Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää ruoki lapsen kavereita

Vierailija
19.11.2022 |

Nyt meni hermo. On todella rasittavaa kun nykyajan lapset ihan ronskisti tulevat kerjäämään ruokaa tai menevät jopa jääkaapille. Tai jos teen ruokaa ja lapseni kaveri pyytää myös saada syödä, olen aina antanut, mutta lähes 95% varmuudella ruoka jää syömättä kun se onkin pahaa tai ei ollutkaan nälkä tms. Ja jos lapsen kaveri ei syökään meillä, niin jäävät siihen ruokapöydän viereen norkoilemaan, eivätkä mene esim lapseni huoneeseen odottamaan vaikka pyytäisin. Ei omassa lapsuudessani todellakaan pyydetty ruokaa kylässä, saati menty jääkaapille tai jos sai syödä niin vaikka olisi ollut kuinka pahaa, niin se syötiin ihan vain kun oltiin kylässä! Omalle lapselleni olen aina painottanut että kylässä ei syödä ellei pyydetä ja odotetaan aina kaveria muualla kuin siinä missä isäntäperhe ruokailee.

Toinen on, että lompsitaan kengät jalassa sisällä, mutta onneksi ottavat ne pois kun pyydän.

Sanokaa etten ole ainoa kenellä menee tunteisiin nämä nykyajan lasten käytösmaneerit..

Kommentit (521)

Vierailija
521/521 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että en olekaan ainoa! Siis en minä pyydä pyydä. Sanoin esim lapsen kaverille, että voit mennä odottamaan Pertin huoneeseen kunnes ollaan syöty vastaukseksi tuli ei kyllä minä voin odottaa tässä. Häkellyin enkä vain osannut sanoa enää että mene nyt sinne huoneeseen!

Ap

Sanohan jatkossa, että : "Nyt kun syömme niin on mentävä Pertin huoneeseen odottamaan mikäli tahdot odottaa."

Jos haluat perustella niin prään voi todeta, että: tahdomme ruokarauhan. Ohjata lapsi sinne huoneeseen ja sanoa kiitos ja ovi kiinni.

Jos tulee kurkkimaan kesken ruokailunne siihen ovelle tmv nin sitten voi jälleen muistuttaa, että hänen oli sopimus odottaa siellä Pertin huoneessa. Ruokailu on vielä kesken ja mikäli haluaa odottaa niin se tapahtuu siellä lapsesi huoneessa ellei halua mennä kotiin syömään sillä välin itsekin.

Itse kysyin

Hyvä kirjoitus. Itse pitää päättää säännöt ja sitten opettaa ne lasten kavereille. Ei tarvitse komentaa, senkun sanoo rauhallisesti ja pitää ne rajat. Joka kodissa on eri sääntöjä, ei ne lapset mitään ajatuksenlukijoita ole!

Itse kyllä ruokin mielelläni jos kavereita talossa on. Yritän vielä suunnitella jotain hyvää ettei jää kukaan nälkäiseksi. Mutta mie oonkin karjalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme