Mitä jouluherkkuja olette jo nauttineet?
Kommentit (217)
Olen syönyt 2 joulutorttua ja yhden konvehtirasian.
Vierailija kirjoitti:
Tein koe-erän imellettyä perunabataatti laatikoa.
Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla. Maukkaan pikkujouluaterian olen jo saanut nauttia; lohta, silliä, katkarapuja, sienisalaattia, rosollia, waldorfin salaattia, tuoresalaattia, normi laatikot ja kinkkua. Jälkiruokana puolukkainen valkosuklaarahka, kahvi, tortut, piparit ja suklaata. Omaan jouluun laitan vähän laatikoita ja falafelpyöryköitä härkäpapurouheesta, käy kaikille. Ja kanttarelli-ja maa-artisokkakeittoa joululeivän kanssa. T. Mummi Kainuusta
Mummilta unohtui nautittu lämmin glögiviini Tallinassa......;))
Laitoin joulukossuun mantelilastuja.
Olen muutaman kerran nauttinut höyryävän kuumaa makaroonia reilulla avokätisellä voilisällä höystettynä.
Glögiä on juotu jo vaikka kuinka monta kertaa. Joulutorttuja olen myös syönyt muutaman. Ja joulukinkkua on ostettu valmiina siivuina kaupasta; oli hyvää!
Torttuja ja pipareita, nämä kuuluvat meillä enemmän joulun odotus aikaan kuin itse jouluun.
Tänä vuonna olen päättänyt, etten syö mitään kunnon jouluruokia ennen aattoa! Yleensä olen jo maistanut kaikki laatikot läpeensä ja juonut litroittain glögiä. Poikkeus voi tulla, jos menen johonkin ravintolaan.
Piparkakkuja ja joulutorttuja olen syönyt jo. Glögiäkin sitten joulukuun puolella tunnelmaa kohottamaan.
Hevosen söin alkuruoaksi sen jälkeen punatulkun pää meni pääruoaksi vuorostaan ajattelin vetää suihin naapurin ukon mällin jälkiruoaksi toisen naapurin Arttu koiran uunin kautta. Kaikki menee stolichnaya kurkusta alas.
Pari viikkoa sitten gluteenittomia joulutorttuja ja tänään itseleivottuja gluteenittomia joulupipareita.
Imellettyä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, riisipuuroa luumu-rusinakeitolla, glögiä, Annas pepparkakorin omenaista uutuutta ja -suklaalevyä, kanelisia Geishoja, stollenia ja Wiener nougatia, kun sitä saa taas palmuöljyttömänä. Huh, mikä lista, mutta aloitin jo syyskuun puolella!
Piparista pidän, joten sitä pitää saada muutaman kerran viikossa.
Heti, kun kauppaan ilmestyi glögit ostin. Useampi erä myös joulutorttuja ja pipareita leivottu ja syöty.
Fazerin parhaita ostettu useampi rasia. Riisipuuroa sekä luumurusinasoppaa olen syönyt aamupalaksi useampana aamuna. Söisin näitä ympäri vuoden, jos olisi saatavilla kuten myös mämmiä.
Eka adventista alkaa hissukseen joulumaistelut kuten glöki ja piparit.
Glögiä, joulukonvehteja, joulusuklaalevy, jouluoluita, Ganes-joululimua ja pipareita.