Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aivan rikki - mies jätti ääniviestin pikkujoulujen jälkeen

Vierailija
20.11.2022 |

Siinä kertoi noin parinkymmenen minuutin ajan käytännössä inhonneen minua ja kehoani viimeisen parin vuoden ajan mutta jatkanut suhteessa löysässä hirressä roikkuen lasten vuoksi. Nyt ilmeisesti kovassa kännissä sai ilmoitettua tämän minullekin ja ilmoitti haluavansa erota (ehkä siellä juhlissa tapahtui jotain, tässä vaiheessa ei edes kiinnosta kun mikään ei tunnu miltään). Viesti on sittemmin poistettu hänen toimestaan.

En tiedä miten tästä eteenpäin, tyhjä olo.

Kommentit (649)

Vierailija
241/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jotenkin suurta iloa katsellessani rautatieasemalla nuoria naisia koiran tai kissansa kanssa. Lemmikki voittaa miehen mennen tullen, säästyy monelta miehipahalta, kun ei ota ukkoa risrikseen.

Vierailija
242/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitivm80 kirjoitti:

Tunnen jotenkin suurta iloa katsellessani rautatieasemalla nuoria naisia koiran tai kissansa kanssa. Lemmikki voittaa miehen mennen tullen, säästyy monelta miehipahalta, kun ei ota ukkoa risrikseen.

* Mielipahalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita maalia poskiin ja kipaset paikallisesta pupista uuven ukon, mitä tuota ihmettelemään.

Kyllä suomessa ukkoja piisaa, helssinkissä voi valkata värinkin.

Vierailija
244/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaimon PMS oireet aiheuttaa yhden tuollaisen raivopäivän kerran kuussa. Silloin minulle huudetaan että muuta pois saatanan pikkumuna ja lapsille että he ovat äidin pahin virhe ja sitä rataa. Melko rankkaa muulle perheelle tällainen. Sit taas loppuajan ihan tavallinen rakastava vaimo ja äiti.

Vierailija
245/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähettäisin samantyylisen viestin kuin mieskin: "selvä, kamppeesi löytyy pakattuna rappukäytävästä".

Sitten tosiaan pakkaisin sen kampeet koska paras lääke lamaantumiseen on touhuaminen.

Vierailija
246/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita maalia poskiin ja kipaset paikallisesta pupista uuven ukon, mitä tuota ihmettelemään.

Totta. Ulkomaalaiset miehet komeampia. 40-50v Suomi ukot näyttää tosi vanhoilta.

Vierailija
247/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1/5

Taas näitä Porvoon huutelijoita, eikö teillä ole oikeasti enempää empatiaa jos olisikin tosijuttu?

Itse inhoan näitä pisteyttäjiä muuten vaan, mutta tuota noin, mihin järjestelmään voi jättää 20 minuutin ääniviestin? Hankin heti sellaisen.

Vierailija
248/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikinää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ulkomaalaiset miehet komeampia. 40-50v Suomi ukot näyttää tosi vanhoilta.

Eikä mustat ukot pelkästään komeampia, myös isompi mulkkusia.

Vierailija
249/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaimon PMS oireet aiheuttaa yhden tuollaisen raivopäivän kerran kuussa. Silloin minulle huudetaan että muuta pois saatanan pikkumuna ja lapsille että he ovat äidin pahin virhe ja sitä rataa. Melko rankkaa muulle perheelle tällainen. Sit taas loppuajan ihan tavallinen rakastava vaimo ja äiti.

Nyt naisten logiikalla heti eukon kamat kasaan ja ulko-oven toiselle puolelle. Ja lukot vaihtoon heti.

Vierailija
250/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikinää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun et olis niin vanhan näköne ja lihava. Muute onnistusit varmaa.

Vierailija
251/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille, lähinnä pohdin miten selittäisin eron lapsille

- Ap

Eikö miehen pitäisi itse kertoa ja selittää tilanne omille lapsilleen? Ei kai aikuinen mies tarvitse ketään viestin välittäjäksi? Ei ole äidin asia keksiä isän puolesta selityksiä lapsille. Mies jättää vaimonsa, ei lapsiaan. 

Vierailija
252/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on sanonut kännissä tuollaisia ja monia muitakin julmia asioita monet kerrat, mutta hän nyt muutenkin puhuu juovuksissa mitä sattuu, joten en välitä. Kun onneksi sentään juo hyvin harvoin. Hänellä vaan aina jossain promillemäärässä menee joku pessimistii/masennusfiltteri päälle ja kaikki on ihan huonosti ja kurjaa: työ, vaimo, lapset, koti, oma elämä ja keho eikä halua kuin kuolla. Esim. työstäänkin oikeasti tykkää, on siihen jopa intohimoinen ja harrastaa samaa vapaa-ajallaankin, vaikka noissa kännitilityksissä sekin on pelkkää paskaa jota joutuu tekemään pakon edessä. Ajattelen, että minusta lausutut jutut menee samaan kategoriaan, ei totta hänen arkiajattelussaan selväpäisenä vaan jotain vääristynyttä kännihöpinää. (On kännissä mm. haukkunut minut vanhaksi rupsahtaneeksi luuskaksi, lehmäksi, ärsyttävimmäksi ihmiseksi jonka hän tuntee, ainoaksi ihmiseksi jonka on nähnyt. missä ei ole yhtään mitään kaunista tai hyvän näköistä jne)

Mikä saa sinut pysymään yhdessä tuollaisen ihmisen kanssa?

Miksi luulet, että miehen elämä on oikeasti ihanaa, kun hän juovuspäissään puhuu muuta?

Koska hän vaikuttaa oikein tyytyväiseltä selvin päin ollessaan, huomioi ja kehuu minua, seksiä on paljon ja se on hyvää. En usko että hän olisi 8 vuotta yhdessä elämistä jaksanut joka päivå vain esittää että tykkää elämästään, lukuun ottamatta niitä harvoja yksittäisiä päiviä jolloin ottaa paljon alkoholia ja puhuu kuin olisi vakavasti masentunut. Uskon kuten hänkin, että alkoholi vaan tekee hänen aivokemialleen jotain outoa, siinä missä se jotkut toiset saa rähisemään, hänet se saa masentelemaan - mutta ei se ole todellinen persoona, se on sen hermomyrkyn alkoholin vääristämå versio.

Vierailija
253/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä näet, et voi oikeasti tietää mitä mies ajattelee naisestaan. Nämä kuule on ihmisen kanssa vaikka oksennusta pidätellen koska on niin laiskoja eroamaan ja toisekseen kodinhoitopalvelut kyllä kelpaa ja laskujen maksaja. Sinä sentään sait tietää totuuden, moni on parisuhteessa ja luulee että puoliso rakastaa häntä vaikka toinen pidättelee inhoa ja vihaansa.

Suurin osa meistä parisuhteessa olevista miehisä lähinnä siedämme kumppaniamme. 

Miksi pitää ihan väkisin pysyä noin huonossa parisuhteessa? En pysty ymmärtämään. Luulisi, että eron jälkeen elämä olisi parempaa kuin ennen.

Miehelle huonokin parisuhde on parempi kuin ei parisuhdetta ollenkaan.

Miksi?

Miehet tyytyvät ihan hyvään (kunhan seksiä saa ja joku tekee ison osan kotitöistä) ja naiset eivät. Siksi miesten tyytyväisyys tutkitusti parisuhteessa ja yhdessä asuessa kasvaa ja naisten vähenee.

Naisille taas ei se ihan hyvä riitä, vai miten se menee tuon logiikan mukaan.

Vierailija
254/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa suoraselkäisyyttä mieheltä. Se kännäämisessä on joskus hyvää, että totuus tulee ilmi. Voimia!

Vierailija
255/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla miehelläkin toinen ääni kellossa, kun kotiutuu. Tähän viittaa sekin, että on poistanut viestinsä. Mutta ainakin itselleni suhteen jatkaminen tuollaisen jälkeen olisi mahdotonta. Tsemppiä aapeelle!

Toisen yksittäinen ylilyönti alkoholin kanssa ja törkeär sanat olisi kaiken loppu, vaikka mies esim lopettaisi juomisen ja pyytäisi vilpittömästi anteeksi?

Etkö itse ole koskaan pyynyt ja saanut anteeksi, vai miksi olet noin anteeksiantamaton ihminen?

Menee elämä vaikeaksi jos antaa muiden mokailujen vaikuttaa omaan elämään niinkin paljon että ottaa eron.

Yksittäinen ylilyönti viinan kanssa on puhuttavissa oleva asia, mutta ei kännissä yhtäkkiä tyhjästä keksitä että kylläpä vihaan vaimoani ja sen kroppakin inhottaa ja pitääkin kertoa tää sille nyt. Ei sellasta tietoa niin vaan unohdeta ja anteeksi anneta.

Jaa. Oma mieheni on epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä, ja hänen mielensä liikkeet körjistyvät välillä epätoivoiseksi raivosi, missä kokee itse olevansa uhattuna kun minä säilytän lattini, ja hän on aivan tuuliajolla.

Tämä johtaa siihen, että hän yrittää saada tilanteen hallintaansa tuhoisalla tavalla, saattamalla minutkin samanlaiseen tunnemyrskyyn, ja tekee sen keinoja kaihtamatta sanomalla mitä hirveimpiö asioita.

Minä ymmärrän hänen ongelmaansa, enkä lähde siihen kukaan. Tiedän mi hän ajattelee minusta järjissöön, ja tiedän itse mitä olen.

Itseäni ei vahingoita hänen kauheat sanansa, koska näen miten turvattomassa ja haavoittuneessa epätoivon tilassa hän näissä tilanteissa on.

Hän on monille täydellinen mies, ja minä pystyn ymmärtämään ja rakastamaan häntä vioistaan huolimatta. Niin myös hän minua.

Ei kannata takertua liikaa kärjistyneisiin tilanteisiin ja niissä sanottuihin sanoihin, vaan asioihin ja tapahtumiin, ongelmiin niiden taustalla.

Aivan hirveä teksti. Hyväksyt miehen vahingollisen käytöksen ymmärtämällä ja selittämällä asioita loputtomiin. Tyypillinen väkivaltaisten, alkoholistien jne. puolisoiden tapa kynnysmattoutua ja ymmärtää loputtomiin, leikkiä kuinka rumat sanat eivät tuntuisi missään, vaikka tietysti ne vaikuttavat. Ei se oikeasti ole sellainen, ei se tarkoita - kyllä, ihminen on juuri sellainen, kokonaisuudessaan. On itsensä pettämistä tarkastella vain hyviä hetkiä ja selitellä pahat hetket paremmaksi, mitä todellisuus on. Kyllä itseään pitää sen verran kunnioittaa, ettei niele kaikkea ja selitä sitä vielä omalla jaloudella. Ovimatto ei ole jalo.

Ymmärrän hänen häiriökäytöstään, mihin on saanut diagnoosin. En hyväksy hänen törkeätä käytöstään, mistä seuraa jokaisen raivoamisen jälkeen pitkä keskustelu, missä käydään läpi hänen sanomisensa, itse tulen kuulluksi, mies joutuu analysoimaan tilannetta, ja tietysti pyytää anteeksi.

Mies ei ole yli 8v käyttänyt alkoholia tästä johtuen, eikä ole väkivaltainen. Hän saa myös terapiaa asiaan liittyen, ja tekee itsenäisesti harjoitteita asian kuriin saattamiseksi. Myös ikä on onneksi alkanut lieventämään tilannetta, niin kuin tiedetään yleisesti tapahtuvan.

Sinä haluat tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä minusta alisteisena nisena joka selittää hirviömiehensä käytöstä.

Minä olen vahva nainen ja tämän tilanteen yläpuolella sekä henkinen selkäranka silloin harvoin kun mieheni ei siihen itse kykene. Elän unelmieni mukaista elämää ja olen hyvin onnellinen.

Älä kuitenkaan yleistä tilannettasi muiden tilanteeseen. Sinulla kai käynyt tuuri, jos mies lopettanut alkoholinkäytön, käy terapiassa, tai ylipäänsä pyytää anteeksi ja kuuntelee saarnojasi.

Itse saisin turpiin, jos yrittäisin jälkeenpäin puhua noista tilanteista. Anteeksipyyntöjä ei tule, ne pitää vain unohtaa.

En ole yleidtänyt mitään. Alleviivasi kommentillani sitä, että ihmisillä on erilaisia motiiveja ja ongelmia toimia epäsovinnaisesti, ja ennen ei kannata erota, kun tietää mikä ongelma taustalla on ja voiko sille tehdä jotain.

Vierailija
256/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla miehelläkin toinen ääni kellossa, kun kotiutuu. Tähän viittaa sekin, että on poistanut viestinsä. Mutta ainakin itselleni suhteen jatkaminen tuollaisen jälkeen olisi mahdotonta. Tsemppiä aapeelle!

Toisen yksittäinen ylilyönti alkoholin kanssa ja törkeär sanat olisi kaiken loppu, vaikka mies esim lopettaisi juomisen ja pyytäisi vilpittömästi anteeksi?

Etkö itse ole koskaan pyynyt ja saanut anteeksi, vai miksi olet noin anteeksiantamaton ihminen?

Menee elämä vaikeaksi jos antaa muiden mokailujen vaikuttaa omaan elämään niinkin paljon että ottaa eron.

Yksittäinen ylilyönti viinan kanssa on puhuttavissa oleva asia, mutta ei kännissä yhtäkkiä tyhjästä keksitä että kylläpä vihaan vaimoani ja sen kroppakin inhottaa ja pitääkin kertoa tää sille nyt. Ei sellasta tietoa niin vaan unohdeta ja anteeksi anneta.

Jaa. Oma mieheni on epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä, ja hänen mielensä liikkeet körjistyvät välillä epätoivoiseksi raivosi, missä kokee itse olevansa uhattuna kun minä säilytän lattini, ja hän on aivan tuuliajolla.

Tämä johtaa siihen, että hän yrittää saada tilanteen hallintaansa tuhoisalla tavalla, saattamalla minutkin samanlaiseen tunnemyrskyyn, ja tekee sen keinoja kaihtamatta sanomalla mitä hirveimpiö asioita.

Minä ymmärrän hänen ongelmaansa, enkä lähde siihen kukaan. Tiedän mi hän ajattelee minusta järjissöön, ja tiedän itse mitä olen.

Itseäni ei vahingoita hänen kauheat sanansa, koska näen miten turvattomassa ja haavoittuneessa epätoivon tilassa hän näissä tilanteissa on.

Hän on monille täydellinen mies, ja minä pystyn ymmärtämään ja rakastamaan häntä vioistaan huolimatta. Niin myös hän minua.

Ei kannata takertua liikaa kärjistyneisiin tilanteisiin ja niissä sanottuihin sanoihin, vaan asioihin ja tapahtumiin, ongelmiin niiden taustalla.

Aivan hirveä teksti. Hyväksyt miehen vahingollisen käytöksen ymmärtämällä ja selittämällä asioita loputtomiin. Tyypillinen väkivaltaisten, alkoholistien jne. puolisoiden tapa kynnysmattoutua ja ymmärtää loputtomiin, leikkiä kuinka rumat sanat eivät tuntuisi missään, vaikka tietysti ne vaikuttavat. Ei se oikeasti ole sellainen, ei se tarkoita - kyllä, ihminen on juuri sellainen, kokonaisuudessaan. On itsensä pettämistä tarkastella vain hyviä hetkiä ja selitellä pahat hetket paremmaksi, mitä todellisuus on. Kyllä itseään pitää sen verran kunnioittaa, ettei niele kaikkea ja selitä sitä vielä omalla jaloudella. Ovimatto ei ole jalo.

Ymmärrän hänen häiriökäytöstään, mihin on saanut diagnoosin. En hyväksy hänen törkeätä käytöstään, mistä seuraa jokaisen raivoamisen jälkeen pitkä keskustelu, missä käydään läpi hänen sanomisensa, itse tulen kuulluksi, mies joutuu analysoimaan tilannetta, ja tietysti pyytää anteeksi.

Mies ei ole yli 8v käyttänyt alkoholia tästä johtuen, eikä ole väkivaltainen. Hän saa myös terapiaa asiaan liittyen, ja tekee itsenäisesti harjoitteita asian kuriin saattamiseksi. Myös ikä on onneksi alkanut lieventämään tilannetta, niin kuin tiedetään yleisesti tapahtuvan.

Sinä haluat tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä minusta alisteisena nisena joka selittää hirviömiehensä käytöstä.

Minä olen vahva nainen ja tämän tilanteen yläpuolella sekä henkinen selkäranka silloin harvoin kun mieheni ei siihen itse kykene. Elän unelmieni mukaista elämää ja olen hyvin onnellinen.

Täytyy täältä sivusta todeta, että minustakin sinulla on hirviömies. Edes omani, bipo II, ei ole pahimmissakaan nuoruuden hypomanioissa eikä kännissä koskaan haukkunut tai raivonnut minulle, 17 vuoteen. Siinä olet oikeassa että ikä hellittää monta asiaa, ehkä teilläkään ei ikuisesti haukuta ja huudeta. Eipä mulla muuta, jatkakaa toki.

Ja itse täytyy todeta että vain yksinkertainen ihminen leimaa ketään näin kapealla tiedolla. Parasta on tuo perustelusi, että "kun ei edes oma mieheni". Hah hah. Mitä tekemistä sinun miehelläsi on jonkun muun miehen kanssa. Voi elämänkevät näitä kommentoijia

Tämä on keskustelupalsta, minkäs teet.

Sitä tekemistä, että mt-diagnoosikaan ei oikeuta käyttäytymään törkeästi puolisoa kohtaan. Jokainen vetää omat rajansa, ja joku näköjään joutuu vetämään ne toisellekin. Kaipa siitäkin sitten voi joku onnen löytää.

Ei tietenkään oikeuta. Mutta puolison on mahdollista ymmärtää tilannetta ja elää asian kanssa jos omat rahkeet riittää.

Pointti on se, että ensimmäisestä ongelman ilmentymisestä ei kannata erota, vaan katsoa mitä asialle voi tehdä.

Vierailija
257/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä näet, et voi oikeasti tietää mitä mies ajattelee naisestaan. Nämä kuule on ihmisen kanssa vaikka oksennusta pidätellen koska on niin laiskoja eroamaan ja toisekseen kodinhoitopalvelut kyllä kelpaa ja laskujen maksaja. Sinä sentään sait tietää totuuden, moni on parisuhteessa ja luulee että puoliso rakastaa häntä vaikka toinen pidättelee inhoa ja vihaansa.

Suurin osa meistä parisuhteessa olevista miehisä lähinnä siedämme kumppaniamme. 

Miksi pitää ihan väkisin pysyä noin huonossa parisuhteessa? En pysty ymmärtämään. Luulisi, että eron jälkeen elämä olisi parempaa kuin ennen.

Miehelle huonokin parisuhde on parempi kuin ei parisuhdetta ollenkaan.

Miksi?

Kotipalvelut. Jestas kun joku siivoisi, laittaisi ruokaa, huolehtisi vaatteista ja kaikesta. Edes osan.  Joko teet itse tai maksat. Pikkujoulukännissä noita ei muista, muistaa vain sen lihavan lehmän joka tuota tekee.

Vierailija
258/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset , nyt ääniä Heidille, Reeo lempataan nyt häätöön! Pidetään naiset yhtä.

Vierailija
259/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Yritin viikonloppuna mutta ei tämän ikäinen jätetty ja petetty pullukka kelpaa edes pupimiehille. Haluaisin vain seksiä monen vuoden seksittömän liiton jälkeen. Edes yksi yö.

Vierailija
260/649 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jättäisin sille kans ääniviestin haukkuen sen jalkojen välin, ettei siitäkään ole mitään ilo ollut pitkään aikaan.

No oletpa lapsellinen😄