Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette sairastaneet covidin: oliko se niin paha kuin olisi hysterian ja pelottelun perusteella voinut odottaa?

Vierailija
19.11.2022 |

Itse sairastuin koronaan ensimmäisen kerran 2 viikkoa sitten ja oireet ovat olleet seuraavat:

- alussa lievä kurkkukipu ja kurkun käheys

- kuumetta oli parina, kolmena iltana/yönä jotain 37,5-38,7 astetta.

- Yskää, joka on kylläkin ollut lievempää mitä monessa tavallisessa flunssassa

- Haju- ja makuaisti menivät noin viikoksi, vaikkei ole ollut nuhaa.

Omalla kohdallani tämä tauti ei ollut mielestäni ihan niin paha, että olisi oikeuttanut aivan kaikki poikkeustoimet, rokotepakotuksen jne.

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v, hieman ylipainoinen ja sairastan reumaa. En ole ottanut yhtäkään koronapiikkiä. Olen sairastanut koronan kahdesti. Molemmilla kerroilla lievä nuha, kurkku kipeä, jonkin verran yskää. Toisella kerralla pisteli muutaman kerran keuhkoon kun lähdin lenkille oireiden loppupuolella. Molemmilla kerroilla haju- ja makuaistit menivät. Oireita kesti 3-4 päivää.

Jopa flunssassa on ollut kurjempi ja pahempi olo kuin koronassa.

Vierailija
22/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ja meni. Ei yhtään tiedekoktailia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä täällä oikein kirjoittelee?

Minulla ja koko perheellä korona oli oireeton. En edes tunne ketään, kenellä se olisi ollut paha.

Missä porukoissa te oikein liikutte, jossain alkkisporukoissa?

Vierailija
24/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ero tavalliseen flunssaan taitaa kyllä olla, että tavan flunssasta tietää aika varmasti, ettei siitä sairastui pahasti. Sen sijaan koronassa on ihan erilainen riski. Siitä ei voi ikinä olla yhtään varma tuleeko lievä tauti, vakava tauti tai pahoja jälkioireita.

Vierailija
25/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

260 kuoli viime viikolla. Eivät voi enää kertoa.

Vierailija
26/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varmasti tietää, että valtaosa sairastaa koronan lievin oirein. Niin minäkin. Eli ei yllättänyt. Oli kurkkukipua pari päivää ja väsytti.

Vierailija
27/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain peri uutta sairautta koronan seurauksena, mm keuhkot menivät pilalle ja verenkiertohäiriöitä. Ovat kestäneet jo 2 vuotta. Yläasteikäisellä lapsellani ensimmäinen koronatartunta oli kuin flunssa. Toisesta tartunnasta on nyt kuukausi ja hän on saanut reumatyyppisiä oireita. Toivottavasti ne menisivät ohi, emme ole vielä menneet tutkimuksiin, joten vaikea sanoa, mistä on kyse. Puolisoni sai koronan 9 kk sitten ja hänellä on yhä vieläkin välillä nivelkipuja ja väsymyskohtauksia.

Yksi sukulaiseni sai tosi monta jälkioiretta ja on ollut jo yli vuoden osittain työkyvytön, tekee lyhennettyä viikkoa. Yksi sukulainen joutui sairaalaan ja sen jälkeen vointia voisi kuvata löhinnä niin, että keho on ikääntynyt 10+ vuotta parissa viikossa.

Vierailija
28/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli tosi paha, en kyennyt kävelemään postilaatikolle pariin kuukauteen. Ihan hirveä tauti. Kaksi seuraavaa koronaa oli ihan iisi flunssa, vähän nuhaa, kolotusta jne flunssan oireita. Ei sitä tarvi pelätä, turhaa myllytystä. Pahin on jo takana.

Vierailija
29/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki varmasti tietää, että valtaosa sairastaa koronan lievin oirein. Niin minäkin. Eli ei yllättänyt. Oli kurkkukipua pari päivää ja väsytti.

Tosiaan kuukausitasolla kuolee n. 1000 henkilöä koronaan. Ei ole kaikille lievä.

Vierailija
30/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koronan, en ollut rokotettu. En olisi tiennyt taudista mitään, ellei testi olisi ollut positiivinen. Vähän yskin silloin tällöin. Sama oli myös omilla vanhemmilla, molemmat yli 60v, he tosin tuplarokotettu. Omalla kohdalla paljon pahempi oli influenssa, josta myös täysi parantuminen kesti pari kuukautta. Keuhkot oli aivan paskana sen taudin jälkeen ja sitä en halua kokea uudestaan :( Ihmiset tuntuvat unohtavan, että on myös muita tauteja koronan lisäksi, joista parantuminen voi kestää kauan. Itse olin kerran niin typerä, etten levännyt kunnolla normiflunssan jälkeen, ja sydänlihastulehdushan siitä tuli. Korona ei ole ainut tauti, jonka jälkioireet voivat kestää kauan.

Vierailija
31/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan kuukausitasolla kuolee n. 1000 henkilöä koronaan. Ei ole kaikille lievä.

Eipä tuossa niin sanottukaan.

Vierailija
32/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissamies kirjoitti:

Ei tauti itsessään ollut paha, mutta jälkiseuraukset  kesti 3kk

Mitä ne jälkiseuraukset oli sulla?

AP

Vieläkin yli kaksi vuotta jälkiseurauksia. Päänsärkyä ja väsymystä , lihakset kipeät ja liikkuvuus hunontunut. 

Vierailija
33/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

iho oli kosketusherkkä niinku olis saanu liikaa aurinkoo. tosi outo oire ei oo tullu ennen vastaan. muuten perus nuhakuume tosin kesti vaan pari päivää. iho oli kippee melkeen viikon. enkä ole hetkeekään katunu rokottamattomuuttani :D

Vierailija
34/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tutkimus kertoo, että koronan uusintatartunnassa on 2-3 kertaa pahemmat oireet ja tartunnan voi saada vaikka kuinka monta kertaa.

Vierailija
35/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin koronaan kaksi viikkoa sitten. Kuumeilu kesti viisi päivää ja sen jälkeen on ollut tukkoisuutta ja yskää, nyt enää tosi vähän. Rankkaa aerobista liikuntaa uskalsin kokeilla tänään ja tiukille se otti. Väsymys on kova edelleen ja haju- ja makuaisti enimmäkseen hävinneet. 

Kolme rokotusta. Edellisen kerran olen ollut kuumeessa, kun sairastin influenssan kuusi vuotta sitten.

Vierailija
36/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä uudenpi tutkimus kertoo että mitä enemmän koronaan uskot sen pahemmat oireet...

Vierailija
37/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastettu syksyllä 40+ nainen

Ekat kolme päivää olin todella kipeä, sahaa sä kuumetta ja aivan hirveä päänsärky. Outo oire oli se että jalat olivat kuin tulessa. Kolmen päivän jälkeen ikäänkuin lieveni perusflunssaksi. Pari viikkoa taudin jälkeen olin todella uupunut. Ei tämä nyt pikku flunssa ollut mutta ei kuolemaksikaan, olisin voinut jättää kyllä väliinkin. Toisaalta ihmiset sairastavat taudin tosi erilaisena joten jollekulle voi olla rankempi kokemus.

Vierailija
38/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka korona 2/2020 oli helvetistä. Ikinä en ole ollut niin kipeä ja kauheassa olossa. Todella kammottavaa, erilaisia oireita oli liuta. Pahinta oli kun tuntuu, että tulekehtuu. Keuhkot tuntui olevan mäsänä. Siitä seurasi yli vuoden Long Govid jossa oireita oli taas kun muille jakaa. Tämä korona tuli kun olin 2 viikon työmatkalla Lontoossa. 

Toinen korona 8/2021  oli oireeton. Testattiin kun olin altistunut töissä jossa useampi koronapositiivinen.

Kolmas korona 4/2022 oli pientä nuhaa ja 38 kuumetta 2 päivää sekä pääkipua. Tuli lapsen mukana koulusta jossa lähes koko luokka sairasti koronan. 

Rokotteita en ole ottanut. 

Vierailija
39/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se aika kurja tauti, mutta sitäkin kurjempaa oli se usein kuukauden jälkikäteen jatkunut totaalinen väsymys. Kahdelle vanhemmalle sukulaiselle se oli vielä kurjempi, henki meni molemmilta.

Vierailija
40/158 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehel ei ollu rokotteita, miehel astma ja uniapnea, kilpaurheilee eli on hyvässä kunnossa.

Makas kuolleena sohvalla 2vk, 38 asteen kuumetta, rohisi kuin mikäkin, hengitti pirun pinnallisesti ja vaikeesti.. seuraaval viikol oksenti tosi paksuu limaa ja meinas tukehtuu siihen.

Nyt on kuukausi mennyt, vieläkin työpäivän jälkeen on niin väsynyt, että käy nukkumaan heti, hengästyy tosi nopeesti ja aivot käy hitaalla.