Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette sairastaneet covidin: oliko se niin paha kuin olisi hysterian ja pelottelun perusteella voinut odottaa?

Vierailija
19.11.2022 |

Itse sairastuin koronaan ensimmäisen kerran 2 viikkoa sitten ja oireet ovat olleet seuraavat:

- alussa lievä kurkkukipu ja kurkun käheys

- kuumetta oli parina, kolmena iltana/yönä jotain 37,5-38,7 astetta.

- Yskää, joka on kylläkin ollut lievempää mitä monessa tavallisessa flunssassa

- Haju- ja makuaisti menivät noin viikoksi, vaikkei ole ollut nuhaa.

Omalla kohdallani tämä tauti ei ollut mielestäni ihan niin paha, että olisi oikeuttanut aivan kaikki poikkeustoimet, rokotepakotuksen jne.

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta 5 päivää, kaamea yskä, tukehtumisen tunne varsinkin yöllä, rintakipuja jos yhtään liikkui, korvat lukossa, nenä tukossa, kurkku täynnä limaa, makuaisti ja hajuaisti katosivat pariksi päiväksi. Kuukausi sitten sairastuin nyt olen jo muuten terve, mutta pientä yskää ja en vielä ihan yhtä rankkoihin liikuntasuorituksiin pysty kuin ennen koronaa. Tosin kokoajan parempaan päin. Tänään oli ensimmäinen kerta kun ei tarvinut ylimääräisiä taukoja pitää treenin aikana. 

Vierailija
82/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voipi olla niin, että jos sen sairastaa oikein pahana kuten Litmanen, saa paremman polustuskyvyn, aivan solutasolla ja se ei enää iske uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kurkun käheytenä, sitten eteni kovaksi yskimiseksi. Niveliin sattui viikon ja olo oli selvästi heikompi kuin missään tavallisessa flunssassa. Todella sitkeä tauti eikä meinannut millään helpottaa. Onneksi oli kaikki kolme rokotetta jo saatu siihen mennessä. Ilman niitä olisin todennäköisesti joutunut sairaalaan. T. perusterve, normaalipainoinen 25-vuotias

Vierailija
84/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta oli yksi päivä, 38,5. Toisena päivänä jo olo hyvä, mutta lämpö (37,4) jatkui 5pva.

5 päivänä lähti haju- ja makuaisti yhdeksi päiväksi ja alkoi yskä, ei mikään paha yskä, mutta ärsyttävä. Makuuasennossa ei onneksi yskitä.

Ei vaikuttanut yleisoloon juurikaan ja joka päivä kävin ongelmitta koiran kanssa kävelyllä.

Suht kevyt tauti, yskä vähän ärsyttää, kun on jatkunut nyt viikon.

0 rokotetta, onneksi en niitä ottanut!

Vierailija
85/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhaa ja päänsärkyä 3 päivää, ei muita oireita. Eipä paljon haitannut.

Vierailija
86/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korona noin kk sitten. Aika normiflunssa. Olin yhden päivän poissa töistä ja lähinnä makoilin sängyssä. Treenit jätin väliin 1,5viikoksi. Mulla on vaan 2 rokotetta. Eipä ollut kummoinen tauti. Mulla on myös paljon iäkkäitä sukulaisia. Yksikään heistä ei ole joutunut sairaalaan jne koronan takia. N39

Vierailija
87/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tauti! Juuri parhaillani covidissa 5 pv nyt ollut.

Ekat kolme päivää kuumetta 38-39. Yskä on järkyttävän kova ja päänsärky myös. Burana onneksi auttaa.

Nyt ei enää kuumetta ja jaksaa jo nousta sängystä.

3 rokotetta, mutta lähes vuosi viimesimmästä.

Vierailija
88/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuhaa ja päänsärkyä 3 päivää, ei muita oireita. Eipä paljon haitannut.

Mulla oli myös silmäsärkyä pari päivää. Ehkä vähän lämpöä 1-2 päivää. Ei paljon tuntunut tai elämää haitannut.

Vierailija
89/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti kesti 40 asteen kuumeineen noin kaksi päivää. Jälkitaudit pahemmat. Olen ollut tässä kuussa töissä vain yhden kokonaisen päivän. Muu aika saikulla, ääni ei toimi ja hengitys vaikeaa. Sain hyvät lääkkeet. Taustalla muinaisuudesta tupakoinnin ajoilta paha astma, johon ei vuosikausiin mitään lääkitystä, mutta nyt tarvittiin kunnon kuuri ja kortisonia. Ääni kunnossa ja töihin reippaana maanantaina.

Vierailija
90/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta rokotteesta huolimatta yllättävän paha. Hilkulla oli etten joutunut lähtemään sairaalaan. Järkyttävin kuume ja yskä ikinä.

Ja sitten vielä 7 kk jälkeen näitä long covid -oireita.

Vierailija
91/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi oli kuin normiflunssat. Mutta otinkin vain kaksi rokotetta. Uskon että olisi ollut pahempi, jos olisi ollut useampi rokote.

Vierailija
92/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 50. Hirveä yskä, joka varsinkin yöllä vaivasi. Kutiseva kurkku, korvat, yskin öisin kuin hullu. Limaa tuli nenästä ja keuhkoista jatkuvasti. Ei vaikuttanut muuten, mutta järkyttävä paksu limantulo jatkui 2kk. Nyt, taudista 3kk, nivelet kipeytyneet. Toivottavasti ei ole koronan jälkiseurauksia? Minulla on 3 rokotusta.

Mulla oli samantyypiset oireet. Vielä 6 kk koronan jälkeen sitä limaa ja yskää pikkuisen ja joo, noita nivel- ja lihaskipujakin. Joten kyllä vaikuttaa sullakin koronan pitkäaikaisoireilta.

Vierailija
93/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut heinäkuun lopulla neljännen koronarokotteen ja lokakuun ensimmäisellä viikolla sairastin koronan. Se alkoi kuivalla yskällä ja vähäisellä nuhalla. Kuvittelin saaneeni syysflunssan. Kuumettakin oli parina päivänä. Kun minulla oli muutama kotitesti varastossa, päätin kokeilla, onko kyse räkätaudista vai koronasta. Ensimmäinen testi oli negatiivinen, mutta toinen kahden päivän kuluttua oli positiivinen. Tosin se toinen viiva oli melkoisen haalea. Seuraavalla viikolla minulla oli tapaaminen iäkkään tuttavan kanssa, joten tein vielä päivää ennen tapaamista kolmannen testin, joka oli negatiivinen. Sitä odotinkin, sillä olin jo ihan kunnossa. Mitään jälkioireita ei ole tullut. Ellen olisi sairastunut, olisin saanut lokakuun lopulla seuraavan koronarokotuksen, mutta nyt se siirtyi vuodenvaihteen yli tammikuun alkuun.

Vierailija
94/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kuin yhden sairaalaan joutuneen ja sekin on kaikista pelokkain ollut ja kaikki piikit hakenut, vaikka on perusterve ja hyväkuntoinen, ikää vasta 48. Toki hän oli vain osastolla, ei teholla.

Meidän perheessä ollut kolmesti jo korona. Yhdellä on ollut kerran kuume. Muuten ollut oireettomasta lievään flunssaan. Vanhemmillani oli lievähkö flunssa juuri rokotettuina, ovat siis melkein 80v.  Tuntuu näin näppituntumalta, että pelänneet on eniten sairaita ja myös usein eniten rokotteita hakeneet. Mietin, että onko tämä osittain psykosomaattista. Ne, jotka ei ole ottaneet paniikkia, eivät kuulostele itseään ja jatkavat elämäänsä korostaen taudin merkityksettömyyttä. Ne paniikeranneet taas kuvailee laajasti oireitaan, jotka ei faktuaalisesti ole sen kummoisemmat kuin "pikkujuttu" -tyyppien, mutta tarinassa ne elää hirveinä ja poikkeuksellisina.

Vierailija
95/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Oli tosi lievä.

T.55v

Vierailija
96/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä tosi rankka tauti. Koko oirekirjo tuli koettua hengenahdistuksineen kaikkineen. Oli tosi lähellä, etten lähtenyt sairaalaan. Viimeisestä rokotteesta oli sairastamishetkellä alle 3kk. Olen 32-vuotias perusterve ja hoikka nainen eli en tosiaankaan riskiryhmää.

Vierailija
97/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoa pahempi flunssa, mutta ei mikään superpaha. Omituisia hammasoireita ja sormien tärinää. Hyvin yksilöllinen tautihan tuo on. Ne, jotka joutuivat teholle saattavat nähdä taudin hyvinkin vaarallisena ja ikävänä. Tilastoista näkee, miten se on kenelläkin mennyt. 

Vierailija
98/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta koronasta ja oli normaalia kovempi flussa, jopa kuumetta pari päivää, mitä minulla ei yleensä ole. Sairastan tavan flunssan ehkä parin-kolmen vuoden välein. Toki olen 15 vuotta sitten sairastanut koronaakin kovemman flunssan eli suhteellista. Pitkäaikaisvaikutuksia ei vielä ole havaittu meidän perheessä

Vierailija
99/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut koronan kahdesti. Ekalla kerralla sain pelkän ihottuman. Toisella kerralla oli ääni käheä, ei mitään muuta. Kolme rokotetta.

Vierailija
100/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalampi.