Työtön ! Miksi et hae siivoustyötä?
Paljon paikkoja jatkuvasti auki panostasi tarvitaan kipeästi !
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Viking LINE hakee jatkuvasti rantasiivoojia Turussa ja Helsingissä
Homma joka ei todellakaan jokaiselta onnistu. Naurettavaa edes ehdotella ja ehdottelijalta tosiaankin puuttuu sydämen sivistys.
Pidän siivoamisesta ja olen tehokas ja perusteellinen. Paha vaan että minulla on synnynnäinen selkävika, jonka vuoksi en voi ottaa vastaan muuta kuin istumatyötä. Tämä on ihan kirjattu työkkärin työllistymissuunnitelmaan.
Kun olin työtön, hain siivoustöitä jatkuvasti. Minulla oli myös kokemusta siivoamisesta usean vuoden ajan, jolloin siivosin opintojeni ohella iltaisin. Mutta sitten lähempänä neljääkymppiä en päässytkään edes haastatteluihin. Ja ennen työttömäksi jäämistä tein liikunnanohjaajan töitä, joten olisi voinut kuvitella rekryäjien olettavan että jaksan kyllä fyysistä työtä.
Prkl pitää olla se saamarin hieno koulutus
En voi enää tehdä siivoojan työtä.
T. Sairauden takia työttömäksi joutunut laitoshuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaan ihmettelen. Kieltämättä moni täällä on tehnyt työnsä väärin, kun on rikkonut selkänsä. Itse kun alotin siivoustyöt, mulla oli jatkuvasti alussa toinen olkapää kokoajan kipeä. Vuosien varrella olen oppinut työergonimian ja olkapääkivut loppui. Selkääni en satuta, kun en selällä nosta. Selällä en tee kiertoliikkeitä.
Ei se selkä välttämättä ole siitä siivoustyöstä hajonnut vaan on ollut viimeinen niitti. Mulla meni selkä ravintola-alan hommissa kun odotin esikoista. Siitä asti on vaivannut enemmän ja vähemmän, siivoustyössä se alkoi vain vaivaamaan nimenomaan enemmän aiheuttaen jatkuvia sairaslomia. Ergonomiaa on mahdotonta noudattaa jokaisessa työtehtävässä.
Itseni kohdalla olen niin yksinkertainen, etten keksi mistä se selkä hajotetaan, vaikka vuosia on takana. Mutta ilmeisesti jostain kuitenkin, kun kaikki siitä sanoo. Tarkennuksia, olisiko heitä?
Vierailija kirjoitti:
En suosittele siivousalaa kenellekään.
Itse hain rappusiivoukseen mutta olisin saanut jonkun seurantalaitteen. Olisi pitänyt suoriutua tästä työstä minuuttiaikataululla.
Ja jos ei selviä niin olisi pitänyt tehdä selvitys ja palkka olisi maksettu myöhässä (näin kuulin kun kyselin entisiltä työntekijöiltä).
Niin että työajan noudattaminen on jotenkin kummallista. Jaa. En mä ole tota minuuttiaikataulua hoksannut ajatella noin. Kai mä oon niin tyhmä että ajattelen että jos en selviä jostain työstä työajan sisällä tietyn ajan päästä, kuvittelen etten ole sopiva siihen. En suoraan osaisi teilata sen takia mitään. Kokeilisin jos annettaisiin kokeilla. Siinä tilanteessa siis ettei olisi tätä minuuttiaikataulukokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika moni työtön onkin hakenut siivoustyötä, muttei ole saanut. Tai sitten avoimet paikat on eri puolella Suomea.
Suomalaisille hakijoille sanotaan ihan suoraan, että ottavat vain ulkomaalaisia, vaikka suomalaisilla olisi laikkarin koulutuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele siivousalaa kenellekään.
Itse hain rappusiivoukseen mutta olisin saanut jonkun seurantalaitteen. Olisi pitänyt suoriutua tästä työstä minuuttiaikataululla.
Ja jos ei selviä niin olisi pitänyt tehdä selvitys ja palkka olisi maksettu myöhässä (näin kuulin kun kyselin entisiltä työntekijöiltä).
Osalla siivouspalveluyritys ISS:n työntekijöistä on ollut puoli vuotta mukanaan askelmittari, joita on käytetty välineenä työntekijöiden työmäärän lisäämiseksi. Asiasta kirjoittaa Palvelualan ammattiliiton Pam-lehti.
Lehden haastattelema ISS:n pääluottamusmies Markku Saarinen kertoo, että joissakin tapauksissa työntekijälle on annettu laajempi työalue hoidettavaksi, kun turhia askeleita on saatu askelmittarin avulla vähennettyä.
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000001713004.h
Kuinkahan tarkkoja mittareita nämä ovat olleet. Oma kuluttajakäyttö on osoittanut, että erilaiset mittausvälineet eivät aina ole järin luotettavia. Mutta jos nyt keskiarvoa on katsottu, mitä erityistä vikaa tässä on. Missä työpaikassa ei haluttaisi tyhjäkäyntiä pois, jos sitä jossain on. Paitsi suojatyöpaikoilla.
On kunniakkaampaa vaikka olla kadunlakaisija kuin toisten elätettävä.
Kyllähän työttömälläkin on joku standardi
En ole työtön, mutta olen harkinnut siivoustyötä. Se näyttää monipuoliselta, kevyeltä liikunnalta. Siis ainakin toimistosiivous: moppaus, roskisten tyhjennys ja pölyjen pyyhintä pöydiltä.
Ei tarvitsisi enää kuntoilla illalla jos työtunteja kertyy tarpeeksi. Palkka varmaan suurinpiirtein sama kuin toimistosihteerillä.
Hain, en päässyt. T. Akateeminen 55 v.
Siivojan työn oikeasti kovaa duunia ja aliarvostettua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen hakenut, en kelpaa kun ei ole puhtaanapitoalan koulutusta.
Usein vaaditaan lisäksi auto ja ajokortti sekä hyvää fyysistä kuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut, en ole riittävän tehokas.
Niin,siinähän myydään palveluja joita ei pystytä toteuttamaan.Toisaalta kun kukaan muukaan ei pysty mahdottomiin aikatauluihin firman on pakko vain tyytyä jonkunlaisiin työntekijöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viking LINE hakee jatkuvasti rantasiivoojia Turussa ja Helsingissä
Homma joka ei todellakaan jokaiselta onnistu. Naurettavaa edes ehdotella ja ehdottelijalta tosiaankin puuttuu sydämen sivistys.
Tarjoaako Viking Line myös edullisen työsuhdeasunnon pääkaupunkiseudulta tai Turusta? Muuten ei työn perässä muuttaminen kannata.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ollut nuorena monena kesänä siivoojana kesätöissä eikä siinä tarvitse kovin nopea olla. Riittää että tekee työnsä reippaasti eikä jää puhelimella norkoilemaan niin kuin näkee monien siivoojien tekevän.
Ap
On erittäin kaukaista kuvitelmaa että siinä ehtisi puhelinta selailemaan.Sen sijaan aikataulut ovat mahdottomia joten osa töistä jää aina tekemättä.
Koska minulla on vaikea nivelrikko oikeassa kädessäni enkä pysty edes kotona siivoamaan. Jos olisin työkykyinen niin menisin oman (hoito)alan töihin.