Olen aivan rikki - mies jätti ääniviestin pikkujoulujen jälkeen
Siinä kertoi noin parinkymmenen minuutin ajan käytännössä inhonneen minua ja kehoani viimeisen parin vuoden ajan mutta jatkanut suhteessa löysässä hirressä roikkuen lasten vuoksi. Nyt ilmeisesti kovassa kännissä sai ilmoitettua tämän minullekin ja ilmoitti haluavansa erota (ehkä siellä juhlissa tapahtui jotain, tässä vaiheessa ei edes kiinnosta kun mikään ei tunnu miltään). Viesti on sittemmin poistettu hänen toimestaan.
En tiedä miten tästä eteenpäin, tyhjä olo.
Kommentit (649)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä ap, kyllä on minutkin lytätty tällä palstalla naisten toimesta niin monta kertaa, etten edes uskalla lähestyä enää naisia. Puhumattakaan niistä parista tilanteesta, jotka olen livenä kokenut naisten kanssa heidän suustaan.
Voi ressulia.
Mutta hei! Tsemppiä sulle! Ehkä sun kannattaa jättää Vauva-palsta, kun pahoitat mielesi niin herkästi. Ymmärräthän, että jos et lue Vauva-palstaa, niin sulle ei tule paha mieli?
Toivottavasti saat syövän nuorena ja kuolet hiljaa riutuen ja kituen.
Tuliko paha mieli? Voi reppanaa.
Niin kuin sanoin, jätä Vauva-palsta, kun olet noin herkkä ja satunnaisten kirjoittajien häijyt sanat jäävät painamaan mieltäsi. Ei täällä ole mikään pakko olla.
Huomaatko, miten rumasti itse kirjoitit? Ehkä sinusta tulee taas oma suloinen itsesi, kun lähdet pois täältä Vauva-palstan toksisesta maailmasta.
Kun puhut ja ajattelet taas kuten normaalit, ystävälliset ihmiset, saatat löytää itsellesi kauan kaipaamasi naisystävän.
Puhut muille siten, että pidät itseäsi normaalina ja ystävällisenä ihmisenä. Joko harrastat huonoa huumoria, tai sitten olet aidosti mieleltäsi pahasti sairas. Ei tuota lähestymistapaasi kukaan tervepäinen ihminen normaalina pidä.
Sinulle tulee paha mieli, kun luet ikäviä kommentteja Vauva-palstalla.
Kehotan sinua jättämään palstan lukemisen, niin ettei tulisi paha mieli.
Mikä tässä kuviossa on epänormaalia tai ilkeää huumoria?
Häijyyttä olisi kehottaa syventymään jokaiseen Vauva-palstan viestiin, jäädä pohtimaan sitä tuntikausiksi, tuntea ahdistusta ja pahaa mieltä ja joutua kierteeseen, jossa jokainen random viesti nakertaa huonoa itsetuntoa yhä huonommaksi.
No onko tuolla logiikalla sitten myöskään aloittajalla "oikeutta" hakea täältä ymmärrystä tilanteelleen? Ei pitäisi olla, mutta olen eri mieltä. Minä en aloittajaa dissannut, mutta sinä rupesit dissaamaan siitä huolimatta minua ja olet olevinasi niin hyvä ja normaali ihminen.
Yrität vaihtaa puheenaihetta. Minä en ole dissannut aloittajaa enkä sinua.
Olet itse tulkinnut dissaukseksi sen, että olen kehottanut sinua poistumaan palstalta, jonka kommentit loukkaavat sinua ja saavat sinulle pahan mielen.
Joo, et sinä suinkaan dissannut, kun muutoin vain aloitit viestisi heti tyyliin: "Voi ressulia" ja "Mutta hei! Tsemppiä sulle". Ja nämä tuli sinulta heti alkuun ennen kuin olin sinulle kertaakaan vittuillut. Sinä heitit sen ensimmäisen kiven. Voit pitää minua ihan minä haluat, mutta sinun pää ei todellakaan ole normaalin ihmisen pää, jota täällä olet peräänkuuluttanut.
Mutta tämäpä tästä minun osaltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrä miehen omaisuus ulos yhteisestä kodistanne ja laita ovi takalukkoon. Tai vaihdata lukko.
Vain jos koti on naisen omistuksessa. Älä kannusta toisia rikokseen.
Ei silloinkaan jos on kirjoilla siellä, älä johdata ihmisiä harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrä miehen omaisuus ulos yhteisestä kodistanne ja laita ovi takalukkoon. Tai vaihdata lukko.
Vain jos koti on naisen omistuksessa. Älä kannusta toisia rikokseen.
Ei silloinkaan jos on kirjoilla siellä, älä johdata ihmisiä harhaan.
Puolet tulee, jos olet naimišissa.
Naiset, eikä sen paremmin miehetkään ansaitse minkäänlaista kumppania, ketkä ongelmien ilmetessä eivät ensisijaisesti yritä ratkaista ongelmaa sen sijaan että aletaan heti eroamaan.
Mikä nykyihmisiä vaivaa, kun automaattisesti tunnutaan ajattelevan, että loukkaantumisen tunne on hyvä syy eroon, eikä edes kiinnosta tietää saati selvittää syytä sen loukkaamisen takana.
Erotkaa ja olkaa sitten tyytyväisiä yksin kun ei kerran työskentely parisuhteen eteen kiinnosta.
Ps. Prinsessasadut ala Disney ei ole totta. Avioliitto ei ole "ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti", se on "ja he työstivät ongelmansa niiden ilmetessä ja elivät onnellisina elämänsä loppuun asti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa, ylianalysoida tuota juttua täällä kun ei tunneta kumpaakaan osapuolta.
Jokainen joka joskus on ollut kunnolla kännissä tietää, että silloin sanotaan asioita joita ei tarkoiteta.
Silloin taannutaan 4-vuotiaan uhmaikäisen tasolle: "äiti sä olet ruma ja tyhmä ja mä vihaan sua ja ja ja...!" ja monesti päätetään että tämä oli nyt tässä.
selvinpäin ollaan sitten onnettomia ja kadutaan ja itsekin ihmeissään mitä tuli ladeltua sille rakkaimmalle ihmiselle maanpäällä.Ehkä se on, että elämän murheet ja paineet kaadetaan sen lähimmän ja rakkaimman niskaan.
Tietenkin voi olla, että ap:n mies on ollut jo pidemmän aikaa lähtöaikeissa mutta ei ole ennen saanut sanottua asiaa.En tiedä millaisissa piireissä liikut mutta todellakaan aikuiset ihmiset eivät kännissä hauku puolisoitaan rumiksi ja vastenmielisiksi?? Mitä helv..
Sinulle on siis uusi tieto, että Suomessa alkoholismi ja muutenkin alkoholin väärin käyttö ja pään täyteen vetäminen ja siitä seuraavat lieveilmiöt ovat valitettavasti hyvin hyvin yleisiä asioita, varsinkin miesten keskuudessa?
Eri
Liikut siis alkoholistipiireissä. Päihdeihmiset on ihan oma lukunsa ja minä en heidän kanssaan ole missään tekemisissä. Jokainen joka on joskus ollut kännissä tietää.. ei, ei tiedä eikä siedä moista käytöstä.
Mitä ihmettä sinä oikein länkytät? En minä liiku yhtään missään piireissä! Sivistykseni ja yleistietoni suomalaisesta alkoholismista riittää kertomaan että alkoholi on todellinen ongelma kymmenille tuhansille suomalaisille, ja voi sitä aivan hyvin olla myös ap:n miehelle.
Et ainakaan ymmärrä lukemaasi. Viestissä mihin vastasin puhuttiin kuinka se on IHAN PERUS haukkua kännissä puolisonsa pataluhaksi. Vastasin ettei ole, nyt selität miten alkoholi on kyllä ongelma joillekin. Se ei silti ole ihan perus haukkua puolisoaan rumaksi kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Luin ekan sivun kommentteja missä kannustettiin eroon, koko ketjua en ole lukenut, noihin kommenttiin viitaten:
Muistakaa jokainen avioliitossa oleva, olette luvanneet myötä ja VASTAmäessä, nykypäivänä tuntuu siltä että pikku kriisin tullessa eteen kaikki jo puhuvat erosta sen sijaan kun kannustettaisiin hoitamaan asiat kuntoon.
Mitäs veikkaatte mikä ketjun tehnyttä naista odottaa mikäli eroaa? Yh äiti ei ole kuumaa kamaa, eli sinkkuus tai vaan tyytyminen johonkin.
Kannattaa panostaa nykyiseen, ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Sinun puolellasi voi vielä ollakin mikäli kohtaatte ongelmat ja hoidatte ne.Oletko ap ylipainoinen? Sanoiko miehesi asiasta? Ymmärrän naisena että tuollaiset kommentit satuttaa, mutta pisteet miehelle että sanoi. Teillä on kaikki mahdollisuudet saada liitto kuntoon.
Jokainen ymmärtää että jos painoa kertyy, ei pidä huolta itsestään jne, ei se ole viehättävää.
Sä olet ilmeisesti niitä ihmisiä, jolle maailman paskin parisuhde on parempi kuin olla päivääkään sinkkuna. Normaalit ihmiset voivat elää myös yksin onnellisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa, ylianalysoida tuota juttua täällä kun ei tunneta kumpaakaan osapuolta.
Jokainen joka joskus on ollut kunnolla kännissä tietää, että silloin sanotaan asioita joita ei tarkoiteta.
Silloin taannutaan 4-vuotiaan uhmaikäisen tasolle: "äiti sä olet ruma ja tyhmä ja mä vihaan sua ja ja ja...!" ja monesti päätetään että tämä oli nyt tässä.
selvinpäin ollaan sitten onnettomia ja kadutaan ja itsekin ihmeissään mitä tuli ladeltua sille rakkaimmalle ihmiselle maanpäällä.Ehkä se on, että elämän murheet ja paineet kaadetaan sen lähimmän ja rakkaimman niskaan.
Tietenkin voi olla, että ap:n mies on ollut jo pidemmän aikaa lähtöaikeissa mutta ei ole ennen saanut sanottua asiaa.En tiedä millaisissa piireissä liikut mutta todellakaan aikuiset ihmiset eivät kännissä hauku puolisoitaan rumiksi ja vastenmielisiksi?? Mitä helv..
Sinulle on siis uusi tieto, että Suomessa alkoholismi ja muutenkin alkoholin väärin käyttö ja pään täyteen vetäminen ja siitä seuraavat lieveilmiöt ovat valitettavasti hyvin hyvin yleisiä asioita, varsinkin miesten keskuudessa?
Eri
Liikut siis alkoholistipiireissä. Päihdeihmiset on ihan oma lukunsa ja minä en heidän kanssaan ole missään tekemisissä. Jokainen joka on joskus ollut kännissä tietää.. ei, ei tiedä eikä siedä moista käytöstä.
Tämä ap:n mies nyt kuitenkin oli ollut ihan "päihdeihmisenä" siellä "päihdepiireissä" eli pikkujouluissa ja ilmeisesti oli ollut "sokka irti" ihan kunnolla.
Se että, on ylittänyt rajansa promillejen suhteen, ei tee törkeästä käytöksestä yhtään sen hyväksyttävämpää, mutta se tekee siitä ymmärrettävämpää. käytöksen voi ymmärtää vaikka ei hyväksyisikään sitä.
Jos AP on ylipainoinen, niin pitää ottaa huomioon että iso osa siitä on voinut tulla niitä yhteisiä lapsia tehdessä. Eikä sitä ole niin helppo pudottaa kun luulisi. Että jos se ällötys tulee tästä niin on aika tärkeetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Tämä ap:n mies nyt kuitenkin oli ollut ihan "päihdeihmisenä" siellä "päihdepiireissä" eli pikkujouluissa ja ilmeisesti oli ollut "sokka irti" ihan kunnolla.
Se että, on ylittänyt rajansa promillejen suhteen, ei tee törkeästä käytöksestä yhtään sen hyväksyttävämpää, mutta se tekee siitä ymmärrettävämpää. käytöksen voi ymmärtää vaikka ei hyväksyisikään sitä.
Tämä kertaa miljoona.
Suhteellisuuden taju ja realismi tuntuu olevan suurimmalta osalta kommentoijista hukassa ellei jopa täysin tuntemattomia käsitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, eikä sen paremmin miehetkään ansaitse minkäänlaista kumppania, ketkä ongelmien ilmetessä eivät ensisijaisesti yritä ratkaista ongelmaa sen sijaan että aletaan heti eroamaan.
Mikä nykyihmisiä vaivaa, kun automaattisesti tunnutaan ajattelevan, että loukkaantumisen tunne on hyvä syy eroon, eikä edes kiinnosta tietää saati selvittää syytä sen loukkaamisen takana.
Erotkaa ja olkaa sitten tyytyväisiä yksin kun ei kerran työskentely parisuhteen eteen kiinnosta.
Ps. Prinsessasadut ala Disney ei ole totta. Avioliitto ei ole "ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti", se on "ja he työstivät ongelmansa niiden ilmetessä ja elivät onnellisina elämänsä loppuun asti".
Sairaudet, köyhyys ym. vaikeudet elämässä ovat niitä vastoinkäymisiä, joista avioliittolupauksessa puhutaan. Ei se, että toinen osapuoli nitkuttelee hampaat irveessä suhteessa ihmisen kanssa, jota oikeasti halveksuu - ja sitten myöhemmin oksentaa sen huonon olonsa toisen päälle. Kun rakkaus on kadonnut, ero on ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Se että, on ylittänyt rajansa promillejen suhteen, ei tee törkeästä käytöksestä yhtään sen hyväksyttävämpää, mutta se tekee siitä ymmärrettävämpää. käytöksen voi ymmärtää vaikka ei hyväksyisikään sitä.Tämä kertaa miljoona.
Suhteellisuuden taju ja realismi tuntuu olevan suurimmalta osalta kommentoijista hukassa ellei jopa täysin tuntemattomia käsitteitä.
Edelleen, teidän piireissänne voi olla normaalia taantua neljävuotiaaksi ja kertoa aina vihanneensa rumaa puolisoaan ja kukaan ei edes muista tuota aamulla kun heräävät krapulassa, mutta suurimmalle osalle aikuisista tuo ei ole normaalia eikä millään tavalla hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin lasten kanssa pois ennen miehen kotiutumista ja antaisin miehen kokeilla, miltä tuntuu kun perhettä ei olekaan. Enkä vastaisi puhelimeen.
Vielä tehokkaampaa on odottaa että mies tulee kotiin ja lähteä sitten - yksin.
Mies voi kokeilla arkea lasten kanssa keskenään viikon-pari, ennen kuin vaimosta kuuluu. On aika nöyrää poikaa sen jälkeen.
Minä tekisin näin. Pitäisin myös huolen, että miehestä tulee eron jälkeen lähivanhempi ja lapset ovat minulla vain 1-2 vknloppua/kk. Siinä saisi sitten äijä yrittää ylläpitää suhdetta assari-Aliisaan, kun kersat riippuu pallona jalassa.
Pakkaat miehen tavarat ja toivotat hyvää jatkoa. On löytänyt jonkun toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulee vain piipahtamaan? Onko mieskin siis eroaikeissa eikä edes halua jäädä kotiin? Miksi sitten poisti viestin jos ei sitä kadu ja on edelleen samaa mieltä?
Pahoittelut epäselvästä sananvalinnasta, piipahdus viittasi siis siihen että aikoo mennä kuntosalille vielä kotiinpaluun jälkeen. Voi olla että tämänpäiväisen keskustelun jälkeen ei halua yöpyä kotona kun otan ääniviestin puheeksi.
- Ap
Ei oo terveellistä treenata krapulassa ryyppyreissun jälkeen.
Mutta mitäväliä sillä on ,miten tommoselle huor,,,, pukille käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudet, köyhyys ym. vaikeudet elämässä ovat niitä vastoinkäymisiä, joista avioliittolupauksessa puhutaan. Ei se, että toinen osapuoli nitkuttelee hampaat irveessä suhteessa ihmisen kanssa, jota oikeasti halveksuu - ja sitten myöhemmin oksentaa sen huonon olonsa toisen päälle. Kun rakkaus on kadonnut, ero on ratkaisu.
Monen kohdalla ne avioliittolupaukset on unohtuneet samantien kun pappi on sanonut aamen. Niillä voi nykyaikana pyyhkiä persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanteellisesti näin. Kuitenkin merkittävin ja eniten eroon johtava ongelma parisuhteissa on kommunikointiin liittyvä. Joko sitä ei osata pariskuntana tai yksilötasolla. Kun kommunikointi ei pelaa, pienestäkin asiasta voi kasvaa järkyttävä lopputulema asian pitkittyessa ja kärjistyessä. J toisaalta taas isonkin kriisin kohdatessa voidaan säästyä isommilta kolhuilta, jos asiasta pystyn kommunikoimaan rakentavalla tavalla.
Aloitus viittaa juuri tähän kommunikoinnin puutteeseen ja tai alkoholista johtuvaan ongelmaan. Jos ihmiset kykenisivät puhumaan hyvistä ja huonoista asioista heti eikä vasta sitten kun päässä pamahtaa, olisi suurin osa suhteita toimivia ja kestäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän sanoi syyn loukkaamisen takana: hän on ollut suhteessa vastentahtoisesti pidemmän aikaa. Mitä siinä pitäisi vielä selvittää?
Kuvittelet, että ihmiset uskovat Disney-satujen olevan totta? Elät itse jossain harhassa, jossa olet ylivertainen totuuden ääni ja muita parempi.
Se, että kumppani sanoo käytännössä, että en rakasta sinua ja sinä inhotat minua, on pieni vastamäki? Onko tämä siis OK, kun mies sanoo sen naiselle? Jos nainen sanoo näin miehelle, että en rakasta sinua ja sinä ällötät minua, niin sitten mies saa lähteä?
Yh-äidit ovat ihan tavallista kamaa parisuhdemarkkinoilla, eivätkä mitään ylijäämää. Tuosta ajatuksesta paistaa läpi misogynistinen ajatusmalli, että nainen on pilalla, kun se on jo yhden miehen käyttämä seksuaalisesti ja siitä todisteena on lapset.