Miksi ihmiset ei enää pariudu?
Kommentit (2819)
Olemasta mielestä parisuhteet ovat niin vanhanaikainen käsite ja itse en koskaan ole ollut sellaisessa vaikka ikä jo 25v. Se idea, että tietty ihminen toisesta sukupuolesta kuuluu pelkästään toiselle on jotenkin aika itsekästä. Se myös tekee ihmisistä sellaisia, joissa heidän avoimuus omasta elämästä vähenee, ja pettävät vanhat ystävät, kun joutuu viettämään heidän "rakkaansa" kanssa aikaa. Samalla persoonallisuus muuttuu. En yhtään ymmärrä miksi tällaista edes tehdään, kun kuitenkin jossain vaiheessa eroaa. Olenko ainoa joka kokee että parisuhteet ovat jotenkin hiukan itsekästä ja niiden luomiselle pitäisi olla parempi syy kuin pelkkä ihastuminen.
Ravintolat meni ennen klo 01 kiinni. Kiima oli korkeimmillaan ja mentiin panemaan. Siinä sitten moni tolskasi vahingon ja mentiin naimisiin. Ja nämä avioliitot jostain syystä kesti.
Tähän voisi vastata kysymyksellä, että miksi pariutuisi? Mitä etuja siitä on nykyihmiselle? Mieshän toivoo saavansa seksihaluisen kodinkoneen, mutta erityisesti naisen motiivit pariutumiselle kiinnostaa. Nykynainenhan on nettohäviäjä parisuhteessa. Palkkatöissä pitää käydä ja kämppä siivota, on sitten sinkku tai parisuhteessa, mutta kaikki sen päälle on miehen passaamista.
Että selittäkäähän se miksi naiset vielä haluaa parisuhdetta?
Se ei enää ole oletusarvoista, välttämätöntä ja pakollista. Yksin on mukavampi kuin kehnossa suhteessa.
Kylläpäs parittelevat. Ähisten ja himokkaasti. Jotkut jopa väkistenparittelevat.
On varmaan monia syitä mutta yksi mielestäni merkittävä on tinder. Voiko tylsempää tapaa olla pariutumiseen? Siitähän puuttuu kaikki se ihastumisen ja alun jännite ja ns vispilänkauppa, pitkät katseet ja hidas tutustuminen. Lähdet jonkun tuntemattoman kanssa treffeille katsomaan että voisiko olla kemiaa. Ja monesti se on vaan kiusallista ja jäykkää. Kun oikeassa elämässä ei ole sitä hakemalla hakemisen painetta ja se menee toisin päin että on sitä kivaa pikku flirttailua ja hissukseen tutustumista ja muita soidinmenoja. Tilanne etenee luonnollisemmin omalla painollaan.
Löytää toki jotkut tinderistä hyvällä tuurilla parisuhteen, mutta sen ei pitäisi olla se ainut mistä etsitään parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteista ja perhe-elämästä puhutaan myös yleensä aika rumasti ja negatiivisesti. Media ja sosiaalisen median kirjoitukset vaikuttavat ihmisiin, ainakin alitajuntaisesti. On olemassa todella huonoja parisuhteita ja ikäviä perhetilanteita, mutta itselleni parisuhde ja perhe on elämän suola. Ei ura ole yhtään niin tärkeää, eikä sen tarvitse olla. Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia. Kunnianhimoa voi olla myös muualla kuin palkkatyössä.
Taaperon isänä voin omalta osaltani sanoa, että kyllä perhe-elämä toistaiseksi on ollut pelkkää paskaapaskaapaskaa. Myöskään minulle ura ei ole tärkeää. Ei se silti tarkoita että perhe-elämä tulisi sen myötä mielekkäämmäksi.
Ikävä kuulla. Erityisesti
Eiköhän tässä(kin) tilanteessa ole se vaimo halunnut sen lapsen, ja mies myöntynyt koska niin kuuluu tehdä
Vierailija kirjoitti:
Olemasta mielestä parisuhteet ovat niin vanhanaikainen käsite ja itse en koskaan ole ollut sellaisessa vaikka ikä jo 25v. Se idea, että tietty ihminen toisesta sukupuolesta kuuluu pelkästään toiselle on jotenkin aika itsekästä. Se myös tekee ihmisistä sellaisia, joissa heidän avoimuus omasta elämästä vähenee, ja pettävät vanhat ystävät, kun joutuu viettämään heidän "rakkaansa" kanssa aikaa. Samalla persoonallisuus muuttuu. En yhtään ymmärrä miksi tällaista edes tehdään, kun kuitenkin jossain vaiheessa eroaa. Olenko ainoa joka kokee että parisuhteet ovat jotenkin hiukan itsekästä ja niiden luomiselle pitäisi olla parempi syy kuin pelkkä ihastuminen.
Kirjoituksestasi huomaa, että olet "jo" 25. Eikä se mitään haittaa! Kasva rauhassa :)
Touhusta on mennyt maku pois.
Kaikki lehdet toitottaa jatkuvasti seksiä, seksiä, seksiä. Näin saat jättiorgasmin jne.
Sen lisäksi kaikki narsistijutut parin viikon välein.
Ekaa kertaa historiassa ihmislajin aamuhämärän jälkeen parisuhde ei ole taloudellisen tilanteen ja turvaamisen, suvun intressien toteuttamisen ja oman maineen vuoksi pakollista. Ammatin, asuinpaikan voi valita ja tosiaan perhemuodonvoi päättää ihan itse.
Miksi ihmeessä sitä vapautta ei käyttäisi, vaikka se tarkoittaisi sinkkuutta, kimppakämppää tai mitä ikinä, perinteisestä parisuhteesta poikkeavia elämäntapoja... Veikkaisin, että meneillään on vaihe, jossa opetellaan uusia käytäntöjä aaiaan liittyen. Lakien on tunnistettava erilaisia perhemuotoja ja erilaisten palvelujenkin on pystyttävä ottamaan huomioon useammanlaisia tilanteita, normin on saatava rinnalleen vaihtoehtoja. Tämä vaatii ja aiheuttaa paljon erilaisia haasteita ja törmäilyjä, kunnes taas tasaantuu ja alkaa hahmottua toimivat tavat.
Mutta on todella säälittävää, että henkilö, jolla on haasteita löytää parisuhde, hyökkää ap:n ja monien muidenkin tavalla syyttämään muita omasta heikosta menestyksestä.
Mikäli haluat perinteistä parisuhteeseen perustuvaa elämäntapaa, hankkiudu samanhenkisten ihmisten seuraan, äläkä syytä niitä, jotka ajattelee ja kokee toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei kiinnosta? Arvostaa vapauttaan ? Ei näe kumppanista koituvan mitään lisäarvoa elämäänsä?
Juuri näin.
Itse arvostan yli kaiken vapaata itsenäistä elämää, ei ketään vaatimassa mitään. Ei ketään jota pitäisi huomioida. Vain minä itse ja elämäni jolle teen ihan mitä tahdon.
Päin vastoin ihmettelen miksi joillekin yksin eläminen on niin suuri kauhistus? Miksi sitä pelätään niin paljon että ollaan valmiit uhraamaan oma hyvinvointi sen eteen että joku toinen siinä roikkuu kyljessä kiinni oli sitten minkälainen otus tahansa.
N. 36
Tämä. Olen ollut parisuhteessa ja läpsiakin on. Yksin vastasin heidän kasvatuksestaan ja hyvinvoinnistaan silloinkin, miestä ei paljoa kiinnostanut, omat menot ym. sitäkin enemmän. Nyt lapset jo aikuisia, kouluja käyneitä, työssä ja lapsenlapsiakin on. Asuvat sen verran kaukana etteivät ole jatkuvasti hoitoavun tarpeessa. Nautin elämästäni, olen vielä työelämässä, harrastuksia on, liikun, matkustan ja käyn teattereissa, konserteissa ym. Nautin yksin asuessa rauhasta ja siitä ettei tarvitse ketään passata, tein sitä tarpeeksi aikoinaan unohtaen itseni. En tarvitse tähän ketään häiritsemään. Sitäpaitsi aika monella ikäiselläni miehellä on kaikenlaista kremppaa jo, tai vähintään jonkin sortin alkoholiongelma.
Kaikki eivät enää jaksa tai osaa solmia ihmissuhteita in real life, koska jämähtivät nuorina nettiin. Netti on aikamme siunaus ja kirous.
Muuttunut yhteiskunta. Yksin eläminen on nyky yhteiskunnassa yleisempää ja ehkä yhteiskunnallisesti tavallisempaa mitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät enää jaksa tai osaa solmia ihmissuhteita in real life, koska jämähtivät nuorina nettiin. Netti on aikamme siunaus ja kirous.
Ei se ihan niinkään aina mene.Löysin puolisoni netin kautta World of Warcraftia pelatessa, hän muutti Suomeen vuokseni. En siis mitenkään etsimällä etsinyt ketään.
Olemme olleet naimissa 14 vuotta eikä ole tarvinnut miettiä vaihtaisko toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies on vihdoin ymmärtänyt sen, että muiden virheistä voi oppia. Aiemmin kaikki miehet toistuvat muiden miesten virheet.
Nyt vihdoin evoluutiota on tapahtunut ja perimätieto on opettanut, että parisuhde useimmiten päättyy etävanhemman rooliin elatusmaksuineen.
Elämä voi olla paljon onnellisempaa ilman tuskaista avioeroa, lasten ikävää, elatusmaksuja ja kaikkia riitoja.
Vasektomia toimii, sekä seurustelu erillisissä kämpissä 👌
Vierailija kirjoitti:
Tähän voisi vastata kysymyksellä, että miksi pariutuisi? Mitä etuja siitä on nykyihmiselle? Mieshän toivoo saavansa seksihaluisen kodinkoneen, mutta erityisesti naisen motiivit pariutumiselle kiinnostaa. Nykynainenhan on nettohäviäjä parisuhteessa. Palkkatöissä pitää käydä ja kämppä siivota, on sitten sinkku tai parisuhteessa, mutta kaikki sen päälle on miehen passaamista.
Että selittäkäähän se miksi naiset vielä haluaa parisuhdetta?
nyt oot kyllä nähnyt unta. Mieshän tekee parisuhteessa kaiken naisen puolesta . Käy töissä ja maksaa kulut sekä ostaa naiselle lahjoja . Siivoaa kodin ja hoitaa lapset. Naisen tehtävänä on ainoastaan valittaa kaikesta ja etsiä vielä varakkaampia elättäjiä.
En ole eläessäni tavannut miestä jonka olisin halunnut.
En ollut tarpeeksi kiinnostava. Olen kait liian tylsä. Itsekin etsin ihmistä, jonka kanssa kemiat käy hyvin yksiin. Ihania,älykkäitä miehiä on olemassa, mutta onko minulle omaksi?
Taloudelliset syyt?
Entä rakkaus.
Mies haluaa laskujenmaksajan naisesta. Ei muutå.
Hakee persåreikåå muuåltå.
Se ei åle pettämistä.
T. Håkan och Åke (kaapissa)