Miksi ihmiset ei enää pariudu?
Kommentit (2819)
Näitä on ihan hauska lukea, erityisesti rivien välistä. Siinä ne syyt lukee miksi jotkut on ikisinkkuja, nyt ja jatkossa. Tahtoen tai tahtomattaan.
Ihan rehellisesti. Kuka tervejärkinen ja terveellä itsetunnolla oleva ottaisi riesakseen jonkun katkeroituneen ja itsekeskeisen jankkaajan? Minä en ainakaan.
Niin no tämä on hyvä kysymys. Itse olen vajaa 30-vuotias nainen, ja juuri laskeskelin että tänä vuonna olen tapaillut viittä eri miestä joista jokainen juttu on kariutunut loppujenlopuksi miehen sitoutumiskammoon tai siihen ettei vaan etsi mitään vakavampaa sitten loppujenlopuksi. Nykyään on kaikkia deittailuappeja ja sosiaaliset mediat joista saa sen mielikuvan että aina on varmasti jotain parempaa odottamassa jossain nurkan takana, ja tästä syystä on jotenkin tosi vaikeaa sitten sitoutua ja panostaa siihen yhteen, luulisin.. Tokihan se ei ole itsestäänselvää että löytäisi nopeasti henkilön jonka kanssa kemiat kohtaa ja jonka kanssa haluaisi tulevaisuutta rakentaa. Mutta olen huomioinut sen, että nykyään tosi usein se semmonen epämääräinen sitoutumiskammon selittely alkaa jo varhain (vaikka kuitenkin on myös jo ehditty mainita, että yhdenillanjuttua ei halua) ja sitten siinä ollaan vähän oudossa tilanteessa kun ei tiedä miten päin olisi. Kuitenkin sitten halutaan jatkaa sitä tapailua, ja nähdään muutenkin kuin sänkypuuhissa, kunnes se juttu ehkä kuolee sitten siihen et sitä ei voida ottaa ns. seuraavalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Niin no tämä on hyvä kysymys. Itse olen vajaa 30-vuotias nainen, ja juuri laskeskelin että tänä vuonna olen tapaillut viittä eri miestä joista jokainen juttu on kariutunut loppujenlopuksi miehen sitoutumiskammoon tai siihen ettei vaan etsi mitään vakavampaa sitten loppujenlopuksi. Nykyään on kaikkia deittailuappeja ja sosiaaliset mediat joista saa sen mielikuvan että aina on varmasti jotain parempaa odottamassa jossain nurkan takana, ja tästä syystä on jotenkin tosi vaikeaa sitten sitoutua ja panostaa siihen yhteen, luulisin.. Tokihan se ei ole itsestäänselvää että löytäisi nopeasti henkilön jonka kanssa kemiat kohtaa ja jonka kanssa haluaisi tulevaisuutta rakentaa. Mutta olen huomioinut sen, että nykyään tosi usein se semmonen epämääräinen sitoutumiskammon selittely alkaa jo varhain (vaikka kuitenkin on myös jo ehditty mainita, että yhdenillanjuttua ei halua) ja sitten siinä ollaan vähän oudossa tilanteessa kun ei tiedä miten päin olisi. Kuitenkin sitten halutaan jatkaa sitä tapailua, ja nähdään muutenkin kuin sänkypuuhissa, kunnes se juttu ehkä kuolee sitten siihen et sitä ei voida ottaa ns. seuraavalle tasolle.
Kuten alussa mainitsitkin, niin olet vähän vajaa, et siis käy täysillä. Kyllä miehet haluavat oikean parisuhteen, mutta vain sellaisen kanssa johon syntyy tunteita. Sinuun niitä ei vain ole syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kuunnella kotona huomauttelua mistään tai tiuskimista enkä tykkää, että joku koko ajan pyytää jotain.
Mielummin naisena olen yksin ja teen omia juttuja.
Mistä asioista sinulle voitaisiin huomauttaa, ihan mielenkiinnosta? Ja mitä asioita kuvittelet, että joku sinulta pyytää?
-viikottainen rutiiniseksi
-hieronta
-suihinotto
-lämpimän aterian valmistus
-kaveri iltamien emånnöinti
-synnytä käskystä. Muutoin mies painuu muualta hakemaan kohtua
-kehu miestä päivittäin
-leivo anopille
-kuule haukkuja siivoojan käytöstä
Ei ole pakko ottaa miestä, joka tuollaisia vaatii. Tosin itsehän haluan seksiä mielellään päivittäin, ellei useamminkin päivittäin. Ja sellasia naisia olen tapaillutkin, sellasia kun sattuu löytymään. Suihinottoja tykkään itse antaa ja niin ovat myös naiaetkin, ei ole tarvinnut edes vaatia. Muita asioita en ole vaatinut naiselta, lapsiakaan en halua. Mutta jos sinä noin koet, että seksin harrastaminen on vastenmielistä, niin varmasti on vaihtoehdot vähissä, ja kannattaa viettää elämäsi yksin, kukaan ei menetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
metoo ja feminismi
Molemmat ovat seurausta miesten huonoista teoista. Eli syyttäkää ihan miehiä vaan. Tämä on täysin teidän aikaansaannostanne.
En valitettavasti ole vastuussa kenenkään muun ihmisen, miehen enkä naisen, teoista.
Koetko sinä kollektiivista vastuuta koko naissukupuolen teoista?
Niin me naiset kannamme vastuun.
Ja te miehet olette isona joukkoma syypää moneen asiaan myös siihen että naisten täytyy pelätä teitå.
Se ei muutu sillä että yksi ei tee niin.Jos naiset kantavat vastuun, niin eikö silloin myös se kasvattajan vastuu ole aika merkittävä, joka näitä pelottavia miehiä kasvattaa kerta toisensa ja sukupolvi toisensa perään?
Mitäpä luulet mistä ne pojat ottavat miehen mallin? Kyllä, siitä kelvottomasta isästä.
Tuo miehen malli on ihan pötypuhetta. Se ei ulkoista pojan kasvatusvastuuta sen kummemmin äidiltä isälle, kuin tytön kasvatusvastuuta isältä äidille. Kyllä siinä on vanhempi/vanhemmat, jotka kasvattavat näitä poikia ja tyttöjä ihan yhdessä tai erikseen. Usein nämä sekopäät ovat kasvaneet vain ja ainostaan äitinsä kanssa, jos sitäkään.
Olen eri kuin jolle vastasit, mutta koen, että eivät "mallit" ole ihan merkityksetön asia kuitenkaan. Kyllä vaikka minun vanhempani ovat selvästi omaksuneet omilta vanhemmiltaan toimintamalleja, joita heidän itsensäkin on vaikea joskus havaita ja ehkä kyseenalaistaa, kun ovat tulleet niin "sisäänrakennetuiksi" normikäytännöksi lapsuudesta.
Ja on myös niin, että äiti voi siirtää sellaisia malleja eteenpäin, jotka eivät ole niin positiivisia naisen kannalta. Jos palataan taas noihin kotitöihin hetkeksi, niin kyllä vaikka meillä kotona oli se tilanne, että äiti itsekin oletti, että vaikkapa ruoanlaitto ja lasten käytännön asioista huolehtiminen mm.koulun suhteen oli hänen vastuullaan (just nää kaikki "äiti tekee eväät luokkaretkelle, tsekkaa että löytyykö sopivat luistimet tälle talvelle vai pitääkö ostaa uudet, tarkistaa wilmat sun muut" -jutut). Isäkin oli saanut vähän samantyyppisen, "perinteisen" mallin kotoa, mutta en tiedä olisiko hän osannut myös osallistua enemmän kotitöihin, jos äiti ei samanaikaisesti olisi ylläpitänyt niitä samoja malleja. Ja juu, ei tietenkään ole vain toisen vanhemman vastuulla niiden mallien muuttaminen! Mutta meillä molemmat vanhemmat ylläpiti niitä "perinteisen työnjaon" malleja.
Ja voihan nää mallit olla myös positiivisia! Oon "löytänyt" itsestä niitä haitallisia kotona opittuja malleja ja joista koetan pyristellä irti, mutta yhtä lailla olen joistakin "malleista" myös kiitollinen. Yksi esimerkki: vanhempani olivat absolutisteja, ja olen oppinut suhtautumaan vaikka juhlimiseen niin, että tosi hauskaa voi olla ilman alkoholia, ja sitten taas käsittelemään vaikeita elämäntilanteita muilla tavoin kuin päihteillä (olen varma, että jos en olisi saanut kotoa tuota päihteettömyyden mallia, vähintään joisin paljon herkästi masentuvana ihmisenä).
Jatkan vielä 😅 mutta vielä tuohon liittyen, niin olen jotenkin oppinut ajattelemaan, että kyllä pojat ottavat herkemmin mallia siitä isästä tai ylipäätään miespuolisista henkilöistä, ja vastaavasti tytöt äidistä/naisista. Jos palstalla on joku enemmän psykologiasta tietävä, olisi kiinnostava kuulla, että onko tälle ihan "virallistakin" tutkimusnäyttöä, mutta oma kuva kuitenkin siis on, että herkemmin otetaan se oma toimintamalli oman sukupuolen edustajasta
En jaksa etsiä tutkimusta, mutta se oma malli otetaan nimenomaan samaa sukupuolta olevasta. Joskin on mahdollista tietoisesti tehdä kaikki toisin kun vanhempansa, mutta se edellyttää aika suurta tiedostamista ja jo varhain.
Täyttä puppua. Malli otetaan vastuullisesta aikuisesta, ei sukupuolesta. Ja malleja voi olla muitakin, kuin isä tai äiti. Se ei tarkoita sitä, että pojasta tulee automaattisesti rikollinen, jos äiti kasvattaa hänet. Äidin kasvatuksesta riippuu pitkälti lapsen tulevaisuus esim. siinä tapauksessa, että isä on esimerkiksi kuollut. Tai toisinpäin. Tytöstä voi tulla täysipäinen aikuinen nainen, vaikka pelkkä isä olisi toiminut kasvattajana.
Ainoastaan naispuoliset YH:t, tai siis heidän lapset, ovat roimasti yliedustettuina ongelmatilastoissa. Miespuoliset yksinhuoltajat eivät kasvata ongelmalapsia samalla tavalla. Täysipäisiä lapsia voi tietenkin tulla melkein mistä olosuhteista tahansa, mutta todennäköisyys ongelmiin on roimasti suurempi jos lapsen yksinhuoltaja on nainen.
Tinder on tuhonnut pariutumismarkkinat. Ainakaan kukaan itseään kunnioittava mies ei sieltä löydä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska länsimaisia arvoja koettelee vakava moraalin rappeutuminen ja uusimarxilaisuus päässyt leviämään. On sekoitettu ihmisten päitä ja tuotu vieraiden heimojen keskiajalle jääneitä Eurooppaan lisääntymään nopeasti. Jos suomi ei tee asialle mitään 100v kuluttua ei ole kieltä eikä kansaa enää jäljellä tällaisen kuin sen nyt tunnemme. Laumasieluista typeryyttä.
Neuvostoliitossa oli rajat tiukasti kiinni ja ulkopuolisia ei sinne päästetty hevillä.
Ilmeisesti sitä uusmarxilaisuutta tarvittaisi enemmän tänne Suomeenkin, kun kansa on amerikkalaistunut.
Räp-kultuuri ja länsimainen yksilönvapauksia edustava elosteleva meininki o tännekin rantautunut ja pesiytynyt.
Kapitalismista tämä vitsaus tulee, ei marxilaisuudesta!
Se tulee USAsta, mutta USA ei ole enää kapitalistinen. Kapitalismi toi vaurauden, joka antoi mahdollisuuden uusmarxilaisille tyhjäntoimittajille ja sabotööreille nakertaa ja rikkoa yhteiskuntaa, senkin jälkeen, kun marxilaiset olivat murhanneet, terrorisoineet, ja kurjistaneet puoli maapalloa. Nyt yrittävät tehdä saman länsimaille, ja ovat onnistumassa siinä.
Vierailija kirjoitti:
Tinder on tuhonnut pariutumismarkkinat. Ainakaan kukaan itseään kunnioittava mies ei sieltä löydä mitään.
Äläs nyt, minä ainakin löysin sieltä montakin. Tai no, kolmekymppisiä löysin aika paljon, enhän minä lähemmän enlikymppisenä niitä nuoria enää saanut. Joten ehkä olet tavallaan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi, jonka pariutumisongelmat näkyy kauas, eikä vika on tinder.
Te jotka valitatte ettette ota riesaksenne jankkaajaa tai mitä lie muuta roikkujaa. Lienee peiliin kattomisen paikka jos ette saa kivaa kumppania joka tekis elämästä parempaa
Vierailija kirjoitti:
Naisten taso on aina ollut todella surkeaa. Turha siitä on mitään sovelluksia syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt, minä ainakin löysin sieltä montakin. Tai no, kolmekymppisiä löysin aika paljon, enhän minä lähemmän enlikymppisenä niitä nuoria enää saanut. Joten ehkä olet tavallaan oikeassa.
Tinderinkö vika, kun ei setä nuoria naisia kiinnosta? Luulisi tuon nyt olevan selvää muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten taso on aina ollut todella surkeaa. Turha siitä on mitään sovelluksia syyttää.
Jos ymmärtäisit miten sovellukset ovat muuttaneet naisen ja pienen miesjoukon mahdollisuuksia(=käyttäytymistä), et sanoisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderinkö vika, kun ei setä nuoria naisia kiinnosta? Luulisi tuon nyt olevan selvää muutenkin.
Ei tuossa Tinderiä syytetty. Opettelisit lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on ihan hauska lukea, erityisesti rivien välistä. Siinä ne syyt lukee miksi jotkut on ikisinkkuja, nyt ja jatkossa. Tahtoen tai tahtomattaan.
Ihan rehellisesti. Kuka tervejärkinen ja terveellä itsetunnolla oleva ottaisi riesakseen jonkun katkeroituneen ja itsekeskeisen jankkaajan? Minä en ainakaan.
Itse olen ollut aika katkeroitunut jankkaaja ja silti parisuhteessa. Ei ollut suuri menestys, mutta silti jouduin parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka valitatte ettette ota riesaksenne jankkaajaa tai mitä lie muuta roikkujaa. Lienee peiliin kattomisen paikka jos ette saa kivaa kumppania joka tekis elämästä parempaa
Meillä on jo kumppanit, samoin lähes kaikilla tuntemillamme ihmisillä. Ja niillä joilla ei ole, on yleensä sellainen luonne että kauas näkyy, että miksi ketään ei löydy. Jostakin syystä nämä incelit ei tajua, että enemmistö täällä on vanhempia ja perheellisiä naisia. Tosin incelit on varmaan toiseksi suurin ryhmä täällä, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo kumppanit, samoin lähes kaikilla tuntemillamme ihmisillä. Ja niillä joilla ei ole, on yleensä sellainen luonne että kauas näkyy, että miksi ketään ei löydy. Jostakin syystä nämä incelit ei tajua, että enemmistö täällä on vanhempia ja perheellisiä naisia. Tosin incelit on varmaan toiseksi suurin ryhmä täällä, ikävä kyllä.
Ulkonäöstä ja iästä se on kiinni, eikä luonteesta.
Paras rokotus parisuhdetta vastaan on vauvapalsta. Antaa hyvän kuvan miten vastenmielistä suhteessa eläminen on.
Ei kiitos.
Neuvostoliitossa oli rajat tiukasti kiinni ja ulkopuolisia ei sinne päästetty hevillä.
Ilmeisesti sitä uusmarxilaisuutta tarvittaisi enemmän tänne Suomeenkin, kun kansa on amerikkalaistunut.
Räp-kultuuri ja länsimainen yksilönvapauksia edustava elosteleva meininki o tännekin rantautunut ja pesiytynyt.
Kapitalismista tämä vitsaus tulee, ei marxilaisuudesta!