Veitkö vauvan näytille työpaikallesi?
Minä vein aikoinaan ja ketään ei kiinnostanut. Olin pettynyt, sillä muiden työkavereiden vauvoista oltiin innostuneita.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Silti roikut vauva-palstalla.
Buahahaha! Pelle!
Tää on ollut aika yleinen keskustelupalsta jo vuosikymmeniä käsittääkseni. Kai tiesit että ihminen on vauva vain noin 11 kuukautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti roikut vauva-palstalla.
Buahahaha! Pelle!
Tää on ollut aika yleinen keskustelupalsta jo vuosikymmeniä käsittääkseni. Kai tiesit että ihminen on vauva vain noin 11 kuukautta?
Täytyy kuitenkin myöntää, että aika taitava kirjoittaja on vauvaksi.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vein, koska osa halusi nähdä. Ei olisi kannattanut. Olin työpaikkakiusattu ja kyllä lapsestani löytyi lisää kiusaamisen aihetta. Kerran lapseni kuva oli töhritty työhuoneeni seinällä muokaten hänestä tietynnäköinen. Ja seläntakana supistiin niin, että varmasti kuulen, että lapsi on varmasti kehitysvammainen jne. ja arvioitiin ulkonäköä. Ei ollut ja ihan tavallisen näköinen oli ja on.
Ei ole totta! Missä on tuollainen työpaikka? Vaikka ei vauva kiinnostaisi, niin oikeasti kannattaisi vähän miettiä, haluammeko asua lapsivihamielisessä maassa vai emme. Tämäkin on vähän asennekysymys, ja vauvoihin voi suhtautua positiivisestikin.
Vähän kyllä kiinnostaisi keitä tällaiset ihmiset ovat, ja minkälaisissa paikoissa heitä pitää vältellä? Siis aikuiset ihmiset, aivan järkyttävää! Nouskaa työpaikkakiusatut parrikadeille, täällä on tuhansia normaalijärkisiä ihmisiä teidän puolella.
Mulla ei ole vielä vauvaa, mutta jos olisi niin miksi veisin?
Ei liity vauva töihini millään tavalla.
Miksi työkavereiden pitäisi olla kiinnostuneita mun vauvasta?
Kuitenkin ollaan suurimmaksi osaksi puolituntemattomia toisillemme.
Jos haluatte väkisin tuoda lapsenne näytille, laittakaa vaikka etukäteen spostia, että tuutte vauvan kanssa lounaalle paikkaan missä työporukka yleensäkin käy. Halukkaat voi sitten tulla treffaamaan teitä ja ne, joita ei kiinnosta, välttävät vaivaannuttavan tilanteen.
Vein koska se on saanu alkunsa siellä ts vein sen kopiokonehuoneeseen.
Ketään ei kiinnosta muiden lapset. Miksi raskaana olevalle naiselle tulee kuvitelma että se hänen raskaus ja vauva olisi jotenkin spesiaalia muille kuin hänelle ja lapsen isälle ja ehkä isovanhemmille :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vielä vauvaa, mutta jos olisi niin miksi veisin?
Ei liity vauva töihini millään tavalla.
Miksi työkavereiden pitäisi olla kiinnostuneita mun vauvasta?
Kuitenkin ollaan suurimmaksi osaksi puolituntemattomia toisillemme.
Joo tää just, olen nähnyt kymmenkunta vauvaa kärrättyinä työpaikoille vuosikymmenten aikana ja en tiedä että olisin ainuttakaan niistä skideistä nähnyt sen kärräysreissun jälkeen. Ehkä vastaan on tullut, jopa aikuiseksi kasvaneina, mutta ihan sama. Mikä idea siinä esilletuomisessa on kun ei kuitenkaan ilmeisesti ole jatkossa tarkoitus että vauva/lapsi tutustuisi ja pitäisi äidin (menneisyyden) työkaverit elämässään mukana 😄
En todellakaan. Sitä moni odotti siellä, mutta mua ahdisti koko ajatus , mennä hoitajana vauvan kanssa käymään töissä. Siis miksi? Mähän vaan odotin, että pääsen sieltä pois
Vein, koska useampi työkaveri pyysi ja vaati. Itse en olisi saanut päähäni mennä vauvaa esittelemään, mutta toiveesta sitten menin kuitenkin. Meillä pieni työyhteisö, alle 20 työntekijää.
Läskiperse kirjoitti:
Vein koska se on saanu alkunsa siellä ts vein sen kopiokonehuoneeseen.
Ja nyt on kaksoset?
Ei olut työpaikkaa ja vaikka olisi ollut en olisi vienyt. Kauhistelkaa. Ei työtä ja vauva. Oli mies. Eieletty kela rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri jäi juuri äitiyslomalle ja toivon, että hän tuo vauvan näytille aikanaan. Pidän työkavereistani ja pidän lapsista, joten mikä mukavampi tapa rikkoa työpäivän arkea kun päästä tapaamaan työkaverin vauva?
No kun tapasit tämän työkaverin vauvan, niin mistäs te keskustelitte tapaamisellanne?
Vai oliko se muksu lähinnä unessa jossain vaunuissa tai enintään ihmetteli hölmönä?
En ymmärrä miksi se tuotoksensa täytyy tuoda työpaikalle. Pitäkää yksityisasianne yksityisinä.
En todella vienyt enkä tuo kollegoita esiteltäväksi kotiinkaan. Töissä minä olen ihan ammatti-minänä, en äitinä. Toki porukka tietää, että mulla on lapsia, mutta ne ovat läsnä korkeintaan sivulauseessa. Muutaman kollegan kanssa ollaan ystävystytty siten, että vapaa-ajalla on treffattu lapset mukana.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tuoko, ketään ei kiinnosta tai jos kiinnostaa, niin tulee itse katsomaan. Jotenkin ärsyttävää.
Juurikin näin; vein ja kaikki jotka halusivat käydä tervehtimässä, saivat tulla. En toki jokaista koppia käynyt erikseen läpi.
Kun työskentelin avokonttorissa koin sekä ihmis- että koiravauvojen vierailut häiritsevinä. Nyt etätyössä tätä ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, äitylit, että nämä täällä persehedelmistä puhuvat on enimmäkseen naisia vihaavia miehiä. Tämä palsta on paska paikka.
Työpaikalla vauvoihin kohdistuu lievää kiinnostusta, ja harva vastustaa niiden sinne tuomista. Joku ilman tahtoaan lapseton voi olla eri mieltä.
Antaa tuoda vaan, kunhan ei odota mitään lässytystä ja ihastelua. Sellaiseen en vain taivu, vaikka sosiaalinen paine on kyllä naisvaltaisella työpaikalla kova.
Terv. vela
En vienyt kumpaakaan. Omat vauvani olivat ihmeellisintä ikinä, mutta tiedän että ei muita kiinnosta. Ehkä joku vauvahullu löytyy joka toimistosta, mutta pääsääntöisesti nuo ovat aina vähän vaivaannuttavia tilanteita.