Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää ruoki lapsen kavereita

Vierailija
19.11.2022 |

Nyt meni hermo. On todella rasittavaa kun nykyajan lapset ihan ronskisti tulevat kerjäämään ruokaa tai menevät jopa jääkaapille. Tai jos teen ruokaa ja lapseni kaveri pyytää myös saada syödä, olen aina antanut, mutta lähes 95% varmuudella ruoka jää syömättä kun se onkin pahaa tai ei ollutkaan nälkä tms. Ja jos lapsen kaveri ei syökään meillä, niin jäävät siihen ruokapöydän viereen norkoilemaan, eivätkä mene esim lapseni huoneeseen odottamaan vaikka pyytäisin. Ei omassa lapsuudessani todellakaan pyydetty ruokaa kylässä, saati menty jääkaapille tai jos sai syödä niin vaikka olisi ollut kuinka pahaa, niin se syötiin ihan vain kun oltiin kylässä! Omalle lapselleni olen aina painottanut että kylässä ei syödä ellei pyydetä ja odotetaan aina kaveria muualla kuin siinä missä isäntäperhe ruokailee.

Toinen on, että lompsitaan kengät jalassa sisällä, mutta onneksi ottavat ne pois kun pyydän.

Sanokaa etten ole ainoa kenellä menee tunteisiin nämä nykyajan lasten käytösmaneerit..

Kommentit (521)

Vierailija
121/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AIkuisessa on jotakin vikaa, jos antaa lapsen olla nälkäinen kattonsa alla. Tai sitten on vain todella köyhä. Huonoa käytöstä aikuisilta jokatapauksessa.

Meillä oikeasti on useimmiten ruokaa vain minulle ja tyttärelleni. Mies on pitkä pätkiä poissa, joten teen ruokaa pakkaseen sellaisiin rasioihin, joista riittää sitten minulle ja tyttärelle. En osta jogurtteja tai muita yksittäispakattuja enempää kuin meidän on tarkoitus syödä. Sama hedelmissä ja about kaikessa. Toki voisin olla sitten olla itse syömättä, mutta ei sekään nyt jatkuvasti ole hyvä vaihtoehto. Leivät voivat tehdä, mutta sittenkin alkaa narina, kun meillä ei ole kuin juustoa ja kasviksia päälle. Ollaan sovittu kaikkein lasten kavereiden vanhempien kanssa, että jos menevät toistensa luokse koulusta niin, ettei etukäteen ole sovittu, käyvät syömässä ja tekemässä läksyt ensin kotona. Tämä on ollut kaikista hyvä idea.

Voisithan jotain keksejä hankkia pari pakettia, että lapset saisivat maistaa.

Vierailija
122/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi mamma joka ärsyyntyy siitä ettei kenkiä oteta nykyään automaattisesti pois jalasta. Onko monilla näkynyt samaa lapsen kavereilla? 

Kyllä! Täällä myös yksi jolla menee hermo tuohon. Lapsi ei ollut vielä valmis ulkoilemaan kaverinsa kanssa, lapsen kaveri sitten kulki kuraiset ulkovaatteet päällä sisälle kenkineen päivineen. Sanoin että älä kävele kengät jalassa sisällä kun olen juuri siivonnut, niin totesi vain kuinka ei jaksa pukea sitten enää uudestaan.

Rätti käteen tuollaisille pennuille. Muistavat seuraavalla kerralla miettiä, kumpi tapa on parempi. Veikkaan jotenkin, että nassikan mielestä kenkien riisuminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:: kirjoitti:

Aloittajalle Tuolla menolla lapsillani ei ole kohta enää kavereita. Sovi pelisäännöistä lasten vanhempien kanssa ja lopeta valittaminen.

Minun lasten kaverit ovat saaneet meillä syödä aina aikanaan ja tulla milloin vaan.Ainoa sääntö on ollut, että kengät pois ja käsien pesu mielellään.

Et selvästikään siedä muiden lapsia, mieti kuitenkin samaa tilannetta toisin päin.

Kuule ensi talvena sähkölaskut on 3000 kuukaudessa ja verovähennys on 600.

Voi helvata mikä trolli. Me siirryttiin pörssisähköön, on sähkölämmitteinen ok-talo. Nyt on sähkölasku noussut 25 e /kk. Vaikka olis kova pakkanen niin nousee ehkä max 100 e/ kk. Kannattaa käyttää järkeä. Ja yhä edelleen me syötetään kaikki lapset, jotka sattuu olemaan paikalla. Ei ole niiden vika, jos vanhemmat on tolla lailla hieman vinksallaan.

Laittaisitko osoitteen? Siis jos kerran syötätte kaikki lapset, jotka paikalla sattuvat olemaan. Näillä hinnoilla sattuisi varmaan moni olemaan.

Vierailija
124/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan pennut on opetettu kotona siihen että pitää jankuttaa saadakseen tahtonsa läpi. Että kotona ei jankuteta, kylässa senkin edestä. Neuvotaan, että jankuta vaan reilusti, ei ne sua kehtaa kieltää.

Vierailija
125/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AIkuisessa on jotakin vikaa, jos antaa lapsen olla nälkäinen kattonsa alla. Tai sitten on vain todella köyhä. Huonoa käytöstä aikuisilta jokatapauksessa.

Lapsen käytöksessä on jotain vikaa, jos aikuinen antaa nälkäisen lapsen olla kattonsa alla... Kiltti, kohtelias (tervehtii, katsoo silmiin, osaa jutella, on oikeasti ystävällinen ja tietää miten kyläpaikassa ollaan) ja miellyttävä lapsi on mukava ruokkia.

Käsittääkseni täällä puhutaan täysin vastakohdista.

Vierailija
126/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:: kirjoitti:

Aloittajalle Tuolla menolla lapsillani ei ole kohta enää kavereita. Sovi pelisäännöistä lasten vanhempien kanssa ja lopeta valittaminen.

Minun lasten kaverit ovat saaneet meillä syödä aina aikanaan ja tulla milloin vaan.Ainoa sääntö on ollut, että kengät pois ja käsien pesu mielellään.

Et selvästikään siedä muiden lapsia, mieti kuitenkin samaa tilannetta toisin päin.

Kuule ensi talvena sähkölaskut on 3000 kuukaudessa ja verovähennys on 600.

Voi helvata mikä trolli. Me siirryttiin pörssisähköön, on sähkölämmitteinen ok-talo. Nyt on sähkölasku noussut 25 e /kk. Vaikka olis kova pakkanen niin nousee ehkä max 100 e/ kk. Kannattaa käyttää järkeä. Ja yhä edelleen me syötetään kaikki lapset, jotka sattuu olemaan paikalla. Ei ole niiden vika, jos vanhemmat on tolla lailla hieman vinksallaan.

Laittaisitko osoitteen? Siis jos kerran syötätte kaikki lapset, jotka paikalla sattuvat olemaan. Näillä hinnoilla sattuisi varmaan moni olemaan.

Meillä on monesti 2-3 ns ylimääräistä ja kyllä kaikki saa syödä. Joko olet trolli tai sitten vaan et välitä lapsista. En ymmärrä, miksi kukaan voisi antaa lasten olla nälässä.

Vierailija
127/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kauhean järkevän kuuloista että vieraan pitää olla nälässä ja odottaa yksin huoneessa kun toiset syö.. :D Kyllä minä sain aina kutsun ruokapöytään jos olin kaverilla kylässä ja tämä oli vuosia sitten. Samoin meillä sai vieras aina myös lautasen ja ruokaa, eikä tosiaan käsketty odottamaan yksin toisessa huoneessa! Sen nyt ymmärrän että outo kysyä välipalaa omin neuvoin tai mennä ilman lupaa jääkaapille. Mutta että ei ruokaa voida tarjota, kun itse syödään..

Se vieras voi mennä omaan kotiinsa syömään! Jos meidän lapset on esim. koulun jälkeen kavereille, niin selkeä sääntö on ollut tulla kotiin syömään. Ja kun syömme n. viiden aikaan, niin kyllä silloin joutaa jo pois sieltä kaverin luotakin. En minä ainakaan töistä tullessani jaksa edes jatkuvasti sitä että täällä norkoilee vieraita lapsia iltaan asti.

No, meillä saa olla illan ja vaikka yönkin. Saattaa olla lapsen kotona vaikeat oltavat, mutta eihän se mitään kun sä tarviit nyt olla rauhassa.

Niin meilläkin. Silti pitää olla käytöstavat. Ja vielä hyvät sellaiset. Yksikään uppiniska ei meille jää ja jos kotona on huono, on mielestäni tällaisen lapsen paikka oikeassa sijaiskodissa, ei kaverin äidin helmoissa opettelemassa lisää surkeita käytöstapoja.

Vierailija
128/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjosin lapseni uudelle kaverille välipalaa. Yllättäen sama kaveri istuikin myös päivällispöydässä. Onneksi ruokaa oli riittävästi sillä kertaa. Iltapala-aikaan äitinsä soitti ja pyysi jo kotiin. Seuraavana päivänä oli sama kaveri jo lounasaikaan ovella. Ruokaa meillä oli vain omalle porukalle varattuna, joten ei vieraalle riittänyt. Välipalaa taas riitti, ja päivällistäkin. Iltapalalle käskin hänen lähteä kotiin. Kolmantena päivänä sama toistui, kun toisenakin päivänä, paitsi iltapala-ajan lähestyessä minulta kysyttiin, voiko kaveri jäädä yöksi.

Kerroin, että ei voi jäädä, ja seuraavana päivänä on aikuisilla etätyöpäivä, joten vieraita ei voi tulla sisälle, mutta pihalla saavat leikkiä yhdessä. Seuraavana päivänä oli sama lapsi taas ovella. Oma lapseni ymmärsi, että sisälle ei voi tulla. Tuo kaveri lähti sitten kotiin, eikä ole sen koommin näkynyt.

Vierailija
129/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisitko osoitteen? Siis jos kerran syötätte kaikki lapset, jotka paikalla sattuvat olemaan. Näillä hinnoilla sattuisi varmaan moni olemaan.[/quote]

Meillä on monesti 2-3 ns ylimääräistä ja kyllä kaikki saa syödä. Joko olet trolli tai sitten vaan et välitä lapsista. En ymmärrä, miksi kukaan voisi antaa lasten olla nälässä.[/quote]

Ja nyt sun aivot varmaan räjähtää, mutta maanantai aamuisin on erittäin paljon lapsia, jotka on todella nälkäisiä. Mä laitan tuoreet leivät, leikkeleet, juustot, salaatit, tomaatit yms pöydälle itse tehtäviksi. Saa ottaa niin monta kuin haluaa. Jogurttia, rahkaa yms myös joinakin päivinä. Mehua, maitoa juomaksi. Myös teen kahvia/teetä, jos joku haluaa. Banaania, omenaa joskus.

T. Erityisopettaja yläkoulussa

Vierailija
130/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt tapanani ruokkia mukulani ennen kuin he lähtevät kavereidensa luo. Ei tarvitse siellä kuolata kenenkään lautasenreunalle.

Vierailija
131/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kauhean järkevän kuuloista että vieraan pitää olla nälässä ja odottaa yksin huoneessa kun toiset syö.. :D Kyllä minä sain aina kutsun ruokapöytään jos olin kaverilla kylässä ja tämä oli vuosia sitten. Samoin meillä sai vieras aina myös lautasen ja ruokaa, eikä tosiaan käsketty odottamaan yksin toisessa huoneessa! Sen nyt ymmärrän että outo kysyä välipalaa omin neuvoin tai mennä ilman lupaa jääkaapille. Mutta että ei ruokaa voida tarjota, kun itse syödään..

Se vieras voi mennä omaan kotiinsa syömään! Jos meidän lapset on esim. koulun jälkeen kavereille, niin selkeä sääntö on ollut tulla kotiin syömään. Ja kun syömme n. viiden aikaan, niin kyllä silloin joutaa jo pois sieltä kaverin luotakin. En minä ainakaan töistä tullessani jaksa edes jatkuvasti sitä että täällä norkoilee vieraita lapsia iltaan asti.

No, meillä saa olla illan ja vaikka yönkin. Saattaa olla lapsen kotona vaikeat oltavat, mutta eihän se mitään kun sä tarviit nyt olla rauhassa.

Jos perheen äiti tai isä ei jaksa sitä, että kotona norkoilee päivästä toiseen vieraita lapsia, alkaa siinä kodissa helposti olemaan ne vaikeat oltavat sekä omilla että vierailla.

Jos sinulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia, et voi tietää, että niitä lasten kavereita tuppaantuu välillä sellaisiinkin perheisiin, joissa on ihan oikeita ongelmia jo ilman niitä vieraita lapsiakin.

Vierailija
132/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monesti 2-3 ns ylimääräistä ja kyllä kaikki saa syödä. Joko olet trolli tai sitten vaan et välitä lapsista. En ymmärrä, miksi kukaan voisi antaa lasten olla nälässä.

Ja nyt sun aivot varmaan räjähtää, mutta maanantai aamuisin on erittäin paljon lapsia, jotka on todella nälkäisiä. Mä laitan tuoreet leivät, leikkeleet, juustot, salaatit, tomaatit yms pöydälle itse tehtäviksi. Saa ottaa niin monta kuin haluaa. Jogurttia, rahkaa yms myös joinakin päivinä. Mehua, maitoa juomaksi. Myös teen kahvia/teetä, jos joku haluaa. Banaania, omenaa joskus.

Miksi nämä lapset ovat kotona? Lasu heistä pitäisi tehdä, eikä opettaa vanhemmille, että ope ruokkii ja loputkin rahat voi laittaa kaljaan. Mieti hetki oikeasti näitä lapsia. Eivät olot sillä parane, että maanantaisin heitä ruokit.

Vierailija
133/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko vieraana olevaa lasta kehoittaa mennä kotiinsa ruoka-aikana?

Eiköhän se ole samoihin aikoihin lapsiperheissä.

Vierailija
134/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan aloittanutkaan. Vettä saa jos on jano. Eipä nuo ole valittaneet.

Vierailija
135/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko vieraana olevaa lasta kehoittaa mennä kotiinsa ruoka-aikana?

Eiköhän se ole samoihin aikoihin lapsiperheissä.

Oman kokemukseni mukaan ei ole. Aina soitan omalle lapselleni, että lähtee kotiin hyvissä ajoin ennen ruokaa. Meillä ollessaan kaverit ei lähtisi millään kotiin. Viimeksi sanoin joskus puoli kuuden aikaan, että nyt oikeesti pitäisi jo lähteä, niin tämä vaan vänkäsi vastaan että ei hänen vanhempansa ole vielä pyytäneet tulemaan kotiin. Aha.

Vierailija
136/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä lapset ovat kotona? Lasu heistä pitäisi tehdä, eikä opettaa vanhemmille, että ope ruokkii ja loputkin rahat voi laittaa kaljaan. Mieti hetki oikeasti näitä lapsia. Eivät olot sillä parane, että maanantaisin heitä ruokit.

Tiedoksi, että lasuja tehty sadoittain. Kukaan ei pysty auttamaan näin montaa perhettä, se on täysin mahdotonta. Sun mielestä nämä lapset ovat syyllisiä omaan oloihin? Minä käyn ne sieltä huumeperheistä aamuisin hakemassa pois. Monet ei edes uskalla tulla omista huoneistaan pois ilman minua. Poliisit kutsutaan, sossut kutsutaan. Mikään ei muutu. Saan aina saman vastauksen, ei ole mahdollisuutta auttaa. Sun mielestä mun pitäisi opettaa näitä lapsia kun ovat nälissään ??

Vierailija
137/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sä ap hötkyilet? Meillä on kans kaverit kysyny saako syödä. Sanon suoraan, että ei riitä. Mene kotiis syömään.

Varsinkin kun paistan 4 henkiselle perheelleni 4 pihviä, niin ei siitä riitä.

Yks kaveri meillä norkoili koulun jälkeen (olikos nyt 6-8 tuntia). Ei sillä vanhemmatkaan soitellu, et tuleppas kotiin syömään. En mäkään mitään tarjonnu.

Vierailija
138/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi, että lasuja tehty sadoittain. Kukaan ei pysty auttamaan näin montaa perhettä, se on täysin mahdotonta. Sun mielestä nämä lapset ovat syyllisiä omaan oloihin? Minä käyn ne sieltä huumeperheistä aamuisin hakemassa pois. Monet ei edes uskalla tulla omista huoneistaan pois ilman minua. Poliisit kutsutaan, sossut kutsutaan. Mikään ei muutu. Saan aina saman vastauksen, ei ole mahdollisuutta auttaa. Sun mielestä mun pitäisi opettaa näitä lapsia kun ovat nälissään ??

Opettajana haet kotoa? Ja sinä menet siis huumeluolaan ilman poliisia? Ja lapset lymyilevät piilossa? Ja syötät nämä lapset, että voit opettaa? Eikä mikään laki tule vastaan?

Miten tämä nyt vaikuttaa vähän oudolta....

Vierailija
139/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman kuuluu myös opettaa lapsia, omaa erityisesti, olemaan oikeudenmukainen: Pitää puolensa kun toinen koettaa käyttää hyväksi, vetää jämäkästi rajat mutta silti niin, ettei itse joudu kärsimään. Tällä tarkoitan, että vetää ajoissa rajat ennenkuin itsellä on liian paha mieli, ja ehkä tulee käyttäydyttyä siten että se vaivaa myöhemmin.

Nämä ovat aikuisena tärkeitä taitoja.

Ehkä voisi sanoa että pääsee pöytään, jos seuraa meidän perheen sääntöjä, jotka on___.

Ruuasta kiitetään meillä emäntää mutta katolisissa maissa ei, koska se tulee jumalalta. Niissä sen sijaan syödessä kuuluu kehua ruokaa, se vastaa meidän loppukiitostamme.

Vierailija
140/521 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan mielelläni välipalan koululaisen kavereille, mutta päivällisajan lähestyessä totean, että nyt olisi aika lähteä kotiin. Joskus jotkut ovat yrittäneet sanoa vastaan, silloin totean reippaasti että meillä tehdään näin. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi