Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette sairastaneet covidin: oliko se niin paha kuin olisi hysterian ja pelottelun perusteella voinut odottaa?

Vierailija
19.11.2022 |

Itse sairastuin koronaan ensimmäisen kerran 2 viikkoa sitten ja oireet ovat olleet seuraavat:

- alussa lievä kurkkukipu ja kurkun käheys

- kuumetta oli parina, kolmena iltana/yönä jotain 37,5-38,7 astetta.

- Yskää, joka on kylläkin ollut lievempää mitä monessa tavallisessa flunssassa

- Haju- ja makuaisti menivät noin viikoksi, vaikkei ole ollut nuhaa.

Omalla kohdallani tämä tauti ei ollut mielestäni ihan niin paha, että olisi oikeuttanut aivan kaikki poikkeustoimet, rokotepakotuksen jne.

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kannata vielä juhlia. Sulla on kohonnut tulppariski ainakin seuraavan vuoden ajan.

Tuskinpa on jos ei mennyt näitä veritulpparokotteita ottamaan..

Vierailija
42/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka korona tänä syksynä. Oireet alaselkäkipu 5 vrk, kuiva tukkoisuus pari pv. 0 rokotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin tänä syksynä.

Kesti 3 viikkoa.

1. Vrk kova selkäsärky ja päänsärky ja kova väsymys joka meni vuorokaudessa ohi.

Luulin parantuneeni, mutta se oli pelkkä luulo. Tauti jatkui vielä 3 viikkoa.

-väsymys

-kurkku karhea ja tulehtunut

-mälsä ja sairas olo

-etova olo

-huimaus

Lievä lämpö, kork. 37.2

Ei yhtään rokotetta.

Tämä ei ole mikään nuha eikä flunssa, vaan korona.

Esim. itselläni ei ollut ollenkaan yskää eikä nuhaa.

Vierailija
44/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni aika lievänä perus-flunssaoireilla ohi, kun sain viime kesänä. Mutta minulla olikin kolme rokotetta alla, enkä kuulu riskiryhmään. Pidän itseäni onnekkaana, kun en saanut pidempiaikaisia oireita. Tuttavapiirissä oireet ovat vaihdelleet täysin oireettomista positiivisista testeistä aina kuolemaan asti, joten en lähtisi liikaa vähättelemään koronaa. Pidän alkuajan rajoituksia tarpeellisina; Suomessa ei kuollut ihmisiä silloin juuri lainkaan, ystäväni etelä-Euroopassa kertoivat kauhutarinoita, siellä ihmisiä kuoli kuin kärpäsiä, myös perusterveitä. Nyt onneksi virus on muuntunut lievemmäksi, mutta ei se silti mikään pikkujuttu ole. 

Tälläkin hetkellä Suomessa kuolee ihmisiä koronaan, se tapahtuu tukehtumalla, eikä ole kaunista katsottavaa. Enimmäkseen toki huonokuntoisia vanhuksia, mutta se ei tee siitä yhtään sen mukavampaa.

Vierailija
45/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauti: 4 viikkoa kestänyt "flunssa" eli kuumeilua, särkyä, huono olo. Ei nuhaa, makuaisti meni, hengenahdistusta (juuri ja juuri jaksoin kaksiossa huoneesta toiseen).

Jälkioireet: kesti 2 vuotta saada itseni kuntoon. Oli väsymys, aivosumu, lihasheikkous (olinhan ollut kuukauden vuodepotilaana), hengenahdistusta/huonoa kuntoa kesti pitkään. Päälle tuli vielä psyykkiset oireet, kun oli aika traumaattinen kokemus kaiken kaikkiaan ja kun parantumisessa kesti noin kauan.

Sanoisin siis, että oman kokemuksen perusteella kaikki "pelottelu" ja "paniikki" oli ihan perustelua.

Ikä? Ruokavalio? Peruskunto? Onko ylipainoa ja jos niin paljonko? Sisäelämää vai ulkoilmaelämää?

Ihmiset puhuu covidista, kuin ihmisen peruskunnolla ei olisi mitään vaikutusta.

Itse en ole rokotettu, viikko kuumetta, 38,5 enimmillään. Päänsärkyä kaksi ekaa päivää. Ei yskää, ei nuhaa, ei lihassärkyä, mutta viikon kestävä oksettava olo, joka esti syömisen.

Vuonna 92 sairastin paljon pahemman influenssan synnytyksen jälkeen kun oli voimat vähissä. Korkea kuume, helvetillisiä lihassärkyjä jne. Covid oli vain lusimista väsyneenä. Ikäni: 66. Kasvisdieetti. Ei eineksiä eikä roskaruokaa, eikä sokerisia tuotteita paljon. Ei ylipainoa eikä alkoholia. Hyvä kunto, paljon ulkona. Tällä setillä olen ollut sairastamatta flunssia vuosikymmenen - tai influenssoja.

Kyllä ihminen voi tehdä itsekin jotain vastustuskykynsä eteen.

Vierailija
46/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki varmasti tietää, että valtaosa sairastaa koronan lievin oirein. Niin minäkin. Eli ei yllättänyt. Oli kurkkukipua pari päivää ja väsytti.

Tosiaan kuukausitasolla kuolee n. 1000 henkilöä koronaan. Ei ole kaikille lievä.

Positiivisen testituloksen kanssa vai oikeasti koronaan? Eikö ihan vasta taas uutisoitu tästä että n.40% koronakuolemista ei ole koronakuolemia vaan muista syistä johtuvia. Sitten on rajatspauksia jossa kuollaan koronaan myötävaikuttavana tekijänä eli ei ole ainoa selkeä syy.

Yrittäkää nyt ihmiset vihdoin tajuta tämä tilastoharha mikä on ollut alusta asti. Et voi katsoa kuolintilastoja ja todeta että taas kuoli koronaan 1000, tarvitset oikean kuolinsyytilaston mikä tulee joskus vuoden lopussa ja sieltä voit laskeskella todelliset kuolemat.

En tarkoita etteikö koronaan kuolisi ihmisiä, ihan vaan että luvut heittää ja on tosi riippuvaisia testauksen määrästä.

Vierailija
47/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä täällä oikein kirjoittelee?

Minulla ja koko perheellä korona oli oireeton. En edes tunne ketään, kenellä se olisi ollut paha.

Missä porukoissa te oikein liikutte, jossain alkkisporukoissa?

Kuulostaa siltä, että et vain tunne paljon ihmisiä. Olen kaupungin virassa ja tapaan työni kautta paljon eri-ikäisiä ihmisiä. Vapaa-ajalla perheeni, sukulaisteni ja ystäväpiirini lisäksi myös työn ja harrastuspiirien kautta, lisäksi minulla on myös paljon ystäviä eri puolilla maailmaa ja olen kuullut reaaliaikaisia kokemuksia monista maista yhtä aikaa. Tunnen ja tiedän monia ihmisiä, joilla korona on ollut hyvin lievä tai oireeton, mutta myös monia, joille se ikävä kyllä oli raskas kokemus, jätti pitkäaikaisia terveyshaittoja tai oli jopa kohtalokas. Pahinta koronassa tuntuukin olevan se, miten laajasti sen vaikutukset vaihtelevat ihmisten välillä. Ei voi yhtään ennustaa, millaisena tauti itselle tai läheisille tulee.

Vierailija
48/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se oli pahempi kuin tavallinen flunssa ja osa oireista oli varsin outoja, esim. kitalaen puutuminen. Yskä kesti yli puoli vuotta. Olen ihan perusterve, joten pääsin varmaan helpolla.

Vierailija
49/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä 3x rokotettuna omicron oli keskivertoa pahempi flunssa. Näillä spekseillä originaali olisi voinut viedä teholle.

6 miljoonaa kuollutta ei voi vastata kysymykseesi, oliko tauti niin paha kuin sanottiin.

Vierailija
50/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä vähän kuumeista oloa. Räkä lensi noin 5 päivää ja makuaisti oli hukassa noin viikon. Siinä oli kaikki oireet.

Vierailija
51/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hullu sarjamiinustelija ketjussa.

Vierailija
52/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi oudolla kuumotuksella. Yöllä tuli kuumepiikki, hampaat kalisivat, kun oli niin kylmä. Aamulla alkoi vesinuha, joka muuttui seuraavana päivänä paksuksi limaksi. Sitten iski yskä, joka oli aivan hirvittävä. Yskin kutiavaa yskää, joka oli pahinta öisin. En saanut nukuttua yskän vuoksi. Korvat olivat kipeät ja kutiavat. Paksua limaa tuli nenästä ja keuhkoista 3 vk. Tästä on 6 vk ja nivelet sormissa kipeät. Ei ollut mukava tauti, mitähän olisi ollut, ellen olisi ottanut 3 rokotusta. Ikää 55.

Vierailija
53/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rokotukset mitään auta kun olen läheisiäni seurannut. Joku saa pahan koronan oli sitten piikkejä tai ei, toinen on monisairas mutta ei korona tartu lainkaan. Uskon enemmän siihen teoriaan, eli verityyppi vaikuttaa siihen tuleeko paha tai ei. Ihan sama onko rokotuksia. Nyt on alkanut tulla ihmettelijä mitänämä rokotukset aiheuttaa. Hiustenlähtö on yksi yleisin juttu.

Vierailija
54/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuume 5 päivää, näin harhoja ja koin outoja pelkotiloja. Lihassärkyä, ei kauhean kova yskä, mutta ei meinaa loppuakaan vaikka taudin alusta on jo 1,5 kk. Yskä vaan jatkuu. Myöskään pää ei tunnu normaalilta, keskittyminen on vaikeaa ja unohtelen asioita. Aistit ovat ylivirittyneet, äänet kovia ja valot kirkkaita.

Että noh, en suosittele kenellekään tällä oirekuvalla.

Vierailija
55/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä päivää flunssainen olo, pientä lämpöä. Päänsärky oli sitkeää, ei meinannu lääkkeet auttaa. Hengästytti vielä pari viikkoa taudin jälkeen. Kaksi rokotetta, kaksi kertaa sairastettu covid ja molemmissa muuten samat oireet mutta viimeisimmässä lähti hajuaisti kokonaan kuukaudeksi.

Olen sairastanut myös keuhkokuumeen ja se oli kyllä sellainen tauti mitä en enää koskaan halua. Joten otan jatkossakin covid rokotteet mikäli niitä tarjotaan vielä.

Vierailija
56/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut järjesti ihan kokoontumisiakin jo silloin 2020.

Vierailija
57/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaa lievemmät oireet, mutta pahempi kuin tavallinen flunssa. Hajuaisti meni vuorokaudeksi. Kolme rokotusta oli otettuna sairastuessani.

Vierailija
58/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks kertaa ollu koronassa. 

Ekan kerran tän vuoden helmikuussa. Lievää kuumetta, päänsärkyä, yskää ja väsymystä. 

Toisen kerran tällä viikolla. Kurkun karheutta, päänsärkyä, lievää kuumetta, nuhaa ja yskää. 

30 v, ei rokotteita. 

Alussahan tää oli arvaamaton, enää ei kai ihan niin arvaamaton. Mä itse ajattelin aikanaan et luultavasti en tuu kuolemaan jos korona iskee mutta olin sikäli nöyränä että pidin sitäkin vaihtoehtona. Nyt en enää usko et tää hengen vie ja jos vie niin en sille mitään voi. 

Vierailija
59/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut kovin paha: väsymystä, normiflunssaa, nuhainen ääni useita viikkoja ja sellaista yleistä voimattomuutta, aivosumua.

Kaksi rokotusta oli alla.

Vierailija
60/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 30-v. normipainoinen, tupakoimaton ja muutoinkin ilman mitään veritulpan riskitekijöitä sairastui keuhkoveritulppaan 1,5 viikkoa koronan jälkeen. Useampi infarkti löytyi keuhkoista. Puolen vuoden verenohennus lääkityskuuri. Semmoinen flunssa.