntihommassa). Kyllähän kun on kova myyntimiäs niin myy ihan mitä vain ja ihmiset ostaa ihan mitä vain.
Mutta ei voi kyllä Pävärintaa hyvällä katsoa - jestas mikä asetelma oli siinä ohjelmassa - se oli todellinen julkinen mestaus!! En puolustele mitenkään Jussilan tekosia, mutta se tapa jolla Päivärinta sen toi esille, huh huh, mikä bitch!
Surullinen tapaus kaikenkaikkiaan, lasten puolesta!
Mutta ei se Jussila ollut ihan terveyden perikuvan näköinen, hengästyi todella helposti (pumppas vaan niitä lihaksia eikä aerobista liikuntaa lain, rööki päälle, niin avot).
Todella surullinen tarina. On aina traagista, että lapset menettävät vanhempansa noin nuorina. Mutta sama fiilis tuli kuin joku jo kysyikin, että oliko se kuolema loppujen lopuksi onnettomuus? Siis miettikää mitä tuollaiselle ihmiselle, joka on myynyt koko elämänsä lehdille, merkitsee se, että bisnekset eivät enää sujukaan ja tavallaan menee kaikki sen myötä. Pitäisi julkisesti myöntää se, että pieleen meni. Vaikkei olisi tietoisesti ajatellutkaan päättävänsä päivänsä niin voi olla että jossain otollisessa tilanteessa ikään kuin antaa periksi.
Mun mielestä hän oli jotenkin pelottava. Kivastihan hän oli lastensa kanssa, mutta muuten...
Sitä mä en vaan ymmärrä, että jos on sikarikas, niin miksei maksa veroja. Elämä olisi siltä osin paljon helpompaa. Ei tarvitsisi selitellä.
Katsoin aikanaan Päivärinnan. Myötähäpeä Jussilaa kohtaa mulle tuli, vaikka ärsyttävä olikin.
Jussila toimi verkostomarkkinoijana. Alan opit tulevat Amerikasta. Yksi opeista on, että rahaa saa tehdä toisten ihmisten kustannuksella. Toinen oppi on, että perhe on tärkein. Kolmas oppi on, että osa rahoista pitää antaa hyväntekeväisyyteen. Neljäs oppi on, että pitää rehvastella rahoilla, jotta muut luulisivat, että sinustakin voi tulla rikas, kun lähdet mukaan minun bussnekseen. Jussila vain noudatti alan oppeja.
Mietin oliko maaninen tai jotenkin muuten omituinen.
Se päikkäri kohta jäi minunkin mieleeni ja se, un Petteri odotteli vauvan syntymää itku silmässä.
Mitenhän tuo ernimaitobisnes nykyään jaksaa?
Kaverini oli siinä mukana ja kosiskeli minuakin.... Kaverini tosin ei ole rikas;)
Kyllähän jokaisesta ihmisestä löytyy myös pehmeä puoli. Ettekö ole aiemmin tajunneet? Ei kukaan ole läpeensä mätä tai hyvä.
Uskomatonta itsensä huijausta sanoisin... hänhän käänsi kaikki asiat päälaelleen niin, että ne kuulostavat hyvältä. Esim. Päivärinnan haastattelusta, jossa jäi kiinni valheistaan kommentti oli " olivat vanhoja asioita, niitä ei olisi saanut kaivaa esiin!" eli syytti Päivärintaa totuuden puhumisesta. Öö... mikä on ongelma?
Uskomatonta itsensä huijausta sanoisin... hänhän käänsi kaikki asiat päälaelleen niin, että ne kuulostavat hyvältä. Esim. Päivärinnan haastattelusta, jossa jäi kiinni valheistaan kommentti oli " olivat vanhoja asioita, niitä ei olisi saanut kaivaa esiin!" eli syytti Päivärintaa totuuden puhumisesta. Öö... mikä on ongelma?
[/quote]
Jussila toistaa alamaisilleen sanasta sanaan muutaman päivän päästä.
Ja ne sloganit, joissa ei ollut päätä eikä häntää. Uskomatonta, mihin ihmiset uskovat, kun oikein haluavat.
Tollaiseen hurmokseen, jossa ei kyseenalaisteta mitään, on helppo mennä mukaan, aivot vaan narikkaan ja kelkkaan.
Pelottavinta oli kuitenkin se, että Kokoomus oli kosiskelemassa tätä väkeä riveihinsä ja Jussilakin julisti, että seuraavaksi otamme haltuun politiikan. Vallanhimoista hulluuttahan tuo oli, ihan Tony Halme-meininkiä, jossa ei ole älyn eikä varsinkaan tunneälyn kanssa mitään tekemistä.
Kyllä kai Osamakin silittää oman lapsensa päätä ja on silläkin rahaa, fiksu ja älykäs siis?
En kyllä miehestä pitänyt alkuunkaan. Oli niin kauheaa katseltavaa hänen esitelmänsä, että ihan myötähäpeää tunsin. Ei hän todellakaan järjen jättiläiseltä vaikuttanut, ja tuntui, että imago oli rakentamalla rakennettu. Ikävä tietenkin, että kuoli nuorena traagisesti. Ei kenellekään sellaista kohtaloa toivo, vaikkei ihmisestä pitäisikään. Jutta antoi itsestään oikein positiivisen ja empaattisen kuvan.
Minulla olisi kuvattu väärä raaja rtg:ssä
ja tutulta leikattu terve silmä ellei me potilaat olisi tarkkoina.
Jutan nimissä. En kyllä pätkääkään arvosta tuollaisia suurenluokan talousrikollisia!