Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varaudu vaikeaan talveen. Kaikki selviytymisvinkit yhdessä paketissa.

Vierailija
21.11.2022 |

Hinnat nousevat, sähkökatkoja ennustetaan, maailmantilanne huolestuttaa... Talvesta voi tulla vaikea, mutta jo pienillä arjen valinnoilla varaudut poikkeustilanteisiin. Kokosimme kaikki neuvot yhteen pakettiin.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009204798.html

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne stadin ratikat ja metrot kulkee kun sähköjä katkotaan vai eikö sähköpula koske Helsinkiä?

Vierailija
82/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tulee taas maksamaan kun jo suunnittelevat rautatien raidevälin muuttamista erilaiseksi kiusalla kuin venäjällä. Miettikää montako miljardia siihen taas menee plus aita? Ja nyt jo velkaa vtusti.

Onkohan liian kallista agendaa kun ei enää ruoka riitä?Onko realistisia nämä suunnitelmat ? Ja ei en ole igor vaan haluan koko sodan loppuvan jotenkin. Mutta en meidän peruselämän kustannuksilla koska meillä on oma hallitus, joka hoitaa oman maamme etua. Nyt se ei ajattele, vaan horoaa maailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun sähkölaskuni itse maksan sitä myös käytän. 

No ethän käytä jos ne vuoksesi katkoo sähköjä kaikilta.

Yksittäisen ihmisen kulutus on yksi kärpäsen paska kokonaiskuvassa eikä vaikuta hittojakaan.

mitä muuta sieltä oman navan tuijottamisesta löytyy

Vierailija
84/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksittäisen ihmisen kulutus on yksi kärpäsen paska kokonaiskuvassa eikä vaikuta hittojakaan.

Suomessa eletään sellaisessa harhassa, että täällä kuvitellaan että koko maailman kaikki ongelmat kuuluvat myös meille ja että meidän on koetettava ratkaista kaikki maailman ongelmat täällä.

Ei se kyllä niin mene. Kaikilla on ensisijainen vastuu keskittyä ratkaisemaan ensin ne omat ongelmat. Muita voidaan auttaa, jos omat rahkeet siihen riittää, mutta emme tosiankaan voi olla ensisijaisesti vastuussa muitten ongelmista!!!

Vierailija
85/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä luulin kun äänestin että meidän maamme hallitus huolehtii edes perustarpeitten täyttymisestä ihmisoikeushengessä: Suojaa, lämpöä ja ruokaa ja rauhaa. Montako näistä on täyttymässä?

Olisi mielenkiintoista nähdä jos kUKAAN suomalainen ei menisikään joku päivä enää töihin, vaan vain eliitti siivoamattomalle työpaikalleen ja vartioimattomalle, että kuinka montä päivää ne sähkökatkot vielä olisivat uhkana ja miten monta miljardia vielä tuhlataan viraan maan sotaa lietsomalla?

Vierailija
86/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä ei vaan porukka mene töihin, ja sähköpelleily loppuu siihen! Eipä kulu sähköä kun ei tehdä töitä, mennä työpaikalle eikä peseydytä :D!

Vierailija
87/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa eletään sellaisessa harhassa, että täällä kuvitellaan että koko maailman kaikki ongelmat kuuluvat myös meille ja että meidän on koetettava ratkaista kaikki maailman ongelmat täällä.

Ei se kyllä niin mene. Kaikilla on ensisijainen vastuu keskittyä ratkaisemaan ensin ne omat ongelmat. Muita voidaan auttaa, jos omat rahkeet siihen riittää, mutta emme tosiankaan voi olla ensisijaisesti vastuussa muitten ongelmista!!!

Minkä takia täällä töissä käydään muun kuin Suomen takia, lastemme takia ja perustoimeentulon takia.

Ei ole meillä hohtavaa turkoosia merenrantaa lla ei ole aurinkoa ja halpaa ruokaa ei. Täällä on kyse peruselämästä pimeydessä! Ja sekin vähä kun viedään alkaa tapahtua. Se on varmaa jo.

Vierailija
88/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä luulin kun äänestin että meidän maamme hallitus huolehtii edes perustarpeitten täyttymisestä ihmisoikeushengessä: Suojaa, lämpöä ja ruokaa ja rauhaa. Montako näistä on täyttymässä?

Olisi mielenkiintoista nähdä jos kUKAAN suomalainen ei menisikään joku päivä enää töihin, vaan vain eliitti siivoamattomalle työpaikalleen ja vartioimattomalle, että kuinka montä päivää ne sähkökatkot vielä olisivat uhkana ja miten monta miljardia vielä tuhlataan viraan maan sotaa lietsomalla?

Miten ne jotka ei menisi töihin maksaisi sähkölaskunsa ja saisi sähköä?

Vierailija
89/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kusivat koko isiemme perinnön. Kieltämme myöten.

Vierailija
90/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelissa oletetaan, että kaikki elävät pelkän sähkön varassa.

Huono, huono ja huono.

Miten minun sisällä,pyykin liivattaminen kuluttaa sähköä?

Mulla on puulämmitys.

En tunne letään, jonka talossa olisi joku pohjavesipumppu, onko kaikilla muilla paitsi mulla ja kymmenillä naapureillani.

Jos annetaan ohjeita, niiden tulee kattaa koko väestö.🙄

Minä en taas tunne ketään, joka pitäisi iltapäivälehden vinkkikoostetta jonain virallisena ohjeistuksena koko väestölle.

Vierailija
91/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimellisesti käsi ja selkänahkoilla raivatut pellot pitäisi nyt laittaa puulle jälleen. Kalaa ei kriisiaikoina saa kuulemma pyytää järvistä- ei sota-aikanakaan, jos sellainen tulee- koska "kanta ei kuulemma kestä". Sodan kuitenkin kestää.Näin realistisia niillä ovat ajatukset. Ja pitäisivät mieluummin nälässä kuin sodan kriisissäkin kalastamassa ihmiset, jos tulisi nälkä. Että heille jotka suojassa jäisi kaikki hyvä edelleen, ne puut aj kalakanta runsaana, viis siitä jos rahvas kuolee omilla maillaan alta pois.

Vierailija
92/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ne stadin ratikat ja metrot kulkee kun sähköjä katkotaan vai eikö sähköpula koske Helsinkiä?

Laittaneet oman piuhan voimalaitokselta? (Eivät oikeasti ole, mutta voisivat.)

Saisi kyllä kaupungit joilla omaa tuotantoa riittävästi kokonaan irrottautua valtakunnaverkosta. Enempi siitä katkosta on haittaa kuin irrottautumisesta, vaikka voittoa tekevät melkoisesti nykyhinnoilla.

Vierailija
93/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelissa oletetaan, että kaikki elävät pelkän sähkön varassa.

Huono, huono ja huono.

Miten minun sisällä,pyykin liivattaminen kuluttaa sähköä?

Mulla on puulämmitys.

En tunne letään, jonka talossa olisi joku pohjavesipumppu, onko kaikilla muilla paitsi mulla ja kymmenillä naapureillani.

Jos annetaan ohjeita, niiden tulee kattaa koko väestö.🙄

Kuulostaa varsin uusavuttomalta jos et ymmärrä että mitä ohjeistusta sun kannattaa omassa elämässä noudattaa mitä ei.

Vierailija
94/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari vuotta sitten meidän lehdissä naurettiin, kun jossain Kuubassa säännösteltiin sähköä. Että kun on niin surkea järjestelmä siellä, ettei edes sähköä riitä.

Vierailija
95/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ala mihinkään säästötalkoisiin enää. Sähköni maksan itse ja sitä käytän niinkuin lystään. Ihan uskomatonta että 2022 Suomesta muka loppuisi sähkö. Niin kauan kun sähköautoja markkinoidaan ja kaikenmaailman valomainokset pyörii 24/7 ja isoissa kaupungeissa on valojuhlia niin en usko sekuntiakaan mihinkään sähköpulaan. Tavallisten kansalaisten vastuulla ei ole sähköverkon kantokyky.

Vierailija
96/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan ne jotka kävisivät töissä sietäisivät paskaa nurkissaan kun kuaan ei siivoa paikkoja, kukaan ei vartioi työpaikkaa tai huolla laitteita enää? Ei pääsisis edes työpaikalle autoilla kun olisi lumet luomatta :D?

Vierailija
97/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko on tehokkain idea, täsmällisesti suunniteltu vielä, niin että kunnon älähdys pääsee siellä pääportaikoissa. Passiivinen vastarinta siis.

Vierailija
98/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan ne jotka kävisivät töissä sietäisivät paskaa nurkissaan kun kuaan ei siivoa paikkoja, kukaan ei vartioi työpaikkaa tai huolla laitteita enää? Ei pääsisis edes työpaikalle autoilla kun olisi lumet luomatta :D?

Ketkä ne? Melkoisessa kaaoksessa yhteiskunta olisi jos kukaan ei tekisi töitä. Kuinka kauan esim. sairaat pysyisi hengissä jos sairaalaan ei menisi ainoakaan laitoshuoltaja töihin?

Vierailija
99/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sähköyhtiöt takoisivat tämän vuoden vähemmän voittoa? Ajatus vain... Vai pitääkö eliitin pysyä rikkaana. :)

Voi voi kyllä sinä nyt vaan olet mieleltäsi myrkyttäjä kun se meidän eliitti ajattelee sinun parasta ihan ja on altruistista yleensäkin. Otahan lääkkeet.

Vierailija
100/112 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä ne? Melkoisessa kaaoksessa yhteiskunta olisi jos kukaan ei tekisi töitä. Kuinka kauan esim. sairaat pysyisi hengissä jos sairaalaan ei menisi ainoakaan laitoshuoltaja töihin?

Sitä varmaan kannattaa ajatella etukäteen? Vai kuinka? Jospa ne sähköt nyt kuitenkin riittäisivät työntekijöiden perheillekin? Muutenhan tässä ei hengissä ole kukaan mukaan? Tämä on kylmä maa talvella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä