Miksi ihmiset ei enää pariudu?
Kommentit (2819)
Netti on kaiken pahan, (jos kyllä hyvänkin), alku ja juuri.
Vastaus on netti.
kännykät kynsissä ja luurit korvilla liian vaikeeta tavata ihmisiä livenä
Enää ei siedetä toisen epätäydellisyyttä.
Miksi miehen kannattaisi mennä mihinkään liittoon?
Mitä sellaista nainen voi tuoda heteromiehelle mitä ei olisi tai saisi muutenkin...
Vaikka nainen elättäisi, veisi ulkomaille ja ravintoloihin, antaisi talon, auton, sekä kaikkien mitä mielikuvitus keksii niin saajan ne hankittua itsekin!
Seksin takia ei kannata laskea naisen varaan sillä se on vain lyhytaikaista.
Naisia piisaa maailmassa kuten naisille miehiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset pariutuu, mutta suhteet vaihtavat muotoaan. Nykyisin ihmiset suosii vapaampaa elämän muotoa.
Se näkyy kyllä, keskenkasvuiset lapset iltamyöhään ulkona. Vanhemmat varmaan lepäävät, rankka työviikko. Mitä ennen tehtiin? Oltiin perheen kanssa työajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset pariutuu, mutta suhteet vaihtavat muotoaan. Nykyisin ihmiset suosii vapaampaa elämän muotoa.
Se näkyy kyllä, keskenkasvuiset lapset iltamyöhään ulkona. Vanhemmat varmaan lepäävät, rankka työviikko. Mitä ennen tehtiin? Oltiin perheen kanssa työajan jälkeen.
Kaikilla ei ole lapsia, mutta silti ollaan suhteessa.
Ei edes naimisissa vaan avosuhteissa.
Tällein mä ajattelin asiaa, kun kirjoitin tuon lainaamasi.
Sitten perheellisistä niin ainahan on ollut niin, että toiset eivät välitä lastensa menemisistä ja tekemisistä. Myös aina on ollut niitä, jotka pysyvät perheensä kanssa läsnä.
Veikkaisin, että ennen vanhaa oltiin vielä villimpiä ja raadollisimpia. Silloin ei vain ollut näitä medianlähteitä mitä nykypäivänä on, mistä lukea nuorten toilailuista.
Naisten vaatimusten takia.
Nykyään miehen pitää olla 190cm pitkä lääkärijuristi ulkomaalaisen näköisellä mallin naamalla ja aggressiivisella alfa-luonteella varustettuna.
Elämästä on tullut niin nopeatempoista, että toisesta ihmisestä haetaan vain pikatyydytystä ja matka jatkuu. Ehkä se on se paljon puhuttu FOMO, eli paitsi jäämisen pelko. Jos tähän yhteen sitoudun, niin jään paitsi kymmenestä paremmasta. Varmasti myös nettimaailma on kylmentänyt asenteita toisia ihmisiä kohtaan ja ihmissuhteet ovat vain profiileja, joita voi pyyhkiä vasemmalle ja oikealle.
Lisäänny pitäs otsikossa lukea, seksi on ykkösenä
Vierailija kirjoitti:
Enää ei siedetä toisen epätäydellisyyttä.
Mutta sehän on ihan itsestä kiinni kelpaako sama kumppani sellaisenaan haluavana kun taas itse on lähinnä suhteessa puhelimeensa eikä pidä yllä mitään yhteistä
Kyllä minä ainakin parittelen säännöllisesti vaimoni kanssa.kaveri piirissäkin paritellaan.
Suojaamaton yhdyntä, nam...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä pariutuu koko ajan. Mutta ihmisiä jotka eivät ole parisuhteessa on enemmän kuin ennen. Tärkeimmät syyt siihen ovat ensinnäkin yksilöllisyyden vahvistuminen. Yksilön oikeudet tulee aina ensin, niin laissa kuin myös kulttuurissa. Osin tästä syystä, mutta muutenkin elinikäisen avioliiton ihanne on myös rapistunut. Avioliitosta ja parisuhteesta lähdetään helpommin ja on myös laillisesti helpompi lähteä kun avioeron voi ottaa toinen osapuoli yksin. Avoliitoista ym. vastaavista voi vain kävellä ulos ilman mutkikkaita lakikuvioita. Eikä ole enää yhtenäiskulttuuria, joka suosi elinikäistä avioliittoa ja tuomitsi eroamisen ja epäviralliset parisuhteet.
Etenkin naisten asema on dramaattisesti muuttunut, kun naiset eivät ole enää miehen tuloista riippuvaisia. Naisen ei siis toisaalta ole pakko sitoutua ja toisaalta nainen voi lähteä parisuhteesta helpommin. Eikä eronneita enää katsota kieroon. Yksinhuoltajuuskaan ei ole enää kirosana. Mutta ei mieskään ole enää naisen kodinpidosta riippuvainen. Enää ei naureskella jos mies itse kokkaa ja siivoaa - tai jopa hoitaa yksin lapsia.
Nykykulttuuri muutenkin ihannoi ja suosii sinkkuutta ja vapautta. Seksuaalisuus on vapaampaa. On "Temptation islandia", missä osallistujia houkutellaan petokseen ja rumistakin parisuhdekuvioista tehdään viihdettä. Mutta viihde vaikuttaa ihmisten asenteisiin. Tosielämässäkin on helpompi olla villi ja vapaa. Tinder ym. tekee seuran hakemisesta helppoa ja nopeaa. On valikoimaa - sovelluksesta voi valita kuin noutopöydästä. Ja kun yhteen kyllästyy on hänet helppo ghostata. Siitäkin on tullut käytännössä hyväksytty tapa, vaikka sitä julkisesti paheksutaankin.
Eli siksi ihmiset eivät enää pariudu, eivätkä pysy pariutuneina niin innokkaasti kuin ennen.
Erittäin todenmukainen kommentti. Nimenomaan yksilöä on vahvistettu, ei perhearvoja.
Naisista kasvatetaan itsenäisiä ja yksin pärjääviä työssäkäyviä, jotka miettivät pitkälle kolmekymppisiksi asti haluavatko edes lapsia tehdä.
Miehet ihmettelevät parikymppisinä miksi naiset deittailevat useita miehiä samanaikaisesti ja kun tavallinen työssäkäyvä mieskään ei tunnu kelpaavan kumppaniksi. Miehet ovat pystyneet havaitsemaan sen miten naisten vaatimustaso on korkeammalla kuin koskaan historiassa.
Miehet tietävät että heillä on kyllä aikaa löytää nainen myöhemminkin, joten moni ei panosta parisuhteen löytämiseen ruutia, saati edes itseään kehitä. Lukuisia syrjäytyneitä ja parisuhdekelvottomia miehiä löytyy valtavasti. Sitten markkinoilla on ylitarjontaa naisista niille 10% parhaimmille miehille, jotka voivat nauttia nuorten naisten hedelmistä.
Miehet eivät uskalla lähestyä naisia ahdistelusyytösten pelossa ja naiset odottavat jotakin, mitä ei ole edes olemassa.
Kyllä minun lähipiirissäni ainakin aika monet ihmiset on pariutuneet
Mun piireissä mä oon ainut, joka ei ole pariutunut.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät uskalla lähestyä naisia ahdistelusyytösten pelossa ja naiset odottavat jotakin, mitä ei ole edes olemassa.
No eikö kannatakin silti mieluummin odottaa sitä, mitä oikeasti tarvitsee ja haluaa, eikä ottaa selvästi huonoksi ja yhteensopimattomaksi havaittavaa? Jos on kyse asiasta, jota ei ole pakko olla.
Itse koen, että lapsille ei ole täällä mitään tarjottavaa ja nyt edellinenkin hallitus vaan otti älyttömästi lisää velkaa (40 mrd). Olen korkeasti koulutettu DI ja aiemmin olin 50-50 lapsien suhteen, mutta nyt olen päättänyt, että en niitä aio tehdä ja kaikki kumppaniehdokkaat ovat halunneet tehdä lapsia ennemmin tai myöhemmin eli ollaan sitten ilman kumppania myös, jos ei samanlaista kumppania löydy. Tämä on myös ok mulle. Paras tapa "kostaa" vassareille, kun eivät saa tänne lisää veronmaksajia eli vassarien lapset saa sitten pyörittää tätä yhteiskuntaa ja näkevät ehkä konkreettisesti 50v päästä töidensä tulokset. Itse olen 35, mutta todennäköisesti taloudellisesti riippumaton 10-15 vuoden sisällä.
Kyllä monet pariutuvat, mutta kaikki eivät hanki lapsia.
Osa alkaa yrittämään lasten hankintaa neljän kympin tienoilla. Kaikille lasten hankinta ei ole silloinkaan ajankohtaista tai tarpeeksi "asiallista". Jotkut ovat varmaan voineet yrittää tai miettiä asiaa aiemmin mutta jostain syystä ei ole onnistunut tai aika ei ole ollut kypsä.
Riistävä luokka rakensi työttömyyden. Tällöin ei tehdä jälkeläisiä. Suomalaiset häviävät historiallisen nopeasti.