Koiravero käyttöön, koirat eivät maksa veroja, kun eivät käytöissä ja silti on koirapuistoja, jotka maksaa koirattomatkin.
Esim 500€, jos ei ole 500€, ei voi olla koiraakaan.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat aiheuttavat ilmastonmuutosta elleivät ala vegaaniksi.
Kuten sinäkin.
Toisaalta vegaaneille pitää tofut, soijat ja avokadot lennättää toiselta puolen maapalloa, mutta sehän ei tietenkään vaikuta mihinkään.
Suurin osa maahantuodusta soijasta päätyy tuotantoeläinten syötäväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta voi tulla aikuistuttuaan vaikka mielenterveysongelmainen tai päihdeongelmainen, joka ei silloin ole veronmaksaja ja jonka hoidot ja kuntoutus maksetaan veronmaksajien rahoista.
Koiran osalta ei ole pelkoa, että noin kävisi.
Mitä nyt luonnevikaisia tappajakoiria, mitkä puree lapsia naamaan koulumatkalla.
Nehän lopetetaan.
OT: liian harvoin. Nykyään koirilla on pelkkiä oikeuksia. Todella monesti kuulee koiraporukoissa 'Lapset saisi olla jossain narussa kiinni, kun tämä meidän turre ei tykkää lapsista. Vanhemmat sitä ja tätä.' EI, sellaista koiraa ei tuoda lähellekään julkisia paikkoja, jotka eivät kestä yllättäviä tilanteita purematta ihmistä. Ja kyse ei ole mistään tappajakoirista vaan tällainen teksti on tullut mäyräkoiran, labradorin ja kultaisennoutajan omistajilta, joiden koirat eivät kestä ihmisiä. Silti vievät koiraansa julkisessa liikenteessä.
T. Ison koiranomistaja, ei lapsia
Enkä kannata veroa koirille. Maksan itsekkin veroja, jotka menevät palveluihin, joita en käytä. Se ei tarkoita kumminkaan sitä, ettei ne palvelut olisi hyödyllisiä.
Mulla on koira, mutten käytä koirapuistoja.
Veroja kyllä maksan kaikkien koirien kissojen elämäntapatyöttömien ja maailman hätää kärsivien edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsivero käyttöön! Eivät käy töissä, ja niiden hoidosta ja koulutuksesta joutuvat maksamaan lapsettomatkin.
2000 euroa per lapsi olisi sopiva summa.
Lasten vanhemmat maksaa verot ja moninkertaisesti veloihin nähden. Koiravero sensijaan olisi oikein hyvä, jokainen maksakoon muutaman kympin vuodessa veroa hurtastaan ja sillä voitaisiin tehdä mukavia koirapuistoja ja lisää kakkaroskiksia.
Miten niin moninkertaisesti. Jokainen maksaa verot yksilöinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta voi tulla aikuistuttuaan vaikka mielenterveysongelmainen tai päihdeongelmainen, joka ei silloin ole veronmaksaja ja jonka hoidot ja kuntoutus maksetaan veronmaksajien rahoista.
Mitä nyt luonnevikaisia tappajakoiria, mitkä puree lapsia naamaan koulumatkalla.
Nehän lopetetaan.
OT: liian harvoin. Nykyään koirilla on pelkkiä oikeuksia. Todella monesti kuulee koiraporukoissa 'Lapset saisi olla jossain narussa kiinni, kun tämä meidän turre ei tykkää lapsista. Vanhemmat sitä ja tätä.' EI, sellaista koiraa ei tuoda lähellekään julkisia paikkoja, jotka eivät kestä yllättäviä tilanteita purematta ihmistä. Ja kyse ei ole mistään tappajakoirista vaan tällainen teksti on tullut mäyräkoiran, labradorin ja kultaisennoutajan omistajilta, joiden koirat eivät kestä ihmisiä. Silti vievät koiraansa julkisessa liikenteessä.
Enkä kannata veroa koirille. Maksan itsekkin veroja, jotka menevät palveluihin, joita en käytä. Se ei tarkoita kumminkaan sitä, ettei ne palvelut olisi hyödyllisiä.
Joono toki ihmisten pitäisikin vahtia lapsiaan, ettei ne mene vieraiden korien lähelle. Että ihan oikeassa ovatnämä koiranomistajat olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat aiheuttavat ilmastonmuutosta elleivät ala vegaaniksi.
Kuten sinäkin.
Toisaalta vegaaneille pitää tofut, soijat ja avokadot lennättää toiselta puolen maapalloa, mutta sehän ei tietenkään vaikuta mihinkään.
Suurin osa maahantuodusta soijasta päätyy tuotantoeläinten syötäväksi
Suomessa harvat tuotantoeläimet syövät soijaa ja soijan osuus ruokinnasta saattaa olla prosentteja jos promilleja. Eli Suomeen tuotava soija ei välttämättä päädy suomalaisille tuotantoeläimille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan!
Miksi muuten koirista ei pitäisi maksaa veroa, maksetaanhan kaikista tuotantoeläimistäkin ja ne nyt eivät sentään sotke jätöksillään yleisiä paikkoja kaupungeissa, kun ovat siellä maatiloilla.
LIsäksi koirilla on aivan hirvittävä tuo ilmastojälanjälki ja mitä isompi koira niin sen pahempi. Koirat siis verolle, mutta suljetaan palveluskoirat, kuten poliisi, tulli, opas ja sokeainkoirat kuitenkin veron ulkopuolelle.
Tämä on asia, jota jonkun politikon pitäisi lähteä rohkeasti ajamaan, tai jonkun laittaa vireille nimenkeräys kansalaislakialoitetta varten.
Maksetaanhan koirista veroa. Jokaisen kasvattajan tulisi ilmoittaa pennuista saadut tulot omaan verotukseensa ja lisäksi maksetaan neljännes hinnasta arvonlisäveroa, jos pentuja on enemmän kuin muutama.
Itseasiassa saimme työkoirasta vähennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten rahaa pitäisikin maksaa koiranulkoiluttajille, jotka tuovat naapurustoon turvaa ja ehkäisevät rikoksia!
Minua puri koira kadulla, hyökkäsi takaapäin. Vai pitäisi vielä maksaa siitä ilosta.
Olitko varkaissa vai spreijaamassa?
Huvittava mielikuva sinänsä, jos noin olisi ollut. Mutta olin kävelemässä töistä kotiin. Pitää ehkö kuitenkin ensi kerralla ottaa spraypullo mukaan, ja sumuttaa koira siniseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän lopetetaan.
Joono toki ihmisten pitäisikin vahtia lapsiaan, ettei ne mene vieraiden korien lähelle. Että ihan oikeassa ovatnämä koiranomistajat olleet.
Jos koiranomistajan vastuu on tuota luokkaa, niin se koira joko lopetettavaksi tai johonkin jumalan selän taakse asumaan. Tai sellaiselle omistajalle joka osaa koiransa kouluttaa. Aggressiivinen koira EI kuulu julkisiin tiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten rahaa pitäisikin maksaa koiranulkoiluttajille, jotka tuovat naapurustoon turvaa ja ehkäisevät rikoksia!
Minua puri koira kadulla, hyökkäsi takaapäin. Vai pitäisi vielä maksaa siitä ilosta.
Huvittava mielikuva sinänsä, jos noin olisi ollut. Mutta olin kävelemässä töistä kotiin. Pitää ehkö kuitenkin ensi kerralla ottaa spraypullo mukaan, ja sumuttaa koira siniseksi.
Kai teit rikosilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun viestiäni ei hyväksytty vaikka se oli täysin asiallinen?
Kerroin, että nykyään on maksullisia yksityisiä koirapuistoja. Se on mielestäni hyvä idea.
Sanoin myös, että minun veroistani saa käyttää muutaman sentin siihen, että jotain joutomaita pidetään koirapuistoina.
Ja sanoin että jokainen joka on ikinä astunut koirankakkaan, tietää, miten vaikeaa on puhdistaa se sonta ja hirvittävä haju kengistä.
Pitäisi olla joku koiranomistajien vakuusrahasto, josta kenkänsä koirankakassa pilanneet saisivat hakea korvauksia.Voisko vaikka ihan katsoa, mihin astuu? Koirankakkaa pahempiakin vaihtoehtoja nimittäin on.
Tuijotatko sä joka askeleella mihin astut? Et taida kävellä paljon.
En osaa kuvitella monta koirankakkaa pahempaa vaihtoehtoa. Ehkä jotkut karhunraudat.
Astun mieluummin karkkipaperin päälle kuin koirankakan. Huumeruisku ei tunkeudu kengän sisään eikä niitäkään ole kaduilla niin paljon kuin koirankakkaa. Lasinsirut tai tupakantumppi voi jäädä kengänpohjaan, mutta nekin on helpompi puhdistaa pois. Mikään ei haise niin hirveälle kuin mätä koirankakka. Eikä sitä hajua saa pois.
Taidanpa tehdä lakialoitteen asiasta.
Missä sinä oikein kävelet kun kakkaa on joka paikassa?Ymmärrän että lapsi voi vahingossa kävellä siihen mutta että aikuinen?
Ei se koiranpaska kengässä ole yhtään sen mukavampaa sieltä hoitamattomalta alueeltakaan. Kyllä noilta kaupungin puistometsien poluilta saa aika paljon koiranpaskaa kenkiinsä.
Mikä on koiranomistajien ratkaisu tähän?
Minulla ei ole mitään koiria vastaan, vastuuttomia koiranomistajia vastaan sen sijaan paljonkin.
Pienetkin koirat on koulutettava tottelevaisiksi. Koirakouluja on, käyttäkää niitä jos, ja kun, ette itse osaa.
Te ette päästä niitä koiria vapaaksi, ettekä anna kakata minne vaan. Kerrostalossa ei jätetä koiraa työpäivän ajaksi haukkumaan, eikä omakotialueella pidetä pihalla häkissä räkyttämässä. Ja kerätkää ne kakat. Ei ole mitään tekosyytä olla keräämättä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai teit rikosilmoituksen?
Olin yllättävästä tilanteesta pöllämystynyt. Koiran omistaja pyyteli anteeksi ja jatkoi matkaansa, itse kävelin vähän kauemmaksi , tarkistin sitten vähän matkan päästä jalasta puremajäljen kun jalkaa alkoi jomottaa, kävin hakemassa vesikauhurokotteen ja farkut meni b-koriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti koiravero. Ei sen tarvis olla niin suurikaan, mutta nykyään kaikilla tuntuu olevan vähintään se kaksi koiraa, niin kyllä siitä jo jonkinlaisen summan saisi. Lapset eivät mielestäni vertaudu koiraan, vaikka koiranomistajat luulevatkin olevansa koiriensa äitejä. Koiraverosta saisi vapautuksen, jos se on opaskoira tai muu sellainen.
Mitä etuja se koiravero toisi meille? Emme käytä koirapuistoja ja kakatkin keräämme hoidetuilta (rakennetuista) alueilta eli teiltä, puistoista jne..
Ja laitat kakat roskikseen, jonka kunta tyhjentää, mutta eipä tullut sulle mieleen tämä(kään).
Eipä näy koirankakkaroskiksia missään...Itse olen laittanut omaan roskikseeni tarran jossa annetaan koiranomistajille lupa laittaa koiransa jätöksen pussissa minun roskikseeni.
Kai sinullakin on tämä tarra käytössä jos haluat koiranjäkset korjattaviksi???
No löytyykö sun roskiksesta tämä tarra?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin, että nykyään on maksullisia yksityisiä koirapuistoja. Se on mielestäni hyvä idea.
Sanoin myös, että minun veroistani saa käyttää muutaman sentin siihen, että jotain joutomaita pidetään koirapuistoina.
Ja sanoin että jokainen joka on ikinä astunut koirankakkaan, tietää, miten vaikeaa on puhdistaa se sonta ja hirvittävä haju kengistä.
Pitäisi olla joku koiranomistajien vakuusrahasto, josta kenkänsä koirankakassa pilanneet saisivat hakea korvauksia.Voisko vaikka ihan katsoa, mihin astuu? Koirankakkaa pahempiakin vaihtoehtoja nimittäin on.
En osaa kuvitella monta koirankakkaa pahempaa vaihtoehtoa. Ehkä jotkut karhunraudat.
Astun mieluummin karkkipaperin päälle kuin koirankakan. Huumeruisku ei tunkeudu kengän sisään eikä niitäkään ole kaduilla niin paljon kuin koirankakkaa. Lasinsirut tai tupakantumppi voi jäädä kengänpohjaan, mutta nekin on helpompi puhdistaa pois. Mikään ei haise niin hirveälle kuin mätä koirankakka. Eikä sitä hajua saa pois.
Missä sinä oikein kävelet kun kakkaa on joka paikassa?Ymmärrän että lapsi voi vahingossa kävellä siihen mutta että aikuinen?
Kuka sanoi että kakkaa on joka paikassa? Sehän se ongelma on, että kävelet luottavaisena, uskoen että et joudu astumaan p-a-s-k-a-a-n. Katsellen aurinkoa, näyteikkunoita ja vastaantulijoiden hymyileviä kasvoja, ja sitten kuitenkin joku tomppeli on antanut rakkinsa pas ko a juuri sinne minne ei pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän lopetetaan.
Jos koiranomistajan vastuu on tuota luokkaa, niin se koira joko lopetettavaksi tai johonkin jumalan selän taakse asumaan. Tai sellaiselle omistajalle joka osaa koiransa kouluttaa. Aggressiivinen koira EI kuulu julkisiin tiloihin.
Vaan mitä tehdään lapselle, jota vanhemmat eivät opeta olemaan menemättä vieraiden koirien luo. Vanhemmuus puuttuu. Lasu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teepä 🙄 varmaan menee läpi.
Varmasti. On paljon siistejä ihmisiä jotka eivät halua kakkaa kaduille.
On myös paljon koiranomistaja. Ja on laki, joka velvoittaa keräämään koiran kakat pois kaduilta. Kaikki eivät sitä noudata, mutta suurin osa noudattaa. Ja se suurin osa ei todellakaan maksa siitä, mitä toiset jättävät tekemättä. Ihan kuten sinäkään et maksa kaahaajien sakkoja, jos itse noudatat nopeusrajoituksia.
Järjestyslain 27.6.2003/612 pykälän 14 Koirakuri mukaan ”koiranomistajan on pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa”.
Ihanaa asua maalla, mlaajat metsät ympärillä ilman koiraan kakkaan tahallaan tallovia ihmisiä!
Pitäisi koskea kaikkialla. Noin ne loiset leviää ja pilaa marjastuksen.
En tiedä ketään koiranomistajaa, joka kävisi koirapuistoissa enää nykyisin. Tuntuu, että niitä käyttää vain sekopäisten aggrekoirien omistajat. Otimme juuri koiranpennun ja eniten kuulemani neuvo on ollut, että älä mene koirapuistoon ja jos menet, niin laita koiralle vaate, niin on jotain joka suojaa puremilta.
Toisekseen koirapuistojen ylläpito ei kyllä vie kauheasti rahaa. Menee varmasti samassa muun kaupunkien puutarhanhoidon kanssa.
Eipä näy koirankakkaroskiksia missään...Itse olen laittanut omaan roskikseeni tarran jossa annetaan koiranomistajille lupa laittaa koiransa jätöksen pussissa minun roskikseeni.
Kai sinullakin on tämä tarra käytössä jos haluat koiranjäkset korjattaviksi???