Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette sairastaneet covidin: oliko se niin paha kuin olisi hysterian ja pelottelun perusteella voinut odottaa?

Vierailija
19.11.2022 |

Itse sairastuin koronaan ensimmäisen kerran 2 viikkoa sitten ja oireet ovat olleet seuraavat:

- alussa lievä kurkkukipu ja kurkun käheys

- kuumetta oli parina, kolmena iltana/yönä jotain 37,5-38,7 astetta.

- Yskää, joka on kylläkin ollut lievempää mitä monessa tavallisessa flunssassa

- Haju- ja makuaisti menivät noin viikoksi, vaikkei ole ollut nuhaa.

Omalla kohdallani tämä tauti ei ollut mielestäni ihan niin paha, että olisi oikeuttanut aivan kaikki poikkeustoimet, rokotepakotuksen jne.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauti kesti 40 asteen kuumeineen noin kaksi päivää. Jälkitaudit pahemmat. Olen ollut tässä kuussa töissä vain yhden kokonaisen päivän. Muu aika saikulla, ääni ei toimi ja hengitys vaikeaa. Sain hyvät lääkkeet. Taustalla muinaisuudesta tupakoinnin ajoilta paha astma, johon ei vuosikausiin mitään lääkitystä, mutta nyt tarvittiin kunnon kuuri ja kortisonia. Ääni kunnossa ja töihin reippaana maanantaina.

Lisään vielä, että riskiryhmässä ja neljä rokotetta olen saanut. Oikeasti vakavien sairauksien vuoksi riskiryhmässä. Tästä kuitenkin selvitään , olettaisin. Kiitos tehokkaan työterveyshuollon <3 Kiitokset Terveystalo ja lääkärit <3

Vierailija
122/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan tänä syksynä. Kaksi viikkoa meni kotona sisätiloissa löhöten. Kuumetta, päänsärkyä, yskä, kurkkukipu. Ei nuhaa, ei räkää. Keuhkot tuntuivat oudolta (lieviä hengitysvaikeuksia) mutta "hoidoksi" riitti se, että ryhdyin käyttämään kahta tyynyä. Normaalisti käytän vain yhtä. 

En saanut lihaskipuja tai muitakaan kolotuksia. Päänsärkyä ilmeni ajoittain, joten nappasin pari Buranaa varmuuden vuoksi ettei unen laatu kärsi. Olisin helposti pärjännyt ilmankin. Unen laatu oli hyvä. Nukuin huomattavasti PAREMMIN kuin tavallisen influenssaviruksen (jokatalvinen räkätauti) aikana. Pari kertaa piti yöllä herätä yskimään, koska kurkkukipu häiritsi. Se olikin koronan pahin oire: jäätävä kurkkukipu.

Olen täysin rokottamaton. Olen myös astmaatikko. Luulin, että korona olisi minulle vaarallinen, mutta paskan marjat. Eipäs ollutkaan! Hämmästyin siitä, miten lievät oireet koronavirus aiheutti minulle. Olen saanut influenssaviruksesta (se jokatalvinen "räkätauti") paljon pahemmat ja paljon pitkäkestoisemmat jälkioireet kuin koronasta. Kyllähän se tiedetään, että influenssavirus tappaa joka vuosi useita tuhansia ihmisiä Suomessa, mutta ne kuolemat eivät koskaan päädy uutisiin. Koronaviruksen aiheuttamat kuolemat uutisoidaan tarkasti ja niitä pelätään kuin ruttoa.

Olen 44v nainen, normaalipainoinen, fyysisesti hyväkuntoinen, tupakoimaton ja raivoraitis (ei alkoholia, ei huumeita). Minulla on työhistoriaa terveydenhoidon alalta, joten osasin varautua koronaan ja hoitaa itseäni tehokkaasti kotona. Tiesin kyllä, että jos tarvitsen sairaalahoitoa, minulla on erittäin hyvä mahdollisuus saada sitä. Jos sairaalaan kapasiteetti ylittyy, lääkärit alkavat priorisoida potilaita. Ensimmäisenä jätetään hoitamatta "pystyyn kuolleet potilaat" eli ne, joilla on heikko yleisterveys (tupakointi, huomattava ylipaino, verenpainetauti, yms). Tehokkaimmat hoidot tarjotaan niille potilaille, joilla on hyvä yleisterveys JA hyvä todennäköisyys toipua työkuntoiseksi JA paljon elinvuosia jäljellä. 

Karu meininki, mutta näin se menee. Ei kannata tehohoitaa 60-vuotiasta tupakkamiestä, kun resurssit voidaan ohjata tupakoimattomien, synnytysikäisten naisten (15 - 50 v) hoitoon. Jonkun täytyy synnyttää lapsia, että Suomen kansa pysyy elinvoimaisena vielä koronapandemian jälkeenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Ekana oireisena päivänä oli lähinnä vain roskan tunnetta kurkussa ja välillä ei sitäkään. Tokana päivänä kurkun karheus ja limaisuus oli selvempää ja sen päivän iltana alkoi kurja olo yleisoireiden myötä: kuume nousi, raajat tuntuivat painavan tonnin, lihaksia kivisti, uuvutti. Painuin pehkuihin aikaisin ja onneksi sain nukuttua aika monta tuntia ennen kuin aamuyöstä alkoi vilu-peitto päälle, hiki-peitto pois jne. -kierre. Nousin aamuvarhaisella, otin buranaa ja jotain syötävää ja nukuin vielä pari tuntia. Herättyäni olo oli jo ihan normaali. Lieviä flunssaoireita oli vielä sinä päivänä eikä sitten enää mitään. Tämä oli tammikuussa tänä vuonna, ja tuntui hölmöltä tönöttää kotona eristyksissä vielä viikko täysin oireettomana, mutta niinpä sitten silloisen ohjeistuksen mukaan tein. Mulla oli alla kaksi rokotusta sairastuessani.

Vierailija
124/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeaa räräkätauti ja kova kuume. En muista olleeni niin kipeänä koskaan. Maku- ja hajuaisti katosi onneksi vain pariksi päiväksi. Samalla kuuman ja kylmän aistiminen katosi. Poltin suuni ihan normi teellä. Nyt on kulunut kolme päivää yli kuukausi siitä kun tauti iski ja kunto on nolla ja yskä tuntui vaan pahenevan. Pakko yrittää liikua, mutta jalat katoaa alta yhtäkkiä. Ei ylipainoa ja hyväkuntoinen olen ollut.

Vierailija
125/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan päällä. Hyi hemmetti mikä tauti! Välttäkää kaikin keinoin.

Vierailija
126/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi tutkimus kertoo, että koronan uusintatartunnassa on 2-3 kertaa pahemmat oireet ja tartunnan voi saada vaikka kuinka monta kertaa.

Mitä tämänkaltainen uhkakuvien maalailu ja niillä hekumointi auttaa? Harva koronaa huvikseen hankkii.

Vierailija
127/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ennen sairastanut mitään perus kuumeflunssaa pahempaa. Vuosi sairastuin koronaan ja se oli ihan kamalaa. Jokaista lihasta särki, kuume sahasi, hikoilin vaatteet ja sängyn litimäräksi. Päätä särki, silmät oli kipeät ja oli täysin voimaton olo. En jaksanut nousta sängystä hoitamaan lapsia joten 4 päivää olivat hunningolla, onneksi ruoka riitti kaapista ja telkkari piti heille seuraa. Oli aika traumaattinen kokemus, ehkä eniten sen takia kun olin yksin ja olin huolissani lapsista, kun hekin olivat kipeinä, onneksi lievempi tauti kuin itsellä. Kaikki se uutisissa pelottelu sai miettimään onko tässä nyt loppuni. No siitä selvittiin enkä ottanut rokotuksia. Miesystävä sairastui tänä syksynä koronaan meillä ollessaan, mutta se ei tarttunut kehenkään meistä. Vaikuttaa olevan paaaljon lievempi tauti nyt mitä alussa.

Vierailija
128/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap osoittaa tosiaan ettei aurinko paista jokaiseen kasviin, sienet kun elää pimeässä ja kosteassa...

No mutta, muutaman ensimmäisen variantin taudinkuvaus on ollut "hieman" pahempi kuin tuo nykyisen kierrossa olevan.

Tavallaan sääli että sä sairastuit vasta nyt, olisi hyväksi geenipoolillemme että sut olis poistettu sieltä jo kaksi vuotta sitten.

Vierailija
129/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi flunssa. Lisänä vain alaselän kipu. Kolme päivää sairaana. Olen 51 v. En ole ottanut rokotuksia.

Vierailija
130/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka korona 2/2020 oli helvetistä. Ikinä en ole ollut niin kipeä ja kauheassa olossa. Todella kammottavaa, erilaisia oireita oli liuta. Pahinta oli kun tuntuu, että tulekehtuu. Keuhkot tuntui olevan mäsänä. Siitä seurasi yli vuoden Long Govid jossa oireita oli taas kun muille jakaa. Tämä korona tuli kun olin 2 viikon työmatkalla Lontoossa. 

Toinen korona 8/2021  oli oireeton. Testattiin kun olin altistunut töissä jossa useampi koronapositiivinen.

Kolmas korona 4/2022 oli pientä nuhaa ja 38 kuumetta 2 päivää sekä pääkipua. Tuli lapsen mukana koulusta jossa lähes koko luokka sairasti koronan. 

Rokotteita en ole ottanut. 

THL:n mukaan ei tartu koulussa ja tätä väittämää eivät koskaan ole korjanneet.

Vierailija
131/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen, terve ja sairastan harvoin. Kolmen rokotteen jälkeen sain koronan, olin viikon ihan poissa pelistä, makasin kovassa kuumeessa ja yskin, ja kuukausi meni toipumisen. En halua tietää minkälainen tauti olisi ollut ilman rokotteita. Yhdellä ystävällä meni toipumiseen vuosi, ei ollut ehtinyt saada rokotetta.

Rajoitusten kohtuullisuutta toivottavasti tutkitaan perusteellisesti vastaisuuden varalle. Tuskin oli viimeinen pandemia. Kyllä se kaksi vuotta eristäytymistäkin jätti jälkensä aika moneen.

Piikittömille korona on perusflunssa, joka menee ohi niistämällä kaksi päivää. Eikä ole enää kahteen vuoteen tarttunut uudelleen.

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/euroopan-laakevirasto-toistuvat-teho…

Vierailija
132/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap osoittaa tosiaan ettei aurinko paista jokaiseen kasviin, sienet kun elää pimeässä ja kosteassa...

No mutta, muutaman ensimmäisen variantin taudinkuvaus on ollut "hieman" pahempi kuin tuo nykyisen kierrossa olevan.

Tavallaan sääli että sä sairastuit vasta nyt, olisi hyväksi geenipoolillemme että sut olis poistettu sieltä jo kaksi vuotta sitten.

Turhaa liioittelua! Kaksi vuotta sitten ilman piikkejä sairastettu ja oli ihan flunssa vaan. Sanon, että oikea influenssa on paljon pahempi kuin tämä korona. Turhaa pelottelua silloinkin.

Vierailija
133/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen, terve ja sairastan harvoin. Kolmen rokotteen jälkeen sain koronan, olin viikon ihan poissa pelistä, makasin kovassa kuumeessa ja yskin, ja kuukausi meni toipumisen. En halua tietää minkälainen tauti olisi ollut ilman rokotteita. Yhdellä ystävällä meni toipumiseen vuosi, ei ollut ehtinyt saada rokotetta.

Rajoitusten kohtuullisuutta toivottavasti tutkitaan perusteellisesti vastaisuuden varalle. Tuskin oli viimeinen pandemia. Kyllä se kaksi vuotta eristäytymistäkin jätti jälkensä aika moneen.

Piikittömille korona on perusflunssa, joka menee ohi niistämällä kaksi päivää. Eikä ole enää kahteen vuoteen tarttunut uudelleen.

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/euroopan-laakevirasto-toistuvat-teho…

Niinpä.

Vierailija
134/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin te piikitetyt tajuatte sairastuvanne rokotteista????

Haudassako vasta?

Olisi liian noloa myöntää sellaista asiaa. Mutta nämä eräät piikeistä mesonneet ovat nyt itse kolmen piikin jälkeen kovissa koronaoireissa ja piikittömät kaverit selvisi koronasta niistämällä ja joillekin ei edes tartu ollenkaan vaikka kuinka altistuu.

Vierailija
135/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauti: 4 viikkoa kestänyt "flunssa" eli kuumeilua, särkyä, huono olo. Ei nuhaa, makuaisti meni, hengenahdistusta (juuri ja juuri jaksoin kaksiossa huoneesta toiseen).

Jälkioireet: kesti 2 vuotta saada itseni kuntoon. Oli väsymys, aivosumu, lihasheikkous (olinhan ollut kuukauden vuodepotilaana), hengenahdistusta/huonoa kuntoa kesti pitkään. Päälle tuli vielä psyykkiset oireet, kun oli aika traumaattinen kokemus kaiken kaikkiaan ja kun parantumisessa kesti noin kauan.

Sanoisin siis, että oman kokemuksen perusteella kaikki "pelottelu" ja "paniikki" oli ihan perustelua.

Ikä? Ruokavalio? Peruskunto? Onko ylipainoa ja jos niin paljonko? Sisäelämää vai ulkoilmaelämää?

Ihmiset puhuu covidista, kuin ihmisen peruskunnolla ei olisi mitään vaikutusta.

Itse en ole rokotettu, viikko kuumetta, 38,5 enimmillään. Päänsärkyä kaksi ekaa päivää. Ei yskää, ei nuhaa, ei lihassärkyä, mutta viikon kestävä oksettava olo, joka esti syömisen.

Vuonna 92 sairastin paljon pahemman influenssan synnytyksen jälkeen kun oli voimat vähissä. Korkea kuume, helvetillisiä lihassärkyjä jne. Covid oli vain lusimista väsyneenä. Ikäni: 66. Kasvisdieetti. Ei eineksiä eikä roskaruokaa, eikä sokerisia tuotteita paljon. Ei ylipainoa eikä alkoholia. Hyvä kunto, paljon ulkona. Tällä setillä olen ollut sairastamatta flunssia vuosikymmenen - tai influenssoja.

Kyllä ihminen voi tehdä itsekin jotain vastustuskykynsä eteen.

Ikä 28, ruokavalio terveelline, ei ylipainoa, en käytä alkoholia tai tupakoi tms., ulkoilen paljon ja muutenkin elän liikunnallista elämää (ennen koronaa esim. pari kertaa viikossa kuntosalilla, kävelylenkki päivittäin, uimahallissa uimista, hyötyliikuntaa eli pyörällä tai kävellen kaikkialle)... En sairastanut flunssia juuri koskaan. Ei perussairauksia. Eli noin paperilla mun olis pitänyt saada se lievä ja oireeton varmaankin. Toisin sanottuna voit suksia kuuseen oletuksinesi, että minä olisin joku rapakuntoinen ja huonoilla elintavoilla varustettu ihminen.

Vierailija
136/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni meni, kevytflunssa, tuskan hiki, ahdistus

Ikävä tauti mutta meni ohi noin viidessä päivässä.

2020 pari viikkoa haukoin henkeä ja kevyt flunssa, pari kk suurempi rehkiminen sai sykkeet tappiin

Vierailija
137/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ja edelleen kaksi vuotta myöhemmin en ole palannut entiselleni. Sairastin ekojen joukossa

Vierailija
138/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse selvisin ihan pienillä oireilla, mutta miehen sisko teki lähes kuolemaa ja ollaan hänen kanssaan samanikäisiä. Että kyllä se vähän pistää miettimään. 

Vierailija
139/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin viime viikolla ensimmäistä kertaa. Rokotuksia kolme, viimeisimmästä kohta vuosi. Ei tullut kuumetta, päänsärkyä tai kurkkukipua. Pari päivää oli nuhaa ja aivastutti aivan jatkuvasti. Makuaisti meni yhden päivän ajaksi - sen vuoksi tein testin. Levitin sitten nähtävästi muillekin ja hekin ovat kuulemma aivastelleet paljon ( on muistuttanut allergiaoireita).

Vierailija
140/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Ei rokotuksia ja on astma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi