G: Anna sun paras LAIHDUTUS vinkkisi. Millä onnistuu?
Nyt pitäis kilot saada karistettua ja jojoilu seis.
Mitkä keinot OIKEASTI toimii?
Kommentit (17)
Mulla toimi erittäin säännöstelty ruokavalio. Pelkkää kanaa ja parsakaalia. 20 kg lähtenyt ihan muutamassa kuukaudessa. Tosin 15kg on vielä kyllä jäljelläkin.
Pätkäpaasto. Mieluiten yhdistettynä ketogeeniseen ruokavalioon ja pidempiin (24 h) paastopätkiin.
Ala syödä normaalia ruokaa riittäviä määriä. Eli lopeta laihduttelu.
Juu, sama kuin edellä, eli kalorien laskeminen ja riittävästi ruokaa.
Ei mitään kaloripitoisia juomia, ei myöskään smoothieita. Nostavat verensokerin nopeasti ja korkealle. Pätkäpaasto toimii myös.
Vierailija kirjoitti:
Juu, sama kuin edellä, eli kalorien laskeminen ja riittävästi ruokaa.
Oletko todella sitä mieltä, että on ihan sama syökö ihminen 1500 kcal pullaa tai saman kalorimäärän verran kanaa ja parsakaalia? Ihmisen elimistö on monimutkaisempi systeemi kuin pelkkä polttouuni. Pitää laskea makroja.
Laitoinkin jo toiseen eriaiheiseen ketjuun, mutta älä osta enää "välipalaruokia" eli keksejä, jäätelöä, maustettuja jogurtteja, muromysliä, karkkia, leivonnaisia, perunalastuja jne. Laihduin kolme kiloa ja säästin rahaa. Tarkoitus oli siis säästää rahaa, tuo laihtuminen tuli siinä sivussa. En tiedä, laihdunko enempää, kun en ole mitään muuta ruokaa rajoittanut lainkaan. Syön aika tavallisesti, leipää, perunaa, riisiä, lihaa, puuroa, juureksia ja yhden tai kaksi hedelmää ja marjojakin ym. Laitan myös sokeria teehen ja marjoihin jne. En siis ole "sokerittomalla". Eli en ole kärsinyt tästä kuurista nyt millään lailla. Katsotaan lähteekö vielä lisää painoa. Hassuinta oli, että en mielestäni syönyt noita välipalaruokia ollenkaan paljon, minulla ei ole mitään suklaan tai perunalastunhimoa, joten vähän mysteeri tämä nyt on. Ehkä noissa kuitenkin on kaloreita sen verran pienissäkin määrissä.
Vehnä, sokeri ja alkoholi pois, muuten normi ruokaa ja kohtuulliset annokset. Kävelylenkkejä ja kotijumppaa.
Annan kolme;
-Lisää vedenjuontia
-Kasviksia (tai marjoja/hedelmiä) joka aterialla jossain muodossa
-Vähintään 30 min reipasta liikuntaa joka päivä
Nämä ovat toimineet minulle.
Vierailija kirjoitti:
Laitoinkin jo toiseen eriaiheiseen ketjuun, mutta älä osta enää "välipalaruokia" eli keksejä, jäätelöä, maustettuja jogurtteja, muromysliä, karkkia, leivonnaisia, perunalastuja jne. Laihduin kolme kiloa ja säästin rahaa. Tarkoitus oli siis säästää rahaa, tuo laihtuminen tuli siinä sivussa. En tiedä, laihdunko enempää, kun en ole mitään muuta ruokaa rajoittanut lainkaan. Syön aika tavallisesti, leipää, perunaa, riisiä, lihaa, puuroa, juureksia ja yhden tai kaksi hedelmää ja marjojakin ym. Laitan myös sokeria teehen ja marjoihin jne. En siis ole "sokerittomalla". Eli en ole kärsinyt tästä kuurista nyt millään lailla. Katsotaan lähteekö vielä lisää painoa. Hassuinta oli, että en mielestäni syönyt noita välipalaruokia ollenkaan paljon, minulla ei ole mitään suklaan tai perunalastunhimoa, joten vähän mysteeri tämä nyt on. Ehkä noissa kuitenkin on kaloreita sen verran pienissäkin määrissä.
Mikäs tässä harmitti alapeukuttajaa? Itse olin aika tyytyväinen ja aion jatkaa samalla linjalla.
Alkoholi, sipsit ja karkit ja muu roskaruoka pois. Juo enemmän vettä (pitää myös nälän tunnetta poissa), täytä lautanen ensin kasviksilla ja siihen jäljelle jäävään tilaan sitten proteeini ja hiilihydraatti (tällöin annos pysyy helpommin lautasmallin mukaisena) kunnon hikijumppaa+lihaskuntoa vähintään 5 kertaa viikossa, mielellään liiku jollain tavalla joka päivä. Ei tarvitse mennä salille tai maksaa itseään kipeäksi erilaisista liikuntaharrastuksista vaan kotijumppa käy oikein hyvin. Youtube on täynnä erilaisia jumppavideoita.
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto. Mieluiten yhdistettynä ketogeeniseen ruokavalioon ja pidempiin (24 h) paastopätkiin.
Minä olen nyt pätkäpaastonnut viikon pari ja vaatteet löystyneet selvästi. Tämä siis toimii mulla, olen yrittänyt vaikka kuinka kalorirajoitusta ja liikuntaa ilman tuloksia.
Ainoa vaan kun nyt talvella kroppa menee syväjäähän. Yöllä kädet jääkalikkoina, vaikka muuten olen kuumista aalloista kärsivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tässä harmitti alapeukuttajaa? Itse olin aika tyytyväinen ja aion jatkaa samalla linjalla.
En syö keksejä, jäätelöä, maustettuja jogurtteja, muromysliä, karkkia, leivonnaisia, perunalastuja jne.
Eli itse en noin helpolla laihdu. Ainoastaan syömättömyydellä.
20:4 paasto, hiilihydraatit minimiin, rasvaa 70% kaloreista, päivän kalorit noin 1000-1200 kcal, pääsee ketoosiin ja autofagiaan. Päivittäinen kävely, pyöräily tms. 2h/pv. Kyllä lähtee.
Jätä ruoka kokonaan pois, syö vain vettä. Ja älä juo vettä, koska silloin sitä voi tulla liikaa, eli syö sitä lusikalla.