Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette sairastaneet covidin: oliko se niin paha kuin olisi hysterian ja pelottelun perusteella voinut odottaa?

Vierailija
19.11.2022 |

Itse sairastuin koronaan ensimmäisen kerran 2 viikkoa sitten ja oireet ovat olleet seuraavat:

- alussa lievä kurkkukipu ja kurkun käheys

- kuumetta oli parina, kolmena iltana/yönä jotain 37,5-38,7 astetta.

- Yskää, joka on kylläkin ollut lievempää mitä monessa tavallisessa flunssassa

- Haju- ja makuaisti menivät noin viikoksi, vaikkei ole ollut nuhaa.

Omalla kohdallani tämä tauti ei ollut mielestäni ihan niin paha, että olisi oikeuttanut aivan kaikki poikkeustoimet, rokotepakotuksen jne.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aika perus flunssa. Limaa tuli paljon. Kurkkukipu oli todella lievä ja hävisi nopeasti. Tauti kesti noin. 4-5 päivää. Kuumetta oli ehkä yhtenä yönä noin. 37.5

Vierailija
142/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi oudolla kuumotuksella. Yöllä tuli kuumepiikki, hampaat kalisivat, kun oli niin kylmä. Aamulla alkoi vesinuha, joka muuttui seuraavana päivänä paksuksi limaksi. Sitten iski yskä, joka oli aivan hirvittävä. Yskin kutiavaa yskää, joka oli pahinta öisin. En saanut nukuttua yskän vuoksi. Korvat olivat kipeät ja kutiavat. Paksua limaa tuli nenästä ja keuhkoista 3 vk. Tästä on 6 vk ja nivelet sormissa kipeät. Ei ollut mukava tauti, mitähän olisi ollut, ellen olisi ottanut 3 rokotusta. Ikää 55.

Luultavasti olisit päässyt vähemmällä ilman rokotteita. Sori nyt vaan, mutta kyllä naurattaa nämä "mitähän ois ollu ilman rokotteita" kommentit. Kaikki tuntemani rokottamattomat ovat sairastaneet taudin lievemmin ja huomattavasti harvemmin kuin rokotetut.

Omassa tuttavapiirissä ihan samanlaisia tarinoita, ja tosiaan ne pahimmat oireet ovat olleet niillä kolmesti piikitetyillä. Todella surkeita piikkejä! Piikittömät kaverit päässeet koronasta ihan perus flunssalla tai jopa pelkällä nuhalla tai ei edes tule tartuntaa. Tätä samaa alkaa kuulla eri puolilta Suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin 2 eri koronaa samanaikaisesti, olihan se omanlaisensa flunssan kaltainen tauti. Mutta kyllä se pitkä korona on selvästi erilainen mielenterveyspuolen ongelma. Joku kysyy voiko niin moni ihminen vinksahtaa samoilla ajoilla... vastaus kyllä voi, mieletön lasse lehtosen ja muiden kautta tapahtunut rokotetehtaiden lobbaama suunniteltu hysterisointi varmasti monikin sairastui mieleltään vaikka ei varsinaiseen koronaan olisi koskaan sairastunutkaan tai jos sairastui oli oireet sen osalta lievät.

Vierailija
144/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kuoltu siihen vaikka ollaan rokottamattomia ja rokottamattomina pysytään. Olihan se olo kurja mutta harvemmin sairaana olo on ylipäätänsä kivaa.

Vierailija
145/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omalla kohdallani tämä tauti ei ollut mielestäni ihan niin paha, että olisi oikeuttanut aivan kaikki poikkeustoimet, rokotepakotuksen jne."

No voi harmi, kun päättäjät eivät tienneet, että tauti olikin kohdallasi lievä. Jos olisivat tienneet, ei varmaan olisi mitään poikkeustoimia ja rokotuksia edes tehty. Sinusta ja sinun sairastamisestahan se onkin kiinni kaikki tässä maailmassa. 

Mites sen influenssan kanssa? Jos sinulla on ollut lievähkö tai ei ollenkaan, perutaanko Suomen rokotukset nyt ainakin?

Vierailija
146/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin lievä flunssa oli muuten mutta jotain se teki sydämmelleni. Taudin aikana leposykkeet oli koko ajan todella korkealla. Puoli vuotta sairastamisesta sykkeet heittää vieläkin korkealle ja sydän muljahtelee jatkuvasti. Sydän tutkittu eikä mitään vakavaa näytä olevan, lääkäri epäilee että sain jälkitautina POTSin.

En ole ottanut yhtään rokotetta.

Vierailija
147/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi oudolla kuumotuksella. Yöllä tuli kuumepiikki, hampaat kalisivat, kun oli niin kylmä. Aamulla alkoi vesinuha, joka muuttui seuraavana päivänä paksuksi limaksi. Sitten iski yskä, joka oli aivan hirvittävä. Yskin kutiavaa yskää, joka oli pahinta öisin. En saanut nukuttua yskän vuoksi. Korvat olivat kipeät ja kutiavat. Paksua limaa tuli nenästä ja keuhkoista 3 vk. Tästä on 6 vk ja nivelet sormissa kipeät. Ei ollut mukava tauti, mitähän olisi ollut, ellen olisi ottanut 3 rokotusta. Ikää 55.

Luultavasti olisit päässyt vähemmällä ilman rokotteita. Sori nyt vaan, mutta kyllä naurattaa nämä "mitähän ois ollu ilman rokotteita" kommentit. Kaikki tuntemani rokottamattomat ovat sairastaneet taudin lievemmin ja huomattavasti harvemmin kuin rokotetut.

Omassa tuttavapiirissä ihan samanlaisia tarinoita, ja tosiaan ne pahimmat oireet ovat olleet niillä kolmesti piikitetyillä. Todella surkeita piikkejä! Piikittömät kaverit päässeet koronasta ihan perus flunssalla tai jopa pelkällä nuhalla tai ei edes tule tartuntaa. Tätä samaa alkaa kuulla eri puolilta Suomea.

Minun tuttavapiirissäni taas rokotetuilla on ollut lievä tai korkeintaan keskivaikea tauti. Jopa 90-vuotias ja erikseen vielä riskiryhmään kuuluva kolmesti rokotettu mummuni selvisi taudista itsenäisesti kotonaan vaikka ei lieväoireinen ollutkaan. Sen sijaan parikymppiset, täysin terveet ja kaikin puolin hyväkuntoiset, hoikat jne. sukulaiseni, jotka saivat koronan ennen kuin rokotuksia oli saatavilla, saivat kovat oireet ja yhdelle valitettavasti jäi pidempään sydänoireitakin. Toki eri viruskannat liikkeellä silloin. Kuitenkin myös saman omikronkannan sairastaneilla alle kolmikymppisillä tutuillani toisen alle puoli vuotta aiemmin saatu kolmas rokote johti lievempään tautiin kuin toisen yli 10 kk sitten saatu.

Itse olen saanut neljä rokotetta (asun ulkomailla, olen nuorehko ja terve, joten Suomessa en saisi vieläkään neljättä). En ole sairastanut mitään pandemian alun jälkeen koska käytän lisäksi laadukkaita maskeja (3M Aura FFP2). Ne todellakin toimivat: olen matkustellut, ollut täpötäysissä museoissa, käynyt konserteissa jne. vähän väliä tänä vuonna ja välttynyt kaikilta taudeilta kun aiemmin sairastin noin kaksi perusflunssaa vuodessa. Suosittelen, jos koronan ja muutkin taudit haluaa suurella todennäköisyydellä välttää. Varmuuden vuoksi otan kuitenkin rokotteet myös, luultavasti ovat eduksi ja minulle ei ole ollut niistä mitään haittaa; voin tällä hetkellä paremmin kuin ikinä.

Vierailija
148/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se pahempi kuin odotin. Olin ajatellut, että normaali flunssa, kun en ole perussairas.

Ensimmäinen oire: päänsärky. Niin kova päänsärky, ettei ole ikinä ollut. Pidin silmiä kiinni. Särkylääke ei auttanut. Otin ekan vuorokauden aikana 3 Buranaa ja 3 panadolia. Silmiinkin sattui.

Toisena päivänä tuli raju väsymys. Päänsärky ei ollut ihan jatkuvaa, mutta väsymys oli kauhea. Kuumetta noin 38,5.

Kolmantena ja neljäntenä päivänä kurkku turposi. Yritin syödä leipää ja kun yritin niellä, ei onnistunut. Oksentelin monta kertaa ilmeisesti kurkun turpoamisen takia. Kuume laski. Nuha alkoi. Oksennuksessa oli lähinnä limaa, vähän verta joukossa.

Noin viidentenä ja kuudentena päivänä tuli nuhan lisäksi yskä. Kun yskin, tuntui, että pää hajoaa. Päänsärky palasi, kurkku oli edelleen kipeä. En saanut nukuttua kuin pieniä pätkiä.

Seitsemäntenä päivänä oli yskän takia vaikea hengittää. Kävin koronaklinikalla päivystyksessä ja sain keuhkoputkia avaavan lääkkeen ja lisää sairauslomaa.

Seuraavat päivät nukuin. Ruokahalu oli kokonaan poissa. Jotain keittoa yritin vähän syödä. Makuaisti oli vääristynyt ja maistoin kaiken homeisena. Koronapäivystyksessä oli suositeltu, että hitaasti pientä kävelylenkkiä vaikka talon ympäri, kun makaaminen sängyssä ei tee hyvää. Olin kuitenkin niin väsynyt, että hyvä kun jaksoin vessassa käydä. Nukahtelin vähän väliä ja näin pelottavia painajaisia.

10 päivää oireiden alusta alkoi tilanne näyttää paremmalta: en yskinyt enää koko ajan ja nuha oli ohi ja voimat alkoi palata. Maku- ja hajuaistissa oli vääristymiä monta kuukautta. Edelleenkään en pysty juomaan teetä, koska se maistuu ja haisee homeiselta. Päänsärkykohtauksia tuli ensimmäisen kuukauden ajan.

Vierailija
149/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin lievempää tautia, koska 3. rokotuksesta oli vain 3 kuukautta. Ei mitään kauhean rajuja oireita ollut, mutta en muista milloin olen sitä ennen ollut taudin takia suuren osan ajasta sängyssä. 2 viikon jälkeen kyllä palasin töihin, mutta nuhaa oli vielä muutama viikko, ja välillä tiettyä aivosumua ja hetkittäin sellaista vaikeasti kuvailtavaa pahanolontunnetta päässä. Puoli vuotta sairastumisesta on alkanut olla päivittäin lievää huimausta yms. joka voi liittyä koronaan tai sitten ei.

Vierailija
150/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tauti oli lievä (omikron). Väsymys oli kova ja niveliä särki.

Vaikutti kuukautisrytmiin. Pari seuraavaa kiertoa oli normaalia pidempiä.

Nyt, n. puoli vuotta taudista lähtee valtavasti hiuksia. (Samalla tavalla, kuin puoli vuotta keto-dieetin jälkeen ja puoli vuotta lasten saannin jälkeen. Eli minulla elimistön stressi pudottaa hiuksia puolen vuoden jälkeen.)

Tuttavani kuoli koronaan. Ei tukehtunut, vaan elimistö yksinkertaisesti petti. Suunnilleen viikon yskän jälkeen joutui sairaalaan ja kuoli päivän päästä. Ei ollut hengenahdistusta ollenkaan. Alle viisikymppinen, hyväkuntoinen. Ei rokotteita.

Omista lapsistani osa on rokotettu ja osa ei. Sairastivat yhtäaikaa. Rokotetun tauti oli lievempi ja lyhyempi, kuin rokottamattomien sisarustensa.

Vierailija
151/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut niin paha kohdallani ja tuntemillani ihmisillä, yhden iäkkäämmän ihmisen tiedän kuka joutui sairaalaan koronan takia hengitysvaikeuksien takia mutta muilla se on ollu normaali flunssa.

Itse sairastin koronan kesällä oireet olivat lieviä sekä koko korona kesti noin 4 päivää ja oireina olivat:

Pientä lämpöä, väsymystä ja pientä huimausta.

En ole huomannut rokotettujen ja rokottamattomien sairasteluissa mitään eroavaisuuksia eli sillä ei ole ollu merkitystä onko rokotettu vai ei. 

Tämän takia ihmettelen miksi tuota koronavirusta ihmiset pelkäsivät ja osa jopa sekosi sen takia, toki ymmärrän sen että korona on vaarallinen hyvin iäkkäille ihmisille sekä monisairaille ihmisille.

Olen itse rokottamaton ja rokotuksia en ottanut siksi koska en kuulu riskiryhmään joten en koe että niistä olisi minulle hyötyä.

M32

Vierailija
152/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kuoltu siihen vaikka ollaan rokottamattomia ja rokottamattomina pysytään. Olihan se olo kurja mutta harvemmin sairaana olo on ylipäätänsä kivaa.

Koronistit vaan alapeukuttaa. Ne kun haluaa elää omassa todellisuudessaan harhoissaan lopun elämänsä ne on tehneet koronasta uskonnon. Pyhimpiä on ilmeisesti ne jotkaa kokee pisimpää koronaa.

Vierailija
153/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020 kesällä sairastin. En joutunut sairaalaan, mutta tauti oli raju. Sairautta edeltävään tilaan en ole toipunut. Hengästyn helpommin kuin aiemmin ja on aivosumua sekä keskittymisvaikeuksia. Rokotteita en ole ottanut ja en ota jatkossakaan. Tuskin olisivat asiaa auttaneet, sillä ovat rokotetutkin sairastaneet.

Vierailija
154/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikko meni lähinnä sängyssä.

-kurkku kipee

-voimat pois

-haju- ja makuaisti pois (PAHIN KAIKESTA)

-pientä lämpöö

Yritin tehdä ruokaa, kun olo alko olee parempi. Sotkuahan siitä tuli kun olo oli kuin känniläisellä.

Ei niin paha kun odotin. Mut ehdottomasti olin kipeä. Ja voimien palautuminen kesti kauan. Kahden viikon saikun lisäksi soitin lisää saikkua, jotta sain voimat ennalleen.

Vierailija
155/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen rokotettu joten tauti olisi ollut aika paljon pahempi jos en olisi ottanut rokotteita. Ei se mikään vitsi ole. Ja olen urheilullinen ja suht nuori.

Et voi kyllä millään tietää minkälainen tauti olisi ollut ilman rokotteita. Itselläni ei ole rokotteita, mutta tauti oli hyvin lievä. Rokotettuna en olisi sairastunut ollenkaan?

turpakiiqanonpelle

Vierailija
156/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavallista flunssaa pahempi. Kolme rokotetta alla. Olen kuullut myös toisenlaisia kokemuksia, mutta itselläni oli aika lieväoireinen.

Vierailija
157/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran oli korona noin vuosi sitten, toinen just nyt. Molemmilla kerroilla kurkku vähän kipeä, nenä pikkuisen vuotaa ja väsyttää. Siinä se. Miehellä sama juttu. Ollaan 4-kymppisiä, perusterveitä ja normaalipainoisia. Kumpikin tupakoi. Tavallinen flunssa on ollut paljon pahempi kuin tämä.

Vierailija
158/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin vastaan kysymykseen, täytyy paneutua tuohon kysymyksenasetteluun. Myös hysteriakohtauksen kokeneena kysyn, onko aloittaja oikeasti kokenut tai nähnyt hysteriaa tämän aihepiirin yhteydessä? Tuntuu aika absurdilta ja siksi utelen, koska en itse ole törmännyt noin ylimitoitettuun reaktioon koronaan liittyen. Mutta siitä puhutaan milloin vessapaperikeissin ja milloin rokotusten yhteydessä (no neulakammoisena ymmärrän tuon vähän paremmin ja että siihen on saattanut törmätäkin - omalla kohdallani se tosin näkyisi ihan missä tahansa neuloihin liittyvissä tapauksissa).

Itse sairastin kesällä koronan ja olin viittä vaille sairaalakunnossa. En jaksanut ulkoiluttaa koiria vaan päästin ne pihalle asioilleen, kaupassa kävin kun oli pakko, voimat oli lopussa ihan kaikesta. Keuhkot ihan riekaleina yskän takia. Palasin töihin kuukauden saikun jälkeen ja tein kevennettyä työtä. Aivoissa oleva huttuinen olo ei tuntunut väistyvän ja ravasin lääkärissä. Sitten alettiin ottamaan veri- ja virtsakokeita ja todettiin diabetes. En tiedä oliko tämä sitten syy, miksi se korona oli kohdallani niin hurja. Mutta se hattarainen olo päässä loppui välittömästi kun aloitin diabeteslääkityksen.