Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsuuden traumojen vaikutukset

Vierailija
02.06.2023 |

Haluaisin neuvoja, miten toimia ilmeisesti lapsuudessa vaikeasti traumatisoituneen henkilön kanssa? Tuntuu, että hän tulkitsee toisten sanomisia aivan toisin kuin on tarkoitettu ja loukkaantuu todella helposti. On kuin kävelisi munan kuorilla, joutuu koko ajan pelkäämään, että sanoo tahtomattaan jotain, josta toinen suuttuu, loukkaantuu, pahoittaa mielensä. Oikeastaan tuntuu, että hänen koko oleminen on reagointia toisten sanomisiin ja tekemisiin. Ei ikään kuin ole juuri normaalia tasaista hetkeä. Ymmärrän, että tämä johtuu traumataustasta, mutta miten tällaisen henkilön kanssa on mahdollista olla vuorovaikutuksessa? Täytyy ilmeisesti koko ajan olla valmis selvittämään väärin tulkittuja tilanteita. Ihminen ei taida itse huomata/tunnistaa ylireagointiaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niitä neuvoja kenellekään?

Vierailija
2/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuvailemasi ihminen ja todella en itsekään tunnistanut näitä asioita itsessäni. Ihmettelin kovasti miksi niin moni haluaa minulle pahaa ja käyttää minua vain hyväkseen jne. Houkuttelin sellaisia ihmisiä puoleeni ja loput tulkitsin itse.

Kuvailit minut niin tarkkaan että oletkohan joku entinen kaverini :D Olen muuttunut, lupaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuvailemasi ihminen ja todella en itsekään tunnistanut näitä asioita itsessäni. Ihmettelin kovasti miksi niin moni haluaa minulle pahaa ja käyttää minua vain hyväkseen jne. Houkuttelin sellaisia ihmisiä puoleeni ja loput tulkitsin itse.

Kuvailit minut niin tarkkaan että oletkohan joku entinen kaverini :D Olen muuttunut, lupaan!

Mikä sai/auttoi sinua muuttumaan?

Vierailija
4/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sai/auttoi sinua muuttumaan?

Raitistuminen ja kaveripiirin vaihto.

Vierailija
5/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa dumpata tuollaiset luuserit.

Vierailija
7/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet sille vaan väärä tyyppi. Kemiat ja kommunointitapa ei kohtaa.

Plus ei pitäisi olla noin vaikeaa. Eteenpäin. Ei se tule siitä muuttumaan.

Vierailija
8/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi parantaa traumatisoitunutta, eikä se ole velvollisuutesi muutenkaan. Jos on kyseessä kumppaniehdokas, niin suosittelen perääntymään. Hänen pitää itse hakea apua ja haluta sitä. Elämästäsi tulee äärimmäisen vaikeaa ja stressaavaa, todennäköisesti jopa sairastut itse, jos yrität muodostaa parisuhdetta tuollaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
9/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden traumoja vinkuvat suoraan saunan taakse.

Vierailija
10/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden traumoja vinkuvat suoraan saunan taakse.

Sulla ei salee yhtään ku vaikutat niin tasapainoiselta

Vierailija
11/11 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se aina niinkään mene, että houkuttelee puoleensa tai tekee tulkintoja vain omassa päässään. Ihmiset osaavat olla petoja, jotka saalistavat heikompiaan surutta. Sitä että tämän ymmärtää ja näkee toteutuvan ympärillään kutsutaan realistisuudeksi.