Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jouluherkkuja olette jo nauttineet?

Vierailija
18.11.2022 |

vai syöttekö vasta jouluna?

Kommentit (217)

Vierailija
81/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luumurahkaa tein just.

Sama. Se on niiin hyvää.

Suklaarasia herkuteltu ja pipareita. Pikkuherkuttelu alkaa usein adventista. Tietyt jouluherkut on nono ennen joulua mm kinkku, lasimestarin silli ja muut kalat.

Vierailija
82/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä syö ennen joulua, pikkujouluja ei tänä vuonna ole tiedossa.

Leiponut olen mutta pakkaseen menivät. Jos (kun) sähkön hinta pysyy kalliina, alan kyllä syömään jo ennen joulua koska kolme pellillistä yhteensä.  Pakastin pois päältä kokonaan taitaa lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt suklaakonvehteja, nam :P  

Itsenäisyyspäivänä sitten glögiä, pipareita ja joulutorttuja. Varsinaisia jouluruokia syön vasta aattona, jotta niissä säilyy 'hehku'  <3 

Vierailija
84/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulutorttuja, riisipuuroa.

Meillä ei riisipuuro ole mikään jouluruoka, sitä keitetään kerran viikossa.

Sitähän söisi vaikka päivittäin. Mulla oli puurokattila mutta jossain muutossa kadotin. Vahingossa tainnut mennä roskiin laatikko joka tarkoitus ottaa mukaan, samalla katosi paistinpannuja ja kuppeja.

En ole muistanut ostaa uutta puurokattilaa, niitä nyt joulun aikaan varmaan tarjouksissakin olisi.

Vierailija
85/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stolichnyaa muutama pullo kissanraadon kärvensin takassa.

Vierailija
86/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino, metabolinen oireyhtymä ja tyypin 2 diabetes ovat lisääntyneet Suomessa hälyttävästi.

Vierailija
87/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäinpäivänä ensimmäiset joulutortut. Eilen ostin kokeeksi pienen paketin valmiita joulukinkkusiivuja ja siitä maistoin. Just äsken nostin haudutuskattilan esille aikeena tehdä riisipuuroa. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.

Vierailija
88/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen töissä oli glögiä ja pipareita. Viikonloppuna söin ensimmäisen joulurortun. Jouluna en enää torttuja syökään, minulla ne kuuluvat joulunalusaikaan.

Vierailija
89/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annaksen piparkakut ovat tähän mennessä ainoat varsinaiset jouluajan herkut. Mulle ylipäänsä joulutortut ja piparit + glögi kuuluvat enemmän joulunodotukseen marraskuun lopulta loppiaiseen, kuin vain lyhyelle jouluajalle. Joulunpyhinä on muutakin syömistä, johon pipari, glögi ja tortut vain hukkuisivat kaiken muun ohelle. Niistä nauttiikin enemmän joulua odotellessa ja valmistellessa.

No sinäpä sen sanoit. Itse nautiskelen näitä kans jo hyvissä ajoin ennen joulua ja joka joulu olen päivitellyt, kun ei ne enää kiinnosta 😄. Silti esim. vielä joulupöytään tulee torttuja paistettua, vaikkei niitä muiden herkkujen ohessa kukaan enää syö.. Taidan alkaa karsia ja eriyttää osan vain joulunalusaikaan. Kiitos silmieni avaamisesta!

Vierailija
90/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on jo Ikean joulubuffet testattu. Tänään mennään vielä kolmannen kerran.

Vierailija
91/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torttuja, joulukinkkua ja yhden konvehtirasian.

Vierailija
92/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gölgiä ja trottuja.

Vierailija
93/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joulupuuro on aattoaamun asia. Muuna aikana se on pelkkää riisipuuroa, jota syön tosi harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa.

Mitä ideaa siinä edes olisi, jos sitä söisi harva se päivä. Eihän se silloin olisi joulupuuroa sanan varsinaisessa merkityksessä.

Vierailija
94/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua syön Annan pipareita läpi vuoden, koska ne ovat ihanan ohuita. Hiilareita taitaa olla 3 g yhdessä piparissa, joten parempi vaihtoehto kuin hapankorppu tai näkkileipäpala.

Kanelia ei pidä syödä joka päivä.

Sanoinkos syöväni joka päivä? Sitä paitsi jos söisin joka päivä korvapuustin, tulisi siinäkin kanelia joka päivälle. Sitä paitsi säännöllinen kanelin syöminen kuulemma ehkäisee DM2 tuloa, tiedäpä häntä sitten.

Ceylonin kaneli ei sisällä kumariinia, joka on se maksamyrkky. Näin olen lukenut. Ònkohan luotettavaa tietoa?

Vierailija
95/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin torttuja mutten nauttinut koska sain ähkyn.

Vierailija
96/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua syön Annan pipareita läpi vuoden, koska ne ovat ihanan ohuita. Hiilareita taitaa olla 3 g yhdessä piparissa, joten parempi vaihtoehto kuin hapankorppu tai näkkileipäpala.

Sanoinkos syöväni joka päivä? Sitä paitsi jos söisin joka päivä korvapuustin, tulisi siinäkin kanelia joka päivälle. Sitä paitsi säännöllinen kanelin syöminen kuulemma ehkäisee DM2 tuloa, tiedäpä häntä sitten.

Ceylonin kaneli ei sisällä kumariinia, joka on se maksamyrkky. Näin olen lukenut. Ònkohan luotettavaa tietoa?

Joka pv voi vetää 1 teelusikallinen kanelia on kumariinia tai ei.

Se on se turvaraja.

Kauheen hysteeristä sakkia. Vesikin on myrkkyä jos juot 10l kerralla.

Vierailija
97/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka pv voi vetää 1 teelusikallinen kanelia on kumariinia tai ei.

Se on se turvaraja.

Kauheen hysteeristä sakkia. Vesikin on myrkkyä jos juot 10l kerralla.

Itse laitan päivittäin kanelia 1tl mun puuroon, se kun vilkastaa aineenvaihduntaa.

Vierailija
98/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari g joulukukkaa.

Vierailija
99/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset joulukiljut maistelu, en normaalisti juo kiljua

Vierailija
100/217 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein koe-erän sienisalaattia

Maistoin kylmäsavulohta

Testasin Blossan 2022 vuosiglögin ja oli tylsin 15e glögi ikinä

Minä syön kylmäsavulohta pitkin vuotta. Silloin tällöin. Se on niin hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän