Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aivan rikki - mies jätti ääniviestin pikkujoulujen jälkeen

Vierailija
20.11.2022 |

Siinä kertoi noin parinkymmenen minuutin ajan käytännössä inhonneen minua ja kehoani viimeisen parin vuoden ajan mutta jatkanut suhteessa löysässä hirressä roikkuen lasten vuoksi. Nyt ilmeisesti kovassa kännissä sai ilmoitettua tämän minullekin ja ilmoitti haluavansa erota (ehkä siellä juhlissa tapahtui jotain, tässä vaiheessa ei edes kiinnosta kun mikään ei tunnu miltään). Viesti on sittemmin poistettu hänen toimestaan.

En tiedä miten tästä eteenpäin, tyhjä olo.

Kommentit (649)

Vierailija
221/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa, ylianalysoida tuota juttua täällä kun ei tunneta kumpaakaan osapuolta.

Jokainen joka joskus on ollut kunnolla kännissä tietää, että silloin sanotaan asioita joita ei tarkoiteta.

Silloin taannutaan 4-vuotiaan uhmaikäisen tasolle: "äiti sä olet ruma ja tyhmä ja mä vihaan sua ja ja ja...!" ja monesti päätetään että tämä oli nyt tässä.

selvinpäin ollaan sitten onnettomia ja kadutaan ja itsekin ihmeissään mitä tuli ladeltua sille rakkaimmalle ihmiselle maanpäällä.

Ehkä se on, että elämän murheet ja paineet kaadetaan sen lähimmän ja rakkaimman niskaan.

Tietenkin voi olla, että ap:n mies on ollut jo pidemmän aikaa lähtöaikeissa mutta ei ole ennen saanut sanottua asiaa.

En tiedä millaisissa piireissä liikut mutta todellakaan aikuiset ihmiset eivät kännissä hauku puolisoitaan rumiksi ja vastenmielisiksi?? Mitä helv..

Sinulle on siis uusi tieto, että Suomessa alkoholismi ja muutenkin alkoholin väärin käyttö ja pään täyteen vetäminen ja siitä seuraavat lieveilmiöt ovat valitettavasti hyvin hyvin yleisiä asioita, varsinkin miesten keskuudessa?

Eri

Liikut siis alkoholistipiireissä. Päihdeihmiset on ihan oma lukunsa ja minä en heidän kanssaan ole missään tekemisissä. Jokainen joka on joskus ollut kännissä tietää.. ei, ei tiedä eikä siedä moista käytöstä.

Tämä ap:n mies nyt kuitenkin oli ollut ihan "päihdeihmisenä" siellä "päihdepiireissä" eli pikkujouluissa ja ilmeisesti oli ollut "sokka irti" ihan kunnolla.

Se että, on ylittänyt rajansa promillejen suhteen, ei tee törkeästä käytöksestä yhtään sen hyväksyttävämpää, mutta se tekee siitä ymmärrettävämpää. käytöksen voi ymmärtää vaikka ei hyväksyisikään sitä.

Tämä kertaa miljoona.

Suhteellisuuden taju ja realismi tuntuu olevan suurimmalta osalta kommentoijista hukassa ellei jopa täysin tuntemattomia käsitteitä.

Edelleen, teidän piireissänne voi olla normaalia taantua neljävuotiaaksi ja kertoa aina vihanneensa rumaa puolisoaan ja kukaan ei edes muista tuota aamulla kun heräävät krapulassa, mutta suurimmalle osalle aikuisista tuo ei ole normaalia eikä millään tavalla hyväksyttävää.

Olet vähän yksinkertainen.

Normaali ihminen tai vielä ennemmin vaikka alkoholiin tottumaton ihminen voi tilanteen, tässä tapauksessa pikkujoulujen, kärjistyessä ylittää vahingossa rajansa ja vetää törkyperseet,millä voi olla megalomaaniset seuraukset.

Tämän tiedostaminen ei tee siitä normaalia tai kenenkään piireissä yleisesti hyväksyttyä asiaa.

Vierailija
222/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, eikä sen paremmin miehetkään ansaitse minkäänlaista kumppania, ketkä ongelmien ilmetessä eivät ensisijaisesti yritä ratkaista ongelmaa sen sijaan että aletaan heti eroamaan.

Mikä nykyihmisiä vaivaa, kun automaattisesti tunnutaan ajattelevan, että loukkaantumisen tunne on hyvä syy eroon, eikä edes kiinnosta tietää saati selvittää syytä sen loukkaamisen takana.

Erotkaa ja olkaa sitten tyytyväisiä yksin kun ei kerran työskentely parisuhteen eteen kiinnosta.

Ps. Prinsessasadut ala Disney ei ole totta. Avioliitto ei ole "ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti", se on "ja he työstivät ongelmansa niiden ilmetessä ja elivät onnellisina elämänsä loppuun asti".

Mieshän sanoi syyn loukkaamisen takana: hän on ollut suhteessa vastentahtoisesti pidemmän aikaa. Mitä siinä pitäisi vielä selvittää?

Kuvittelet, että ihmiset uskovat Disney-satujen olevan totta? Elät itse jossain harhassa, jossa olet ylivertainen totuuden ääni ja muita parempi.

Sitä että puhuiko totta. Vaikuttiko lausuntoon överiksi mennyt juominen, tai kenties omasta syyllisyydestä johtuva hyökkäys. Onko samaa mieltä vielä selvinpäin. Ja viimeiseksi, mitä miehen pitäisi tehdä tyytymättömyydelleen. Miksei ole tehnyt mitään aikasemmin, haluaako alkaa tästedes tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä näet, et voi oikeasti tietää mitä mies ajattelee naisestaan. Nämä kuule on ihmisen kanssa vaikka oksennusta pidätellen koska on niin laiskoja eroamaan ja toisekseen kodinhoitopalvelut kyllä kelpaa ja laskujen maksaja. Sinä sentään sait tietää totuuden, moni on parisuhteessa ja luulee että puoliso rakastaa häntä vaikka toinen pidättelee inhoa ja vihaansa.

Suurin osa meistä parisuhteessa olevista miehisä lähinnä siedämme kumppaniamme. 

Miksi pitää ihan väkisin pysyä noin huonossa parisuhteessa? En pysty ymmärtämään. Luulisi, että eron jälkeen elämä olisi parempaa kuin ennen.

Miehelle huonokin parisuhde on parempi kuin ei parisuhdetta ollenkaan.

Niin on, koska eivät ressukat yksinkään pärjää. Nainen on oltava.

#miesvihanäkyväksi

Sinä varmaan osaat selittää, miksi miehet pysyvät huonossa suhteessa. Kopsaan vielä tähän tuossa ylempanä olevan, miehen kirjoittaman kommentin:

"Suurin osa meistä parisuhteessa olevista miehisä lähinnä siedämme kumppaniamme."

Suhde ei välttämättä ole huono, vaikka kumppaniaan ei rakastaisikaan. Minä olen mieheni kanssa yhdessä rahan vuoksi. Kummallakin on omat menonsa, joihin toinen ei puutu. Elämäni on ihanaa, enkä missään tapauksessa halua lähteä suhteesta. 

Vierailija
224/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten tuli myös minulle vastaava tilanne tai siis pettämistä ja yllätys ero. Kaikin puolin huonosti hoidettu monta asiaa miehen puolelta. Olen itse käynyt juttelemassa kriisikeskuksessa ja työterveyshuollossa. Olen jutellut myös ystävien kanssa tuntikausia. Olin myös sairaslomalla ja nyt nukun unilääkkeillä.

Tiivistettynä siis: hae itsellesi kaikki apu, minkä saat. Ota aikaa itsellesi, vaikka sitten sairasloman avulla, jotta saat käsiteltyä omia tunteitasi. Varaudu henkisesti siihen, että p*ska miehen puolelta ei loppunut tuohon. Todennäköisesti tulet yllättämään vielä monta kertaa siitä, mitä kaikkea (tuleva) ex-miehesi pystyy tekemään ja kuinka kylmästi sinua kohtelee.

Kuitenkin ne sinun omat tunteet tasaantuu myös ajan kanssa. Sinä selvität kyllä vaikka se tuntuisi välillä mahdottomalta. Ansaitset parempaa.

Vierailija
225/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies pitäisi häätää omasta kodistaan? Varmaan on senkin maksanut.

Vierailija
226/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä näet, et voi oikeasti tietää mitä mies ajattelee naisestaan. Nämä kuule on ihmisen kanssa vaikka oksennusta pidätellen koska on niin laiskoja eroamaan ja toisekseen kodinhoitopalvelut kyllä kelpaa ja laskujen maksaja. Sinä sentään sait tietää totuuden, moni on parisuhteessa ja luulee että puoliso rakastaa häntä vaikka toinen pidättelee inhoa ja vihaansa.

Suurin osa meistä parisuhteessa olevista miehisä lähinnä siedämme kumppaniamme. 

Miksi pitää ihan väkisin pysyä noin huonossa parisuhteessa? En pysty ymmärtämään. Luulisi, että eron jälkeen elämä olisi parempaa kuin ennen.

Miehelle huonokin parisuhde on parempi kuin ei parisuhdetta ollenkaan.

Niin on, koska eivät ressukat yksinkään pärjää. Nainen on oltava.

#miesvihanäkyväksi

Sinä varmaan osaat selittää, miksi miehet pysyvät huonossa suhteessa. Kopsaan vielä tähän tuossa ylempanä olevan, miehen kirjoittaman kommentin:

"Suurin osa meistä parisuhteessa olevista miehisä lähinnä siedämme kumppaniamme."

Suhde ei välttämättä ole huono, vaikka kumppaniaan ei rakastaisikaan. Minä olen mieheni kanssa yhdessä rahan vuoksi. Kummallakin on omat menonsa, joihin toinen ei puutu. Elämäni on ihanaa, enkä missään tapauksessa halua lähteä suhteesta. 

No nythän se syy selvisikin: tässä ketjussa joku rakkaudettomassa liitossa elävä yrittää valistaa muita rakkaus- ja avioliittoasioissa. :D

Vierailija
227/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies pitäisi häätää omasta kodistaan? Varmaan on senkin maksanut.

Eiköhän se vuokranantaja ole sen maksanut.

Vierailija
228/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuvat ja kuulostaa olevan vielä useampia lapsia. Melkoinen elämänkoululaisriita.

Vierailija
229/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, eikä sen paremmin miehetkään ansaitse minkäänlaista kumppania, ketkä ongelmien ilmetessä eivät ensisijaisesti yritä ratkaista ongelmaa sen sijaan että aletaan heti eroamaan.

Mikä nykyihmisiä vaivaa, kun automaattisesti tunnutaan ajattelevan, että loukkaantumisen tunne on hyvä syy eroon, eikä edes kiinnosta tietää saati selvittää syytä sen loukkaamisen takana.

Erotkaa ja olkaa sitten tyytyväisiä yksin kun ei kerran työskentely parisuhteen eteen kiinnosta.

Ps. Prinsessasadut ala Disney ei ole totta. Avioliitto ei ole "ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti", se on "ja he työstivät ongelmansa niiden ilmetessä ja elivät onnellisina elämänsä loppuun asti".

Sairaudet, köyhyys ym. vaikeudet elämässä ovat niitä vastoinkäymisiä, joista avioliittolupauksessa puhutaan. Ei se, että toinen osapuoli nitkuttelee hampaat irveessä suhteessa ihmisen kanssa, jota oikeasti halveksuu - ja sitten myöhemmin oksentaa sen huonon olonsa toisen päälle. Kun rakkaus on kadonnut, ero on ratkaisu.

Monen kohdalla ne avioliittolupaukset on unohtuneet samantien kun pappi on sanonut aamen. Niillä voi nykyaikana pyyhkiä persettä.

Vaatii liikaa. Useimmat miehet ajattelee vain pikkuveikkaansa että seisooko se vai ei.  Jos ei seiso ei muulla ole merkitystä, lapsilla tai perheellä.  Ei naisessa tarvitse olla erityistä vikaa, mies vain on eläin jonka pitää jatkaa matkaa seuraavaan.

Vierailija
230/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo aloitus.

Saattoi olla. Ap hävisi kuin pieru Saharaan.

Vierailija
231/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo aloitus.

niin tai riitelee ukkonsa kanssa.

Vierailija
232/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo aloitus.

Ei välttämättä ole provoilua jos ei tällä palstalla ihan tunnista toisee roiku. Saattaa Ap:n kodissa olla nyt vakavat neuvottelut.

Vierailija
233/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrä miehen omaisuus ulos yhteisestä kodistanne ja laita ovi takalukkoon. Tai vaihdata lukko.

ilmiannettu rikokseen yllyttämisestä

Väkivallalta suojautuminen ei ole rikos.

Vierailija
234/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla miehelläkin toinen ääni kellossa, kun kotiutuu. Tähän viittaa sekin, että on poistanut viestinsä. Mutta ainakin itselleni suhteen jatkaminen tuollaisen jälkeen olisi mahdotonta. Tsemppiä aapeelle!

Se viesti olisi pitänyt kopioida todisteeksi kun tulee asumisoikeus ja muut selvittelyt eteen. 

Vierailija
235/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla miehelläkin toinen ääni kellossa, kun kotiutuu. Tähän viittaa sekin, että on poistanut viestinsä. Mutta ainakin itselleni suhteen jatkaminen tuollaisen jälkeen olisi mahdotonta. Tsemppiä aapeelle!

Toisen yksittäinen ylilyönti alkoholin kanssa ja törkeär sanat olisi kaiken loppu, vaikka mies esim lopettaisi juomisen ja pyytäisi vilpittömästi anteeksi?

Etkö itse ole koskaan pyynyt ja saanut anteeksi, vai miksi olet noin anteeksiantamaton ihminen?

Menee elämä vaikeaksi jos antaa muiden mokailujen vaikuttaa omaan elämään niinkin paljon että ottaa eron.

Yksittäinen ylilyönti viinan kanssa on puhuttavissa oleva asia, mutta ei kännissä yhtäkkiä tyhjästä keksitä että kylläpä vihaan vaimoani ja sen kroppakin inhottaa ja pitääkin kertoa tää sille nyt. Ei sellasta tietoa niin vaan unohdeta ja anteeksi anneta.

Jaa. Oma mieheni on epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä, ja hänen mielensä liikkeet körjistyvät välillä epätoivoiseksi raivosi, missä kokee itse olevansa uhattuna kun minä säilytän lattini, ja hän on aivan tuuliajolla.

Tämä johtaa siihen, että hän yrittää saada tilanteen hallintaansa tuhoisalla tavalla, saattamalla minutkin samanlaiseen tunnemyrskyyn, ja tekee sen keinoja kaihtamatta sanomalla mitä hirveimpiö asioita.

Minä ymmärrän hänen ongelmaansa, enkä lähde siihen kukaan. Tiedän mi hän ajattelee minusta järjissöön, ja tiedän itse mitä olen.

Itseäni ei vahingoita hänen kauheat sanansa, koska näen miten turvattomassa ja haavoittuneessa epätoivon tilassa hän näissä tilanteissa on.

Hän on monille täydellinen mies, ja minä pystyn ymmärtämään ja rakastamaan häntä vioistaan huolimatta. Niin myös hän minua.

Ei kannata takertua liikaa kärjistyneisiin tilanteisiin ja niissä sanottuihin sanoihin, vaan asioihin ja tapahtumiin, ongelmiin niiden taustalla.

Aivan hirveä teksti. Hyväksyt miehen vahingollisen käytöksen ymmärtämällä ja selittämällä asioita loputtomiin. Tyypillinen väkivaltaisten, alkoholistien jne. puolisoiden tapa kynnysmattoutua ja ymmärtää loputtomiin, leikkiä kuinka rumat sanat eivät tuntuisi missään, vaikka tietysti ne vaikuttavat. Ei se oikeasti ole sellainen, ei se tarkoita - kyllä, ihminen on juuri sellainen, kokonaisuudessaan. On itsensä pettämistä tarkastella vain hyviä hetkiä ja selitellä pahat hetket paremmaksi, mitä todellisuus on. Kyllä itseään pitää sen verran kunnioittaa, ettei niele kaikkea ja selitä sitä vielä omalla jaloudella. Ovimatto ei ole jalo.

Ymmärrän hänen häiriökäytöstään, mihin on saanut diagnoosin. En hyväksy hänen törkeätä käytöstään, mistä seuraa jokaisen raivoamisen jälkeen pitkä keskustelu, missä käydään läpi hänen sanomisensa, itse tulen kuulluksi, mies joutuu analysoimaan tilannetta, ja tietysti pyytää anteeksi.

Mies ei ole yli 8v käyttänyt alkoholia tästä johtuen, eikä ole väkivaltainen. Hän saa myös terapiaa asiaan liittyen, ja tekee itsenäisesti harjoitteita asian kuriin saattamiseksi. Myös ikä on onneksi alkanut lieventämään tilannetta, niin kuin tiedetään yleisesti tapahtuvan.

Sinä haluat tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä minusta alisteisena nisena joka selittää hirviömiehensä käytöstä.

Minä olen vahva nainen ja tämän tilanteen yläpuolella sekä henkinen selkäranka silloin harvoin kun mieheni ei siihen itse kykene. Elän unelmieni mukaista elämää ja olen hyvin onnellinen.

Täytyy täältä sivusta todeta, että minustakin sinulla on hirviömies. Edes omani, bipo II, ei ole pahimmissakaan nuoruuden hypomanioissa eikä kännissä koskaan haukkunut tai raivonnut minulle, 17 vuoteen. Siinä olet oikeassa että ikä hellittää monta asiaa, ehkä teilläkään ei ikuisesti haukuta ja huudeta. Eipä mulla muuta, jatkakaa toki.

Vierailija
236/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaannu. Kosta. Tajuaa jossain vaiheessa, että on oikeesti menettänyt sinut. Älä anna hänen päättää jatkosta, päätä sinä. 

Vierailija
237/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen yksittäinen ylilyönti alkoholin kanssa ja törkeär sanat olisi kaiken loppu, vaikka mies esim lopettaisi juomisen ja pyytäisi vilpittömästi anteeksi?

Etkö itse ole koskaan pyynyt ja saanut anteeksi, vai miksi olet noin anteeksiantamaton ihminen?

Menee elämä vaikeaksi jos antaa muiden mokailujen vaikuttaa omaan elämään niinkin paljon että ottaa eron.

Yksittäinen ylilyönti viinan kanssa on puhuttavissa oleva asia, mutta ei kännissä yhtäkkiä tyhjästä keksitä että kylläpä vihaan vaimoani ja sen kroppakin inhottaa ja pitääkin kertoa tää sille nyt. Ei sellasta tietoa niin vaan unohdeta ja anteeksi anneta.

Jaa. Oma mieheni on epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä, ja hänen mielensä liikkeet körjistyvät välillä epätoivoiseksi raivosi, missä kokee itse olevansa uhattuna kun minä säilytän lattini, ja hän on aivan tuuliajolla.

Tämä johtaa siihen, että hän yrittää saada tilanteen hallintaansa tuhoisalla tavalla, saattamalla minutkin samanlaiseen tunnemyrskyyn, ja tekee sen keinoja kaihtamatta sanomalla mitä hirveimpiö asioita.

Minä ymmärrän hänen ongelmaansa, enkä lähde siihen kukaan. Tiedän mi hän ajattelee minusta järjissöön, ja tiedän itse mitä olen.

Itseäni ei vahingoita hänen kauheat sanansa, koska näen miten turvattomassa ja haavoittuneessa epätoivon tilassa hän näissä tilanteissa on.

Hän on monille täydellinen mies, ja minä pystyn ymmärtämään ja rakastamaan häntä vioistaan huolimatta. Niin myös hän minua.

Ei kannata takertua liikaa kärjistyneisiin tilanteisiin ja niissä sanottuihin sanoihin, vaan asioihin ja tapahtumiin, ongelmiin niiden taustalla.

Aivan hirveä teksti. Hyväksyt miehen vahingollisen käytöksen ymmärtämällä ja selittämällä asioita loputtomiin. Tyypillinen väkivaltaisten, alkoholistien jne. puolisoiden tapa kynnysmattoutua ja ymmärtää loputtomiin, leikkiä kuinka rumat sanat eivät tuntuisi missään, vaikka tietysti ne vaikuttavat. Ei se oikeasti ole sellainen, ei se tarkoita - kyllä, ihminen on juuri sellainen, kokonaisuudessaan. On itsensä pettämistä tarkastella vain hyviä hetkiä ja selitellä pahat hetket paremmaksi, mitä todellisuus on. Kyllä itseään pitää sen verran kunnioittaa, ettei niele kaikkea ja selitä sitä vielä omalla jaloudella. Ovimatto ei ole jalo.

Ymmärrän hänen häiriökäytöstään, mihin on saanut diagnoosin. En hyväksy hänen törkeätä käytöstään, mistä seuraa jokaisen raivoamisen jälkeen pitkä keskustelu, missä käydään läpi hänen sanomisensa, itse tulen kuulluksi, mies joutuu analysoimaan tilannetta, ja tietysti pyytää anteeksi.

Mies ei ole yli 8v käyttänyt alkoholia tästä johtuen, eikä ole väkivaltainen. Hän saa myös terapiaa asiaan liittyen, ja tekee itsenäisesti harjoitteita asian kuriin saattamiseksi. Myös ikä on onneksi alkanut lieventämään tilannetta, niin kuin tiedetään yleisesti tapahtuvan.

Sinä haluat tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä minusta alisteisena nisena joka selittää hirviömiehensä käytöstä.

Minä olen vahva nainen ja tämän tilanteen yläpuolella sekä henkinen selkäranka silloin harvoin kun mieheni ei siihen itse kykene. Elän unelmieni mukaista elämää ja olen hyvin onnellinen.

Täytyy täältä sivusta todeta, että minustakin sinulla on hirviömies. Edes omani, bipo II, ei ole pahimmissakaan nuoruuden hypomanioissa eikä kännissä koskaan haukkunut tai raivonnut minulle, 17 vuoteen. Siinä olet oikeassa että ikä hellittää monta asiaa, ehkä teilläkään ei ikuisesti haukuta ja huudeta. Eipä mulla muuta, jatkakaa toki.

Ja itse täytyy todeta että vain yksinkertainen ihminen leimaa ketään näin kapealla tiedolla. Parasta on tuo perustelusi, että "kun ei edes oma mieheni". Hah hah. Mitä tekemistä sinun miehelläsi on jonkun muun miehen kanssa. Voi elämänkevät näitä kommentoijia

Vierailija
238/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaanpa olla taas entistä kiitollisempi omasta ukostani. T: läskien läski

Vierailija
239/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kuitenkaan yleistä tilannettasi muiden tilanteeseen. Sinulla kai käynyt tuuri, jos mies lopettanut alkoholinkäytön, käy terapiassa, tai ylipäänsä pyytää anteeksi ja kuuntelee saarnojasi.

Itse saisin turpiin, jos yrittäisin jälkeenpäin puhua noista tilanteista. Anteeksipyyntöjä ei tule, ne pitää vain unohtaa.

Vierailija
240/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse täytyy todeta että vain yksinkertainen ihminen leimaa ketään näin kapealla tiedolla. Parasta on tuo perustelusi, että "kun ei edes oma mieheni". Hah hah. Mitä tekemistä sinun miehelläsi on jonkun muun miehen kanssa. Voi elämänkevät näitä kommentoijia

Tämä on keskustelupalsta, minkäs teet.

Sitä tekemistä, että mt-diagnoosikaan ei oikeuta käyttäytymään törkeästi puolisoa kohtaan. Jokainen vetää omat rajansa, ja joku näköjään joutuu vetämään ne toisellekin. Kaipa siitäkin sitten voi joku onnen löytää.