Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan rikki - mies jätti ääniviestin pikkujoulujen jälkeen

Vierailija
20.11.2022 |

Siinä kertoi noin parinkymmenen minuutin ajan käytännössä inhonneen minua ja kehoani viimeisen parin vuoden ajan mutta jatkanut suhteessa löysässä hirressä roikkuen lasten vuoksi. Nyt ilmeisesti kovassa kännissä sai ilmoitettua tämän minullekin ja ilmoitti haluavansa erota (ehkä siellä juhlissa tapahtui jotain, tässä vaiheessa ei edes kiinnosta kun mikään ei tunnu miltään). Viesti on sittemmin poistettu hänen toimestaan.

En tiedä miten tästä eteenpäin, tyhjä olo.

Kommentit (649)

Vierailija
181/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes voisi kuvitella tuollaista. Osaisin kyllä järjestää asiat siten, että pärjäisin. Ei mulle mitään kukaan mahtaisi.

Vierailija
182/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa, ylianalysoida tuota juttua täällä kun ei tunneta kumpaakaan osapuolta.

Jokainen joka joskus on ollut kunnolla kännissä tietää, että silloin sanotaan asioita joita ei tarkoiteta.

Silloin taannutaan 4-vuotiaan uhmaikäisen tasolle: "äiti sä olet ruma ja tyhmä ja mä vihaan sua ja ja ja...!" ja monesti päätetään että tämä oli nyt tässä.

selvinpäin ollaan sitten onnettomia ja kadutaan ja itsekin ihmeissään mitä tuli ladeltua sille rakkaimmalle ihmiselle maanpäällä.

Ehkä se on, että elämän murheet ja paineet kaadetaan sen lähimmän ja rakkaimman niskaan.

Tietenkin voi olla, että ap:n mies on ollut jo pidemmän aikaa lähtöaikeissa mutta ei ole ennen saanut sanottua asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa, ylianalysoida tuota juttua täällä kun ei tunneta kumpaakaan osapuolta.

Jokainen joka joskus on ollut kunnolla kännissä tietää, että silloin sanotaan asioita joita ei tarkoiteta.

Silloin taannutaan 4-vuotiaan uhmaikäisen tasolle: "äiti sä olet ruma ja tyhmä ja mä vihaan sua ja ja ja...!" ja monesti päätetään että tämä oli nyt tässä.

selvinpäin ollaan sitten onnettomia ja kadutaan ja itsekin ihmeissään mitä tuli ladeltua sille rakkaimmalle ihmiselle maanpäällä.

Ehkä se on, että elämän murheet ja paineet kaadetaan sen lähimmän ja rakkaimman niskaan.

Tietenkin voi olla, että ap:n mies on ollut jo pidemmän aikaa lähtöaikeissa mutta ei ole ennen saanut sanottua asiaa.

En tiedä millaisissa piireissä liikut mutta todellakaan aikuiset ihmiset eivät kännissä hauku puolisoitaan rumiksi ja vastenmielisiksi?? Mitä helv..

Vierailija
184/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla miehelläkin toinen ääni kellossa, kun kotiutuu. Tähän viittaa sekin, että on poistanut viestinsä. Mutta ainakin itselleni suhteen jatkaminen tuollaisen jälkeen olisi mahdotonta. Tsemppiä aapeelle!

Toisen yksittäinen ylilyönti alkoholin kanssa ja törkeär sanat olisi kaiken loppu, vaikka mies esim lopettaisi juomisen ja pyytäisi vilpittömästi anteeksi?

Etkö itse ole koskaan pyynyt ja saanut anteeksi, vai miksi olet noin anteeksiantamaton ihminen?

Menee elämä vaikeaksi jos antaa muiden mokailujen vaikuttaa omaan elämään niinkin paljon että ottaa eron.

Yksittäinen ylilyönti viinan kanssa on puhuttavissa oleva asia, mutta ei kännissä yhtäkkiä tyhjästä keksitä että kylläpä vihaan vaimoani ja sen kroppakin inhottaa ja pitääkin kertoa tää sille nyt. Ei sellasta tietoa niin vaan unohdeta ja anteeksi anneta.

Jaa. Oma mieheni on epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä, ja hänen mielensä liikkeet körjistyvät välillä epätoivoiseksi raivosi, missä kokee itse olevansa uhattuna kun minä säilytän lattini, ja hän on aivan tuuliajolla.

Tämä johtaa siihen, että hän yrittää saada tilanteen hallintaansa tuhoisalla tavalla, saattamalla minutkin samanlaiseen tunnemyrskyyn, ja tekee sen keinoja kaihtamatta sanomalla mitä hirveimpiö asioita.

Minä ymmärrän hänen ongelmaansa, enkä lähde siihen kukaan. Tiedän mi hän ajattelee minusta järjissöön, ja tiedän itse mitä olen.

Itseäni ei vahingoita hänen kauheat sanansa, koska näen miten turvattomassa ja haavoittuneessa epätoivon tilassa hän näissä tilanteissa on.

Hän on monille täydellinen mies, ja minä pystyn ymmärtämään ja rakastamaan häntä vioistaan huolimatta. Niin myös hän minua.

Ei kannata takertua liikaa kärjistyneisiin tilanteisiin ja niissä sanottuihin sanoihin, vaan asioihin ja tapahtumiin, ongelmiin niiden taustalla.

Aivan hirveä teksti. Hyväksyt miehen vahingollisen käytöksen ymmärtämällä ja selittämällä asioita loputtomiin. Tyypillinen väkivaltaisten, alkoholistien jne. puolisoiden tapa kynnysmattoutua ja ymmärtää loputtomiin, leikkiä kuinka rumat sanat eivät tuntuisi missään, vaikka tietysti ne vaikuttavat. Ei se oikeasti ole sellainen, ei se tarkoita - kyllä, ihminen on juuri sellainen, kokonaisuudessaan. On itsensä pettämistä tarkastella vain hyviä hetkiä ja selitellä pahat hetket paremmaksi, mitä todellisuus on. Kyllä itseään pitää sen verran kunnioittaa, ettei niele kaikkea ja selitä sitä vielä omalla jaloudella. Ovimatto ei ole jalo.

Vierailija
185/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millaisissa piireissä liikut mutta todellakaan aikuiset ihmiset eivät kännissä hauku puolisoitaan rumiksi ja vastenmielisiksi?? Mitä helv..

Sinulle on siis uusi tieto, että Suomessa alkoholismi ja muutenkin alkoholin väärin käyttö ja pään täyteen vetäminen ja siitä seuraavat lieveilmiöt ovat valitettavasti hyvin hyvin yleisiä asioita, varsinkin miesten keskuudessa?

Eri

Vierailija
186/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei koskaan lähde parisuhteesta, jos sitä ei vaimo siihen aja. Jos onkin sivusuhde, voi vaimo olla näkemättä. Yleensä nuo kuolee. Eron saa aikaiseksi lähinnä vaimo.

Vierailija
187/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä applikaatiossa mies sai poistettua viestin jälkikäteen kun olit kuunnellut sen?

Jessus. Vaikka kuinka monessa.

Vierailija
188/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, joissain piireissä ne asiat tehdään selviksi selvin päin ja sanellaan myös miltä siitä toisesta osapuolesta pitää tuntua ja jos tulee pienikin väärä sana siltä suunnalta niin varoittava mulkaisu, ja jos ei tehoa niin lusikat jakoon.

Vierailija
189/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on siis uusi tieto, että Suomessa alkoholismi ja muutenkin alkoholin väärin käyttö ja pään täyteen vetäminen ja siitä seuraavat lieveilmiöt ovat valitettavasti hyvin hyvin yleisiä asioita, varsinkin miesten keskuudessa?

Eri

Liikut siis alkoholistipiireissä. Päihdeihmiset on ihan oma lukunsa ja minä en heidän kanssaan ole missään tekemisissä. Jokainen joka on joskus ollut kännissä tietää.. ei, ei tiedä eikä siedä moista käytöstä.

Vierailija
190/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, joissain piireissä ne asiat tehdään selviksi selvin päin ja sanellaan myös miltä siitä toisesta osapuolesta pitää tuntua ja jos tulee pienikin väärä sana siltä suunnalta niin varoittava mulkaisu, ja jos ei tehoa niin lusikat jakoon.

Ja joissain piireissä ihan normaalisti puhutaan asioista ilman haukkumista? Kokeile joskus.

Vierailija
191/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla miehelläkin toinen ääni kellossa, kun kotiutuu. Tähän viittaa sekin, että on poistanut viestinsä. Mutta ainakin itselleni suhteen jatkaminen tuollaisen jälkeen olisi mahdotonta. Tsemppiä aapeelle!

Toisen yksittäinen ylilyönti alkoholin kanssa ja törkeär sanat olisi kaiken loppu, vaikka mies esim lopettaisi juomisen ja pyytäisi vilpittömästi anteeksi?

Etkö itse ole koskaan pyynyt ja saanut anteeksi, vai miksi olet noin anteeksiantamaton ihminen?

Menee elämä vaikeaksi jos antaa muiden mokailujen vaikuttaa omaan elämään niinkin paljon että ottaa eron.

Yksittäinen ylilyönti viinan kanssa on puhuttavissa oleva asia, mutta ei kännissä yhtäkkiä tyhjästä keksitä että kylläpä vihaan vaimoani ja sen kroppakin inhottaa ja pitääkin kertoa tää sille nyt. Ei sellasta tietoa niin vaan unohdeta ja anteeksi anneta.

Jaa. Oma mieheni on epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä, ja hänen mielensä liikkeet körjistyvät välillä epätoivoiseksi raivosi, missä kokee itse olevansa uhattuna kun minä säilytän lattini, ja hän on aivan tuuliajolla.

Tämä johtaa siihen, että hän yrittää saada tilanteen hallintaansa tuhoisalla tavalla, saattamalla minutkin samanlaiseen tunnemyrskyyn, ja tekee sen keinoja kaihtamatta sanomalla mitä hirveimpiö asioita.

Minä ymmärrän hänen ongelmaansa, enkä lähde siihen kukaan. Tiedän mi hän ajattelee minusta järjissöön, ja tiedän itse mitä olen.

Itseäni ei vahingoita hänen kauheat sanansa, koska näen miten turvattomassa ja haavoittuneessa epätoivon tilassa hän näissä tilanteissa on.

Hän on monille täydellinen mies, ja minä pystyn ymmärtämään ja rakastamaan häntä vioistaan huolimatta. Niin myös hän minua.

Ei kannata takertua liikaa kärjistyneisiin tilanteisiin ja niissä sanottuihin sanoihin, vaan asioihin ja tapahtumiin, ongelmiin niiden taustalla.

Aivan hirveä teksti. Hyväksyt miehen vahingollisen käytöksen ymmärtämällä ja selittämällä asioita loputtomiin. Tyypillinen väkivaltaisten, alkoholistien jne. puolisoiden tapa kynnysmattoutua ja ymmärtää loputtomiin, leikkiä kuinka rumat sanat eivät tuntuisi missään, vaikka tietysti ne vaikuttavat. Ei se oikeasti ole sellainen, ei se tarkoita - kyllä, ihminen on juuri sellainen, kokonaisuudessaan. On itsensä pettämistä tarkastella vain hyviä hetkiä ja selitellä pahat hetket paremmaksi, mitä todellisuus on. Kyllä itseään pitää sen verran kunnioittaa, ettei niele kaikkea ja selitä sitä vielä omalla jaloudella. Ovimatto ei ole jalo.

Ymmärrän hänen häiriökäytöstään, mihin on saanut diagnoosin. En hyväksy hänen törkeätä käytöstään, mistä seuraa jokaisen raivoamisen jälkeen pitkä keskustelu, missä käydään läpi hänen sanomisensa, itse tulen kuulluksi, mies joutuu analysoimaan tilannetta, ja tietysti pyytää anteeksi.

Mies ei ole yli 8v käyttänyt alkoholia tästä johtuen, eikä ole väkivaltainen. Hän saa myös terapiaa asiaan liittyen, ja tekee itsenäisesti harjoitteita asian kuriin saattamiseksi. Myös ikä on onneksi alkanut lieventämään tilannetta, niin kuin tiedetään yleisesti tapahtuvan.

Sinä haluat tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä minusta alisteisena nisena joka selittää hirviömiehensä käytöstä.

Minä olen vahva nainen ja tämän tilanteen yläpuolella sekä henkinen selkäranka silloin harvoin kun mieheni ei siihen itse kykene. Elän unelmieni mukaista elämää ja olen hyvin onnellinen.

Vierailija
192/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään appi ei ole turvallinen.

Sua voidaan kuunnella sun kännykän kautta ja voidaan nauhoittaa.

Vierailija
193/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri törmätään perus suomalaiseen ilmiöön. Alunperinkin menty yhteen väärän ihmisen kanssa ihan fakta EI KUKAAN TÄYSIJÄRKINEN mies mene ensin avioon saati edes seurustele jos myöhemmin alkaa inhota naista? jos on niin ihme. En minä ainakaan voisi kuvitella koskaan naiselle noin sanovan. Omani on minun ylpeys tuli mitä tahansa ja vaikka lihoisi 50kg niin mikään ei muutu, ihminen ketä rakastaa oikeasti ei muutu oli edessä mitä tahansa.

Vierailija
194/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Liikut siis alkoholistipiireissä. Päihdeihmiset on ihan oma lukunsa ja minä en heidän kanssaan ole missään tekemisissä. Jokainen joka on joskus ollut kännissä tietää.. ei, ei tiedä eikä siedä moista käytöstä.

Mitä ihmettä sinä oikein länkytät? En minä liiku yhtään missään piireissä! Sivistykseni ja yleistietoni suomalaisesta alkoholismista riittää kertomaan että alkoholi on todellinen ongelma kymmenille tuhansille suomalaisille, ja voi sitä aivan hyvin olla myös ap:n miehelle.

Vierailija
195/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisinta on jättää kännykkä kotiin. Älä koskaan ota kännykkää yökylään.

Vierailija
196/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ekan sivun kommentteja missä kannustettiin eroon, koko ketjua en ole lukenut, noihin kommenttiin viitaten:

Muistakaa jokainen avioliitossa oleva, olette luvanneet myötä ja VASTAmäessä, nykypäivänä tuntuu siltä että pikku kriisin tullessa eteen kaikki jo puhuvat erosta sen sijaan kun kannustettaisiin hoitamaan asiat kuntoon.

Mitäs veikkaatte mikä ketjun tehnyttä naista odottaa mikäli eroaa? Yh äiti ei ole kuumaa kamaa, eli sinkkuus tai vaan tyytyminen johonkin.

Kannattaa panostaa nykyiseen, ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Sinun puolellasi voi vielä ollakin mikäli kohtaatte ongelmat ja hoidatte ne.

Oletko ap ylipainoinen? Sanoiko miehesi asiasta? Ymmärrän naisena että tuollaiset kommentit satuttaa, mutta pisteet miehelle että sanoi. Teillä on kaikki mahdollisuudet saada liitto kuntoon.

Jokainen ymmärtää että jos painoa kertyy, ei pidä huolta itsestään jne, ei se ole viehättävää.

Vierailija
197/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisinta on jättää kännykkä kotiin. Älä koskaan ota kännykkää yökylään.

Jätä kännykkä ainakin autoon.

Vierailija
198/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrä miehen omaisuus ulos yhteisestä kodistanne ja laita ovi takalukkoon. Tai vaihdata lukko.

ilmiannettu rikokseen yllyttämisestä

syö pääsi!

Vierailija
199/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun "mies" soitti taskupuhelun Kanarialta, jossa vuodatti ihastustaan matkaseuralaiselleen (oululainen mielenterveyskuntoutuja). Oli ikävää, mutta selventävää kuultavaa.

Vierailija
200/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin huono, että valitettavasti 0/5.

Tai itse asiassa suomen kielen raatelemisesta putoaa arvosanaan -1/5. "Viesti on poistettu hänen toimestaan."

Mutta kyllä näitä käy ihan oikeasti! Minäkin sain exältä kännipuhelun, jossa haukkui minua ja sanoi, ettei ole koskaan rakastanut. Taustalla kuului jonkun toisen naisen tirskumista. Ja tämä tuli ihan puskista!

Vahvistan. Nyt jo exän kanssa puhelimessa, ja siellä taustalla toinen nainen kuiskaili minulle terveisiä. Ilkeyttä on monenlaista. Ja röyhkeyttä.

Vain yksi vaihtoehto sinulla. Eikä ollenkaan niin huono kuin kuvittelet. Tsemppiä.