Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jouluherkkuja olette jo nauttineet?

Vierailija
18.11.2022 |

vai syöttekö vasta jouluna?

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oistereita

Vierailija
62/217 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinebrychoffin jouluolutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikkaan joulutortun. Lidlistä mies osti . En vaan ikinä ole oppinut tykkäämään kaupan tortuista enkä myöskään valmistaikinasta tehdyistä. Oikea joulutorttu tehdään voihin ja kaulitaan, käännetään, pistetään kylmettymään, kaulitaan, käännetään, ainakin viidesti. Lopputulos ei ole tönkköjankkia taikinaista vaan ilmavan rapisevan lehtevä ja möyheä. Teolliset tortut maistuvat pahalta

En ole viitsinyt itse leipoa joulutorttuja pariinkymmeneen vuoteen. Nykyinen mies ei tiedä edes, että olin nuorempana leivontavirtuoosi ja tein ihan mitä vaan 

Vierailija
64/217 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögiä, Bad Elf-jouluoluen

Piparkakkutaikinan tein viime viikolla ja viikonloppuna vähän söin niitäkin. 

Vierailija
65/217 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä mitään, eikä tee mielikään. Tykkään kyllä jouluherkuista sen pari viikkoa joulukuussa, sit alkaa tympiä. Varmaan joskus itsenäisyyspäivän jälkeen leivotaan lasten kanssa pipareita.

Olen jotenkin henkisesti vielä syksyssä. Aina se joulu yllättää.

Vierailija
66/217 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tölkillisen hillosipuleita, ne kuuluvat minun joulupöytääni.

Vierailija
67/217 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden jouluaterian olen jo syönyt.

Se jää ainoaksi.

Vierailija
68/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annaksen piparkakut ovat tähän mennessä ainoat varsinaiset jouluajan herkut. Mulle ylipäänsä joulutortut ja piparit + glögi kuuluvat enemmän joulunodotukseen marraskuun lopulta loppiaiseen, kuin vain lyhyelle jouluajalle. Joulunpyhinä on muutakin syömistä, johon pipari, glögi ja tortut vain hukkuisivat kaiken muun ohelle. Niistä nauttiikin enemmän joulua odotellessa ja valmistellessa.

Vierailija
69/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alladin konvehtirasian (puoliksi kumppanin kanssa, eli kerros kummallekin). Välillä on tässä kohtaa mennyt enemmänkin. Ei esimerkiksi kannata askarrella lahjaksi konvehtikuusia...

70/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulutorttuja, riisipuuroa.

Meillä ei riisipuuro ole mikään jouluruoka, sitä keitetään kerran viikossa.

Vierailija
71/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean joulupöydän herkkuja, hyvää oli ja edullinen.

Vierailija
72/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vielä mitään, eikä tee mielikään. Tykkään kyllä jouluherkuista sen pari viikkoa joulukuussa, sit alkaa tympiä. Varmaan joskus itsenäisyyspäivän jälkeen leivotaan lasten kanssa pipareita.

Olen jotenkin henkisesti vielä syksyssä. Aina se joulu yllättää.

Sama ja ihmettelen, miksi jouluruokia on kaupassa jo marraskuussa. Marraskuu ei ole mielestäni joulunodotuskuukausi. No glögiä oon juonut, se mielestäni koko talvelle sopivaa välillä nautittuna. 

Vierailija
73/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein koe-erän sienisalaattia

Maistoin kylmäsavulohta

Testasin Blossan 2022 vuosiglögin ja oli tylsin 15e glögi ikinä

Vierailija
74/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla söin joulutortun.

Vierailija
75/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuroa, joulutorttuja, pipareita, suklaata, glögiä sekä lanttulaatikkoa. Itsenäisyyspäivän tienoilla laitan jouluruokia enemmän pöytään kerralla kun joulu menee ulkomailla ja siellä toisenlaiset ruuat odottavat.

Vierailija
76/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mustaa teetä jossa on makua tuomassa monia piparkkutaikinaan käytettäviä mausteita. Se on hyvää ja lämmittää ihanasti kun esim illalla tulee lenkiltä koiran kanssa ja on sisäinen kylmyys päällä.

Viikonloppuna eli ensimmäisenä adventtina ajattelin tehdä luumuhilloa, käytän sitä esim. kaurapuuron ja jugurtin kanssa.

Graavikalakin pitäisi viikonloppuna tehdä pakastimeen joulua odottamaan.

Panostan enemmän siihen että joulun ja loppiaisen välisenä aikana syön jouluun sopivia ruokia, jos nyt jo aloittelisin olisin ihan kyllästynyt kun juhlan tullessa.

Vierailija
77/217 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari konvehtirasiaa olen jo vetäissyt kurkusta alas, Pandan ja Fazerin, noin niinkuin "vertailun" vuoksi... mikä ihana tekosyy xD

Vierailija
78/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin miehelle jouluksi toivotun

Mon Cheri suklaat. Piti käydä useampi Alko läpi ennenkuin sain korvaavan tuotteen.

Vierailija
79/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt lanttu- ja porkkanalaatikkoa, sekä muutaman joulutortun. Sienisalaattia teen huomenna.

Vierailija
80/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua , en tykännyt.Ruotsissa asuvana odotan suomalaista kinkkua tänne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi