Työssäkäyvä, mitkä feeliksit, huomenna jo sunnuntai ja aika alkaa valmistautua tulevaan työviikkoon?
Täällä työtön joka innokkaana katselee karttojaan, ensi viikolle luvattu ihania talvi-ilmoja ja soilla ja metsissä raikas talven tuoksu.
Karpaloita olemme muutamalta suolampareelta ajatelleet mennä katsomaan, minä ja koirani (joka tänäänkin söi ankkapateeta vaikka minä, sen kaitsija, en tikkua pane ristiin meitä elättääksemme!)
Työläisiltä saan reissuun bensat ja makkarat- ehkäpä sen viinipullonkin mutta ihanat karpalot nautin ihan itsekseni ja koirani kanssa- sitäkään ei työ paina ja vitsillä olen opettanut sen ulisemaan toivottomasti sanalla työ😒
Kommentit (74)
Ihan kivat fiilikset. Lähes koko viikko etätöitä. Ei tarvitse nähdä työkavereita eikä asiakkaita kuin yhtenä päivänä. Kivoja töitä saan tehdä kotona omassa rauhassa, ja omaan tahtiin.
Ai mitkä fiilikset? No samat kun ennenkin. Nyt sattuu olemaan viikonloppu vapaa, teen 3 vuorotyötä. Ihanaa kun kaiken tämän olen ansainnut työnteolla. Nyt pikkuhiljaa sisustan huonetta joka oli täys remontissa. Ah, tuota uuden tuoksua. Yli 30 000e käytetty kesän jälkeen erilaisiin remontteihin. Ja relaan tässä samalla lonkerolla. Maanantaina meen kaivamaan nokkaa töihin.
Hyvä kun muistutit. Pitääkin käydä ostamassa torilta karpaloita.
Taidanpa köksätä joulutorttuja, kun kukaan ei ole kiinnostunut mun osaamisestanani myynnin ammattilaisena.
Väsyttää, taitaa olla flunssa tulossa, sitä lajia on töissä paljon tarjolla.
Mutta siitä tykkään, että on säännöllinen palkkapäivä ja voi sairastaa palkallisesti, jos sairastaa. Sekin kiva, että on täydet 38 vuosilomapäivää+lomarahojen vaihdosta 9-18pv lisää eli halutessani 11vkoa+1pv palkallista lomaa+välillä ottamani palkattomat siellä täällä.
Parasta on se, ettei tarvitse miettiä työpaikkojen hakemista/saamista, olla mihinkään byrokraattiseen lafkaan yhteydessä tai sellaisen hyppyytettävänä.
Kohta koittaa 2,5vkon joululoma.
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa köksätä joulutorttuja, kun kukaan ei ole kiinnostunut mun osaamisestanani myynnin ammattilaisena.
Älä huoli, ei munkaan hakemuksiin kukaan reagoi.
Hallitsen vasemmalla kädellä muutamaa sijoitusasuntoa ja osaa remppaan myyntiin.
Tos just kävin Citymarketissa ja kauhistelin hintojen nousua. Siis 700g jauheliha paketti maksaa jo 8,5e! Ei huvittais työt tippaakaan mut pakko mennä että on varaa maksaa moiset ryöstähinnat
Jos annat headhuntereille käskyn etsiä n 30 v miehen, niin todennäköisesti et löydä. Kysy osaajia akselilla 30-50v.
Ne kuuluisat työttömät asuu oikeasti omakotitaloissa ja ovat korkeasti koulutettuja. Ne ei saa muita tukia kuin työttömyyskorvauksen liitolta ja senkin vasta kompensaatioihin jälkeen.
Kuulemma miehiin otetaan yhteyttä Linkedinin kautta.
Miksei naisia löydetä Linkedinin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivat fiilikset. Lähes koko viikko etätöitä. Ei tarvitse nähdä työkavereita eikä asiakkaita kuin yhtenä päivänä. Kivoja töitä saan tehdä kotona omassa rauhassa, ja omaan tahtiin.
Aion jättää irtisanoutumisilmoitukseni ensi viikon alussa että hyvältä tuntuu, olen niin pitkään tuskissani kitkutellut tuolla hirveän pomon ikeen alla että tuntuu mahtavalta päästä viimeinkin vapaaksi ja aloittaa myöhemmin uudessa työssä!
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma miehiin otetaan yhteyttä Linkedinin kautta.
Miksei naisia löydetä Linkedinin kautta?
Samat koulut ne naisetkin ovat käyneet ja osaavat samat asiat.
Tietysti, jos palkkaamiskriteeri on mieskaveri tupakkatauolle, niin se on sitten siinä.
V*tuttaa, koska mitään ei jää työstä enää käteen nousseiden (elin)kustannusten vuoksi. Työskentelen matalapalkka-alalla (ei ole oma valintani, ei vain älykkyys riitä kouluttautua parempaan ammattiin + kaikki muut rajoitteeni).
En kuitenkaan tuilla haluaisi elää vaan haluan elättää itse itseni. Mutta kurjalle tämä tuntuu
En näin lauantai-iltana vielä työasioita ajattele, mutta huomisiltana ihan hyvillä mielin. Pari kiinnostavaa normiviikkoa, eräs iso asia tapahtuu kuun vaihteessa työrintamalla, sitten neljän päivän itsenäisyyspäiväviikonloppu jossain päin Etelä- tai Keski-Suomea hotellilomalla itseämme hemmotellen.
Sitten vielä jonkin aikaa töitä kunnes 2,5 viikon loma joulusta loppiaiseen. Silloin tehdään ulkomaanreissu. Palkka juoksee koko ajan.
Keväästä tulee tosi mielenkiintoinen ja pidän aika todennäköisenä, että ensi vuonna näihin aikoihin olen jo useamman kuukauden ollut urallani pikkuisen paremmassa asemassa. Isompia haasteita, isompia onnistumisia (toivottavast) ja isompi palkka.
Vierailija kirjoitti:
V*tuttaa, koska mitään ei jää työstä enää käteen nousseiden (elin)kustannusten vuoksi. Työskentelen matalapalkka-alalla (ei ole oma valintani, ei vain älykkyys riitä kouluttautua parempaan ammattiin + kaikki muut rajoitteeni).
En kuitenkaan tuilla haluaisi elää vaan haluan elättää itse itseni. Mutta kurjalle tämä tuntuu
Älä huoli. Edes älykkyydellä ja korkealla koulutuksella tai millään osaamisellakaan ei saa töitä.
Ei harmita, kun on kiva työ mihin mennä maanantaina. Olin 3v lapsen kanssa kotona, riitti vähäksi aikaa.
Olen kallistunut uskomaan, että töitä ei ole olemassakaan. Et oikeasti saa töitä, vaikka sulla olisi mikä takahansa koulutus tai osaaminen.
Niinpä. Työtön ei tarkoita halpatyövoimaa. Ne on osaavia ihmisiä, jotka odottaa omaa mahdollisuuttaan.