Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette sairastaneet covidin: oliko se niin paha kuin olisi hysterian ja pelottelun perusteella voinut odottaa?

Vierailija
19.11.2022 |

Itse sairastuin koronaan ensimmäisen kerran 2 viikkoa sitten ja oireet ovat olleet seuraavat:

- alussa lievä kurkkukipu ja kurkun käheys

- kuumetta oli parina, kolmena iltana/yönä jotain 37,5-38,7 astetta.

- Yskää, joka on kylläkin ollut lievempää mitä monessa tavallisessa flunssassa

- Haju- ja makuaisti menivät noin viikoksi, vaikkei ole ollut nuhaa.

Omalla kohdallani tämä tauti ei ollut mielestäni ihan niin paha, että olisi oikeuttanut aivan kaikki poikkeustoimet, rokotepakotuksen jne.

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteriaa oli aivan liikaa koronsflunssan ympärillä. Ehkä tällä valmisteltiin harjoituksena ihmiskuntaa tulevaan eli pienen eliitin totalitarismin alaisuuteen.

Vierailija
102/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi oudolla kuumotuksella. Yöllä tuli kuumepiikki, hampaat kalisivat, kun oli niin kylmä. Aamulla alkoi vesinuha, joka muuttui seuraavana päivänä paksuksi limaksi. Sitten iski yskä, joka oli aivan hirvittävä. Yskin kutiavaa yskää, joka oli pahinta öisin. En saanut nukuttua yskän vuoksi. Korvat olivat kipeät ja kutiavat. Paksua limaa tuli nenästä ja keuhkoista 3 vk. Tästä on 6 vk ja nivelet sormissa kipeät. Ei ollut mukava tauti, mitähän olisi ollut, ellen olisi ottanut 3 rokotusta. Ikää 55.

Luultavasti olisit päässyt vähemmällä ilman rokotteita. Sori nyt vaan, mutta kyllä naurattaa nämä "mitähän ois ollu ilman rokotteita" kommentit. Kaikki tuntemani rokottamattomat ovat sairastaneet taudin lievemmin ja huomattavasti harvemmin kuin rokotetut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdat sen, että et vielä tiedä, mitä tuhoja se on tehnyt sisälläsi. Vaarassa ovat ainakin aivot, sydän, keuhkot, maksa ja munuaiset. Monilla vauriot paljastuvat vasta ajan kanssa. Toivotaan, että selvisit vähällä.

Tällainen on juuri sitä hysteriaa, jota ap luultavasti tarkoitti. Minä olen sairastanut rokottamattomana koronan. Olin yhden päivän sairaslomalla, ja parisen viikkoa etätöissä. Useimmat sairastamani flunssat ovat olleet pahempia. Olen kerran sairastanut myös influenssan, joka sekin oli pahempi kuin korona. Rokotepakot ja levittämispassit olivat täysin vääriä ja ylimitoitettuja päätöksiä. Kukaan ei voi tosissaan sanoa, että "en halua tietää kuinka paljon pahempi tauti olisi ollut ilman rokotuksia", sillä totuus on, ettei kys. henkilö voi sitä varmaksi tietää. On hyvin mahdollista, että tauti olisi ollut yhtä lievä tai jopa lievempi. On niitä rokotettujakin teholla.

Ja niistä pitkäaikaisvaikutuksista: kuusi kuukautta on mennyt enkä koskaan ole kokenut oloani terveemmäksi. En ole kausiflunssaakaan sairastanut moneen vuoteen.

Vierailija
104/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikko, normaalipainoinen nainen 40-v. Sairastanut koronan 2 krt tämän vuoden aikana. Kummallakaan kerralla ei noussut kuume. Ekalla kerralla oli ärsyttävää räkäisyyttä, tukkoisuutta ja limaista yskää. Viikossa kaikki oireet hävisi. Tokalla kerralla, kk sitten, vähemmän limaisuutta. Sen sijaan kuivaa ja puuskittaista yskää johon heräsi yölläkin kesken unien. Viikon verran kesti sekin. Neljä yötä meni huonoilla unilla, kun ei saanut kurkun kaiherrukselta nukuttua.

Nyt on joku perus flunssa menossa, jonka yskäoireet kestäneet pitempään ja yhtenä iltana nousi ihan kunnon kuumekin.

En tiedä onko kuukausi sitten sairastettu korona haitannut parantumista.

Vierailija
105/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta koronasta ja oli normaalia kovempi flussa, jopa kuumetta pari päivää, mitä minulla ei yleensä ole. Sairastan tavan flunssan ehkä parin-kolmen vuoden välein. Toki olen 15 vuotta sitten sairastanut koronaakin kovemman flunssan eli suhteellista. Pitkäaikaisvaikutuksia ei vielä ole havaittu meidän perheessä

Ja sen verran lisäystä että rokotukset oli otettu, hoikka, perusterve, keski-ikäinen nainen. Influenssarokotuksia en ole ottanut kuin yhden joskus vuosia sitten, koronarokotuksia en enempää ota, eiköhän siitä taas selviä.

Vierailija
106/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteriaa oli aivan liikaa koronsflunssan ympärillä. Ehkä tällä valmisteltiin harjoituksena ihmiskuntaa tulevaan eli pienen eliitin totalitarismin alaisuuteen.

Noin sitä ajattelee jos on itse sairastanut lievän taudin, eikä välitä muista ihmisistä.

Mutta sitten kun kuolee sukulaisia ja ystäviä ympäriltä, alkaa asenne muuttua realistisemmaksi.

Vierailija
107/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi oudolla kuumotuksella. Yöllä tuli kuumepiikki, hampaat kalisivat, kun oli niin kylmä. Aamulla alkoi vesinuha, joka muuttui seuraavana päivänä paksuksi limaksi. Sitten iski yskä, joka oli aivan hirvittävä. Yskin kutiavaa yskää, joka oli pahinta öisin. En saanut nukuttua yskän vuoksi. Korvat olivat kipeät ja kutiavat. Paksua limaa tuli nenästä ja keuhkoista 3 vk. Tästä on 6 vk ja nivelet sormissa kipeät. Ei ollut mukava tauti, mitähän olisi ollut, ellen olisi ottanut 3 rokotusta. Ikää 55.

Luultavasti olisit päässyt vähemmällä ilman rokotteita. Sori nyt vaan, mutta kyllä naurattaa nämä "mitähän ois ollu ilman rokotteita" kommentit. Kaikki tuntemani rokottamattomat ovat sairastaneet taudin lievemmin ja huomattavasti harvemmin kuin rokotetut.

Mun tuntemat rokottamattomat, jotka ovat sairastaneet kovemman taudin, ovat joko kuolleet tautiin tai vammautuneet pysyvästi.

Vierailija
108/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap.

Ensinnäkin. Se Covid-19 oli vuonna 2020 alkuperäisenä versiona huomattavasti tappavampi kuin nykyinen tarttuvampi, mutta paljon lievempi versio. 

Nyt on edelleen niin paljon sitä liikkeellä, että kuolemiakin tulee. Mutta ero on nyt siinä, että jos näin paljon kuin nyt on tartuntoja, olisi tullut jo heti silloin 2020, olisi meilläkin kaivettu joukkohautoja kuten New Yorkissa ja käytetty jäähalleja ruumishuoneina kuten Italiassa, ja myös lääkäreitä ja hoitajia olisi kuollut kuin kärpäsiä. Siksi rajoitukset ja kaikki hässäkkä oli oikea ratkaisu silloin 2020 kun ei vielä tiedetty taudista tarpeeksi, eikä ollut rokotteita.

Ei tietenkään kaikki sairastu mihinkään virukseen, ja suurin osa sairastuneista saa lievähköt oireet. Ihmisellä on immuniteetti juuri sitä varten, että se torjuu suurimmaksi osaksi kaikki virukset. Edes HI virus ei sairastuta kaikkia jotka ovat sille altistuneet. Rokotukset ovat vähentäneet huomattavan paljon vakavan taudin riskiä, ja sitä myöden myös kuolemia, suhteessa sairastuneiden ja altistuneiden määrään.

Minä en kyllä huomannut mitään paniikkia tai pelottelua, mielestäni meillä toimittiin suomalaisen rauhallisesti ja asiallisesti, varsinkin kun nähtiin muista maista mitä niissä tapahtui, ja osattiin olla varovaisia. Jotkut ihmiset vaan ottivat kaikki mahdollisen pelotteluna, vaikka kyse oli normaalista tiedottamisesta ja median jutuista. Kukaan ei julistanut mitään, että nyt kuollaan kaikki, vaan aluksi tehtiin arvioita mikä voi olla pahin lopputulos, koska kaikkeen pitää aina varautua.

Vierailija
109/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oudosti perusteltu jos Ap:n eli yhden henkilön lievän koronan takia leimataan toimenpiteet ylilyönniksi;).

Vierailija
110/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin lievä, että olisin ollut työkuntoinen. Kotona silti pysyin viikon. Kolme rokotusta ja terve 42v nainen.

Vierailija
111/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse flunssan oireet ei olleet normiflunssaa pahemmat, mutta se seuraava viikko oli hirveä. En voinut olla yli 5min jalkeilla järkyttävän pahoinvoinnin takia. Tuli pelottavia kohtauksia, joissa tuntui, että tajunnanmenetys on lähellä.

Ja 3 rokotusta oli alla. En tiedä, kuinka liki 80v vanhempani taudista selviäisivät, heille kun normaali flunssakin on tuota vastaava.

Vierailija
112/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45. 174/97. Ylipainoa, astma, verenpainelääkitys. Tänä tiistaina sain positiivisen testin. Maanantaina oli jo puoliväsynyt olo. Ti-to oli nuhaa ja kuumetta 38-38.5. Nyt mennyt ohi kuume ja nuhakin lähes täysin. Tässäkö tää oli? Ruoka ei ole vielä kauheesti maistunut toki muuten normaali oli. Moni flunssa ollu paljon pahempi. Toki ei voi tietää mitä tuhoa tehny tai tekee sisäelimissä tai aivoissa. Neljä rokotusta on.

Vierailija
113/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Sekin olisi kiva tietää , että onko näillä henkilöillä, joilla on rokotteista huolimatta ollut paha flunssa Koronan takia, jotain elintapoihin liittyviä riskitekijöitä, kuten tupakoivatko he tai ovatko lihavia.

Olen tuo, joka sivulla 2 kertoi kahden viikon takaisesta sairastumisesta ja joka oli tänään kokeillut taas treenaamista. Olen 38, normaalipainoinen, en tupakoi tai käytä päihteitä, käyn viisi kertaa viikossa salilla tai ryhmäliikunnassa ja hyötyliikuntaa tulee joka päivä.

Vierailija
114/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi tietää, sairastaako lievänä vai vakavana.

Thl:n tilastoistakin voi vain päätellä, että teholle päätyy niin rokotettu kuin rokottamatonkin.

Tutkijatkaan ei osaa sanoa, miksi joku sairastuu pahemmin.

Alkuaikoina oli lehdissä mainintoja vakavasti sairastuneiden liian alhaisista d-vit. arvoista ja liikalihavuudesta.

D-vitamiinin puutos on yleistä huomattavan lihavilla, koska d-vitamiini, rasvaliukoisena imeytyy sinne läskeihin eikä elimistö pysty sitä hyödyntämään.

Myös korkea ikä, ruskeaihoisuus ja peittävä vaatetus ja 100% blokkaavat aurinkovoiteet aiheuttavat d-vitamiinin puutosta.

Näiden tarinoiden ansiosta käytän kyllä jatkossakin sitä "kuonokoppaa" kaupoissa ja mulle saa kyllä vapaasti nauraa.

olen toistaiseksi säästynyt koronalta (koputan puuta), en muuta keksi omalla kohdallani kuin sen kuonokopan ja d-vitamiinin.

Vierailija
115/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissamies kirjoitti:

Ei tauti itsessään ollut paha, mutta jälkiseuraukset  kesti 3kk

Montakos piikkiä hihassa? Niistähän se pitkät taudit tulee.

Vierailija
116/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 maskia, 0 testiä, 0 rokotetta -> 0 tautia

riskiryhmäläinen

Vierailija
117/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin te piikitetyt tajuatte sairastuvanne rokotteista????

Haudassako vasta?

Vierailija
118/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut kaksi koronaa ja ne olivat onneksi tosi lieviä. Toisesta koronasta olin jopa pikkuisen iloinen, sai olla hyvällä omallatunnolla viikon sairaslomalla. Ystävistäni ja työkavereista lähes jokainen on sairastanut ja muutamalla on ollut kova tauti. Suurin osa saanut melko lievänä.

Vierailija
119/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi tietää, sairastaako lievänä vai vakavana.

Thl:n tilastoistakin voi vain päätellä, että teholle päätyy niin rokotettu kuin rokottamatonkin.

Tutkijatkaan ei osaa sanoa, miksi joku sairastuu pahemmin.

Alkuaikoina oli lehdissä mainintoja vakavasti sairastuneiden liian alhaisista d-vit. arvoista ja liikalihavuudesta.

D-vitamiinin puutos on yleistä huomattavan lihavilla, koska d-vitamiini, rasvaliukoisena imeytyy sinne läskeihin eikä elimistö pysty sitä hyödyntämään.

Myös korkea ikä, ruskeaihoisuus ja peittävä vaatetus ja 100% blokkaavat aurinkovoiteet aiheuttavat d-vitamiinin puutosta.

Näiden tarinoiden ansiosta käytän kyllä jatkossakin sitä "kuonokoppaa" kaupoissa ja mulle saa kyllä vapaasti nauraa.

olen toistaiseksi säästynyt koronalta (koputan puuta), en muuta keksi omalla kohdallani kuin sen kuonokopan ja d-vitamiinin.

Ei päädy!

Sairaalaan päätyneistä 90% on rokotettuja.

Kuolleista 91% on rokotettuja.

Ja nämä on suhteutettu rokotusprosentteihin, ennenkuin piikkilobbarit tulevat vääntämään valeita.

Lähde: THL

Vierailija
120/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin te piikitetyt tajuatte sairastuvanne rokotteista????

Haudassako vasta?

Me tajuamme immunologian ja vastustuskyvyn perusteet. Mitä tutumpi virus on elimistölle vaikkapa rokotteiden kautta sitä lievempi on tauti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi