Miksi ihmiset ei enää pariudu?
Kommentit (2819)
Kyllä ihmiset pariutuu, mutta suhteet vaihtavat muotoaan. Nykyisin ihmiset suosii vapaampaa elämän muotoa.
Nuorena jos en ollut iltaa töissä, olin nukkumassa ja toipumassa edellisestä tuörupeamasta, enkä jaksanut ajatella pidemmälle kuin millä ilveellä pystyisin selviämään seuraavasta yötyövuorosta. Työssä joka sortin ohmistä tuli ja meni, ja vapaalla en ehkä muuta toivonut enempää, kuin sitä, että saa olla yksin ja rauhassa ihan joka sortin ihmisiltä. Töissä työntekijöillä aina kova kiire ja kädet täynnä töitä. Ei siellä seurustella. Ei seurustella asiakkaidenkaan kanssa. Sitä ei pidetä sopivana. Sitäpaitsi varsinkin iltaisin ja öisin "yökerhomme" asiakkaat niitä baareista löydettyjen pahimpia ääliöitä. Oikein creme de la creme, mutta negatiivisena. Ja tärkein kaikista, olen äärimmäisen tylsä tyyppi ja ymmärtääkseni äärimmäisen tyhmän oloinen. Olisiko introverttiuteni liiankin äärilaidasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset pariutuu, mutta suhteet vaihtavat muotoaan. Nykyisin ihmiset suosii vapaampaa elämän muotoa.
Jos haluaa seksiä, ei kannata seurustella. Ihmisillä on liikaa töitä ja muita huvituksia. Kunto ei riitä ja päihteet kiinnostaa enemmän kuin seksi.
Sitä kun tekee 45-50h työviikkoa + sen verran vastuullinen työ, ettei työmoodista pääse pois edes vapaalla, niin ei paljon viitsi tuhlata toisen ihmisen aikaa. Ei ole energiaa töiden jälkeen mihinkään sosiaaliseen kanssakäymiseen. Eikä ole tarvetta asumiskulujen jakamiselle. Omillaan pärjää paremmin kuin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mielipiteillä ole väliä, tätäkin asiaa on tutkittu paljon. Miesten ja naisten halu luoda parisuhde on vähentynyt, naisten huomattavasti enemmän. Sit voidaan vielä vilkaista tutkimuksia nettideittailusta, esim. 20% miehistä saa 80 % naisten viesteistä ja naiset swaippaa tinderissä vain 5% miehistä oikealle.
Parisuhteisiin tarvitaan kaksi ja naisia ei vain yksinkertaisesti miehet kiinnosta ulkonäkökriteereiden takia.EI TÄÄLLÄ SAA KERTOA TOTUUKSIA!
Tuo nyt ei kerro muusta kuin siitä, että naisille ei ole luontevaa lähteä treffeille pelkän ulkonäön perusteella. Naisille miehen ulkonäkö merkitsee vähemmän. Siksi naiset näkee suurimman osan miehistä jopa rumina, ennen kuin joku näistä "sammakkoprinsseistä" hänet onnistuu hurmaamaan jollain muulla ominaisuudella, kuten esim. hauskuudella.
Onko jollekin yllätys, että ulkonäköön perustuvassa appissa valinta tehdään ulkonäön perusteella? Tutkittua tietoa löytyy siitä, että esim. Tinderissä suurin osa matcheista ei johda yhteydenottoon. Yhteydenotoista vielä harvemmat johtaa deitteihin, deiteistä murto-osa johtaa seurusteluun ja mikäli suhde muodostuu niin se hajoaa nopeammin kuin muuten alkaneet suhteet. Tinderin tarkoitus ei ole löytää ihmisille kumppania vaan koukuttaa ihmiset tuottamaan rahaa yritykselle.
Kuka myöskään uskoo, että tavalliset ihmiset IR toimii niinkuin jossain reality-voihdeohjelmassa?
Mielenkiintoinen johtopäätös. Itse taas näkisin, että tuosta swaippauskäyttäytymisestä saadaan paljon luotettavampaa tietoa kuin vaikkapa kyselytutkimuksesta. Noissa appeissa ihmiset toimivat juuri kuten haluavat ilman mitään tarvetta hyvesignalointiin, joka voi nousta ongelmaksi kyselytutkimuksessa. Ja koska nykyään jo suurin osa parisuhteista muodostuu noissa sovelluksissa ja/tai netissä, niin en ymmärrä tätä joidenkin tarvetta niiden vähättelyyn. Ei some valitettavasti ole mikään yhteiskunnasta irrallinen osa, vaikka jotkut niin haluaisivatkin uskoa.
No onko Tinder toiminut sinulle tai kenellekään tutullesi niin että on muodostunut pitkäaikainen parisuhde?https://review42.com/uk/resources/tinder-stats/
Olen eri, mutta vastaan omasta puolestani:
Tuttavapiirissäni 35-40 v porukan osalta uudet suhteet on syntyneet pääsääntöisesti juurikin tinderin kautta. Eli Tinder näyttää ainakin tuon otoksen perusteella toimivan ihan hyvin pitkäaikaisten suhteiden muodostumisen osalta.
Minun kohdallani Tinder ei toimi ollenkaan, ihan sama etsinkö pitkäaikaista vai lyhytaikaista seuraa. Mutta tämä johtuu vain siitä että ulkonäköni ei yksinkertaisesti ole riittävän kilpailukykyinen tinderiin. Ei voi mitään.
M38
Ja tiedätkö miksi?
1. Koska Tinderissä on yhtä naista kohti 1-9 miestä. Toki tämä hieman riippuu alueesta.
2. Kannattaa miettiä, mitä sieltä hakee. Tuossa iässä kannattaa keskittyä 35-45 v naisiin.
3. 61% heterosuhteista alkaa muualta kuin nettideiteiltä, joten kannattaa olla aktiivinen siinä normaalissa arjessaan.Miksi 45-vuotias nainen saa hakea reilusti itseään nuorempaa seuraa, mutta mies ei? Onko taas ostajan ja myyjän ero tässä?
Miksi aikuinen ihminen tarvitsee ventovieraalta palstailijalta luvan siihen, millaista seuraa hakee?
Eihän täällä kukaan mitään naimalupia jakele vaan vinkkejä siihen, mitä on todennäköisintä saada. Jos tykkää hakata päätä seinään niin siitä vaan. Turha ihmetellä jos ei onnistu.
Mutta sinä määrittelit nuo ikärajat. Jotka eivät muuten toimi nuokaan. Ainoa keino on, että yrittää selvästi itseään vanhempaa naista. Paras taktiikka on hakea seksiä 45-55-vuotiaiden naisten keskuudesta. 35-vuotiaat naiset elävät vielä prinsessaelämää ja yrittävät tummia, pitkiä ja komeita kaikkialta.
Olen itse 34 vuotias mies. Kun haen tinderistä seksiseuraa, niin oman ikäisteni naisten osalta joudun tyytymään ulkonäöltään todella luokattomiin naisiin. Hyvännäköisiin kolmekymppisiin naisiin minulla ei ole kerta kaikkiaan mitään saumaa.
Mutta kun nostan ikärajaa yli 40 vuotiaisiin naisiin, niin kykenen saamaan ihan oikeasti kauniilta mimmeiltä seksiseuraa.
Eli ilmeisesti jokin naisten aivoissa naksahtaa neljänkympin jälkeen, ja vaatimustaso miesten suhteen laskee merkittävästi. Muuta selitystä en tähän keksi.
44-vuotiaana naisena voisin kommentoida. Itse seurustelen nyt, mutta aiemmin en hakenut pelkkää seksiseuraa Tinderistä, vaan jos halusin seksiä, siihen löytyy seuraa ennestään tutuista miehistä. Mutta 40+ miesten kohdalla on sama kuin naistenkin kohdalla, eli ikä alkaa näkyä. Moni alle 40-vuotiaana hyvännäköinen mies alkaa jo ukkoontua. Tilannetta pahentaa alkoholi (ei tarvitse olla edes alkoholisti, vaan leppoisa tissuttelukin vaikuttaa), uniongelmat ja unilääkkeet, mahdolliset mielialalääkkeet, stressi, keski-iän kriisi... kaikki nämä voivat näkyä ulkonäössä (siis toki naisilla myös, mutta miehilläkin). Näin ollen moni oman ikäluokkani mies ei enää ulkonäöllisesti ole parhaimmillaan. 30-40-vuotiaat ovat siis keskimäärin paremman näköisiä kuin yli 40-vuotiaat.
No sinun on varmaan sitten helpompi ymmärtää, miksi myös miehiä viehättävät nuoremmat naiset? Joskin hyvännäköinen on hyvännäköinen, ihan sama, mitä ikä on.
Aivan sama mikä vanhoja äijiä viehättää, tässähän kyse juuri siitä mitä on mahdollista saada . Vanha äijä ei kelpaa edes samanikäiselle naiselle saati nuoremmalle.
Ecclestone 86v oli eri mieltä. Hän vaihtoi vaihdevuosista kärsineen +50v vaimonsa 36v, jotta pystyi saamaan lisää lapsia. Jännä miten miehet voivat saada lapsia kunnes kuopattu, naisilta tuo kyky katoaa 50v tienoilla, jolloin on hyvä laittaa vaihtoon.
Vanhojen miesten sperma tuottaa paljon vakavia autisminkirjon ongelmia lapselle, erityisesti pojille. Aika itsekästä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa seksiä, ei kannata seurustella. Ihmisillä on liikaa töitä ja muita huvituksia. Kunto ei riitä ja päihteet kiinnostaa enemmän kuin seksi.
Varmemmin saa seksiä suhteessa, mutta se vaatii parin valinnoissa intohimoa.
En halua tehdä lapsia koska maapallo saastuu, luonnonkatastrofit ja ilmaston lämpeneminen tuhoaa elämän. En aja autolla enkä kulje lentokoneella. Käyn töissä, pelaan tietokoneella parisuhdepelejä ja kuolen sitten joskus. Ihan sama.
Itselläni meni usko omaan ikäluokkaan jo peruskoulussa. Kiusaajia useampi vastaan minä molempia sukupuolia ja väliajat jätettiin ryhmän ulkopuolelle. Oli vaikea keskittyä opiskeluun, joka vaikutti taas eteenpäin. Tulin siihen lopputulokseen, että onko omanikäiset on kaikki samanlaisia.
Vaikka ns lauman ulkopuolella olo on monelle stressitila minulle se oli kuitenkin turvallisin vaihtoehto. Etsin mielenkiinnon kohteet muualta.
Terapiassa on onneksi saanut oiottua ikävien kokemusten vääristämiä ajatusmalleja, vaikka jälleen jouduin kiusatuksi viimeisimmässä työpaikassa nyt kiusaaja oli esimies eli olin jälleen epätasa-arvoisessa tilanteessa puolustautumisen suhteen.
Naisetkin näyttää olevan kiinnostuneita entisistä ja nykyisistä kiusaajista, jotka heiluttaa nyrkkiä milloin mihinkin suuntaan.
Turvallinen ja kiltti mies on kuin ilmaa.
On ilmeisesti nyt vain todettu, ettei mies ja nainen pysty elämään yhdessä, eivät siedä toisiaan alkuihastuksen jälkeen. Joten korkeintaan pidetään omat kämpät ja käydään välillä ehkä kylässä vähän humpsuttelemassa.
Itseni kanssako pitäisi pariutua?
Vierailija kirjoitti:
Itseni kanssako pitäisi pariutua?
Viihdyn hyvin omassa seurassani. 10 vuotta sinkkuna.
Miten pariutuu ihminen, jolle voi uskotella, että sukupuoli on vain mielipide, ja että voi itse päättää mikä lukemattomista se on? Ketä tällaisen ihmisen edes pitäisi kiinnostaa? Hetero- parisuhteesta syntyvällä perheellä on monituhatvuotiset perinteet, odottelehan rauhassa edes sata vuotta, ja laske sitten miten pariutumisen on käynyt. Toisekseen, oli se sukupuolenmuutos muodikkaalla transihmisellä kummin päin tahansa, jos se viedään loppuun, se tarkoittaa käytännössä sterilointia. Sitä ei voi perua, se on kerrasta valmis, ts. sukupuolenkorjauksessa sinulta poistetaan ne lisääntymiseen välttämättömät elimet. Kuka haluaisi pariutua sellaisen kanssa? Ongelma syntyy siinä, ettei ne transimiset halua mitään trans/trans parisuhteita, vaan trans/hetero parisuhteita, ts. keskimäärin hyvin harva transihminen on homoseksuaali. Haluaako hetero olla suhteessa trans-ihmisen kanssa, kun se käytännössä tarkoittaa sitä, ettei suku jatku, vaikka tekisit mitä. A. olkoon kukin mitä haluaa olla, olkoon voima heidän kanssaan nyt ja aina, ja B. tilanne voi olla sen verran ongelmallinen, ettei siihen löydy helppoa ratkaisua.
Mua miehenä kiinnostaa parittelu, siihen riittäisi hyvin yksikin hyvä nainen, joka vain alistuu tarpeeksi. Jos sellainen käy pariutumisesta, niin olisin kyllä heti valmis, ihan koska vaan.
En pariudu, koska en pysty saamaan sellaista miestä jonka haluaisin. Olen sitten yksin.
Vierailija kirjoitti:
En pariudu, koska en pysty saamaan sellaista miestä jonka haluaisin. Olen sitten yksin.
Mahtaako haluamasi mies olla jotain tällaista?
1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet [ei silmälaseja!] 7) Etnisyys kaukasidinen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
ihmiset haluaa kermat kakusta eikä koko settiä vaivokseen
Klebin kirjoitti:
Mutta mistä nämä ihanat naiset löytyvät, jotka haluavat myös kermat kakusta? Kaikki aina ensimmäisenä tuomassa esiin sitä monogamian ja sitoutuneen parisuhteen ihanuutta, jonka ovat itsekin useaan otteeseen todenneet toimimattomaksi.
Emv kirjoitti:
Sitä kun tekee 45-50h työviikkoa + sen verran vastuullinen työ, ettei työmoodista pääse pois edes vapaalla, niin ei paljon viitsi tuhlata toisen ihmisen aikaa. Ei ole energiaa töiden jälkeen mihinkään sosiaaliseen kanssakäymiseen. Eikä ole tarvetta asumiskulujen jakamiselle. Omillaan pärjää paremmin kuin hyvin.
Juuri noin kävi minullekin. Sitten rupsahdin jo.
Vierailija kirjoitti:
Klebin kirjoitti:
Mutta mistä nämä ihanat naiset löytyvät, jotka haluavat myös kermat kakusta? Kaikki aina ensimmäisenä tuomassa esiin sitä monogamian ja sitoutuneen parisuhteen ihanuutta, jonka ovat itsekin useaan otteeseen todenneet toimimattomaksi.
Seeking
Olen neljäkymppinen nainen ja ollut viimeiset kymmenen vuotta yksin ihan omasta päätöksestä. En enää ole uskaltanut altistaa itseäni petetyksi ja huijatuksi tulemiselle, sydänsuruille, todella ikävien kokemusten jälkeen.