Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön ! Miksi et hae siivoustyötä?

Vierailija
19.11.2022 |

Paljon paikkoja jatkuvasti auki panostasi tarvitaan kipeästi !

Kommentit (250)

Vierailija
121/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti työtön ja ylipäätänsä siivojaksi hakisi ihmisiä töihin josnm siitä työstä maksettaisi kunnolla palkkaa. Joku 3000-4000 euroa kuukaudessa jos siitä työstä maksettaisi niin silloin ryhtyisin siivoojaksi.

Nykyisessä työssäni palkka on noin 2800e/kk.

M30

Vierailija
122/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vaan ihmettelen. Kieltämättä moni täällä on tehnyt työnsä väärin, kun on rikkonut selkänsä. Itse kun alotin siivoustyöt, mulla oli jatkuvasti alussa toinen olkapää kokoajan kipeä. Vuosien varrella olen oppinut työergonimian ja olkapääkivut loppui. Selkääni en satuta, kun en selällä nosta. Selällä en tee kiertoliikkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hainhan ja pääsin työkkärin kuulusteluista.

Vierailija
124/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen siivoustyötä ja tykkään alueestani eikä ole mikään kiire.. Mutta työvälineet järkyttävässä kunnossa eikä esimies arvosta työntekijöitään yhtään! Melkein sitä mieluummin makaisi kotona työttömänä kuin tekisi tätä duunia.. Polvi ja selkä p*skana.

Kuinka yleistä on tämä, että työvälineet ovat ikivanhoja, rikki ja likaisia?

Onko isoissa siivousfirmoissa sama juttu?

Teen toimistosiivousta aika pienessä yrityksessä, jossa työ muuten ihan ok, muttä välineet todellakin ihan karmeita eikä uusia saa pyynnöistä huolimatta. En enää jaksa edes valittaa asiasta. Siivoan sitten likaisilla mopeilla.

Tuntuu tosiaan ettei työtäni arvosteta kun ei saa kunnon välineitä. Ymmärrän kyllä, että määrärahat on tiukassa, mutta uudet mopit ei maksaisi montaa kymppiä. Esimies ei vaan näe ongelmaa likaisissa välineissä.

Itse olen hieman pienemmässä firmassa ja välineet taidettu tonkia kaatopaikalta.. Samoilla vessaharjoillakin jynssännyt jo kaksi vuotta! Voitte ehkä kuvitella kuinka likaisia ne on mutta uusia en saa.. Nyt kun vielä talvi tulossa niin siivoustyöstä tulee he***tisti raskaampaa kun välineet huonossa kunnossa.

Vierailija
125/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatiltani olen laitoshuoltaja, mutta työ tuhosi vuodessa keuhkot. Diabeteksen takia en saa käyttää henkilönostimia (ikkunoiden pesut), astman takia en pysty olemaan mukana vahauksissa, tekemään homepesuja tai välttämättä edes häätösiivouksia, moppien putsaus jo itsessään on hyvin pölyävää hommaa (harjataan ne kaikki pölyt/list mopeista pois ennen pesuun laittoa), en pysty toimimaan rakennussiivouksissa tai muuallakaan kovin pölyisissä paikoissa kuten pajoilla. Selkävaivat myös rajoittaa, laitteiden kantaminen portaikoissa tarkoittaa aina viikon sairaslomaa yms. Ihan hirveesti ei siivoustöitä enää jää, mitä voisin tehdä :D Ihan turhaan menen enempää itseäni niihin töihin rikkomaan.

Varmasti löydät alan töitä, kunhan vain lopetat selittelemisen ja tekosyyt. Voit tehdä ihan kevyttä työtä jossain siistissä toimistotilassa. Varmasti työllistyt, koska on työvoimapula.

Tai noin ajattelee ainakin se sitkeä tyyppi, joka selitti minulle, että selkäkipuinen ja huonosti kävelevä voi ihan hyvin tehdä taksikuskin hommia tai olla kuriirifirmassa töissä, kun eivät paketit paria kiloa enempää paina.

Mulla on 1-tyypin diabetes, en saa tehdä mitään kuljetusalan töitä en myöskään siivoustyössä ikkunanpesuja mikäli käytössä on henkilönostin. Toimistosiivoukset tehdään täällä usein firmoissa, joissa tehdään myös paljon muuta. Aamulla klo 5 aloitetaan toimistoista ja sitten siirrytään rappuihin, pajoihin tai muihin kohteisiin. Olen tehnyt kaikenlaista, myös toimistoja. Yhdessä toimistossa oli kokolattiamatto ja mattoimuri, siivouskomero kellarissa ja ei hissiä. Imuri ja muut välineet kannettiin ja mattoimuri on raskas. Kohteen siivous kesti tunnin ja sillä pelkästään ei leipää pöytään saa. Toisessa kohteessa taas oli samalla tasolla kaikki työvälineet eikä kokolattiamattoa, mutta työtä oli vain lauantaisin 3h. Ei silläkään vielä elä. Elokuvateatterin siivous oli yhtä tuskaa, joka paikka imuroitava, pölyt ja hajut oli kauheita kun ilmastoinnit olleet yön suljettuina, penkkien harjaukset ja toimistotilat sijaitsivat vintillä joten taas kanna kaikki sinne ja se jätteen määrä oli aika hurja. Hyvänä päivänä roskia oli vain 5 jätesäkillistä, normaalisti oli 10-15. Tähän työhön oli mitoitettu 5h12min/pv. Yhdet toimistotilat sijaitsivat kolmessa eri kerroksessa, kantamiselta ei vältytty täälläkään ja jälleen kerran, työtä oli 2*/vko noin 3h ajaksi. Eli on käytännössä mahdotonta tehdä VAIN toimistosiivouksia, työ sisältää muutakin ja koska on pätevyys ja taito tehdä niitä hommia, joita ei voida antaa sille ekaa päivää siivoustyötä tekevälle, kenelle luulet nakin napsahtavan? :D Kyllä sinne vahauksiin on lähdettävä tai muihin kohteisiin. Ei työnantajat ota työntekijää joka valitsee työnsä mitä voi tehdä. Yleensä nämä piirit on jo suunniteltu ja niitä ei aleta höyläämään ja vaihtelemaan työntekijän rajoitteiden takia.

Jep, sarkasmini ei oikein mennyt perille. Oma syyni.

Yritin nimenomaan ilmaista sitä, että ei ole olemassa siivoustöitä tai kuljetustöitä, joissa pärjäisi pelkästään kevyesti liikehtimällä.

Taksinkuljettajana ei pärjää, jos autosta nouseminen on hyvin varovainen viiden minuutin operaatio. Pientenkin pakettien kuljettamiseen kuuluu olennaisesti ovien availeminen yhdellä kädellä. Pelkästään rullalta otetun roskapussin räpsäyttäminen auki saattaa huonolla tuurilla nitkauttaa minun selkäni siihen kuntoon, että ensihoitajilta menee varttitunti minun nostamiseeni ambulanssin kyytiin. Olisi minulta sulaa hulluutta hakeutua töihin, joissa on yksikin vaarallinen työvaihe, jota toistetaan kymmeniä kertoja työvuoron aikana.

Vierailija
126/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja on alakastia. Koen arvoni olevan hyvin korkea, joten no can do.

Vierailija
127/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä sormet, ranteet, kyynärpäät, olkapäät, yläselkä, alaselkä, vasen lonkka, polvet, eikä jalkaterät.. Muuten kyllä kelpaisi, ole ollut vuosia siivoojana. ja tykkäsin työstä kun sani itse vaita paikat joissa kävin.

Vierailija
128/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen kohteesta sinulla ei ole mahdollisuutta aina tehdä sitä työtä oikein koska kiire on kova, ja tähän kiireeseen suostuvat ne joilla ei muuta työmahdollisuutena enää ole. Moni työtön kenen kanssa jutellut näkemään siivoustyön myös akkojen työnä joka on niin ala-arvoista etteivät sitä ylpeydestään ottaisi vastaan vaikka saisivat kuinka suurta palkkaa

Vierailija
129/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- siivoustyö ei kiinnosta

- surkea palkka

- raskas työ

Juurikin tämä!

Vierailija
130/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs olla töitä tarjolla pilvinpimein, kerta kaikki siivoojat hajotetaan sairaseläkkeelle.

Vierailija
131/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viestiin ei myöskään vastattu mitään, pyysivät ilmoituksessa laittamaan sähköpostia. Vaikka olen ollut paljon työttömänä/työkyvyttömänä, olen kuitenkin nyt ihan hyvässä korkeakoulussa opiskelijana enkä kovin vanhakaan ole, ehkä olenkin liian hyvä heidän mielestään :D (cope). Ehkä ne haluavat sinne jotain kielitaidottomia joita polkea mielin määrin en tiedä

Vierailija
132/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun viestiin ei myöskään vastattu mitään, pyysivät ilmoituksessa laittamaan sähköpostia. Vaikka olen ollut paljon työttömänä/työkyvyttömänä, olen kuitenkin nyt ihan hyvässä korkeakoulussa opiskelijana enkä kovin vanhakaan ole, ehkä olenkin liian hyvä heidän mielestään :D (cope). Ehkä ne haluavat sinne jotain kielitaidottomia joita polkea mielin määrin en tiedä

No näitä lukiessa, ei moni työtön kestäisikään. Kun ei olla pidetty kunnosta huolta. Pitäisi löytyä leppoinen istumatyö.

Vierailija
133/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön kirjoitti:

Ei kiinnosta. 

+ Ihmiset eivät arvosta siivoajia, en itsekään arvostaisi sitä työtä. 

Pidän toki siivoojan työtä sinänsä tärkeänä (kunhan sen tekee joku muu ja huolellisesti tietenkin), mutta itse en koe saavani siitä työniloa. 

Sama koskee montaa muutakin työtä, näitä pienipalkkaisia hanttihommia.

Pikkurahalla ei saa huolellista siivousta,jonkinlaisen hutaisun kyllä.

Vierailija
134/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näitä lukiessa, ei moni työtön kestäisikään. Kun ei olla pidetty kunnosta huolta. Pitäisi löytyä leppoinen istumatyö.

Ketkä tämän ketjun kirjoittajista esimerkiksi?

Vierailija
135/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vaan ihmettelen. Kieltämättä moni täällä on tehnyt työnsä väärin, kun on rikkonut selkänsä. Itse kun alotin siivoustyöt, mulla oli jatkuvasti alussa toinen olkapää kokoajan kipeä. Vuosien varrella olen oppinut työergonimian ja olkapääkivut loppui. Selkääni en satuta, kun en selällä nosta. Selällä en tee kiertoliikkeitä.

Ei se selkä välttämättä ole siitä siivoustyöstä hajonnut vaan on ollut viimeinen niitti. Mulla meni selkä ravintola-alan hommissa kun odotin esikoista. Siitä asti on vaivannut enemmän ja vähemmän, siivoustyössä se alkoi vain vaivaamaan nimenomaan enemmän aiheuttaen jatkuvia sairaslomia. Ergonomiaa on mahdotonta noudattaa jokaisessa työtehtävässä.

Vierailija
136/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-19-vuotiaana tein siivoustyötä. Silloin se oli ihan ok, mutta muistan pelänneeni. Työajat oli joko todella varhaisia aamuja tai myöhäisiä iltoja. Työskentelin yksin ja se oli kivaa. Kerran kuussa tuli joku lattioiden vahaaja ja se oli aina ahdistavaa, kun ne oli miehiä ja heitteli kaikenmaailman ällöjuttuja.

Nyt nelikymppisenä kädet on kipeät enkä pysty puristamaan kunnolla. Kertaalleen on kortisonia piikitetty enkä halua lisää saati leikattavaksi.

Vierailija
137/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole työtön. Mutta en hakisi, koska ansiopäiväraha olisi yli tuplat.

Vierailija
138/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti työtön ja ylipäätänsä siivojaksi hakisi ihmisiä töihin josnm siitä työstä maksettaisi kunnolla palkkaa. Joku 3000-4000 euroa kuukaudessa jos siitä työstä maksettaisi niin silloin ryhtyisin siivoojaksi.

Nykyisessä työssäni palkka on noin 2800e/kk.

M30

Jeps.. minä tienasin siivoustöistä nettona 800-1200€/kk. Ei ollu paljoa se, kun liiton rahat opiskelun aikana olivat n. 1280€/kk ja työttömänä n. 1100€/kk toki loputtomiin ei makseta ja Kelan raha on minimaalisen pieni, mutta eipä se siivoustyön tekeminen motivoi jos käteen jää sama tai jopa vähemmän. Siinä sitten haet vielä mahdollisesti ansiopäiväsidonnaista tai toimeentulotukea palkan päälle.

Vierailija
139/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut. Ei ole alan kokemusta, ei koulutusta eikä ole sitä autoa, jolla pitäisi liikkua kohteesta toiseen. Työpaikan edustaja puhelimessa tiuskaisi "miksi maisteri haluaa siivousalalle", eikä ilmeisesti uponnut selitykseni, että tarvitsen työtä. Olisi kai pitänyt valehdella kaikki koulutuksesta lähtien, ja sopertaa, että olen syntynyt siistijäksi.

Vierailija
140/250 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut. Ei ole alan kokemusta, ei koulutusta eikä ole sitä autoa, jolla pitäisi liikkua kohteesta toiseen. Työpaikan edustaja puhelimessa tiuskaisi "miksi maisteri haluaa siivousalalle", eikä ilmeisesti uponnut selitykseni, että tarvitsen työtä. Olisi kai pitänyt valehdella kaikki koulutuksesta lähtien, ja sopertaa, että olen syntynyt siistijäksi.

Ja viimeistään sitten jäisi työt saamatta. Kukaan itseään kunnioittava siivooja ei kutsu itseään siistijäksi. Vähän sama kun kutsuisi kirvesmiestä naputtelijaksi. Kun siivotaan, niin siivotaan ja kun siistitään, huitastaan vähän isompia pölyjä pois ja laitetaan tavarat ojennukseen.