Työssäkäyvä, mitkä feeliksit, huomenna jo sunnuntai ja aika alkaa valmistautua tulevaan työviikkoon?
Täällä työtön joka innokkaana katselee karttojaan, ensi viikolle luvattu ihania talvi-ilmoja ja soilla ja metsissä raikas talven tuoksu.
Karpaloita olemme muutamalta suolampareelta ajatelleet mennä katsomaan, minä ja koirani (joka tänäänkin söi ankkapateeta vaikka minä, sen kaitsija, en tikkua pane ristiin meitä elättääksemme!)
Työläisiltä saan reissuun bensat ja makkarat- ehkäpä sen viinipullonkin mutta ihanat karpalot nautin ihan itsekseni ja koirani kanssa- sitäkään ei työ paina ja vitsillä olen opettanut sen ulisemaan toivottomasti sanalla työ😒
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Siis en tajua aloitusta. Olen korkeakoulutettu työtön, joka asuu omakotitalossa.
Mieheni tienaa sen verran, että löytyy verolistoilta. Itse olen työtön. Mieheni ei minua auta. Mitään hyötyä ei myöskään ole 500plus linkkarikontakteista.
Töitä ei ole olemassakaan. Ainakaan osaavalle ja koulutetulle ihmiselle ei löydy töitä.
Sukupuolentutkimus ei lyönyt leiville vaikka osaat miesvihan oikein hyvin?
Mihin sut pitäis muka palkata`?
pitkät putket sairaalassa tulee vietettyä yksittäisillä vapailla mutta onpahan huomenna tuplapalkka...
Mulle yritettiin tarjota työtä hintaan 3000 euroa/ kk. En tietenkään mennyt, koska edellisessä työssä tienasin 7000eur/kk.
Jos nyt en ole työssä, niin mun arvo ei ole laskenut noin paljon.
Vituttaahan tuo, mutta joulu lähenee ja silloin on parin viikon loma.
Ihan hyvillä mielin. En minä työstäni mitenkään erityisemmin pidä, mutta se luo tiettyä tasapainoa elämään ja ennenkaikkea mahdollistaa omassa (kohta velattomassa) talossa asumisen, että näin.
Maanantaiaamuna sytytän kaksi kynttilää, keitän kahvit ja lämmitän korvapuustin uunissa. Nautin ne ikkunan ääressä fliisvilttiin kääriytyneenä. Katselen kuinka työssäkäyvät kiirehtivät kadulla bussipysäkille. Jotain iloa tästä työttömyydestäkin on otettava. Se on se ettei ole aamulla kiire minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Siis en tajua aloitusta. Olen korkeakoulutettu työtön, joka asuu omakotitalossa.
Mieheni tienaa sen verran, että löytyy verolistoilta. Itse olen työtön. Mieheni ei minua auta. Mitään hyötyä ei myöskään ole 500plus linkkarikontakteista.
Töitä ei ole olemassakaan. Ainakaan osaavalle ja koulutetulle ihmiselle ei löydy töitä.
LinkedIn nyt on ihan pers*palvelu. Siitä ei ole hyötyä kuin narsisteille itsensä korostamiseen.
Ei ole koskaan vapaapäiviä. Olen töissä nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LinkedIn nyt on ihan pers*palvelu. Siitä ei ole hyötyä kuin narsisteille itsensä korostamiseen.
Saan siellä kuukausittain tiedusteluja josko kiinnostaisi vaihtaa firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Maanantaiaamuna sytytän kaksi kynttilää, keitän kahvit ja lämmitän korvapuustin uunissa. Nautin ne ikkunan ääressä fliisvilttiin kääriytyneenä. Katselen kuinka työssäkäyvät kiirehtivät kadulla bussipysäkille. Jotain iloa tästä työttömyydestäkin on otettava. Se on se ettei ole aamulla kiire minnekään.
Mistä sait päähäsi, että kaikilla työssä käyvillä on aamuisin kiire? Etätyö, joustavat työajat, ootko kuullu?
Vierailija kirjoitti:
Mun työviikko alkoi tänään ja päättyy viikon päästä tiistaina. Ihan hyvät fiilikset. Kyllästyisin kuoliaaksi jos olisin työtön. Olen huono lomailijakin, en voi olla neljää viikkoa lomalla, vaan pilkon lomat viikon pätkiin. Olin pari kuukautta sairaslomalla, olin tulla hulluksi.
Tulet saamaan burnoutin. Se on vain ajan kysymys.
Se teefirma Vantaalta yrittää palkata myynnin esimiestä hintaan 4000 euroa.
Vähän outoa, jos ammattimiehet tienaa tuon tuplana amistutkinnolla.
Olisin hyvä ihminen tuohon teefirmaan, mutten hae noin alhaisen palkan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait päähäsi, että kaikilla työssä käyvillä on aamuisin kiire? Etätyö, joustavat työajat, ootko kuullu?
Se reppana luulee että porukka on kaikki suorittavan työn tekijöitä.
En vielä oikeastaan ajattele sitä, mutta työni on mielenkiintoista ja merkityksellistä, joten olen ihan innoissani maanantaisin. En pystyisi aina vaan lepäämään, aivot kaipaavat haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Perus myyntimiehet tienaa n. 5000+ tekniikan myynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on feeliks?
Joku maustekastikkeiden valmistaja
Minä kyllä rakastin työtäni opettajana, päivät nuorten kanssa olivat eloisia.
Nyt jäin eläkkeelle, ihan hyvä fiilis sekin pitkän työuran jälkeen.
Tsemppiä kaikille töihin lähtijöille, te pidätte maan pystyssä. Jos kaikki lähtisi karpaloita poimimaan, loppuisi korvaukset työttömiltä lyhyeen.
Minusta on outoa, että aloittaja tuli tänne ilkkumaan niitä, jotka mahdollistavat hänen joutilaisuutensa. Olisit kiitollinen niille, jotka uhraavat omia voimiaan yhteiskuntamme toimivuudelle, ja sinunkin elämäsi mahdollistamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Naurettava palkka. Ei kukaan pätevä hae. Sinällään rehellistä ilmoittaa palkka etukäteen.
Odotan jo maanantaita.. Vietän viikonloput yksinäisenä, ainoa kontakti on kaupan kanssa. Työ on ainoa merkityksellinen asia jäljellä elämässäni.